Bak´s nye position!

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Brugeravatar
Ravnen

Bak´s nye position!

Indlæg af Ravnen »

Synes Bak sprudler på hans nye position, vi får meget mere ud af hans kvaliteter og der er ikke længere så stor risiko bagud fordi han tager chancer i sit spil. Han minder næsten om Leon Andreasen i spillestil, powerman der trækker alle de andre med op.
Så fik vi også Bak at se i målscorerens rolle i aften, et rigtig power mål.

Jeg håber virkelig Glen beholder Bak på denne plads, det virker gavnligt for hele holdet, og ikke mindst for Bak selv :mrgreen:

Noe

Re: Bak´s nye position!

Indlæg af Noe »

Ravnen skrev:Jeg håber virkelig Glen beholder Bak på denne plads, det virker gavnligt for hele holdet, og ikke mindst for Bak selv :mrgreen:
Det var jo i sin tid Morten Olsens argument for ikke at udtage ham, at han ikke så en forsvarer, men en defensiv midtbanespiller i ham.

Jeg er enig i, at det har set fint ud i de sidste par kampe, men det må være reserveret til de her svære tider: Vi kommer til at mangle kreativitet på midten, hvis vi skal have plads til både Bak og Izunna, imo.

Men i dag: :D

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Jeg må sige, at jeg pt. foretrækker Bak fremfor Izunna, hvis der kun skal være en af dem på banen. Men jeg synes egentlig Bak bidrager med en del offensivt, mere end Izunna plejer at gøre. Synes egentlig godt de kan være på banen samtidig, det fungerede da storartet her i aftens kamp, vi har et rigtigt maskinrum med de to derinde, det var i høj grad de to som skabte vores overtag i kampen.

Det ville være en skam at sætte ham tilbage i midterforsvaret.

TV2 Sport udtog ham også lige til rundens hold, på midtbanen.

Brugeravatar
Acebone
Geografisk sted: Viborg

Indlæg af Acebone »

Der er også en åben plads på holdet, så længe både Sly og Danny er ude. Det gør mig ikke noget, at den fyldes lidt mere defensivt ud.

Noe

Indlæg af Noe »

Ravnen skrev: Synes egentlig godt de kan være på banen samtidig, det fungerede da storartet her i aftens kamp, vi har et rigtigt maskinrum med de to derinde, det var i høj grad de to som skabte vores overtag i kampen.
Så bliver det jo en diskussion om spillestil, og her er vi (så vidt jeg husker) ikke helt enige: Det er imo en absolut undtagelse, at vi spiller så defensivt, som vi gør i dag. Så snart Sly er klar igen og selvtilliden vender tilbage, skal vi have Albæk ind på midten. Med Andersson ved siden af, er der så i min verden kun plads til én defensiv midt. Så må Bak jo bare vise at han er bedre end Izunna. Men lad os tage den med spillestilen en anden dag, og glæde os over en sejr over et af de hold, der er allerdejligst at slå..

Brugeravatar
Bjarne Fonnesbech
Geografisk sted: Herning

Indlæg af Bjarne Fonnesbech »

Uanset hvad, så har de kampe, hvor Bak har været rykket frem på banen, givet bedre spil på holdet. Overordnet set ...

Startede det ikke mod OB i den sidste del af kampen, hvor FCM jagtede en udligning ? (Som vi jo fik !)

Bak var vel en af banens bedste igår og som nævnt før her i tråden blev han udtaget til ugens hold på TV-2 Sport.

Håber Riddersholm prøver nogenlunde opstilling mod Esbjerg i næste kamp som han gjorde med succes mod AaB igår ;) .

Hilsen Bjarne

Spicker

Indlæg af Spicker »

Bjarne Fonnesbech skrev:Uanset hvad, så har de kampe, hvor Bak har været rykket frem på banen, givet bedre spil på holdet. Overordnet set ...

Startede det ikke mod OB i den sidste del af kampen, hvor FCM jagtede en udligning ? (Som vi jo fik !)

Bak var vel en af banens bedste igår og som nævnt før her i tråden blev han udtaget til ugens hold på TV-2 Sport.

Håber Riddersholm prøver nogenlunde opstilling mod Esbjerg i næste kamp som han gjorde med succes mod AaB igår ;) .

Hilsen Bjarne
Det tror jeg da han gør eftersom både sly og danny stadigvæk vil være skadede på det tidspunkt. Alternativt skulle det være en mads pedersen på den defensive, men jeg tror ikke glen vil ændre et "winnning team".

Edit: Alternativt kunne vi spille med både dunken og Tim oppe foran og så en fire mands midt med rilwan, albæk, izu og andersson.

Dondinho

Indlæg af Dondinho »

Spicker skrev:
Bjarne Fonnesbech skrev:
Edit: Alternativt kunne vi spille med både dunken og Tim oppe foran og så en fire mands midt med rilwan, albæk, izu og andersson.
Jeg synes nu det ville være synd for M. Larsen hvis ikke han fik lov til at spille igen, ville gerne se ham og Tim sammen på toppen i en 4-4-2.

Brugeravatar
Bjarne Fonnesbech
Geografisk sted: Herning

Indlæg af Bjarne Fonnesbech »

Læste i avisen (Herning Folkeblad i tirsdags), at Bak selv var glad for at være rykket frem på den defensive midtbane.

"Så er der også mere styr på forsvaret", grinte han ...

Men hvem styrer egentligt forsvaret så, tænker jeg ? Erik S. er vel for ung - så er det måske Ipsa ?

Korrekt Dondinho; Marco Larsen fortjener en startplads i næste kamp. Ved så ikke om han fungerer bedst med Duncan eller Janssen ? (Kan Janssen overhovedet holde til at spille en hel kamp ?)

Mvh Bjarne

Brugeravatar
DenStolteJyde

Indlæg af DenStolteJyde »

Marco skulle egentlig have været med u21 landsholdet på tur men har fået fri efter ønske fra glen.

http://www.bold.dk/nyt/Wieghorst-opfylder-FCM-oenske
- Marco er vores mest ’varme’ angriber i øjeblikket. Han har scoret tre gange i vores to seneste kampe. Derfor er det selvfølgelig vigtigt, at vi har ham med til Esbjerg-kampen, siger FCM-træner Glen Riddersholm til politiken.dk
Kunne godt lugte af en startplads igen..

Spicker

Indlæg af Spicker »

DenStolteJyde skrev:Marco skulle egentlig have været med u21 landsholdet på tur men har fået fri efter ønske fra glen.

http://www.bold.dk/nyt/Wieghorst-opfylder-FCM-oenske
- Marco er vores mest ’varme’ angriber i øjeblikket. Han har scoret tre gange i vores to seneste kampe. Derfor er det selvfølgelig vigtigt, at vi har ham med til Esbjerg-kampen, siger FCM-træner Glen Riddersholm til politiken.dk
Kunne godt lugte af en startplads igen..
Kan godt se jeres pointe, Marco fortjener virkelig en startplads efter indsatsen mod Aab :)

Besvar