Skandale under opsejling i FCM ?

Om FC Midtjylland og Black Wolves
FCMReal

Re: Skandale under opsejling i FCM ?

Indlæg af FCMReal »

Kent skrev:
FCMReal skrev:Du kan ikke skyde den på forældrene, når der er en straffelovgivning der regulere disse situationer og at der er en retspraksis for lovens fortolkning.
Selvfølgelig har forældrene da et ansvar for hvad deres 13-årige barn render rundt og laver. Hvis du som forælder ikke er klar over, at din 13-årige datter er enddog meget seksuel aktiv med skiftende partnere, så følger du vist ikke helt godt nok med i hendes liv. I øvrigt kan det da undre, at du vil frikende forældrene for ansvar over deres 13-årige barn, mens du gladeligt mener at en arbejdsgiver har ansvar for hvad deres voksne ansatte gør i deres fritid.
FCMReal skrev:Så er der mange forældre der ikke er deres opgave voksen, for hvad er nu gennemssnitsalderen for sexdebut for piger ?
Den er lige i underkanten af 16 år. Så når man allerede er seksuel aktiv som 13-årig, så er vi bestemt ude i noget, som ikke er normalt forstået på den måde, at det er under 10% af 13-årige piger, der har haft deres seksuelle debut.
FCMReal skrev:Som Ravnen skriver når man er 18 år er man gammel nok til at stå ved sine handlinger med en pige på 13 år.
Naturligvis. Er der nogen, der har skrevet eller sagt andet?
Men har hendes forældre ikke været deres opgave voksen her, for det var dem der fandt ud af hvad der foregik og gik til politiet !

At du insinuere, at der er noget galt med pigen uden at du kender hende og formentlig ej heller er psykolog, og at skal være en undskyldning for de her voksne mænd, det tager jeg dyb afstand fra.

Fordi § 222 regulere et sexforhold mellem en voksen og et barn, det er en lov der skal beskytte børn ubetinget.

Men du har ikke svaret på hvordan kan man kende en pige i et år og så ikke kende hendes rigtige alder *S

Noe

Indlæg af Noe »

FCMReal skrev:
Men har hendes forældre ikke været deres opgave voksen her, for det var dem der fandt ud af hvad der foregik og gik til politiet !
Et er, at du kører dine sædvanlige trollaktivititer, og har kronede dage for tiden, men det her er sgu da helt ude i hampen, selv for dig!
Mener du seriøst, at forældrene har været deres opgave voksen, fordi de kan finde ud af at melde sagen til politiet, efter at deres 13-årige i ET ÅR har haft seksuelle forhold kørende med mindst fire forskellige? Med den viden vi har nu, ligner det sgu da manglende interesse for deres barn, grænsende til svigt!

Derudover er det en ulykkelig sag for alle parter.

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

FCMReal skrev:Men har hendes forældre ikke været deres opgave voksen her, for det var dem der fandt ud af hvad der foregik og gik til politiet !
Hvis de havde været deres opgave voksen, havde hun jo ikke været sammen med 4 forskellige fyre indenfor kort tid som 13-14 årig. Forældreansvar handler om opdragelse og følge med i deres datters liv, sgu da ikke om melde ting til politiet, når der allerede er gået lort i det.
FCMReal skrev:At du insinuere, at der er noget galt med pigen uden at du kender hende og formentlig ej heller er psykolog, og at skal være en undskyldning for de her voksne mænd, det tager jeg dyb afstand fra.
Jeg insinuerer ikke, at der er noget galt med pigen, men at hendes forældre har svigtet. Jeg undskylder heller ikke de voksne mænd. Det jeg skriver er, at det er en sag med lutter tabere. I øvrigt er jeg psykolog.
FCMReal skrev:Men du har ikke svaret på hvordan kan man kende en pige i et år og så ikke kende hendes rigtige alder *S
Det var fordi jeg synes svaret var så indelysende, at det ikke var nødvendigt. Pigen har nok ikke haft den store interesse i at fortælle, at hun var 13 år. Og hvordan forventer du, at spillerne skal kunne tjekke hendes alder? Som jeg skrev i mit første indlæg, er det jo meget afhængig af hvordan hun ser ud, om de burde være mistænkelige. Skulle de forlange id fra hende, hvis hun lignede en 15-16 årig? Plejer du at gøre det med folk du møder?

Brugeravatar
Acebone
Geografisk sted: Viborg

Indlæg af Acebone »

Kent skrev:Jeg insinuerer ikke, at der er noget galt med pigen, men at hendes forældre har svigtet. Jeg undskylder heller ikke de voksne mænd. Det jeg skriver er, at det er en sag med lutter tabere. I øvrigt er jeg psykolog.
Snap!

FCMReal

Indlæg af FCMReal »

Kent skrev:
FCMReal skrev:Men har hendes forældre ikke været deres opgave voksen her, for det var dem der fandt ud af hvad der foregik og gik til politiet !
Hvis de havde været deres opgave voksen, havde hun jo ikke været sammen med 4 forskellige fyre indenfor kort tid som 13-14 årig. Forældreansvar handler om opdragelse og følge med i deres datters liv, sgu da ikke om melde ting til politiet, når der allerede er gået lort i det.
FCMReal skrev:At du insinuere, at der er noget galt med pigen uden at du kender hende og formentlig ej heller er psykolog, og at skal være en undskyldning for de her voksne mænd, det tager jeg dyb afstand fra.
Jeg insinuerer ikke, at der er noget galt med pigen, men at hendes forældre har svigtet. Jeg undskylder heller ikke de voksne mænd. Det jeg skriver er, at det er en sag med lutter tabere. I øvrigt er jeg psykolog.
FCMReal skrev:Men du har ikke svaret på hvordan kan man kende en pige i et år og så ikke kende hendes rigtige alder *S
Det var fordi jeg synes svaret var så indelysende, at det ikke var nødvendigt. Pigen har nok ikke haft den store interesse i at fortælle, at hun var 13 år. Og hvordan forventer du, at spillerne skal kunne tjekke hendes alder? Som jeg skrev i mit første indlæg, er det jo meget afhængig af hvordan hun ser ud, om de burde være mistænkelige. Skulle de forlange id fra hende, hvis hun lignede en 15-16 årig? Plejer du at gøre det med folk du møder?[/quotte]

Jamen du er det hele Kent, derfor kan jeg heller ikke tage dig seriøs.

Alle kan kalde sig psykolog, men ikke aut psykolog eller klinisk psykolog.

Er du registrert psykolog kan vi efterkontrollere det evt. via Herning folkeblad :roll:

Noe

Indlæg af Noe »

FCMReal skrev:
Alle kan kalde sig psykolog, men ikke aut psykolog eller klinisk psykolog.
Næh, du er på dybt vand (igen): http://www.psykologeridanmark.dk/Psykol ... telse.aspx

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

Steinlein fortæller, at pigen på sin facebook-profil angiver sin alder til 17: http://www.sporten.dk/superligaen/fcm-d ... n-tabersag
Det indikerer i hvert fald, at det ikke er helt usandsynligt at spillerne ikke har vidst, at hun er mindreårig.

Sylvester

Indlæg af Sylvester »

Den står og falder med god tro i min bog. Kan drengene bevise at de troede hun var ældre, herunder også hvordan de kunne kende hende et år uden at vide noget om hvad klasse hun gik i m.m., så har jeg svært ved at bebrejde dem at de opfører sig som drenge.

Vidste de hun var mindreårig, må det være ud af vagten.

Ved ikke hvordan sådan en sag er håndteret juridisk, for der er jo sket en forbrydelse, men syntes det må være svært at dømme en som ikke tror han begår noget ulovligt.

Tøsen er skurken her, sikke noget stolte forældre hun må have :roll:

nico5405

Indlæg af nico5405 »

Nu skal man jo være 13 for at have facebook og hun har vel haft facebook før hun var 13, og udgiver sig for at være 17.... mon ikke det er fordi hun ikke har fået rettet det til hun er 13 år eller hvad? :)

FCMReal

Indlæg af FCMReal »

Sylvester skrev:Den står og falder med god tro i min bog. Kan drengene bevise at de troede hun var ældre, herunder også hvordan de kunne kende hende et år uden at vide noget om hvad klasse hun gik i m.m., så har jeg svært ved at bebrejde dem at de opfører sig som drenge.

Vidste de hun var mindreårig, må det være ud af vagten.

Ved ikke hvordan sådan en sag er håndteret juridisk, for der er jo sket en forbrydelse, men syntes det må være svært at dømme en som ikke tror han begår noget ulovligt.

Tøsen er skurken her, sikke noget stolte forældre hun må have :roll:
Synes jeg har hørt den der før med at man troede at vedkommenden var gammel nok.

ha ha ja problemet er om de ved om hun er 15 år eller derover, det er der jo ingen af os der ved noget om ej heller Kent, man skal hører en sag fra begge parter, indtil nu har vi kun hørt Steinleins forklaring.

Ingen af os kender alle detaljerne, det kan ende med en dom eller ende med at politiet trækker sigtelserne tilbage ?

FCMReal

Indlæg af FCMReal »

Kent skrev:Steinlein fortæller, at pigen på sin facebook-profil angiver sin alder til 17: http://www.sporten.dk/superligaen/fcm-d ... n-tabersag
Det indikerer i hvert fald, at det ikke er helt usandsynligt at spillerne ikke har vidst, at hun er mindreårig.
Men nu spørger jeg lidt frækt, frifinder det "ubetinget" en modpart ? hvem har bevisbyrden ?

Nu du nævner Steinleins version, har vi hørt pigens forklaring ?, forældrenes forklaring, har vi hørt politiets forklaring.

Jeg tager ikke nogen parti før jeg har hørt alle forklaringerne, og måske er de uskyldige ? måske ikke ?

Du mangler stadigvæk at bevise at du er psykolog ?

Peter Ross

Indlæg af Peter Ross »

[quote="FCMReal"Du mangler stadigvæk at bevise at du er psykolog ?[/quote]

Jeg kender Kent og kan bevidne, han ER uddannet psykolog. Færdig. Slut.

FCMReal

Indlæg af FCMReal »

Peter Ross skrev:[quote="FCMReal"Du mangler stadigvæk at bevise at du er psykolog ?
Jeg kender Kent og kan bevidne, han ER uddannet psykolog. Færdig. Slut.[/quote]

ja den køber jeg ikke umiddelbart, synes man skal bevise det før man udgiver sig med titler herinde.

Omvendt vil jeg sige at jeg i så fald har mistet lidt for psykolog branchen :lol:

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

FCMReal skrev:
ja den køber jeg ikke umiddelbart, synes man skal bevise det før man udgiver sig med titler herinde.

Omvendt vil jeg sige at jeg i så fald har mistet lidt for psykolog branchen :lol:
Nu synes jeg temaet for denne tråd er lidt for alvorligt til at det skal udvikle sig til personfnidder ift hvad jeg er eller ikke er. Jeg synes det, der skal siges om den sag er sagt. Men det er vel egentlig meget karakteristisk for dig, at du har svært ved at forholde dig til fakta, og rask væk beskylder folk for at lyve, hvis tingene ikke lige forholder sig som du tror. Det er da en lidt interessant tilgang til virkeligheden, at du mener, du er klogere på hvem jeg er, end jeg selv er :D

Besvar