Er du nu sikker på det? Selv i en tid med finanskrise? Må indrømme at jeg ikke længere er sikker på FCMs position efter dette er overstået. Og jeg tror godt at man kan overveje at finde sit gamle Ikast-halstørklæde frem igen.Noe skrev:
Det tror jeg bestemt vi har. Vi er ikke Brøndby, men vi er bestemt af en størrelse og position, hvor man ikke vil lade os gå ned. Hvilken forfatning vi kommer ud af krisen i, er en helt anden historie.
Økonomien
Re: Økonomien
Tjek http://ellevemeterpletten.wordpress.com. En blog om tysk fodbold fra 3. Bundesliga til Landsholdet
Man er jo aldrig helt sikker. Men FCM er et midt-vestjysk prestigeprojekt, og der vil være mange som potentielt vil støtte op. Der ligger en masse identitet i FCM for regionen. Projektet har jo overordnet vist sig levedygtigt, og der vil ikke være meget perspektiv i at vende tilbage til IFS/Fremad-tiden. På godt og ondt er en fodboldklub en speciel virksomhed, og den får altså ikke sådan lov til at gå ned som et mindre tømrerfirma.mancitydk skrev:Er du nu sikker på det? Selv i en tid med finanskrise? Må indrømme at jeg ikke længere er sikker på FCMs position efter dette er overstået. Og jeg tror godt at man kan overveje at finde sit gamle Ikast-halstørklæde frem igen.
Men problemet er, at skaffe pengene. Det er jo ikke småpenge vi snakker om, og det er penge, som man med stor sandsynlighed ikke ser igen. Hvem har lige 20-25 mio kr liggende, som de ikke skal bruge til noget alligevel?Noe skrev:Man er jo aldrig helt sikker. Men FCM er et midt-vestjysk prestigeprojekt, og der vil være mange som potentielt vil støtte op. Der ligger en masse identitet i FCM for regionen. Projektet har jo overordnet vist sig levedygtigt, og der vil ikke være meget perspektiv i at vende tilbage til IFS/Fremad-tiden. På godt og ondt er en fodboldklub en speciel virksomhed, og den får altså ikke sådan lov til at gå ned som et mindre tømrerfirma.mancitydk skrev:Er du nu sikker på det? Selv i en tid med finanskrise? Må indrømme at jeg ikke længere er sikker på FCMs position efter dette er overstået. Og jeg tror godt at man kan overveje at finde sit gamle Ikast-halstørklæde frem igen.
I den henseende er det problematisk med Hessels exit, da der så er færre til at skaffe pengene. Så mange rigmænd med et FCM-hjerte er der altså heller ikke i DK.
Jeg tror ikke, at det er et problem at finde 20-25 millioner, problemet er, at overbevise investorer om, at 20-25 millioner løser problemet for good.Kent skrev:Men problemet er, at skaffe pengene. Det er jo ikke småpenge vi snakker om, og det er penge, som man med stor sandsynlighed ikke ser igen. Hvem har lige 20-25 mio kr liggende, som de ikke skal bruge til noget alligevel?Noe skrev:Man er jo aldrig helt sikker. Men FCM er et midt-vestjysk prestigeprojekt, og der vil være mange som potentielt vil støtte op. Der ligger en masse identitet i FCM for regionen. Projektet har jo overordnet vist sig levedygtigt, og der vil ikke være meget perspektiv i at vende tilbage til IFS/Fremad-tiden. På godt og ondt er en fodboldklub en speciel virksomhed, og den får altså ikke sådan lov til at gå ned som et mindre tømrerfirma.mancitydk skrev:Er du nu sikker på det? Selv i en tid med finanskrise? Må indrømme at jeg ikke længere er sikker på FCMs position efter dette er overstået. Og jeg tror godt at man kan overveje at finde sit gamle Ikast-halstørklæde frem igen.
I den henseende er det problematisk med Hessels exit, da der så er færre til at skaffe pengene. Så mange rigmænd med et FCM-hjerte er der altså heller ikke i DK.
FCM er jo stadig en virksomhed der kører med et stor overforbrug til trods for, at der er og stadig vil være store nedskæringer. Derfor er det svært at overbevise nogen om, at de kun skal smide sådan et beløb én gang og at problemet ikke er at finde igen om et år...
Enig. Hvis Hessel virkelig var klar med 15 mio alene, så må det være muligt at finde de 25 mio. i området. Jeg tror også at problemet i meget høj grad er den flossede troværdighed. Der er forlydender om et markant reduceret udgiftsniveau (både Steinlein tidligere og Rune i tipsbladet-artiklen), men indtil vi ser det i en børsmeddelelse, er det kun tomme ord. Sidst kunne vi stable 70 mio på benene i en emission, som i nogen grad var folkeligt funderet, mindre kan gøre det denne gang, men det kan selvfølgelig blive svært nok. Næste opgørelse bliver uhyggelig vigtig..Starbucks skrev:
Jeg tror ikke, at det er et problem at finde 20-25 millioner, problemet er, at overbevise investorer om, at 20-25 millioner løser problemet for good.
FCM er jo stadig en virksomhed der kører med et stor overforbrug til trods for, at der er og stadig vil være store nedskæringer. Derfor er det svært at overbevise nogen om, at de kun skal smide sådan et beløb én gang og at problemet ikke er at finde igen om et år...
Flemming Fjeldgaard har forholdt sig til FCMs økonomi
http://www.sporten.dk/fodbold/fc-midtjy ... i-livsfare
Jeg er på ingen måde økonomi kyndig, men det er jo absolut ikke positivt hvad bloggen præsenterer af perspektiver.
Gid dog at vi kom ind under Messecenter Herning eller at Dempo er blevet tilpas forelsket til at smide nogle mønter.
http://www.sporten.dk/fodbold/fc-midtjy ... i-livsfare
Jeg er på ingen måde økonomi kyndig, men det er jo absolut ikke positivt hvad bloggen præsenterer af perspektiver.
Gid dog at vi kom ind under Messecenter Herning eller at Dempo er blevet tilpas forelsket til at smide nogle mønter.
Livsfare synes jeg er overdrevent. Sponsorloungen er trods alt stop fuld til hver eneste kamp, der er masser af interesse for FCM hos det lokale erhversliv, og min fornemmelse er også at Johnny Rune er særdeles velrespekteret i de kredse. FCM kommer ikke til at "dø", det er lidt medie-retorik.
Det er selvfølgelig kritisk at vi ikke kan overleve vinteren med vores nuværende midler, men vi er trods alt i gang med en fornuftig proces, det havde set langt værre ud hvis man bare var buldret videre med 120 km/t. Mon ikke vores ven i Indien, som nu også er stor aktioner, også har en vis interesse i at vi kommer gennem vinteren..
Det er selvfølgelig kritisk at vi ikke kan overleve vinteren med vores nuværende midler, men vi er trods alt i gang med en fornuftig proces, det havde set langt værre ud hvis man bare var buldret videre med 120 km/t. Mon ikke vores ven i Indien, som nu også er stor aktioner, også har en vis interesse i at vi kommer gennem vinteren..
Undskyld mig... Men hvem tror alvorligt på, at vi er på rette vej?? Den sang har vi sunget i mange år efterhånden, og samtidig er underskuddet bare vokset og vokset...Ravnen skrev:
De nuværende forpligtelser er så store, at selvom vi trådte mega hårdt på bremsen, så sidder vi i skyhøje udgifter indtil ca. 2015.
For en måneds tid siden sagde ledelsen, at man planlagde en aktieudvidelse til sommer. Og de brugte direkte argumentationen om rettidig omhu, at man satte det i gang nu, selvom det først var til sommer kapitalen manglede. - Det var jo Hessel der angreb for ikke at starte nu med at hente penge.
Og VUPTI, en måned senere har vi ikke råd til at drive forretning de næste tre mdr...
Hvordan er det lige vi skal overbevise om, at vi er på rette vej???
Det har sejlet i 4-5 år. INTET tyder på nye tider.
- DenStolteJyde
Ravnen skrev:Livsfare synes jeg er overdrevent. Sponsorloungen er trods alt stop fuld til hver eneste kamp, der er masser af interesse for FCM hos det lokale erhversliv, og min fornemmelse er også at Johnny Rune er særdeles velrespekteret i de kredse. FCM kommer ikke til at "dø", det er lidt medie-retorik.
Problemet er at hvis vores indiske ven skal smide flere penge i kassen så skal andre også gøre det i forbindelse med en aktieudvidelse. Hvis dempo kommer til at eje en større del af aktierne end han gør pt så er han forpligtet til at give et tilbud på at købe resten af aktierne..
Damn straightMen klubben har også ført an i et overforbrug, der i dag virker helt grinagtigt, hvis ikke det var fordi, det er så trist.
Der er ren gyserlæsning det her.Revisorerne understreger i regnskabet, at der kan være »væsentlig usikkerhed« om selskabets fortsatte drift, hvis klubben ikke opnår finansieringstilsagn. Den er endnu ikke på plads, selv om regnskabet blev præsenteret for to måneder siden.
Ja kan ikke komme i tanke om nogle mennesker jeg ringeagter så meget som de usle forræderne der har drevet klubben, alle inklusiv. Rotter!
Alternativerne indenfor den nærmest fremtid hedder altså:
1) Konkurs
2) Mere pant i spillere og dermed færre muligheder for indtægter fremad (Den berømte pissen i bukserne)
3) Salg af vores bedste spillere for pebernødder og jeg gyser ved tanken om hvordan det vil se ud med Albæk, Juelsgaard og måske Sly væk til foråret. Det kan snildt betyde nedrykning og dermed også en konkurs, da Rune har sagt at det har vi ikke nogen plan for.
Det ser altså ikke hyggeligt ud
Den jubelglade Steinlein er ganske enkelt udfordret langt over sit niveau, væk med ham!
vi sejler rundt og i mine øjne kan det her ikke reddes uden store omkostninger på spiller siden som nedgang i løn, spiller salg med der til en nedrykning til 1. div. og vi er færdig som klub. Skriver igen vi har haft en elendig ledelse som har stirret blind på omkostninger bare vi var venner i ledelsen og fik en fed hyre, fy for satan de må sidde med dårlig smag i munden, men desværre gør de ikke det efter de rygter som går.
Det er den altså ikke. Der er markant færre personer i sponsorloungen end tidligere. Min umiddelbare vurdering er, at der er tale om næsten en halvering af antal personer ift for 3-4 år siden.Ravnen skrev:Sponsorloungen er trods alt stop fuld til hver eneste kamp, der er masser af interesse for FCM hos det lokale erhversliv,
Hvis vi skal have gang i fakkel og høtyv hver gang pressen skriver en artikel, så får vi sgu en travl vinter. Der er ikke noget i denne situation som er godt, men lad os nu lige holde fast i nogle fakta:mnm123 skrev:vi sejler rundt og i mine øjne kan det her ikke reddes uden store omkostninger på spiller siden som nedgang i løn, spiller salg med der til en nedrykning til 1. div. og vi er færdig som klub. Skriver igen vi har haft en elendig ledelse som har stirret blind på omkostninger bare vi var venner i ledelsen og fik en fed hyre, fy for satan de må sidde med dårlig smag i munden, men desværre gør de ikke det efter de rygter som går.
1. Det seneste regnskab har den tidligere ledelse og bestyrelse næsten det fulde ansvar for, da det er sidste sæsons regnskab. Det betyder ikke, at den nuværende automatisk gør det godt, men derfor skal man sgu stadig være fair: De skal bedømmes på denne sæsons regnskab.
2. Set udefra kan man tilsyneladende godt klandre den nuværende ledelse for en bemærkelsesværdig fejlbedømmelse af likviditetsbehovet hen over vinteren. Det kan sagtens tænkes, og de ville ikke være den første ledelse der lavede det nummer. Omvendt; er det klogt at lave en emission nu, i det nuværende klima? Hvis det var mig, ville jeg forsøge at holde røven oven vande, og vente til (hvis) vi sejler i mere smult vande til foråret. Jeg siger ikke det er tilfældet, men det kunne være en forklaring. Hvis vi er konkurs inden 1. januar, falder det naturligvis helt til jorden.
3. Ang. ledelsens hyre: Det er sgu svært at efter dem her. Hvem mon betaler f.eks. bestyrelsens løn andre end storaktionærerne?
Man skulle næsten tro, at du var en medlem af ledelsen med den retorikRavnen skrev:Livsfare synes jeg er overdrevent. Sponsorloungen er trods alt stop fuld til hver eneste kamp, der er masser af interesse for FCM hos det lokale erhversliv, og min fornemmelse er også at Johnny Rune er særdeles velrespekteret i de kredse. FCM kommer ikke til at "dø", det er lidt medie-retorik.
Faktum er, at vi et af de fedeste stadion i Danmark - men faktum er ligeledes, at sponsorindtægterne er i den nedre del af superligaen ..
Vi har jo fortsat med 120 km/t - det er jo først nu, at bare er begyndt at bremse en lille smule - men vi hentede altså Peter og Duncan i sommers - deres løn giver næppe nogle indikationer på, at vi har en ledelse der har opdaget at vi er i livsfare...
Håndbold ledelsen købte forleden en landsholdsspiller mere ...
Hvis ledelsen havde opdaget - at det er helt galt - så havde de holdt sig langt væk fra yderligere udgifter - vi er fortsat med 115 km/t - og må håbe, at der kommer en julemand forbi med en ordentlig pose penge...
Jeg synes bare vi skal passe på, med ikke at ende som en flok tudekoner. Der er ikke mange der skriver herinde når vi vinder en kamp, men så snart der er noget negativt at snakke om, så er der godt gang i debatten.
Jeg synes det er fornuftigt hvad Johnny Rune har sat i gang, og personligt har jeg tiltro til ham.
Jeg synes det er fornuftigt hvad Johnny Rune har sat i gang, og personligt har jeg tiltro til ham.