Ny trøjepartner!

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Brugeravatar
PH1978

Re: Sv: Ny trøjepartner!

Indlæg af PH1978 »

bobthebuilder_dk skrev:Jeg glæder mig personligt til at se det nye design i slutningen af januar! ;)

http://aoh.dk/artikel/kolja-er-fcms-nye-storsponsor

Og så endda som storsponsor. ... ??

NyX
Geografisk sted: København S.

Re: Ny trøjepartner!

Indlæg af NyX »

levis skrev:Wunderelf er noget nær det ringeste sportstøjs navn nogensinde - på linje Uhlsport. Havde man slet ikke tænkt på Wunderbaum associationen?
Men ok, så længe aftalen er fordelagtig og de kan levere en kvalitetsvare er det jo fint. Godt at en aftale er på plads.

...Wunderelf for fanden
Well hellere Wunderelf end Wunder-bar :lol: :D

Xort
Geografisk sted: Herning

Indlæg af Xort »

NyX skrev:
levis skrev:Wunderelf er noget nær det ringeste sportstøjs navn nogensinde - på linje Uhlsport. Havde man slet ikke tænkt på Wunderbaum associationen?
Men ok, så længe aftalen er fordelagtig og de kan levere en kvalitetsvare er det jo fint. Godt at en aftale er på plads.

...Wunderelf for fanden
Well hellere Wunderelf end Wunder-bar :lol: :D
Ja det tænker du på, jeg kommer til at tænke på konens undertøj fra wunderwear, det er trods alt værre endnu.
Når det så er sagt, så synes jeg det er fedt at de prøver noget helt nyt.

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Jeg har aldrig hørt om mærket før, men baggrunden med de tre spillere, og endda vores egen Kolja lyder godt. Nu håber jeg blot at de kan finde ud af, at lave en rigtig flot trøje til os ;)

Det er også rart ikke at bruge det samme, som alle de andre. Adidas, Kappa osv er alt for mainstream :mrgreen:

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

Det positive ved, at det er et nyt lille mærke er, at FCM bliver deres klart vigtigste kunde. Det er nok ikke ligefrem den status vi ellers ville få hos Adidas, Nike osv. Det må alt andet lige gøre det muligt at komme igennem med flere ting for FCM - vi har jo før set hvordan tøjpartnere kan skide på klubberne, vel bedst eksemplificeret ved Adidas, der ikke lige kunne nå at lave en stribet trøje til AaB for et par år siden, så de måtte spille uden striber i en halvsæson. Den slags opførsel kommer vi nok ikke til at se fra Wunderelf. For Wunderelf giver det også god mening at få kontakt til 150 samarbejdsklubber gennem FCM, der er potentielle kunder. Så tror de vil gøre alt hvad de kan, ift at lave lækre FCM-trøjer der kan virke som blikfang.

Sylvester

Indlæg af Sylvester »

Har aldrig hørt om virksomheden, hvem sponsorerer de i forvejen? Kan man købe deres mærke i de sædvanlige sportsbutikker?

Wunderelf har ihvertfald en betydelig negativ egenkapital, så det er næppe en virksomhed som har råd til at skyde alverden med penge i FCM:

http://www.proff.dk/regnskab-detaljer/w ... 014753067/

Den eneste måde den aftale kan være strikket sammen, er hvis FCM får en meget højere andel pr solgt trøje end normalt og det er vel også på den måde man skal forstå "den potentielt største aftale", den er simpelthen betinget af salg.

Dermed kan det også blive den dårligste trøjesponsoraftale i ligaens historie ;)

Gad vide om man har skænket distributionskanaler en tanke? En Ulveshop og en netbutik giver ihvertfald ikke et kæmpe salg af trøjer..

Brugeravatar
PH1978

Indlæg af PH1978 »

Sylvester skrev:Har aldrig hørt om virksomheden, hvem sponsorerer de i forvejen? Kan man købe deres mærke i de sædvanlige sportsbutikker?

Wunderelf har ihvertfald en betydelig negativ egenkapital, så det er næppe en virksomhed som har råd til at skyde alverden med penge i FCM:

http://www.proff.dk/regnskab-detaljer/w ... 014753067/

Den eneste måde den aftale kan være strikket sammen, er hvis FCM får en meget højere andel pr solgt trøje end normalt og det er vel også på den måde man skal forstå "den potentielt største aftale", den er simpelthen betinget af salg.

Dermed kan det også blive den dårligste trøjesponsoraftale i ligaens historie ;)

Gad vide om man har skænket distributionskanaler en tanke? En Ulveshop og en netbutik giver ihvertfald ikke et kæmpe salg af trøjer..
Hmm.... Det var sgu nogen deprimerende tal, du fandt der...
Jeg vil håbe (meget), at klubben melder væsentligt mere og bedre ud vedr. aftalens sammensætning..

Når det så dog er skrevet, så må det også forventes at et firma stiftet i '08 vil starte med negative tal, for siden at stige i indtjening. Men det virker som en risikabel aftale, primært for Kolja og vennerne, og umiddelbart har jeg svært ved, at se hvorledes denne aftale kan være den potentielt største i superligaen.

Brugeravatar
tatoo

Indlæg af tatoo »

Jeg vil håbe at vores økonomidirektør har styr på dette firma. Ellers kan det da ende med et ordentligt brag.
Regnskaberne ser ikke for gode ud efter at firmaet er startet i 2008, men OK der går også mange penge til udvikling osv. Der er negative tal over det hele og hvis man ser de 3 spilleres holdingselskaber er de også i stort minus. De 3 må absolut have nogen penge de har skudt i projektet. Ellers kan jeg ikke se hvor de får pengene fra.
Kan se at de bl.a har solgt til Flensborg og et par andre klubber, men det kan da ikke give mange penge i kassen.

jonas386

Indlæg af jonas386 »

Af ren interesse. Hvis sådan et tøjfirma skulle gå konkurs, hvad enten det er wunderelf, nike eller Adidas, hvad gør man så? Klubben skal vel stadig have tøj for de år de har kontrakt på? Hvordan afvikles den slags så?

Brugeravatar
DenStolteJyde

Indlæg af DenStolteJyde »

Well det kan kun betyde at vi så skal finde en alternativ samarbejdspartner. Så vil vi selvfølgelig også have et økonomisk krav mod boet på en eller andet måde men sandsynligvis vil det ikke hjælpe ret meget..

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

tatoo skrev:Jeg vil håbe at vores økonomidirektør har styr på dette firma. Ellers kan det da ende med et ordentligt brag.
Regnskaberne ser ikke for gode ud efter at firmaet er startet i 2008, men OK der går også mange penge til udvikling osv. Der er negative tal over det hele og hvis man ser de 3 spilleres holdingselskaber er de også i stort minus. De 3 må absolut have nogen penge de har skudt i projektet. Ellers kan jeg ikke se hvor de får pengene fra.
Kan se at de bl.a har solgt til Flensborg og et par andre klubber, men det kan da ikke give mange penge i kassen.
Men alt skal jo starte et sted. Som tidligere skrevet synes jeg også det er et sats, men kan også se fordelene. Og selv om firmaet skulle gå konkurs, så ender vi nok ikke uden trøjer - der skal nok være andre, der er villige til at overtage det sponsorat.
Hvis man ser det fra Wunderelf side, hvor man er et nyt brand, der skal ind på markedet, så er spørgsmålet vel også, om man ikke får mere ud af at poste fx ½ mio om året i et FCM-sponsorat end at bruge det på anden form for markedsføring? Krone for krone tror jeg du får langt mere produkteksponering på tv og i aviser end hvis du skulle købe dig til det på normale vilkår. Desuden vil det jo give en efterspørgsel efter i hvert fald FCM-trøjen hos en lang række sportsbutikker i midt- og vestjylland, og det er så en åbning til at få nogle af deres andre produkter ud i butikkerne også.
Så jeg kan godt se logikken for begge parter - og så må man bare krydse fingre for, at det lykkes.
Under alle omstændigheder gælder det om at få købt en Wunderelf-trøje - Hvis det ender med at de går på røven bliver det jo et samlerobjekt :-)

FCMReal

Indlæg af FCMReal »

Kent skrev:
tatoo skrev:Jeg vil håbe at vores økonomidirektør har styr på dette firma. Ellers kan det da ende med et ordentligt brag.
Men alt skal jo starte et sted. Som tidligere skrevet synes jeg også det er et sats, men kan også se fordelene. Og selv om firmaet skulle gå konkurs, så ender vi nok ikke uden trøjer - der skal nok være andre, der er villige til at overtage det sponsorat.
Hvis man ser det fra Wunderelf side, hvor man er et nyt brand, der skal ind på markedet, så er spørgsmålet vel også, om man ikke får mere ud af at poste fx ½ mio om året i et FCM-sponsorat end at bruge det på anden form for markedsføring? Krone for krone tror jeg du får langt mere produkteksponering på tv og i aviser end hvis du skulle købe dig til det på normale vilkår. Desuden vil det jo give en efterspørgsel efter i hvert fald FCM-trøjen hos en lang række sportsbutikker i midt- og vestjylland, og det er så en åbning til at få nogle af deres andre produkter ud i butikkerne også.
Så jeg kan godt se logikken for begge parter - og så må man bare krydse fingre for, at det lykkes.
Under alle omstændigheder gælder det om at få købt en Wunderelf-trøje - Hvis det ender med at de går på røven bliver det jo et samlerobjekt :-)

Hmmm hvor fra har du den 1/2 mill kr årligt ? hvis det skulle være den største sponsor aftale i FCMs tid, såååå ser det ikke godt ud :roll:

Brugeravatar
tatoo

Indlæg af tatoo »

Kent skrev:
Det er rigtigt, men al begyndelse er svær især i disse tider. Jeg tror bare det bliver ligesom med Mitre der er sponsor i Sønderjyske, at man kun vil sælge til klubber og foreninger. Mener ikke man kan købe Mitre i sportsforretninger. Ved ikke om Wunderelf laver standard spillesæt - jeg tror det ikke.
FCM skal jo under alle omstændigheder have nogle penge, og det er disse jeg ikke forstår hvor kommer fra.
Er der nogen der ved hvor stort sponsoratet er ?

Brugeravatar
PH1978

Re: Sv: Ny trøjepartner!

Indlæg af PH1978 »

Wunderelf laver trøjer og shorts, men jeg kunne ikke lige finde strømper på hjemmesiden.

Jeg kan også se, at de laver "almindeligt" tøj. Så det kan være, at der kommer nogen diskrete logoer på så man kan bruge det mere til hverdag.

Brugeravatar
Bjarne Fonnesbech
Geografisk sted: Herning

Indlæg af Bjarne Fonnesbech »

Tillad mig at være lidt skeptisk.

Først og fremmest fordi Wunderelf er totalen unbekannt ! Desuden er der "detaljen" med negativ egenkapital. Og sådan en kontrakt har man indgået i en tid hvor vi selv mangler penge ???
Har man fra ledelsens side overhovedet tænkt den tanke, at hvad nu hvis Wunderbra - sorry - Wunderelf gik konkurs, was so zu tun ?

Desuden vil det tage en rum tid at få mærke til at være "in". Her tænker jeg på, at hvis jeg var en lille knægt og skulle ønske mig en fodboldtrøje i gave, ja, så ville jeg sq nok ikke lige vælge en trøje fra Wunderelf, men derimod fra et kendt mærke ! Ville da ikke give mine skolekammerater muligheden for at moppe mig, så hellere vælge en sikker løsnng fra en af de store europæiske klubber !

Ved slet ikke om Wunderelf har tænkt, at de kan nok ikke kan kræve de samme penge for en fodboldtrøje som f.eks. Adidas ?

I starten vil der nok være en del trøjer i Ulveshoppen med mindre, der kommer særlige tilbud.

Men lad os nu se, al begyndelse er svær. Det kan jo være det bliver et samleobjekt, som Kent er inde på ;) . Jeg tror det måske, så regner faktisk også med at købe en ...

Hilsen Bjarrne

Besvar