Hessel stopper som sponsor

Om FC Midtjylland og Black Wolves
ArneR

Hessel stopper som sponsor

Indlæg af ArneR »

Endnu et søm til den dårlige økonomi.
Hvor er vi på vej hen, og hvad sker der lige. Vi har jo ikke engang fundet en ny hovedsponsor. Og nu dette!

http://aoh.dk/artikel/hessel-dropper-fcm

Noe

Re: Hessel stopper som sponsor

Indlæg af Noe »

ArneR skrev:Endnu et søm til den dårlige økonomi.
Hvor er vi på vej hen, og hvad sker der lige. Vi har jo ikke engang fundet en ny hovedsponsor. Og nu dette!

http://aoh.dk/artikel/hessel-dropper-fcm

Av. Nu synes jeg for alvor der er grund til bekymring. Hessel burde have været en vigtig brik i den kommende emission, så vi må formode at planen er på meget gyngende grund..

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

Tjaa... der er vel ikke nogen hemmelighed for nogen, at der har været en fløjkrig mellem rigmændene bag FCM. Hessel har ment at man brugte for mange penge på akademiet og skulle drosle det ned, men andre (Bo Olesen-fløjen) har ment, at akademiet var fremtiden.

At Hessel trækker sig som sponsor må være en indikation på, at det ikke er lykkedes at skabe enighed mellem fløjene. Det må samtidig være en indikation på, at hans fløj har tabt, og de nu trækker sig.

Det bedste for FCM ville være, hvis der kunne opnås enighed, men når det ikke kan lykkes, er det næstbedste at taberne trækker sig, så der kommer ro om klubben og enighed om strategien.

Man må så håbe, at vinderfløjen har penge nok, til at få klubben på fode igen.....

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Det er den rene børnehave...

mnm123

Indlæg af mnm123 »

han har tabt slaget om Fcm og banen er ryddet til at Dempo kan få mer indflydelse, og vi glider længere længere ned i afgrunden.

Brugeravatar
Acebone
Geografisk sted: Viborg

Indlæg af Acebone »

Jeg tror ikke, det er en god ting, at det er Hessel, der har tabt. Han har trods alt været en pålidelig indtægtskilde siden 1999. Desuden er det ham, der har været mest markant i sine udtalelser om, at klubben må indse, at den ikke kan overleve uden kraftige nedskæringer, og at aktieemissionen hellere skal komme nu end til foråret engang. Det er jeg enig i.

Jeg tror, dette er vejen til enden.

FCMhenrik

Indlæg af FCMhenrik »

Det er jo ren håbløst.

Hvor skal pengene til den forestående emission komme fra???

Hvis der ikke kommer en stor pose penge, er FCM fortid om et par år.

Der skal spares kraftigt i spillertruppen, med den konsekvens at vi kommer til at lægge permanemt i den tunge ende af ligaen. Derfra er det bare et spørgsmål om tid før vi rykker ned...

Modsat de andre superligaklubber der er rykket ned, så har vi et endnu større udgiftsniveau til andre ting end førsteholdet. Det vil alt andet lige give en konkurs, med mindre der er nogen der begynder at skide kontanter.

FCMReal

Indlæg af FCMReal »

Kent skrev:Tjaa... der er vel ikke nogen hemmelighed for nogen, at der har været en fløjkrig mellem rigmændene bag FCM. Hessel har ment at man brugte for mange penge på akademiet og skulle drosle det ned, men andre (Bo Olesen-fløjen) har ment, at akademiet var fremtiden.

At Hessel trækker sig som sponsor må være en indikation på, at det ikke er lykkedes at skabe enighed mellem fløjene. Det må samtidig være en indikation på, at hans fløj har tabt, og de nu trækker sig.

Det bedste for FCM ville være, hvis der kunne opnås enighed, men når det ikke kan lykkes, er det næstbedste at taberne trækker sig, så der kommer ro om klubben og enighed om strategien.

Man må så håbe, at vinderfløjen har penge nok, til at få klubben på fode igen.....
Ja bolden ligger nu hos vinderfløjen, ingen tvivl om at der har været en kamp, og den fløj der ikke vil vige af Hessel, må nu til lommerne.

Uanset set dette så har Hessels fløj dog et point, så vidt jeg er oplyst har FCM 110 mennesker på løn inkl. akademiet, man putter 10 mill kr. i det akademi, og de seneste par år kan man godt følge Hessels kritik af det arbejde der er gjort her, jamen se lige på stillingen i U17 og U19 ligaen sidste år og i år, det er ikke godt nok når man ser på hvad der investeres her.

Dog synes jeg, at Hessel er lidt dobbeltmoralsk, da han f.eks. himlede op da Ørgaard sagde op, om nogen er Ørgaard medansvarlig for de ufattelig dårlige indkøb som har presset virksomhedens økonomi.

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Jeg har lige læst Erik Rasmussens nyeste bog, "Tilgiv mig", og der er der nogle interessante afsnit om Hessel.. Han virker ikke til altid at være lige tænksom, hvis Erik da har beskrevet situationerne sandfærdigt.

David

Indlæg af David »

FCMReal skrev:
Kent skrev:Tjaa... der er vel ikke nogen hemmelighed for nogen, at der har været en fløjkrig mellem rigmændene bag FCM. Hessel har ment at man brugte for mange penge på akademiet og skulle drosle det ned, men andre (Bo Olesen-fløjen) har ment, at akademiet var fremtiden.

Ja bolden ligger nu hos vinderfløjen, ingen tvivl om at der har været en kamp, og den fløj der ikke vil vige af Hessel, må nu til lommerne.

Uanset set dette så har Hessels fløj dog et point, så vidt jeg er oplyst har FCM 110 mennesker på løn inkl. akademiet, man putter 10 mill kr. i det akademi, og de seneste par år kan man godt følge Hessels kritik af det arbejde der er gjort her, jamen se lige på stillingen i U17 og U19 ligaen sidste år og i år, det er ikke godt nok når man ser på hvad der investeres her.

Dog synes jeg, at Hessel er lidt dobbeltmoralsk, da han f.eks. himlede op da Ørgaard sagde op, om nogen er Ørgaard medansvarlig for de ufattelig dårlige indkøb som har presset virksomhedens økonomi.
Synes da ikke U-17 kan klare sig bedre http://www.bold.dk/fodbold/Danmark/U-17_Drenge_Ligaen

Og U-19 er også fint med http://www.bold.dk/fodbold/Danmark/U-19_Drenge_Ligaen

Der kan ikke undgå at komme årgange, der ikke er så gode.

Peter Ross

Indlæg af Peter Ross »

FCMReal skrev:Dog synes jeg, at Hessel er lidt dobbeltmoralsk, da han f.eks. himlede op da Ørgaard sagde op, om nogen er Ørgaard medansvarlig for de ufattelig dårlige indkøb som har presset virksomhedens økonomi.
Nu er det jo ikke nogen hemmelighed, at Ørgaard sandsynligvis ville være godt på vej tilbage i direktør-stolen, såfremt Hessel var kommet tilbage til magten, så naturligvis var Hessel ude med kritik af Ørgaards opsigelse/fyring (du vælger selv).
Hessel har udvist en fantastisk mangel på selvkritik i det seneste år. Man skal ikke glemme, at Hessel selv sad med ved bordet, da forbrugsfesten var på sit højeste og at han selv har presset på, for at den skulle fortsætte.

Jeg tror ikke, det er ubetinget skidt, at Hessel nu trækker stikket. Det giver selvfølgelig et umiddelbart hul i budgettet - dog er der ingen tvivl om, det har kostet på bundlinjen i form af tabte sponsorater, at Hessel har været så harsk i sin kritik, uagtet at han har haft ret på nogle punkter.

Sylvester

Indlæg af Sylvester »

Peter Ross skrev: Jeg tror ikke, det er ubetinget skidt, at Hessel nu trækker stikket. Det giver selvfølgelig et umiddelbart hul i budgettet - dog er der ingen tvivl om, det har kostet på bundlinjen i form af tabte sponsorater, at Hessel har været så harsk i sin kritik, uagtet at han har haft ret på nogle punkter.
Hvis man er tæt på en konkurs, så er det vist entydigt skidt at en af de mest kapitalstærke aktionærer og hel sit bagland trækker stikket. Hvis ikke storaktionærerne kan samle sig om at skyde penge i klubben, så tror jeg det bliver sindsygt svært at finde den nødvendige opbakning. Noget i den stil har jeg også læst blev udtalt på generalforsamlingen :(

Hvis klubben ikke kan tåle kritik, så skulle man nok ikke have opført sig som nogle enorme amatører. Man kan kun skamme sig og krumme tæer over en evnesvag ledelse :evil:

Det her var et stort skidt nærmere undergangen. Mon man kommer til at spille Danmarksserie i Ikast eller Herning?

Peter Ross

Indlæg af Peter Ross »

Sylvester skrev:
Peter Ross skrev:Jeg tror ikke, det er ubetinget skidt, at Hessel nu trækker stikket. Det giver selvfølgelig et umiddelbart hul i budgettet - dog er der ingen tvivl om, det har kostet på bundlinjen i form af tabte sponsorater, at Hessel har været så harsk i sin kritik, uagtet at han har haft ret på nogle punkter.
Hvis man er tæt på en konkurs, så er det vist entydigt skidt at en af de mest kapitalstærke aktionærer og hel sit bagland trækker stikket. Hvis ikke storaktionærerne kan samle sig om at skyde penge i klubben, så tror jeg det bliver sindsygt svært at finde den nødvendige opbakning. Noget i den stil har jeg også læst blev udtalt på generalforsamlingen :(
Uden at skulle udpensle situationen bag kulisserne alt for meget, så har pengemændene hidtil holdt hinanden i skak af frygt for, at modparten skulle få overtaget. Det er i dét perspektiv, at det ikke er ubetinget skidt, at Hessel nu trækker sig. Det øger sandsynligvis lysten hos nogle af de øvrige investorer til at smide de nødvendige penge.
Sylvester skrev:Hvis klubben ikke kan tåle kritik, så skulle man nok ikke have opført sig som nogle enorme amatører. Man kan kun skamme sig og krumme tæer over en evnesvag ledelse :evil:
Nu er det ikke klubben, der ikke kan tåle kritikken - kritikken skræmmer i stedet potentielle sponsorere væk, da ingen er interesserede i at få sat sit brand i sammenhæng med en virksomhed, der er i strid modvind...

Besvar