Nu kommer tømmermændene
Nu kommer tømmermændene
Tullede lige rundt på Politikens hjemmeside, og søreme om ikke Mads Albæk kiggede frem på forsiden. Det var dog ikke videre positiv læsning:
http://politiken.dk/sport/ECE1860364/fo ... nvestorer/
Det lyder godt nok som en håbløs fremgangsmåde i forsøget på at redde klubben. Selvom jeg synes, skribenten dramatiserer begrebet "ukendte investorer" en del, undrer det mig, at man ikke i det mindste har informeret spillerne, men i stedet lader dem finde ud af det via bold.dk elller lignende. Albæk lyder ikke just glad for situationen.
Så halleluja. Frem med hele menneskehandelsdebatten igen, og læg dertil en flok formentlig misfornøjede spillere.
Suk. Flot håndteret, FCM.
Det lyder godt nok som en håbløs fremgangsmåde i forsøget på at redde klubben. Selvom jeg synes, skribenten dramatiserer begrebet "ukendte investorer" en del, undrer det mig, at man ikke i det mindste har informeret spillerne, men i stedet lader dem finde ud af det via bold.dk elller lignende. Albæk lyder ikke just glad for situationen.
Så halleluja. Frem med hele menneskehandelsdebatten igen, og læg dertil en flok formentlig misfornøjede spillere.
Re: Nu kommer tømmermændene
Det virker som noget af en brøler såfremt holdets viceanfører skal viderebringes oplysninger vedr. sin position i klubben via medierne. Enten er tingene gået meget hurtigt eller også er der nogle kommunikationmæssige problemer der skal tages hånd om (også). Ligemeget hvad så står vi, som nævnt ovenfor, endnu engang med en historie der ikke ligefrem kaster glans over FCM brandet, og tilsvarende skidt, måske svækker tilliden fx fra nuværende og potentielle spillere i klubben :-S
Lektien der skal læres her er nok den, at man ikke må have udtalelser i medierne vedrørende spillere uden at have talt om dem.
Der er da ikke noget at sige til at Mads o de andre spillere har følt sig noget usikre på deres position når nu de læser i avisen at de er solgt. Hvilke konsekvenser får det for dem? Kan det påvirke muligheden for at komme til udlandet?
Nu er det jo meget sandsynligt at de grunde der er til at spillerne ikke er blevet informeret primært er at dem der sad og forhandlede ikke forestiller sig det får nogen konsekvens for spillerne. Hvis de udelukkende har set det som en økonomisk manøvre.
Mon ikke man finder ud af det, men det er da er relevant debat at have, og det er det rigtige tidspunkt, nemlig vinterpausen.
Der er da ikke noget at sige til at Mads o de andre spillere har følt sig noget usikre på deres position når nu de læser i avisen at de er solgt. Hvilke konsekvenser får det for dem? Kan det påvirke muligheden for at komme til udlandet?
Nu er det jo meget sandsynligt at de grunde der er til at spillerne ikke er blevet informeret primært er at dem der sad og forhandlede ikke forestiller sig det får nogen konsekvens for spillerne. Hvis de udelukkende har set det som en økonomisk manøvre.
Mon ikke man finder ud af det, men det er da er relevant debat at have, og det er det rigtige tidspunkt, nemlig vinterpausen.
Nogen kaster med brosten, andre kaster håndtegn.
Jeg nøjes bare med at kaste skygge.
/Hekler
Jeg nøjes bare med at kaste skygge.
/Hekler
Den kan vel også twistes lidt..
Virksomheden har fået nye medejere
Disse medejere har købt sig til retten af en vis del af den samlede virksomhed
Det sker jævnligt i hverdagen på det private arbejdsmarked, at medarbejdere møder på arbejdet, og får at vide at der er ændret lidt i ejerforholdene
Virksomheden har fået nye medejere
Disse medejere har købt sig til retten af en vis del af den samlede virksomhed
Det sker jævnligt i hverdagen på det private arbejdsmarked, at medarbejdere møder på arbejdet, og får at vide at der er ændret lidt i ejerforholdene
Håbløst ligefrem?Acebone skrev:Tullede lige rundt på Politikens hjemmeside, og søreme om ikke Mads Albæk kiggede frem på forsiden. Det var dog ikke videre positiv læsning:
Hvis de ikke havde gjort det, så havde FCM ikke eksisteret indenfor en kort periode - så kan du tale om dårlig ledelse med bagkant, men den løsning der er indgået her med et salg til 20. mio. kr. og en ualmindelig god profil på fordeling af indtægter på salg i fremtiden imellem FCM og investorerne er godt klaret af den nuværende direktion og bestyrelse......
Med hensyn til Albæk's kritik - skal han ikke bare forholde sig til sin kontrakt? Hvad selskabet så gør med sine aktiver er vel irrelevant, så længe FCM overholder kontrakten....
Det er klart, at det ikke er smart, at man ikke informerer spillerne. De bør selvfølgelig ikke læse om det i nyhederne som det første. Selvom det er juleferie kunne man jo godt lige sende en sms med lidt information.
Dog synes jeg, at Allan Hansen fra DBU (som sædvanlig) er lidt skinger i sin tone, når man taler om slavelignende tilstande. Der er en hel del ude af proportioner. Specielt når man andre steder på nettet kan læse, at DBU stort set tager æren for, at vi lavede en kapitaludvidelse: http://onside.dk/superliga/dbu-har-haft ... a-braettet
Så på den ene side har DBU presset på for at vi fik tilført kapital hurtigst muligt, og på den anden side stiller de sig så kritisk overfor, at det gik lidt for hurtigt......
Dog synes jeg, at Allan Hansen fra DBU (som sædvanlig) er lidt skinger i sin tone, når man taler om slavelignende tilstande. Der er en hel del ude af proportioner. Specielt når man andre steder på nettet kan læse, at DBU stort set tager æren for, at vi lavede en kapitaludvidelse: http://onside.dk/superliga/dbu-har-haft ... a-braettet
Så på den ene side har DBU presset på for at vi fik tilført kapital hurtigst muligt, og på den anden side stiller de sig så kritisk overfor, at det gik lidt for hurtigt......
Endnu en omgang bavl fra DBU. Jeg gad godt vide, hvorfor de har så stort et horn i siden på FCM?
Ja, spillerne burde nok have haft noget at vide, men husk lige på at vi ikke havde haft nogen klub/kontrakt, hvis denne aftale ikke var blevet indgået.
/Cortez
Ja, spillerne burde nok have haft noget at vide, men husk lige på at vi ikke havde haft nogen klub/kontrakt, hvis denne aftale ikke var blevet indgået.
/Cortez
Jeg synes at Mads har ret til at ytre sig utilfredsstillende og jeg forstår hans bekymring når han udtaler således4904 skrev: Med hensyn til Albæk's kritik - skal han ikke bare forholde sig til sin kontrakt? Hvad selskabet så gør med sine aktiver er vel irrelevant, så længe FCM overholder kontrakten....
Det er klart, at Mads er en af de spillere som står øverst på listen over spillere som FCM allerede her til vinter har mulighed for at sælge - Jeg forstår godt, at Mads er uforstående overfor de manglende informationer omkring hvem der ejer rettighederne på ham...siger Albæk. skrev: »Jeg ved ikke helt, hvordan jeg står. Jeg ved ikke engang med sikkerhed, om det er klubben eller investorerne, der bestemmer, om jeg skal sælges, hvis der kommer et bud på mig«,
En anden ting som er også spiller ind her er jo, at Mads med stor sikkerhed ligesom mange andre unge spillere/talenter har lavet en handlingsplan/forløb med klubben ved underskrivningen af den seneste kontrakt, og hvis klubben og Mads har haft en fælles målsætning om et salg evt sommer 2013, så kan jeg godt forstår hvis Mads er bekymret for hvordan han står i forhold til klubben..
At Allan Hansen igen skal udstille sig selv som en klovn kan Mads i og for sig ikke gøre så meget ved...
- DenStolteJyde
Helt enig - som det også er skrevet tidligere er dette selvfølgelig en fejl fra klubbens side, men at DBU skal blande sig i, hvad FCM gør med klubbens aktiver, det er sgu svært at forstå...Starbucks skrev:Jeg synes at Mads har ret til at ytre sig utilfredsstillende og jeg forstår hans bekymring når han udtaler således4904 skrev: Med hensyn til Albæk's kritik - skal han ikke bare forholde sig til sin kontrakt? Hvad selskabet så gør med sine aktiver er vel irrelevant, så længe FCM overholder kontrakten....
siger Albæk. skrev: »Jeg ved ikke helt, hvordan jeg står. Jeg ved ikke engang med sikkerhed, om det er klubben eller investorerne, der bestemmer, om jeg skal sælges, hvis der kommer et bud på mig«,
@DBU
Stik piben ind og STFU
Det er jeg med på. Jeg er endda meget glad for, at klubben reddede sig. Men det er da tosset, at klubben ikke har haft spillerne inde over på nogen måde. Det har så resulteret i, at Albæk plus det løse har gået rundt og været usikre på deres kontrakter, ejerskabsforhold etc., fordi det eneste sted, de får noget at vide om det, er på nyhedssites på nettet. Det skaber mistillid mellem spillere og ledelse og har nu givet os endnu mere negativ omtale i pressen. Dét er da mildest talt håbløst, når det kunne være klaret med et simpelt telefonopkald.4904 skrev:Håbløst ligefrem?
Hvis de ikke havde gjort det, så havde FCM ikke eksisteret indenfor en kort periode[...]
DBU's agenda har jeg ikke noget til overs for, og jeg synes da også, at hele "slave"-debatten er ignorant og fordummende. Men det ændrer ikke på, at det er vores egen skyld, at dette overhovedet er blevet en sag.
Tja - nu ved jeg ikke, hvor mange arbejdspladser, hvor medarbejderne bliver taget med på råd når aktiverne skal belånes?Acebone skrev:Det er jeg med på. Jeg er endda meget glad for, at klubben reddede sig. Men det er da tosset, at klubben ikke har haft spillerne inde over på nogen måde. Det har så resulteret i, at Albæk plus det løse har gået rundt og været usikre på deres kontrakter, ejerskabsforhold etc., fordi det eneste sted, de får noget at vide om det, er på nyhedssites på nettet. Det skaber mistillid mellem spillere og ledelse og har nu givet os endnu mere negativ omtale i pressen. Dét er da mildest talt håbløst, når det kunne være klaret med et simpelt telefonopkald.4904 skrev:Håbløst ligefrem?
Hvis de ikke havde gjort det, så havde FCM ikke eksisteret indenfor en kort periode[...]
DBU's agenda har jeg ikke noget til overs for, og jeg synes da også, at hele "slave"-debatten er ignorant og fordummende. Men det ændrer ikke på, at det er vores egen skyld, at dette overhovedet er blevet en sag.
Jeg er med på det menneskelig aspekt i denne sag, men jeg synes også, at Albæk er lidt ude og skide - hvorfor går han ikke til Steinlein, hvis han er usikker? Jeg synes hele vejen igennem, at det har været rimeligt klart, at det er "venner" af huset, som har hjulpet os på fordelaftige vilkår - og der har vel ikke været nogen som har været i tvivl om, at vi selv har det sidste ord i en evt. salgssituation?
DBU glemmer vel AGF, AAB og BIF - jeg ved ikke om der er andre der har pantsatte spillere? Men menneskehandel - jeg vil kalde det finansiering af ens aktiver
I denne sag er det så bare medarbejderne, der er aktiverne, hvilket gør det lidt mere indviklet. I øvrigt er jeg ikke vild med sammenligningen af fodboldklubber og andre former for virksomheder. Det er pærer og bananer.4904 skrev:Tja - nu ved jeg ikke, hvor mange arbejdspladser, hvor medarbejderne bliver taget med på råd når aktiverne skal belånes?
Det kan skam også undre mig, hvorfor Albæk ikke selv har kontaktet Steinlein, men til gengæld er det Steinleins bommert, at han ikke er kommet problemet i forkøbet.4904 skrev:Jeg er med på det menneskelig aspekt i denne sag, men jeg synes også, at Albæk er lidt ude og skide - hvorfor går han ikke til Steinlein, hvis han er usikker?
Jeg har ikke personligt tvivlet på det fordelagtige for klubbens vedkommende, men Albæk har øjensynligt været godt og grundigt i tvivl om, hvad han skulle tro - og det er ikke så smart.4904 skrev:Jeg synes hele vejen igennem, at det har været rimeligt klart, at det er "venner" af huset, som har hjulpet os på fordelaftige vilkår - og der har vel ikke været nogen som har været i tvivl om, at vi selv har det sidste ord i en evt. salgssituation?
DBU rammer som altid forbi målet, enig.4904 skrev:DBU glemmer vel AGF, AAB og BIF - jeg ved ikke om der er andre der har pantsatte spillere? Men menneskehandel - jeg vil kalde det finansiering af ens aktiver
Det ville undre mig meget, hvis Mads selv har ringet til journalisten og fortalt om hans frustrationer - Der er nok blevet ringet til Mads og spurgt om det, han har svaret som den ærlige person han nu er også er der stykket en længere artikel sammen om det som nu er havnet her..Acebone skrev:Det kan skam også undre mig, hvorfor Albæk ikke selv har kontaktet Steinlein, men til gengæld er det Steinleins bommert, at han ikke er kommet problemet i forkøbet.4904 skrev:Jeg er med på det menneskelig aspekt i denne sag, men jeg synes også, at Albæk er lidt ude og skide - hvorfor går han ikke til Steinlein, hvis han er usikker?
Det var ikke kun en opringning. Det var også i DR Sporten på TV her til aften, med et længere indslag med Mads. Jeg undrer mig også over at man ikke kunne klare det internt, nu har vi lige fået lidt ro på, og spillerne burde vel være glade for at lønnen blev sikret