FCK - FCM en gratis kamp???

Om FC Midtjylland og Black Wolves
TrueWolfMidt
Geografisk sted: 7400 Snejbjerg.

Re: FCK - FCM en gratis kamp???

Indlæg af TrueWolfMidt »

Hvis anden halvleg kan danne præcedens for kommende kampe, er jeg fuld af fortrøstning, men vi skal være skarpere foran målet. Godt kommet tilbage i anden halvleg, trods nederlaget. Bliv ved med at tro på at i kan.

FCMReal

Indlæg af FCMReal »

Clegg skrev:Utroligt så skandaløst vi har dækket op på dødbolde til tider denne sæson.
Sådan en kamp på det her plan udstiller Ipsa og Erik S. svagheder, nemlig de er ikke hurtige nok på futterne og mangler højde ved dødbolde og det gælder begge ender, synes absolut heller ikke juelsgaard ser ud som en landholdsspiller.

Sigurdson og Stadsgaard er en klasse bedre end Erik S., Han har været en af de største skuffelser i det her efterår, efter at han var sat i forbindelse med storklubber her i sommers, det er han langt fra nu.

mnm123

Indlæg af mnm123 »

godkendt kamp af holdet, men resultatet burde være bedre på en dag hvor Fck var til at tale med. Ved det første mål lavest der 3 fejl hvor de 2 af dem er blever gennem tæsket af Glenn i taktikken, 1 situation Bak forsøger at fast holde boldeb i egne rækker ved at spille en medspiller som stort set er dækket og taber bolden som føres over til deres højre side hvor Hassan laver et dumt frispark hvor Gislason er på vej i en blindgyde men for et frispark, de 2 senarier er blevet af Glenn tærsket igennem at i de første 15. min spiler man ikke en medspiller under pres på egen bane halvdel og ingen dumme frispark i nærheden af feltet, altså det kan vi ikke finde ud af at overholde. Vores målmænd er næsten 2 meter høje men når de skal agere i feltet er de 175 høje, utrolig vi ikke kan lære at komme i feltet med vores målmænd som er de største i ligaen.

Clegg

Indlæg af Clegg »

mnm123 skrev: Vores målmænd er næsten 2 meter høje men når de skal agere i feltet er de 175 høje, utrolig vi ikke kan lære at komme i feltet med vores målmænd som er de største i ligaen.
Viser desværre hvor utroligt lidt du ved om Haugaard.
Haugaard laver én fejl i går med at gå ud, og nu klistrer du sådan en på ham?

Haugaard er utroligt stærk i feltet, det viste han i særdeleshed mod AaB og har også vist det i pokal kampen mod FCN.

Det har dog altid været en af Jonas' helt store svagheder.

mnm123

Indlæg af mnm123 »

Clegg skrev:
mnm123 skrev: Vores målmænd er næsten 2 meter høje men når de skal agere i feltet er de 175 høje, utrolig vi ikke kan lære at komme i feltet med vores målmænd som er de største i ligaen.

Jeg klister det ikke på ham, jeg hentyder bare at det er et problem med vores målmænd, jeg har set jacob spille alle reserve kampe i år og der har han også haft problemer, men han stod en fin kamp i går ingen tvivl om det.

Haugaard er utroligt stærk i feltet, det viste han i særdeleshed mod AaB og har også vist det i pokal kampen mod FCN.

Sylvester

Indlæg af Sylvester »

Clegg skrev:

Hvordan er det nu, er du makker med Haugaard eller hvad?

Syntes det virker besynderligt så unuanceret et syn du har på dem, for du havde vel været der hvis det var Lössl der havde set skidt ud ved mål nummer ét?

Bortset fra det, stod Haugaard en rigtig god kamp og ser ingen grund til at skifte der igen.

Sylvester

Indlæg af Sylvester »

Ærgeligt resultat, men god anden halvleg syntes jeg, også selv om FCK var noget tættere på 3-1 end vi på 2-2.

Utroligt vi kom tilbage i kampen så pivringe de forreste var. Duncan er stadig i bodegaform (blev han skadet???), Rilwan modløs og Marco Larsen uden niveau til at gøre en forskel. Klassisk at hr. pølsemix holder karrierens længste scoringspause når han kommer til FCM :evil:

Har svært ved at se hvor målene skal komme fra i de resterende kampe hvis det ikke lige skal komme centralt fra Albæk, eller Petter??

Men vi må op på hesten igen, kampen i bunden er intensiveret og ligaen er ved at knække, med os på den forkerte side af knækket. Nærste rund er klassisk svær, men Silkeborg hjemme SKAL vi satme vinde over, alt andet bør koste hoveder.

Clegg

Indlæg af Clegg »

Sylvester skrev:
Clegg skrev:

Hvordan er det nu, er du makker med Haugaard eller hvad?

Syntes det virker besynderligt så unuanceret et syn du har på dem, for du havde vel været der hvis det var Lössl der havde set skidt ud ved mål nummer ét?

Bortset fra det, stod Haugaard en rigtig god kamp og ser ingen grund til at skifte der igen.
Det er ingen hemmelighed at jeg har fulgt Haugaard siden han stod i AB - mit syn på målmændende går mere på at ligesom mange synes at angribere, midtbanespillere eller forsvarsspillere er sjove at følge, så er det målmænd der er ''the shit'' for mig.

Nu sidder jeg ikke og siger at Haugaard ikke laver en fejl på det første mål - jeg siger faktisk netop det modsatte, men at klandre ham for ikke at være god til at dominere feltet virker som en utrolig grotesk udmelding - for det er netop et af de punkter der gør at Haugaard (i min optik) med kamperfaring, kan blive en bedre keeper end Lössl.

Jeg har i en anden tråd givet mit syn på hvorfor jeg hellere ser Haugaard stå - ikke fordi han nødvendigvis er bedre netop nu, men hvorfor jeg tror han på længere sigt vil være et bedre valg for klubben.

Starbucks

Indlæg af Starbucks »

Jeg vil først og fremmest gerne lige understege, at jeg ikke har lyst til at gå ud i en Jonas eller Jakob for eller i mod debat. Dem havde jeg nok af herinde dengang den hed Jonas eller Kasper og det mener jeg ikke, at der kom noget konstruktivt ud af.. Dog vil jeg gerne knytte et par kommentarer..
Clegg skrev:men at klandre ham for ikke at være god til at dominere feltet virker som en utrolig grotesk udmelding - for det er netop et af de punkter der gør at Haugaard (i min optik) med kamperfaring, kan blive en bedre keeper end Lössl.
Det er jo desværre det fodbold-fans er bedst til. Spillerne laver en eller to fejl også har man stemplet dem og det er en utrolig skam, men sådan et den professionelle sportsverden, både i FCM og i alle andre klubber. Det er en brøkdel der rent fodbold fagligt ved noget om fodbold og kan sætte tingene lidt i perspektiv. Jeg siger ikke, at jeg er en af dem der kan det, jeg er håndbold træner og ikke fodbold træner, men derfor mener jeg godt, at jeg til dels formår at forholde mig fagligt og objektivt når jeg vælger at kommenterer på noget herinde..
Clegg skrev: Det er ingen hemmelighed at jeg har fulgt Haugaard siden han stod i AB - mit syn på målmændende går mere på at ligesom mange synes at angribere, midtbanespillere eller forsvarsspillere er sjove at følge, så er det målmænd der er ''the shit'' for mig.
Der er vi så to. Jeg har selv altid stået på mål i både fodbold og håndbold, og jeg er også målmandstræner i håndbold, så det er bestemt også den "post" der siger mig mest. Det er super at du har fulgt Jakob i så lang tid, hatten af for det og for mig er det også ligegyldigt om du kender ham personligt eller ej, det ændre jo i bund og grund intet, så længe man beholder sin objektivitet.
Clegg skrev: Jeg har i en anden tråd givet mit syn på hvorfor jeg hellere ser Haugaard stå - ikke fordi han nødvendigvis er bedre netop nu, men hvorfor jeg tror han på længere sigt vil være et bedre valg for klubben.
Nu siger du selv, at du har fulgt Jakob siden AB tiden, hvilket giver mig et præg af, at du er bosat på Sjælland? (Det er selvfølgelig et skud i tågen) Jeg ved ikke hvor mange træninger du har overværet, det er jo muligt at du har overværet flere. Jeg er desværre pt. bosat i Aalborg og får derfor ikke i samme grad som tidligere mulighed for, at overvære træningerne, men jeg har flere gange overværet træninger med både Jonas og Jakob. Jeg er ikke enig med Glen i mange ting, men jeg mener også set ud fra stort set alle træningerne jeg har set, at Jonas er foran Jakob på mange parametre.

Jeg har godt læst og forstået dit indlæg omkring din argumentation for, hvorfor du mener at Jakob er det bedste valg at satse på nu. Jeg synes, at du ser dig "sur" eller ned på Jonas og at du stempler ham som "Færdig". Det mener jeg er en fejl. Jeg mener, at der er andre ting i spil lige nu, og nu er det vigtigt at understrege at det selvfølgelig er min personlige holdning der kommer til udtryk. Som holdet og forsvaret har spillet det seneste 1½ års tid, er det for mig næsten ligegyldigt hvem du smider i målet lige nu. Usikkerheden på holdet er simpelthen for stor og de personlige fejl udstiller gang på gang vores keepere som derved satser mere i nogle situationer som de nok ikke burde gøre.

Jeg mener ikke, at Jonas er færdig eller ikke vil udvikle sig mere, men jeg er ikke sikker på, at FCM er stedet for ham at gøre det. Jeg tror, at Jonas har behov for at komme et sted hen hvor der rent faktisk er en defensiv struktur der tilgodeser hans evner, som der blev gjort under Kuhn hvor man havde en stram defensiv struktur og hvor Jonas virkelig viste den målmand jeg ved han er. Jeg er bange for, at Jakob på samme måde som Jonas vil få suget alt selvtillid ud af sit spil ved at stå derinde bag et forsvar som langt det meste af tiden ikke hænger sammen.

Hvor længe Jakob får i målet ved jeg ikke, men Jonas bør efter min mening stå da han efter min egen og trænerens synspunkt er den bedste målmand, men jeg tror ikke, at det ændre noget på resultaterne hvem af de to der står derinde, da jeg er af den holdning at der er andre ting bag vores katastrofale defensiv.

Besvar