Økonomien

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Brugeravatar
Ravnen

Re: Økonomien

Indlæg af Ravnen »

Starbucks skrev: Edit: Dog er denne her fandeme sjovt!!

11. Danny Olssen, 5.300, Winston Reid, England
Haha, Winston har valgt at sponsorere Danny, så kommer der Winston Reid logo på Danny autografkort, gad vide om det er en slags practical joke fra Winstons side :lol:

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Noe

Indlæg af Noe »

Ravnen skrev:
Starbucks skrev: Edit: Dog er denne her fandeme sjovt!!

Haha, Winston har valgt at sponsorere Danny, så kommer der Winston Reid logo på Danny autografkort, gad vide om det er en slags practical joke fra Winstons side :lol:

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Det er skam en sammensværgelse: http://tv2sport.dk/bud-paa-danny-olsen-fra-winston-reid

Brugeravatar
PH1978

Indlæg af PH1978 »

Starbucks skrev:
PH1978 skrev:En kende sørgeligt, men dog kendt i andre sammenhænge. "Sponsoratet" gælder så i 1 ½ år. :(

Så hvis man byder og får Ipsa, er det så lig med en kontraktforlængelse til ham ;)

http://www.fcm.dk/index.php?ID=1&nyhedI ... laes_nyhed
"Hvis spillerens kontrakt med FC Midtjylland ophører, vil spillersponsoratet overgå til en anden spiller efter nærmere aftale."

Jeg har svært ved at udtrykke mig på en pæn måde omkring dette tiltag, så jeg tror at jeg lader vær..

Edit: Dog er denne her fandeme sjovt!!

Øv, fordømt... Alt skal dog også ødelægges med fakta ;)

Sylvester

Indlæg af Sylvester »

Virker den auktion ikke en smule desperat? Gad vide hvad man regner med at få ind på den måde?

1 million hvad man er rigtigt heldig? Det dækker ca. 10 dages driftunderskud, måske 15 dage med de seneste nedskæringer..

Gad vide hvad der er så tilbage af idéer bagefter.

Tror bare vi skal krydse fingre for handelsbanken :cry:

Sylvester

Indlæg af Sylvester »

Er der nogen der har læst Johnny Runes kommentar i BT her fra morgen?

Men målet om sorte tal på bundlinien er endnu ikke noget. Der skal flere sponsorindtægter i hus, der skal skæres på driften, og så skal den nuværende niendeplads meget gerne forbedres.

- Der skal ske noget. Hvis ikke der gør det, vil vi få så store problemer, at vi ophører med at eksistere, siger Rune og tilføjer om det sportslige mål:

- Vi har budgetteret med en femteplads, og der er vi ikke lige nu. Vi er heldigvis foran det budgetterede omkring besparelser på vores drift. Vi skal have noget sportslig medgang for det her projekt skal lykkes.
Der er da i den grad en skræmmende udmelding :shock:

Starbucks

Indlæg af Starbucks »

Sylvester skrev:Er der nogen der har læst Johnny Runes kommentar i BT her fra morgen?

Men målet om sorte tal på bundlinien er endnu ikke noget. Der skal flere sponsorindtægter i hus, der skal skæres på driften, og så skal den nuværende niendeplads meget gerne forbedres.

- Der skal ske noget. Hvis ikke der gør det, vil vi få så store problemer, at vi ophører med at eksistere, siger Rune og tilføjer om det sportslige mål:

- Vi har budgetteret med en femteplads, og der er vi ikke lige nu. Vi er heldigvis foran det budgetterede omkring besparelser på vores drift. Vi skal have noget sportslig medgang for det her projekt skal lykkes.
Der er da i den grad en skræmmende udmelding :shock:
Men det er jo en sand udmelding?
Klubben generere underskud på underskud og egenkapitalen er skræmmende lav.. Hvis ikke, at klubben retter op på udgifterne eller forøger indtægterne kraftigt vil klubben i sidste ende være lukningstruet.. Det kræver jo ingen økonomisk uddannelse at regne ud.. FCM er i mine øjne en klub i økonomisk frit fald og når det sportslige også halter ser det ikke særlig positivt ud. Jeg håber og forventer, at der sidder nogle mennesker på direktions gangen der tør tage nogle svære og drastiske beslutninger for at rette op på økonomien, men det betyder også, at vi fans må accepterer at spillertruppen bliver derefter..

Noe

Indlæg af Noe »

Sylvester skrev:Virker den auktion ikke en smule desperat? Gad vide hvad man regner med at få ind på den måde?

1 million hvad man er rigtigt heldig? Det dækker ca. 10 dages driftunderskud, måske 15 dage med de seneste nedskæringer..

Gad vide hvad der er så tilbage af idéer bagefter.

Tror bare vi skal krydse fingre for handelsbanken :cry:
For det første ryger pengene i ungdomsafdelingen, ikke i driftsunderskuddet, og for det andet tror jeg ikke det er pengene, der er det primære her. Udefra ser det ud som om der bliver gjort et arbejde for at inkludere flere mindre bidragydere (se også klub 2012). Ingen af delene forventes at give det store overskud, men det knytter f.eks. mindre firmaer tættere på klubben, og giver følelsen af ejerskab. Forventeligt og forhåbenlig vokser nogle af de virksomheder, når krisen fader ud, og så er det alt andet lige klogt at have en krog i så mange virksomheder som muligt.

Det er meget fair at være efter økonomistyringen, men lige nu er alt galt, hvis man spørger her inde. Også, hvis nogen faktisk gør en indsats der rækker ud over næste spillerunde.

Brugeravatar
Bjarne Fonnesbech
Geografisk sted: Herning

Indlæg af Bjarne Fonnesbech »

Økonomien bliver nok det største og det gennemgående emne på generalforsamlingen om 14 dage.

Har lige meldt mig til for at høre, hvad de har at sige / hvad der planlægges fremadrettet.
Hvorom altng er, så hænger alt i mere eller mindre grad sammen med økonomien. Også i en fodboldklub eller måske især i en fodboldklub ?!

Uden den er positiv er det jo f.eks. umuiligt at lønne klassespillere, foretage investeringer af den ene eller anden art. Bare et par enkelte punkter.

Og så har jeg slet ikke nævnt nedskæringsproblematikken og hvad det betyder ... FCM kan vist p.t. / gennem flere sæsoner efterhånden være glade for bankers og sponsoreres gode vilje.

Men vi må stå sammen - også i modgangstider - ellers kan man frygte, at der om nogle år slet ikke er noget, der hedder FCM.

Andre BW`ere, der skal med d. 25.10.12 ?

Hilsen Bjarne

2294

Indlæg af 2294 »

Acebone skrev:Er der nogen, der har styr på, hvor mange penge håndbolden har kostet os over årene? Det lader jo til, at man stadig kører naivt videre med det.
Tilsyneladende kun en mindre brøkdel af hvad fodbolden har kostet...
- Tror faktisk at Borring + Bak's hjemkomst har kostet mere...
Her skulle der stå noget klogt...

Brugeravatar
Acebone
Geografisk sted: Viborg

Indlæg af Acebone »

2294 skrev:Tilsyneladende kun en mindre brøkdel af hvad fodbolden har kostet...
- Tror faktisk at Borring + Bak's hjemkomst har kostet mere...
Ja, men det kan man ikke sammenligne. Selvfølgelig har fodbolden større udgifter, det er en større forretning, men håndbolden er bare en ekstraudgift, der ikke giver noget igen. En snylter på en i forvejen syg fodboldklub.

Uanset hvor dårlige købene af Borring og Bak har været, har de trods alt givet noget igen på banen (nok mest Borring).

nico5405

Indlæg af nico5405 »

Nogen der ved hvor meget FCM i sin tid betalte for det der racer halløj, jeg forstod det aldrig..
og Salget af Morten Knudsen kan det være med til at hjælpe vores underskud på vej op ad, samt salget af Jakob P.? :-)

Sylvester

Indlæg af Sylvester »

Noe skrev:For det første ryger pengene i ungdomsafdelingen, ikke i driftsunderskuddet, og for det andet tror jeg ikke det er pengene, der er det primære her. Udefra ser det ud som om der bliver gjort et arbejde for at inkludere flere mindre bidragydere (se også klub 2012). Ingen af delene forventes at give det store overskud, men det knytter f.eks. mindre firmaer tættere på klubben, og giver følelsen af ejerskab. Forventeligt og forhåbenlig vokser nogle af de virksomheder, når krisen fader ud, og så er det alt andet lige klogt at have en krog i så mange virksomheder som muligt.

Det er meget fair at være efter økonomistyringen, men lige nu er alt galt, hvis man spørger her inde. Også, hvis nogen faktisk gør en indsats der rækker ud over næste spillerunde.
Og hvis man kan hente en million her, så kan man spare en million på ungdomsafdelingens drift. Ungdommen er da helt sikkert en del af driftunderskudet?

Tiltaget er måske okay, men det virker desværre kun som en dråbe i havet.

Runes udtalelser omkring eksistensen syntes jeg er rigtigt bekymrende, var aftalen med Handelbanken faldet på plads havde han vel nævnt det. Vi må håbe at det er fordi forhandlingerne ikke er afsluttet og ikke fordi vi er nægtet yderligere kredit, for så hedder den vist snart Danmarksserie :cry:

Det kan være vi kommer til at hedde FC Handelsbanken resten af året :D

Brugeravatar
Lupus1999
Kontakt:

Indlæg af Lupus1999 »

Ja, det ligner snart et farvel til elite fodbold i Herning?

http://www.tipsbladet.dk/nyhed/superlig ... -nye-penge

Der skal penge ganske snart, ellers er det slut.

Noe

Indlæg af Noe »

Sylvester skrev:
Og hvis man kan hente en million her, så kan man spare en million på ungdomsafdelingens drift. Ungdommen er da helt sikkert en del af driftunderskudet?
Ja, hvis det var pengene det drejede sig om, men det mener jeg jo netop ikke det er. Det her handler om kommunikation, og om at knytte bånd til potentielle investorer. Derfor er auktionen rettet mod ungdommen, som pt. (og i fremtiden) er kernen i FCM. Og i øvrigt tror jeg at det ender væsentligt tættere på 100.000 kr, end på 1 mio.

974

Indlæg af 974 »

Lupus1999 skrev:Ja, det ligner snart et farvel til elite fodbold i Herning?

http://www.tipsbladet.dk/nyhed/superlig ... -nye-penge

Der skal penge ganske snart, ellers er det slut.

Det er jo bare samme mælk, men nu i en ny skål cornflakes...

Besvar