Økonomien

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Brugeravatar
Kent

Re: Økonomien

Indlæg af Kent »

Hekler skrev:
Mazter81 skrev:Lad os håbe for klubben, at det forholder sig sådan - Så er det jo reelt bare et uhyre billigt lån, med relativ dårlig sikkerhed... :)
EN 5% forrentning er vel ikke helt dårlig?
Det kommer an på perioden. Hvis det fx varer 3 år inden spillerne er solgt, hvilket vel meget nemt kan være tilfældet, så er det jo omkring 1.5% om året på en højrisiko-investering. Ud fra en ren økonomisk betragtning, er det bestemt ikke attraktivt for investorerne. Så hvis de vilkår som EB oplister er korrekte, så er det bestemt 'venner af huset', der har smidt pengene.
Spørgsmålet er naturligvis om vi så samtidig betaler løbende renter oveni. Det er fx tilfældet med SlyZunnaInvest, hvor vi betaler 10% om året. Hvis det er tilfældet, og vi betaler 5% om året til investorerne, så giver det mere mening fra investorernes side.

FCMhenrik

Indlæg af FCMhenrik »

Hmm...

http://epn.dk/brancher/underholdning/sp ... 929820.ece

Undrede mig også over det store udskudte skatteaktiv, men skænkede det ikke større tanker, da det har været en generel praksis.

Men det er klart, at vi er utrolig tæt på afgrunden, også trods kapitalindsprøjtningen.

Steinlein ligner mere og mere komiske Ali.

Mazter81
Geografisk sted: Paphos, Cypern
Kontakt:

Indlæg af Mazter81 »

Hekler skrev:
Mazter81 skrev:Lad os håbe for klubben, at det forholder sig sådan - Så er det jo reelt bare et uhyre billigt lån, med relativ dårlig sikkerhed... :)
EN 5% forrentning er vel ikke helt dårlig?
Som Kent også skriver, så kommer det hele an på perioden, men det er jo en højrisiko-investering. Hvad hvis kontrakten løber ud?

Jeg kan også få 5% forrentning i banken her på Cypern, hvis jeg vil låne dem €25.000 i halvandet år... Jeg har dog hverken pengene eller lysten til det

Le Compte

Indlæg af Le Compte »

http://aoh.dk/artikel/fcm-kv%C3%A6les-i ... r%C3%B8mme

Her en artikel der mener at hele setuppet er for stort. Det er jeg stort set enig i. Hvordan man har kunne bruge så mange penge i de sidste år begriber jeg ikke. Men jeg skal være ærlig og sige at der forhåbentlig er nogle hos fcm som er bedre til at vurdere hvor der skal skæres. Men skæres det skal der i hvertfald.
Tony D'Amato: On any given Sunday you're gonna win or you're gonna lose. The point is - can you win or lose like a man?

Brugeravatar
Acebone
Geografisk sted: Viborg

Indlæg af Acebone »

Jeg så, at hans bog hedder "Fodbold Profit". Så kunne jeg ikke læse videre.

Brugeravatar
Acebone
Geografisk sted: Viborg

Indlæg af Acebone »

Anyway, det ser ud til, at vi officielt har undveget katastrofen i denne omgang:

http://www.fcm.dk/index.php?ID=1&nyhedI ... hed&topID=

Som jeg forstår det, er det mere eller mindre et lån på 20 mio. med 6 procent årlig rente indtil vi får solgt for samlet 20 mio. af de omtalte spillere.

Det må vel siges at være fornuftigt i vores situation. Men det ændrer ikke på, at der skal en gennemgribende reform i gang nu. Ellers kan vi stå i samme situation om et år.

Altså:

Find en plan for afvikling af engagementet i håndbold.
Reducér lønudgifterne i administrationen.
Lad være med at hente nye, løntunge spillere.

Er der flere punkter?

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

Acebone skrev:
Er der flere punkter?
Skaf flere indtægter!
Hvis vi igen skal op og blande os i toppen skal flere års nedgang på sponsorsiden vendes - førsteprioritet er en hovedsponsor.

Pengene kommer helt klart på fordelagtige vilkår, og forhåbentlig har vi nu nok kapital til at vi kan klare os indtil der er balance i driften.

4904

Indlæg af 4904 »

Kent skrev:
Acebone skrev:
Er der flere punkter?
Skaf flere indtægter!
Hvis vi igen skal op og blande os i toppen skal flere års nedgang på sponsorsiden vendes - førsteprioritet er en hovedsponsor.

Pengene kommer helt klart på fordelagtige vilkår, og forhåbentlig har vi nu nok kapital til at vi kan klare os indtil der er balance i driften.
Helt enig i, at der enten skal skaffes ekstra indtægter.... Men er vi mon et attraktivt produkt pt.? Vi har kørt uden hovedsponsor i alt for lang tid - vi har ikke just præsteret på fodboldbanen - og der har ikke just være ro på bagsmækken; men det må vi så håbe, at der bliver nu med ro på økonomien (foreløbig)...

Med hensyn til salget for 20. mio. kr. det kunne vi ikke have lånt til i banken - det er vel det man kalder en ualmindelig dårlig risikopræmie for investorerne - og ikke underligt, at de bliver kaldt venner af huset ;) Det skal vi være taknemmelige for ....

Godt nytår...

SteffenO
Geografisk sted: Thy

Indlæg af SteffenO »

STARK har valgt at blive storsponsor i fcm. nogle der ved hvor mange penge de ligger ? og om de skal på trøjen ?

Brugeravatar
PH1978

Re: Sv: Økonomien

Indlæg af PH1978 »

SteffenO skrev:STARK har valgt at blive storsponsor i fcm. nogle der ved hvor mange penge de ligger ? og om de skal på trøjen ?
Om ikke andet, så er linket her. Der står ikke noget om trøje...

Brugeravatar
DenStolteJyde

Indlæg af DenStolteJyde »

http://www.fcm.dk/index.php?ID=1&nyhedI ... hed&topID=

Men der står ikke nogen tal på hvor meget de smider og hvad de så skal have til gengæld (om de "nøjes" med en plads på væggen eller om de skal på trøjen)

Brugeravatar
DenStolteJyde

Indlæg af DenStolteJyde »

Men der står dog at de går ind som FCM partner.. de nuværende FCM partnere er ifølge hjemmesiden: Ejner Hessel A/S, www.hessel.dk

Handelsbanken, www.handelsbanken.dk

JBS, www.jbs.dk

PFA Pension Forsikringsaktieselskab, www.pfa.dk

PwC, www.pwc.dk

Royal Unibrew A/S, www.royalunibrew.dk

SPAR Danmark A/S, www.spar.dk

TDC www.tdc.dk

Så det er altså et sponsorat ca på linje med de virksomheder der kan forventes.. hvad det så betyder i kroner og øre tør jeg ikke spå om.

Brugeravatar
Jacob

Ny hovedsponsor?

Indlæg af Jacob »

Er der nogen der ved, hvordan situationen med det ledige hovedsponsorat ser ud?
Bliver der forhandlet?
Eller arbejder vi på alternative løsninger?
Er der slet ingen interesse?

Klubben har ikke meldt noget ud i flere måneder, og det interesserer åbenbart ikke pressen længere.

Noe

Indlæg af Noe »

Det var vel det vi alle sammen håbede på, men her er det i hvert fald bekræftet: Vi har en videresalgsklausul på Fischer: http://www.tipsbladet.dk/nyhed/superlig ... her-skifte

Så skal han bare sælges for 200 mio :)

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Det er nok ikke så skidt for os at han forlængede, dermed bliver han dyrere at købe for interesserede klubber. Et par år mere i Ajax vil sikkert også øge prisen. Hellere 7 rigtige i Lotto om et år eller to, end 5 rigtige i dag..

Besvar