Han har jo ret.

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Brugeravatar
Hekler

Han har jo ret.

Indlæg af Hekler »

Igen igen skal jeg se på tudeprinser, der prøver at finde skyldige for det seneste nederlag. Klart det hårdeste ved en FCM kamp for tiden.
Som en af dem der rent faktisk interesserer mig for spillet og ikke kun resultaterne, så er der masser at hente i kampene også på det sidste, men det er lige som om det er svært at få det til at passe ind i "det er nogen skyld" narrativitet.
Igen i dagens kamp vil jeg fastholde at i de faser af kampen hvor vi formår at holde vores koncept, der vinder vi også.
Nogen vil måske sige at det ikke er et robust nok koncept hvis vi ikke vinder kampe, og de kan såmen have ret. Problemet i den argumentation er bare at du fremtvinger handling på tvivlsomt grundlag fordi man bliver ved med at sætte lighedstegn mellem et uopnået niveau det er særdeles subjektivt for ikke at sige direkte fiktivt, og så manglende evner hos ex træneren.
Den allerstørst fare er fans der fejlagtigt tror at FCM hører til i den bedste ende af superligaen, fordi det er der vil har ligget i senere år. Sådan virker verden ikke! FCM er når vi spiller op til vores bedste et hold der kan snige sig med på de yderste pladser i Europa. Når vi ikke gøre det, så er Superligaen altså ikke større end så hedder det nedrykningsspil.

Hvad er FCM?
ER vi talentudvikler?
Er vi top 4 hold?
Er vi et hold der spiller offensivt pres bold og besiddende angrebsfodbold?
Hvad er det Du ser som FCM´s rolle?

Jeg siger bare at du kan ikke få alt hvad du peger på, for sandheden er også at vi er en af de absolut fattigste klubber.

Han har jo ret Glen Riddersholm når han siger at det er en proces. Selv ikke kommentatorerne sætter en finger på hans udtalelser. Det taler i vendinger om at "der MÅ være et pres", eller "de kan ikke undgå at være påvirkede". Dem der lever af meninger har da heller ikke problemer med at være ude med riven. Pointen er bare at de alle sammen er nødt til at holde sig til vendinger om at de selv synes det er for dårligt, at nogen at fansene er utilfredse, eller at ejerkredsen må reagerer. Men de er jo også allermest ude efter uro.

Jeg kan kun sige at min opbakning er urokkelig.
Til træneren.
Til projektet
Til spillerne

Og det eneste der kan skade klubben, er:
Mistillid til træneren
Ændring af projektet
Kritik af spillerne

Så når du skriver her med din egen frustration, eller endnu værre indignation over at alle ikke gør som du drømmer om. Så tænk dig om. Du er jo ikke journalist.
Nogen kaster med brosten, andre kaster håndtegn.
Jeg nøjes bare med at kaste skygge.
/Hekler

Leeds

Re: Han har jo ret.

Indlæg af Leeds »

Hvad f..... er det egentlig du mener?

974

Indlæg af 974 »

Leeds skrev:Hvad f..... er det egentlig du mener?
synd at du ikke forstår essensen i dette glimrende debatindlæg..

Er det det hele du ikke forstår eller kunne du måske prøve at beskrive hvilke elementer du ikke helt forstår - så er jeg sikker på at Hekler gerne vil hjælpe dig!

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Jeg vil bare sige om Heklers indlæg her: Han har jo ret ;)

Sylvester

Indlæg af Sylvester »

Der er da noget værre vrøvl.

Det der skader klubben lige nu og her, er de svigtende resultater, modløse spillere og et koncept som tydeligvis ikke har fungeret, men skal være både blind og dum for at mene andet. At kritik af spillere og trænerne skulle skade FCM, lyder vist noget som FCM selv havde fundet på for at lægge røgslør ud, det er selt og ret patetisk. :roll:

I dag skaber vi flere målchancer end vi har gjort i de sidste 3-4 kampe og spiller en ganske fornuftig første halvleg, en af kun få i denne sæson. Det gjorde vi fordi vi, endelig, fraveg den forkrampede spillestil som FCM tydeligvis vil trække ned over hovederne på spillerne. Der er stadig massive problemer, men kampen idag viser tydeligt at konceptet ikke har været det rette.

Og så snakker du om en af de fattigeste klubber. I stedet for bare at konstatere det, så vil det klæde dig at reflektere lidt over hvordan vi er havnet der ;) Hvad spillerbudgettet er nu ved jeg ikke, men det netop afsluttede regnskab vist ihvertfald at vi var en top-4 klub lønmæssigt sidste år. Endvidere har vi selv budgetteret med Europa, så hvis du vil skyde efter nogen, så ret skytset efter FCM, som tilsyneladende er lige så optimistiske som de fleste fans.

Hvad sker der hvis Stoke pludselig bliver befalet at spille Tiki-Tica?

1 point i 6 udekampe og 12 point i 12 kampe. Det er f..... uhyggeligt.

Brugeravatar
Acebone
Geografisk sted: Viborg

Indlæg af Acebone »

Hekler skrev:Den allerstørst fare er fans der fejlagtigt tror at FCM hører til i den bedste ende af superligaen, fordi det er der vil har ligget i senere år. Sådan virker verden ikke! FCM er når vi spiller op til vores bedste et hold der kan snige sig med på de yderste pladser i Europa. Når vi ikke gøre det, så er Superligaen altså ikke større end så hedder det nedrykningsspil.
Der synes jeg lidt, du sætter holdets lys under en skæppe. Når vi spiller op til vores bedste, kan vi kæmpe om medaljer, ikke bare om femtepladsen. Lige ud over afgangen af Jakob Poulsen, er stammen på holdet den samme som i sidste sæson. Til gengæld er jeg enig i, at det ikke er noget, man kan forvente hvert år. Der er trods alt også 11 andre dygtige hold, der prøver at komme så højt op som muligt, og i år er der ingen prügelknabe i Suppen.
Hekler skrev:Og det eneste der kan skade klubben, er:
Mistillid til træneren
Ændring af projektet
Kritik af spillerne
Jeg vil nærmere sige, at der under ingen omstændigheder må tages forhastede beslutninger, som ødelægger de langsigtede mål. Til gengæld er blind tillid til setuppet heller ikke vejen frem. Det er altså vigtigt, at man kan indse det, hvis man er på vej i en gal retning. Det siger jeg såmænd ikke, vi er, men det er sundt at bevare en nuanceret holdning til tingene.

974

Indlæg af 974 »

Sylvester skrev:.

Det der skader klubben lige nu og her, er de svigtende resultater, modløse spillere og et koncept som tydeligvis ikke har fungeret, men skal være både blind og dum for at mene andet.
Det må jo være dig der er blind og dum eller ?, for jeg synes ikke at det virker til at spillerne er så modløse som du hævder, men igen; du er vel altseende og klog, så du må have ret

Fed tankegang iøvrigt at folk er blinde og dumme, hvis de mener noget andet - jeg er glad for at jeg fik lov at bruge de samme gloser

Sylvester

Indlæg af Sylvester »

974 skrev: Det må jo være dig der er blind og dum eller ?, for jeg synes ikke at det virker til at spillerne er så modløse som du hævder, men igen; du er vel altseende og klog, så du må have ret

Fed tankegang iøvrigt at folk er blinde og dumme, hvis de mener noget andet - jeg er glad for at jeg fik lov at bruge de samme gloser
Beklager den lidt hårde tone, men den er altså temmelig svær at komme udenom.

Hvad forårsager kritik af spillerne, mistillid til træneren og ændring i spilsystemet?

FCMReal

Indlæg af FCMReal »

Han har ikke ret !!!!!!!!!!

FCMs budget siger top 5, så længere er den ikke.

FCM er en forretning og er børsnoteret.

Så Glen har ikke en skid ret, alt om process det hører hjemme i lilleput afdelingen.

Gubbi77

Indlæg af Gubbi77 »

Jeg hører også til dem der mener at han overhovedet ikke har ret.
Nu har vi i flere år hørt om, at der skal spilles et nyt koncept ind samt at vi er en talentudviklingsklub osv. Og hvad har vi som klub fået ud af dette? En ynkelig placering og det er et par år siden, at der kom et talent fra fabrikken, der kunne gå begå sig på superliganiveau.
Efter min overbevisning er det en gevaldig ommer.......
Og ja fans har ret til at være utilfredse. Det er trods alt os der bruger vores tid og penge på at holde liv i foretagende.

Brugeravatar
Acebone
Geografisk sted: Viborg

Indlæg af Acebone »

Gubbi77 skrev:det er et par år siden, at der kom et talent fra fabrikken, der kunne gå begå sig på superliganiveau.
Det er vel nærmere et spørgsmål om økonomi. Vi er på det seneste blevet tvunget ud i at sælge vores bedste akademispillere. Mon ikke både Fischer og Knudsen kunne have nået A-holdet?

mnm123

Indlæg af mnm123 »

Hekler skrev:Igen igen skal jeg se på tudeprinser, der prøver at finde skyldige for det seneste nederlag. Klart det hårdeste ved en FCM kamp for tiden.
Som en af dem der rent faktisk interesserer mig for spillet og ikke kun resultaterne, så er der masser at hente i kampene også på det sidste, men det er lige som om det er svært at få det til at passe ind i "det er nogen skyld" narrativitet.
Igen i dagens kamp vil jeg fastholde at i de faser af kampen hvor vi formår at holde vores koncept, der vinder vi også.
Nogen vil måske sige at det ikke er et robust nok koncept hvis vi ikke vinder kampe, og de kan såmen have ret. Problemet i den argumentation er bare at du fremtvinger handling på tvivlsomt grundlag fordi man bliver ved med at sætte lighedstegn mellem et uopnået niveau det er særdeles subjektivt for ikke at sige direkte fiktivt, og så manglende evner hos ex træneren.
Den allerstørst fare er fans der fejlagtigt tror at FCM hører til i den bedste ende af superligaen, fordi det er der vil har ligget i senere år. Sådan virker verden ikke! FCM er når vi spiller op til vores bedste et hold der kan snige sig med på de yderste pladser i Europa. Når vi ikke gøre det, så er Superligaen altså ikke større end så hedder det nedrykningsspil.

Nej det er ikke kun fansene der siger at vi hører til i toppen af ligaen, det er samtlige spillere og træner og sports direktør der siger at materalet er til en top placering.

Hvad er FCM?
ER vi talentudvikler?
Er vi top 4 hold?

Jeg siger bare at du kan ikke få alt hvad du peger på, for sandheden er også at vi er en af de absolut fattigste klubber.

Han har jo ret Glen Riddersholm når han siger at det er en proces. Selv ikke kommentatorerne sætter en finger på hans udtalelser. Det taler i vendinger om at "der MÅ være et pres", eller "de kan ikke undgå at være påvirkede". Dem der lever af meninger har da heller ikke problemer med at være ude med riven. Pointen er bare at de alle sammen er nødt til at holde sig til vendinger om at de selv synes det er for dårligt, at nogen at fansene er utilfredse, eller at ejerkredsen må reagerer. Men de er jo også allermest ude efter uro.

En proces som i andre klubber tar 3-5 måneder at indfører mens vi snakker snart 2 år i en proces som vi ikke magter med dette spille materiale vi har. Vi har før kunne spille et mere simpelt koncept hvor visse spillere for mere fri hed og bedre udnyttelse af deres talent og få gode resultater samt spillere som sagtens kal sælges videre.

Til træneren.
Til projektet
Til spillerne

Mistillid til træneren
Ændring af projektet
Kritik af spillerne

Så når du skriver her med din egen frustration, eller endnu værre indignation over at alle ikke gør som du drømmer om. Så tænk dig om. Du er jo ikke journalist.

mnm123

Indlæg af mnm123 »

mnm123 skrev:
Hekler skrev:Igen igen skal jeg se på tudeprinser, der prøver at finde skyldige for det seneste nederlag. Klart det hårdeste ved en FCM kamp for tiden.

Nej det er ikke kun fansene der siger at vi hører til i toppen af ligaen, det er samtlige spillere og træner og sports direktør der siger at materalet er til en top placering.

Hvad er FCM?
ER vi talentudvikler?
Er vi top 4 hold?

En proces som i andre klubber tar 3-5 måneder at indfører mens vi snakker snart 2 år i en proces som vi ikke magter med dette spille materiale vi har. Vi har før kunne spille et mere simpelt koncept hvor visse spillere for mere fri hed og bedre udnyttelse af deres talent og få gode resultater samt spillere som sagtens kal sælges videre.

Til træneren.
Til projektet
Til spillerne
Min opbakning er også til trænerne og klubben, bare vi vil komme lidt til fornuft omkring vores tilgang til spillet, men det er ofte diskuteret i selskab med Glenn og Stein.

Mistillid til træneren
Ændring af projektet
Kritik af spillerne

Sylvester

Hessel har jo ret.

Indlæg af Sylvester »

Steen Hessel er ude med en hård kritik af ledelsen og spillestilen i dagens Herning Folkeblad, noget af det kan læses her http://tv2sport.dk/eksformand-langer-ha ... -efter-fcm

Hessel må være manden denne tråd var rettet mod, manden har jo ret.

974

Re: Hessel har jo ret.

Indlæg af 974 »

Sylvester skrev:Steen Hessel er ude med en hård kritik af ledelsen og spillestilen i dagens Herning Folkeblad, noget af det kan læses her http://tv2sport.dk/eksformand-langer-ha ... -efter-fcm

Hessel må være manden denne tråd var rettet mod, manden har jo ret.
og igen - så findes der også andre holdninger - også til Hessel selv :-)

"Bo Olesen gjorde under generalforsamlingen opmærksom på, at Steen Hessel i sin tid som bestyrelsesmedlem selv havde været med til træffe en række beslutninger, der havde kostet FC Midtjylland mange penge. Heriblandt fejlinvesteringer ved indkøb af fodboldspillere, involveringen i FCM Racing og FCM Håndbold samt ansættelse af koncerndirektør Søren Bach, der siden har forladt selskabet."

http://aoib.dk/artikel/hessel-i-fokus-u ... forsamling

Derudover må han selv have været med til at skabe visionen "den sorte tråd" i 2009 hvor han selv var formand -han sluttede dog også det år, så måske har han ikke været helt enig
Men en vision tager trods alt noget tid at lave
http://www.fcm.dk/index.php?ID=219&topID=3

Acebone kan måske erfare at det er godt lige at have facts iorden inden man skriver en ellers glimrende blog på bold.dk ;-)
http://www.bold.dk/blog/1433/1/Tiki-taka-paa-Heden

Her er der iøvrigt et glimrende og langt interview med Bo Olesen

http://www.tipsbladet.dk/nyhed/superlig ... page=0%2C0

JEG synes ikke at Hessel bare har ret :?:

Besvar