Fyrværkeri..

Forum for fodbold der vedrører alle andre klubber
Brugeravatar
DenStolteJyde

Fyrværkeri..

Indlæg af DenStolteJyde »

Der var gang i lysene til FCK-BIF: http://sporten.tv2.dk/2012-10-21-se-de- ... lammehav#4 Der blev også tændt et enkelt romerlys på unibet i dag (hvilket da også resulterede i at et par af kontrollørerne rykkede tættere på). Der blev også brændt lidt af til træningen i går.

Men hvad er egentlig folks holdning til Romerlys og lignende?

Personligt kan jeg da godt se at det kan være meget fedt, men på den anden side så er det nu engang forbudt at medbringe det på stadion. (hvad der så sker når man er afsted som i går er vel lidt en anden sag da det jo ikke var på stadion, men er det lovligt eller er det ikke??)

Brugeravatar
pr0j3ct

Re: Fyrværkeri..

Indlæg af pr0j3ct »

Romerlys ser godt ud og kan være med til at bringe en stemning.

Men der er et hav af grunde til at det er ulovligt. En af dem er at det gentagne gange har vist sig at folk på stadion ikke kan finde ud af at "lege" med fyrværkeri, romerlys, kanonslag osv. ansvarligt og der derved kommer uskyldige til skade og kommer det i de forkerte hænder bruges det endog også som kasteskyts efter spillere, andre tilhængere, politi osv.

Jeg syntes det er i orden at det ikke er tilladt. Da der efter min mening skal være plads til alle på stadion, inklusiv, familier, børn osv. der fredeligt skal kunne komme på stadion og se en fodboldkamp, uden at blive udsat bla. fyrværkeri og chancen for at komme til skade deraf.

Så ved jeg godt, der vil komme modargumenter om at det sjældent sker. Men i min verden er en gang, en for meget (ang. brænd skader osv.)Hvad ville folk ikke sige til hvis det var dem selv, deres kæreste, eller børn der blev uskyldig ramt, grundet fulde folk der ikke har kontrol over hvad de foretager sig.

Det ser fedt ud.. enig, men det hører ikke hjemme blandt folk på tribunerne.

Brugeravatar
Mini Bager

Indlæg af Mini Bager »

Vi har bare nogle vatpikke af kontrollørere der ikke tør gøre noget ved det.
Så vi kommet aldrig problemet til livs.

100x

Indlæg af 100x »

Mini Bager skrev:Vi har bare nogle vatpikke af kontrollørere der ikke tør gøre noget ved det.
Så vi kommet aldrig problemet til livs.

Spot on

Brugeravatar
DenStolteJyde

Hvis de ikke ser hvem der smider det så er det jo svært at gøre så meget ved det?

Det er vel heller ikke et stort problem i midtjylland..

nico5405

Indlæg af nico5405 »

http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/ud ... 849543.ece her er noget fra weekenden hvor man kan se det går helt galt og det kommer i de forkerte hænder! :(

Andro

Indlæg af Andro »

pr0j3ct skrev: Men der er et hav af grunde til at det er ulovligt. En af dem er at det gentagne gange har vist sig at folk på stadion ikke kan finde ud af at "lege" med fyrværkeri, romerlys, kanonslag osv. ansvarligt og der derved kommer uskyldige til skade og kommer det i de forkerte hænder bruges det endog også som kasteskyts efter spillere, andre tilhængere, politi osv.
Nævn ét eksempel på, at folk er kommet til skade ved brug af romerlys på vores afsnit. Bare et enkelt eksempel. Kom så med det.
pr0j3ct skrev: Jeg syntes det er i orden at det ikke er tilladt. Da der efter min mening skal være plads til alle på stadion, inklusiv, familier, børn osv. der fredeligt skal kunne komme på stadion og se en fodboldkamp, uden at blive udsat bla. fyrværkeri og chancen for at komme til skade deraf.
Og det mener du ikke, der er plads til på MCH Arena, eller? Det er et enkelt hjørne af stadion, hvor der enkelte gange kan være fare for at blive ramt af en smule røg fra et romerlys, og det er ikke ligefrem fordi, der er fyldt med børnefamilier i området.

Vi kan i Midtjylland heldigvis godt finde ud af at håndtere krudt, uden det bringer uskyldige folk i fare. Lysene ligger altid blandt folk, der ikke har noget imod det, og chancen for skader på uskyldige folk er ikke-eksisterende.

Debatten har været herinde utallige gange før, og den fører aldrig nogen vegne. Lad os bare konstatere, at vi har forskellige holdninger, og at der heldigvis er plads til alle vores forskellige måder at gå til fodbold på, uden det går nævneværdigt udover hinanden.

Brugeravatar
pr0j3ct

Indlæg af pr0j3ct »

Andro skrev:Nævn ét eksempel på, at folk er kommet til skade ved brug af romerlys på vores afsnit. Bare et enkelt eksempel. Kom så med det.
Nu er MCH Arena jo ikke det eneste stadion der spilles fodbold på vel. Og mit svar var mere generelt. Samt det heller ikke kun er hjemmeholdets fans der er på stadion.
Andro skrev:Og det mener du ikke, der er plads til på MCH Arena, eller? Det er et enkelt hjørne af stadion, hvor der enkelte gange kan være fare for at blive ramt af en smule røg fra et romerlys, og det er ikke ligefrem fordi, der er fyldt med børnefamilier i området.

Vi kan i Midtjylland heldigvis godt finde ud af at håndtere krudt, uden det bringer uskyldige folk i fare. Lysene ligger altid blandt folk, der ikke har noget imod det, og chancen for skader på uskyldige folk er ikke-eksisterende.
Kan igen svare som ovenstående. Nu er MCH ikke det eneste stadion der spilles fodbold på eller for den sags skyld, ulovligt fyres fyrværkeri af på og MCH er jo ikke ligefrem et af de stadions hvor det er mest udbredt på.

Vi skal da kun være glad for at der endnu ikke er sket skader grundet fyrværkeri på MCH, men at sige at chancen for skader grundet fyrværkeri er ikke eksisterende er noget bavl. Så længe fyrværkeri bruges, blandt befolkede områder, kan det ske. Heldigvis ikke sket endnu dog.

Men enig... Der er forskellige holdninger til debatten fyrværkeri på stadions og debatten ændrer intet.

Brugeravatar
DenStolteJyde

http://www.bold.dk/nyt/DBU-Pyroteknik-f ... -udelukket

Well det lyder til at hvis nogen skal brænde romerlys så bliver det i hvert fald ikke med DBU's tilladelse..

Besvar