Det sejlede alvorligt i går, men det har det jo i perioder gjort i lang, lang tid. Både under Jonas, siden Kasper Jensen, igen under Jonas og nu under Jakob.. Det underbygger endnu engang min teori omkring, at det ikke nødvendigvis er personen i målet som er problemet, men hele den defensive organisation der er akillessenen..Clegg skrev:
Jakob står ikke en god kamp, men forsvaret sejler foran ham - uanset hvor god en målmand du er, så kan du ikke igennem en hel kamp redde et forsvar der ikke kan finde ud af at positionere sig, dække op og lukke af.
Jeg er også sikker på, at Jakob nok skal stå næst kamp... Jeg er faktisk en smule ked af, at Jakob er blevet kastet ind på holdet i denne periode, for som beskrevet ovenfor så er det utrolig svære arbejdsbetingelser som vores keepere arbejder under. Her havde jeg foretrukket, at Glen havde ladet Jonas, som den rutinerede af de to, tage "skraldet" og derved "nurse" Jakob.Clegg skrev: Jeg ser gerne Jakob stå næste kamp, da vi så vil kunne se om han har den mentale styrke til at overkomme hans 2 dårligste kampe (sidste uge mod Silkeborg og hans debut mod Horsens) i én og samme kamp.
Der er selvfølgelig en chance for, at Jakob kommer styrket igennem dette forløb, men jeg har personlig utrolig svært ved at se det ske. Heldigvis er det kun 1 kamp tilbage, men det varer ikke længe, før vi vil se den defensive nervøsitet smitte af på Jakob, på samme måde som det er sket og skete for Jonas og Kasper..
Jeg tror ikke, at Jonas spiller flere kampe i FCM så længe Glen er træner i klubben...Clegg skrev: Og som Starbucks også nævner, så er det (sandsynligvis) ikke kun det sportslige der holder Jonas ude.