FCM - EFB
-
sebastian94
- Geografisk sted: Skive
Re: FCM - EFB
Izunna's værdi må være faldet med 10 millioner.
Petter, Petter, Petter, Petter Andersson
Hold nu kæft en kedelig kamp...
Hvorfor ikke starte med Janssen og Dunken på toppen fra start, når man nu ved, at EFB spiller ultradefensivt?
Det var kampen, der skulle vindes, så havde vi været fri af nedrykningssumpen...
Hvorfor ikke starte med Janssen og Dunken på toppen fra start, når man nu ved, at EFB spiller ultradefensivt?
Det var kampen, der skulle vindes, så havde vi været fri af nedrykningssumpen...
Det var godt nok ringe. Vi har vel ikke en rigtig chance og en hel masse fejlafleveringer, dårlige førsteberøringer og generelt dårligt spil. Det burde være forbudt at tage penge for sådan en omgang ....
Hvis man skal være positiv, så var det godt at få point med den ringe præstation, som vi lavede. Det var særdeles ringe i dag, hvilket dog også skyldes at EfB absolut intet ville.Treco skrev:Det var godt nok ringe. Vi har vel ikke en rigtig chance og en hel masse fejlafleveringer, dårlige førsteberøringer og generelt dårligt spil. Det burde være forbudt at tage penge for sådan en omgang ....
Hvis vi skal have point i parken - uden Kolja og Petter - så skal vi hæve niveauet betragteligt. De 4 andre bundhold mødes indbyrdes i næste runde, så der er nogen, der får point, og så kan vi pludselig være helt nede i suppedasen igen...
Ak ja, lige som man troede på fremgang, så blev hjemmepublikum igen spist med en blodfattig og viljesvag indsats. Ud over lidt tilfældigt tumult på dødbolde, formåede man så at skabe en ærlig målchance?
Alt for defensivt et hold og igen havde kongestrategen Riddersholm vist dikteret opspilsbold ala Barca og igen så vi hvor store begrænsninger mange spillere har på det område. Det burde efterhånden stå bøjet i neon for Riddersholm og Steinlein, at det ikke er vejen at gå med dette hold. Idag var det ligesom flere af dem havde taget adskillige skidt tilbage i deres fodboldmæssige udvikling, for jeg syntes ikke jeg nogensinde har set så få sammenhængende afleveringer og missede tæmninger før? Ikke i en Superliga-kamp ihvertfald.
Jeg kan ikke få øje på noget mønster, men mindre det altså er bolderobring centralt, sideskift til Juelsgaard, stoppe op, spille bagud, sænke tempo, boldtab, kontra imod sig. Jeg forstår ikke hvorfor de tilsyneladende stod stille alle sammen?
For mig er det desværre tydeligt at vi intet koncept har længere og Riddersholm famler i mørke
Syntes også at vi igen så tendens til manglende diciplin i slutminutterne, hvor både Kolja og Andersson trækker tåbelige karantæner for farlige tacklinger. Men korttabllen fører vi da i det mindste
Var det femte kamp på hjemmebane uden sejr i træk? Uha vi ligner et bundhold..
Alt for defensivt et hold og igen havde kongestrategen Riddersholm vist dikteret opspilsbold ala Barca og igen så vi hvor store begrænsninger mange spillere har på det område. Det burde efterhånden stå bøjet i neon for Riddersholm og Steinlein, at det ikke er vejen at gå med dette hold. Idag var det ligesom flere af dem havde taget adskillige skidt tilbage i deres fodboldmæssige udvikling, for jeg syntes ikke jeg nogensinde har set så få sammenhængende afleveringer og missede tæmninger før? Ikke i en Superliga-kamp ihvertfald.
Jeg kan ikke få øje på noget mønster, men mindre det altså er bolderobring centralt, sideskift til Juelsgaard, stoppe op, spille bagud, sænke tempo, boldtab, kontra imod sig. Jeg forstår ikke hvorfor de tilsyneladende stod stille alle sammen?
For mig er det desværre tydeligt at vi intet koncept har længere og Riddersholm famler i mørke
Syntes også at vi igen så tendens til manglende diciplin i slutminutterne, hvor både Kolja og Andersson trækker tåbelige karantæner for farlige tacklinger. Men korttabllen fører vi da i det mindste
Var det femte kamp på hjemmebane uden sejr i træk? Uha vi ligner et bundhold..
What? Har du overhovedet fulgt med? De sidste mange kampe er vi helt tydeligt gået væk fra 'opspilsbold ala Barca' og skiftet over til en langt mere direkte spillestil med meget lav risiko. Vi spiller fodbold på en markant anderledes måde nu, end i starten af sæsonen. Prøv at sæt dig ned og tæl antallet af lange afleveringer fra forsvaret og op til angriberne på nuværende tidspunkt. Prøv at kig på, hvordan vi sætter spillet i gang. Prøv at se, hvordan vi bygger spillet op. Det er stort set det modsatte vi gør nu, ift starten af sæsonen.Sylvester skrev:Alt for defensivt et hold og igen havde kongestrategen Riddersholm vist dikteret opspilsbold ala Barca
Lige nu spiller vi uambitiøst bundholdsfodbold. Så at sige at der var dikteret opspilsbold ala Barca er simpelthen helt væk. Forhåbentlig får vi skrabet nok point sammen i resten af efteråret, så vi i foråret kan vende tilbage til at spille mere ambitiøs fodbold.
Der var jo intet der virkede i den omstilling du snakker om, jeg vil sige det er en af de ringeste kampe jeg har set i FCM's historie.Kent skrev:What? Har du overhovedet fulgt med? De sidste mange kampe er vi helt tydeligt gået væk fra 'opspilsbold ala Barca' og skiftet over til en langt mere direkte spillestil med meget lav risiko. Vi spiller fodbold på en markant anderledes måde nu, end i starten af sæsonen. Prøv at sæt dig ned og tæl antallet af lange afleveringer fra forsvaret og op til angriberne på nuværende tidspunkt. Prøv at kig på, hvordan vi sætter spillet i gang. Prøv at se, hvordan vi bygger spillet op. Det er stort set det modsatte vi gør nu, ift starten af sæsonen.Sylvester skrev:Alt for defensivt et hold og igen havde kongestrategen Riddersholm vist dikteret opspilsbold ala Barca
Lige nu spiller vi uambitiøst bundholdsfodbold. Så at sige at der var dikteret opspilsbold ala Barca er simpelthen helt væk. Forhåbentlig får vi skrabet nok point sammen i resten af efteråret, så vi i foråret kan vende tilbage til at spille mere ambitiøs fodbold.
At Juelsgaard ikke kom med landsholdet er fuldt fortjent efter den her kamp, han satte knap foden rigtig en gang, i den her kamp.
Albæk og Juels gaard formår ikke at slå bolde ind i feltet, deres hjørnespark er utrolig ringe.
Holdet formår ikke at sætte Duncan i scene, for man formår ikke er komme til bagelinien og slå et indlæg af kvalitet.
Og ja Riddersholm kan ikke se sig fri for at han ikke formår at sætte holdet bedre op.
Der kan stadig sættes fingre på om han er den rigtige mand.
Så du ikke kampen? Man prøvede da netop at spille den tålmodigt op nedefra i hele første halvleg, men formåede det overhovedet ikke, fordi holdet enten stod stille, eller fordi evnerne med bolden svigtede. De lange bolde i den del af kampen, virkede mest som et resultat af manglende spilmuligheder og de blev under alle omstændigheder ikke slået direkte mod mål. Resultatet var masser af afleveringer på tværs, men intet direkte spil af betydning og ingen afslutninger. Tværtimod var den evindelige boldflytteri og ubeslutsomhed et af EfBs farligste våben.Kent skrev:What? Har du overhovedet fulgt med? De sidste mange kampe er vi helt tydeligt gået væk fra 'opspilsbold ala Barca' og skiftet over til en langt mere direkte spillestil med meget lav risiko. Vi spiller fodbold på en markant anderledes måde nu, end i starten af sæsonen. Prøv at sæt dig ned og tæl antallet af lange afleveringer fra forsvaret og op til angriberne på nuværende tidspunkt. Prøv at kig på, hvordan vi sætter spillet i gang. Prøv at se, hvordan vi bygger spillet op. Det er stort set det modsatte vi gør nu, ift starten af sæsonen.Sylvester skrev:Alt for defensivt et hold og igen havde kongestrategen Riddersholm vist dikteret opspilsbold ala Barca
Vi blev mere direkte med Duncan på banen, men formår stadig ikke at ramme ham derinde hvor det er farligt.
Det er stadig ud over min fatteevne vi ikke forsøger at løbe flere kontraer? Tv2Sport sagde vi havde 3 omstillinger i hele kampen. Jeg vil vædde med at FCK har langt flere, mod mere defensive modstanderne end Esbjerg.
Det er jo ikke kun den her kamp, det handler om. Vi spillede på samme måde mod FCN og AaB - og det gav sejre. Så omstillingen af spillestil har givet 2 sejre og 1 uafgjort. Det er vel godkendt? Men når man møder et hold, der heller ikke vil spille fodbold, men også stå og vente og ellers køre uden risiko, ja så bliver kampene lige så elendige, som den vi så i dag. Begge trænere står før kampen og siger stort set, at de ikke ønske at have bolden. Så bliver det sgu ikke kønt.FCMReal skrev:Der var jo intet der virkede i den omstilling du snakker om, jeg vil sige det er en af de ringeste kampe jeg har set i FCM's historie.Kent skrev:What? Har du overhovedet fulgt med? De sidste mange kampe er vi helt tydeligt gået væk fra 'opspilsbold ala Barca' og skiftet over til en langt mere direkte spillestil med meget lav risiko. Vi spiller fodbold på en markant anderledes måde nu, end i starten af sæsonen. Prøv at sæt dig ned og tæl antallet af lange afleveringer fra forsvaret og op til angriberne på nuværende tidspunkt. Prøv at kig på, hvordan vi sætter spillet i gang. Prøv at se, hvordan vi bygger spillet op. Det er stort set det modsatte vi gør nu, ift starten af sæsonen.Sylvester skrev:Alt for defensivt et hold og igen havde kongestrategen Riddersholm vist dikteret opspilsbold ala Barca
Samtidig skal vi lige huske, at EfB faktisk er ret gode til at lukke andre hold ned. De har næstflest clean-sheets i ligaen og er det hold, der er scoret 3. færrest mål i mod.
Der var en stor forskel på de to kampe, i Ålborg kunne de ramme hinanden inden for 4 meter, det kunne de ikke i aften, Esbjerg spillede pokal i sidste uge, men FCM lignede et hold der havde været i hård kamp i går.Kent skrev: Det er jo ikke kun den her kamp, det handler om. Vi spillede på samme måde mod FCN og AaB - og det gav sejre. Så omstillingen af spillestil har givet 2 sejre og 1 uafgjort. Det er vel godkendt? Men når man møder et hold, der heller ikke vil spille fodbold, men også stå og vente og ellers køre uden risiko, ja så bliver kampene lige så elendige, som den vi så i dag. Begge trænere står før kampen og siger stort set, at de ikke ønske at have bolden. Så bliver det sgu ikke kønt.
Samtidig skal vi lige huske, at EfB faktisk er ret gode til at lukke andre hold ned. De har næstflest clean-sheets i ligaen og er det hold, der er scoret 3. færrest mål i mod.
Det er bundniveauet der er utrolig ringe.
En spiller som Izunna ligner en skygge af sig selv, hassan lykkes ikke med hans race osv.
Erik blev overløbet flere gange, og han er jo ikke engang u-21 landshold aktuelt mere, konkurrenterne har sat ham af. I foråret var der rygter om cpl topklubber der skulle være ude efter ham
Men har du set, hvordan vi har løst det tidligere på sæsonen? Hvordan vi har skabt spilmulighederne? Det handler ikke bare om at løbe, men også om taktik.Sylvester skrev:Så du ikke kampen? Man prøvede da netop at spille den tålmodigt op nedefra i hele første halvleg, men formåede det overhovedet ikke, fordi holdet enten stod stille, eller fordi evnerne med bolden svigtede. De lange bolde i den del af kampen, virkede mest som et resultat af manglende spilmuligheder og de blev under alle omstændigheder ikke slået direkte mod mål.
Tidligere på sæsonen ville vi rent taktisk løse det ved at stille vores backs bredt og højt (for at skabe overtal på midten), køre midterforsvarerne bredt ud og så trække en central midt (Izu) ned mellem dem, for at føre bolden frem. Prøv at kig lidt video på sæsonens første kampe, og så vil du se at vi byggede opspillet op på den måde masser af gange. Det er en meget risikofyldt måde at gøre det på, fordi du spreder dit forsvar, og har stort set alle spillere foran bolden. Du er derfor meget sårbar overfor omstillinger, hvis du taber bolden i opspillet.
Sådan spiller vi ikke længere. Vi har ikke gjort det en eneste gang, i de sidste 3 kampe, fordi vi spiller uden risiko, og derfor kommer der lange bolde fra forsvaret henover midten. Det er altså en markant taktisk ændring, der gør det enormt svært at spille sig igennem, fordi du ikke skaber overtal, ved at tage dine backs med frem.
Men har du set nogen, der har sagt, at det var en god kamp? Har du hørt nogen udtale sig om, at de var tilfredse? Alle kan være enige om, at vi ikke spillede godt - det er der da ingen tvivl om. Jeg var heller ikke imponeret af hverken Izunna eller Hassan i dag, men skadessituationen er bare således, at vi ikke har nogen reelle alternativer til dem. Mod FCK på søndag skal vi undvære 4 spillere fra ideal-opstillingen, og vi skal ud i endnu flere lappeløsninger, end vi er i gang med i øjeblikket. Så jeg kan godt allerede nu forberede dig på, at det ikke bliver nogen køn kamp.FCMReal skrev: Der var en stor forskel på de to kampe, i Ålborg kunne de ramme hinanden inden for 4 meter, det kunne de ikke i aften, Esbjerg spillede pokal i sidste uge, men FCM lignede et hold der havde været i hård kamp i går.
Det er bundniveauet der er utrolig ringe.
En spiller som Izunna ligner en skygge af sig selv, hassan lykkes ikke med hans race osv.
Erik blev overløbet flere gange, og han er jo ikke engang u-21 landshold aktuelt mere, konkurrenterne har sat ham af. I foråret var der rygter om cpl topklubber der skulle være ude efter ham
Jeg er enig i faconen så anderledes ud i dag, men backs var dog med fremme og skabe overtal. I dag valgte Julle så bare at træde på bolden og spille bagud hver gang.Kent skrev: Sådan spiller vi ikke længere. Vi har ikke gjort det en eneste gang, i de sidste 3 kampe, fordi vi spiller uden risiko, og derfor kommer der lange bolde fra forsvaret henover midten. Det er altså en markant taktisk ændring, der gør det enormt svært at spille sig igennem, fordi du ikke skaber overtal, ved at tage dine backs med frem.
Uanset taktik så er det dog svært at vinde fodboldkampe, når selv elementær fodbold mislykkedes og idag lignede en kamp hvor vi kunne have været 3 mand i overtal uden at skabe en målchance
Jeg undres over sådan noget her???? Hvorfor kan man pludselig ikke tæmme bolden, slå simple afleveringer eller bevæge sig de ekstra meter der skal til for at rykke noget? Det kan jo kun være et mentalt problem, for de har næppe glemt at spille bold hen over natten. Hvem har ansvaret for den manglende koncentration?
Men pga. den manglende diciplin på holdet, har Riddersholm allerede fået kørt undskyldningerne i stilling forud for kampen i Parken. Jeg gætter på at Pione Sisto får debut sådan han kan tilføje yderligere vægt til sin argumentation omkring antallet af benyttede spillere.
Vi mangler 2 spillere fra startopstillingen. Hvor mange manglede EfB i deres? Syntes vi har brugt ufatteligt meget energi på at forklare hvordan skaderne har været skyld i al dårligdom og måske fundet trøst i den slags "force majoure". For mig at se, så ligner det ansvarsfralæggelse det meste og nu skal vi snart til at vise noget..
ud over en røv syg kamp fik vi set vores begrænsninger mod et hold som stiller sig dybt, det gjorde vi også selv af mærklige årsager. Bak og Izuna som central midtbane i en kamp hvor vi skal ha bolden og fordeles hurtigt og femad rettet dur bare ikke i såan en kamp, og Albæk igen lukkes inde på kanten som vores bedste bold spiller og centrale midt er mig ubegribeligt og lukker af vores spil i den side. Kolja er efter min mening inde i sit absolut ringeste sæson for Fcm og forstår ikke man ikke spiller med Villafane når man nu vælgte at skrive kontrakt med ham og han har spillet godt de kampe han har spillet. Frem adrettet venter 2 svære kampe hvor vi skal være glad for de eller det point vi kan få i de kampe. Kampen i parken må skubbe Bak ned i forsvaret og Ipsa på backen hvis man mener Villafane ikke er klar pt. og Albæk ind som central istedt for Petter og Danni forhåbentlig klar til den offensive og Duncan ind som angriber.
-
Jesper BW1100
Nu er Erik Sviatchenko så ikke aktuel til U/21-landsholdet grundet hans alder. Dem der bliver udtaget nu er fra 1993-årgangen. Erik er 1991'er. Såfremt Erik måtte være med var han uden tvivl fast mand.
Det ville klæde folk at sætte sig bare lidt ind i sagerne før man plaprer løs med alt muligt mundlort....
Det ville klæde folk at sætte sig bare lidt ind i sagerne før man plaprer løs med alt muligt mundlort....