Sylvester skrev:
Jeg vil gå med til at vi i et idealscenarie, med 16 spillere i topform, uden skader og uden karantæner, sandsynligvis havde præsteret bedre end nuværende. Jeg er dog også sikker på at vi med et andet spilsystem og mere holdning og mere koncentration ville have præsteret bedre, selv med skader.
Men nu taler vi altså skader, og dit indledende postulat om at vi ikke har været ramt ud over normalt. Har du noget imod, at jeg holder fokus?
Sylvester skrev:Tager statistikken højde for at:
- Bak er kronisk disponeret for skader?
- At Janssen har været kronisk disponeret siden han kom til FCM?
Ja. En skade er en skade. Er du uenig i, at når spillerne er skadet, så kan de ikke spille kampe?
Sylvester skrev:- I forhold til din statistik, så husk desuden at Petter med vilje blev udeladt i de første mange kampe, At Kolja blev sorteret fra og Duncan har været foretrukket frem for Janssen.
Petter blev udeladt, fordi han af forskellige årsager ikke kunne spille. Han sad altså ikke frivilligt ude. Det er direkte sammenligneligt med en skade. Og nej, Duncan har ikke været foretrukket frem for Janssen. Janssen var skadet.
Sylvester skrev:- Ændrer det i øvrigt ved konklusionen hvis du skifter Danny ind for f.eks Petter Andersson, for han har da reelt været foretrukket i længere tid?
Det ændrer på præmissen, for når de begge er klar, bliver Danny ikke brugt på Petters plads. Bedst illusteret ved årets sidste kamp, hvor Rilwan røg på bænken, ikke Petter. Du kunne lige så godt have foreslået Mads Pedersen.
Sylvester skrev:Husk nu også lige, at Kibebe, Duncan, Villafane og siden hen Ipsa, blev hentet ind som fuldgode og ligeværdige konkurrenter. Minus Villafane så kom de alle med et hav af erfaring og nogle vil endda mene, de ville være bedre end dem der er nævnt i vores starter. Det burde ikke have været et kæmpe problem at bruge så kvalificerede afløsere på holdet.
At du vælger Kibebe og Duncan som eksempler er jo tragikomisk: Duncan har været skadet af tre omgange, og Kibebes skade var netop med til at trække Ipsa tilbage. Det illusterer jo meget godt Heklers pointe, at skaderne også har ramt andet geled, og gjort det svært for os i kampenes slutfaser, hvor der er røget en del points.
Sylvester skrev:Det udgangspunkt du har for forklaring kan vi ikke gøre alverden ved og der ligger du dig op ad FCMs forklaringsmodel. Min holdning er, at vi kunne have præsteret markant bedre med de spillere vi havde til rådighed..
Men du har jo ikke en skid at have det i, andet end en holdning og en mavefornemmelse? Du kommer ikke med noget, andet end at pille lidt ud her og der, så det passer med dit verdensbillede.
Du argumenterer f.eks. i diskussion med Kent med, at FCN har haft lige så få spillere, med 90% af kampene? Til gengæld har FCN's første-ellever spillet 77% af minutterne i efteråret, ÅBs har spillet 78% af minutterne mod vores 68%. Det er altså i snit to kampe mere pr. spiller. Og det betyder noget. Især når vores trup er så tynd som den er. Dertil kan du så lægge den manglende kontinuitet: Vi har én eneste gang (runde 15 + 16) kunne stille det samme hold to kampe i streg. Som Kent skriver: Vi har simpelthen manglet flow. Ikke at jeg forventer, at du anerkender flowets betydning: Hvis de kan tage støvler på, så kan de også spille til 100%, ikke?