Fyr Riddersholm
Re: Fyr Riddersholm
Michael Hansen er fri ved årsskiftet. Jeg kender ikke hans trænerevner, men han har selv spillet og var en ledertype. Jeg ved ikke hvad Riddersholms baggrund er, men i denne verden er det ikke nok at være teoretiker. Man må gerne have været aktiv spiller på højt niveau. Se blot på Peter Sørensen, Johnny Mølby, Colin Todd og mange flere.
Måske skal GR være assistenttræner igen, og så en ny cheftræner ind.
Jeg ved at man med Johnny Mølby som træner ikke ligger på den lade side. Han kræver meget af sine spillere - og man må sige at de er i form. Ham kunne vi godt bruge.
Jeg har tænkt meget på hvem vi egentlig har som assistenttræner. Jeg mener det er Rene Andersen, men det er altid Priske man ser på bænken - er der nogen der ved hvem der er assistent ?
Måske skal GR være assistenttræner igen, og så en ny cheftræner ind.
Jeg ved at man med Johnny Mølby som træner ikke ligger på den lade side. Han kræver meget af sine spillere - og man må sige at de er i form. Ham kunne vi godt bruge.
Jeg har tænkt meget på hvem vi egentlig har som assistenttræner. Jeg mener det er Rene Andersen, men det er altid Priske man ser på bænken - er der nogen der ved hvem der er assistent ?
Jeg mener ikke, der er noget belæg for at sige, at det ville være bedre, hvis træneren havde erfaring som spiller. John "Faxe" Jensen og Auri Skarbalius har også været spillere på topplan, og de lader til at være relativt håbløse som trænere.
Michael Hansen er et naturligt emne, men hvad har han egentlig vist? Skive er ikke just fantastiske.
Andersen og Priske deler tjansen, btw.
Michael Hansen er et naturligt emne, men hvad har han egentlig vist? Skive er ikke just fantastiske.
Acebone skrev:Jeg mener ikke, der er noget belæg for at sige, at det ville være bedre, hvis træneren havde erfaring som spiller. John "Faxe" Jensen og Auri Skarbalius har også været spillere på topplan, og de lader til at være relativt håbløse som trænere.
Ja men de 2 du nævner burde også kun være assistenttrænere som GR.
Jeg kender ikke materialet i Skive - men vi må formode at vi har en bedre trup han kan arbejde med.
Jeg kan bare ikke se, hvad der gør Michael Hansen til et bedre valg. Han har spillet i klubben, og jeg kunne godt lide ham som spiller - men dér stopper det så også for mig. Brøndbys store fejl er vel netop, at de har hentet folk, der havde et lidt for tæt forhold til klubben i forvejen.tatoo skrev:Ja men de 2 du nævner burde også kun være assistenttrænere som GR.
Jeg kender ikke materialet i Skive - men vi må formode at vi har en bedre trup han kan arbejde med.
Hvis vi skal have en ny træner, skal det være en med friske øjne, og samtidig må vi indse, at vi ikke har midlerne til at hente en Ariël Jacobs-type.
Det eneste bud, jeg kan komme på, er Bo Henriksen fra Brønshøj. De spiller friskt og ukueligt - og har gjort det længe. De henter de point, der forventes af dem og lidt til. Sidst vi hentede en træner i en mindre klub på Sjælland, endte det også ret godt; dog efter en tilvænningsperiode.
Men altså, det er ikke fordi, jeg har tabt al tro på Riddersholm. Jeg er tvivlende i øjeblikket...
-
Peter Ross
Ja, Petter har været syg siden pokalkampen i Rishøj og har derfor ikke trænet fuldt med.FCMReal skrev:Kan du fortælle mig hvorfor en Anderson sidder på bænken i dag, tidliger anfører i Groninngen !
Hvis du fortæller en stor løgn igen og igen, vil folk i sidste ende tro den. Jeg kom til at tænke på Stalin, og undskyld mig, men jeg tror ikke på det der bliver sagt gang på gang. Hvor er fornuften henne? Skal man bare se blindt til med processer, ungt hold, når vi er skadesfri og med publikum i ryggen. Jeg kan ikke se noget fornuftigt i og omkring fodbold klubben FC Midtjylland, hvilket henleder mig til næste spørgsmål? Er man en dårlig fan/supporter fordi man har mistet lysten til FCM for en stund?
Jeg har egentlig mest lyst til bare at gemme hovedet i en pude, så jeg tror godt, jeg forstår den lidt apatiske holdning. Jeg vil ikke sige, det gør én til dårlig fan. Det er man vel først i det øjeblik, man reelt vender klubben ryggen og ikke vil vedkende sig den længere.Lauth skrev:Jeg kan ikke se noget fornuftigt i og omkring fodbold klubben FC Midtjylland, hvilket henleder mig til næste spørgsmål? Er man en dårlig fan/supporter fordi man har mistet lysten til FCM for en stund?
Jeg regner med at dukke op på udebaneafsnittet i Randers for at bakke holdet op og se, hvad der sker. Man kan jo ikke sørge til evig tid over elendigheden, og dør vi, så må vi gøre det med støvlerne på.
Lauth skrev:Hvis du fortæller en stor løgn igen og igen, vil folk i sidste ende tro den. Jeg kom til at tænke på Stalin, og undskyld mig, men jeg tror ikke på det der bliver sagt gang på gang. Hvor er fornuften henne? Skal man bare se blindt til med processer, ungt hold, når vi er skadesfri og med publikum i ryggen. Jeg kan ikke se noget fornuftigt i og omkring fodbold klubben FC Midtjylland, hvilket henleder mig til næste spørgsmål? Er man en dårlig fan/supporter fordi man har mistet lysten til FCM for en stund?
Det var ikke Stalin
Det mener jeg nu nok det var men det er heller ikke det jeg lægger hovedvægt på i mit indlæg. Vi kommer igen i Randers. Er bare en dårlig taber. Erkender jeg blankt 
-
Jens Mikkelsen
Der er ikke nogle af dem i nævner som tilnærmelsesvis er bedre en GR. Vi havde et alternativ, en træner der kunne få holdet ud af krise og få det til at præstere efter hvem der stod til råddighed, men viu havde så travlt med at implementere den sorte tråd at Kuhn måtte gå via bagdøren, da han ikke følte at han havde sig selv med i jobbet!
Vi ligger som vi har redt og nu må vi bare stå det igennem sammen! Fyringer og udskiftning af 75% af truppen er som at pisse i bukserne, bare spørg i BIF, hvor mange trænere har de haft igennem de seneste 3 sæsoner. Kontinuitet gælder også på bænken!
Bare min mening og jeg er ikke ubetinget GR fan! Nok mere en kæmpe Kuhn fan!
Vi ligger som vi har redt og nu må vi bare stå det igennem sammen! Fyringer og udskiftning af 75% af truppen er som at pisse i bukserne, bare spørg i BIF, hvor mange trænere har de haft igennem de seneste 3 sæsoner. Kontinuitet gælder også på bænken!
Det var Adolf der var først med argumentet omkring effekten af 'løgnens gentagelse'. men nok om detLauth skrev:Det mener jeg nu nok det var men det er heller ikke det jeg lægger hovedvægt på i mit indlæg. Vi kommer igen i Randers. Er bare en dårlig taber. Erkender jeg blankt
Disse overskrifter og teksten under dem tror jeg tegner et godt billede af situationen :Jens Mikkelsen skrev:Der er ikke nogle af dem i nævner som tilnærmelsesvis er bedre en GR. Vi havde et alternativ, en træner der kunne få holdet ud af krise og få det til at præstere efter hvem der stod til råddighed, men viu havde så travlt med at implementere den sorte tråd at Kuhn måtte gå via bagdøren, da han ikke følte at han havde sig selv med i jobbet!
http://www.onside.dk/superliga/riddersh ... ner-ledere samt http://www.bold.dk/nyt/FCM-traener-De-r ... age-ansvar
...udover at Glenn påpeger et problem - skader mv. - de fleste efterhånden nok er bekendt med, så synes jeg der mangler en MEGET vigtig pointe, nemlig at den mest rutinerede bør tage fat om klodserne og erkende (gerne vha. 'jeg' og ikke kun 'vi') sin egen rolle i det her, hvilket kunne statuere et eksempel for andre i det organisatoriske hierarki.
A) For trods perioder med gode præstationer, medaljer og snak om proces mv., så er bundlinjeresultatet vel stort set, at FCMs sportslige formåen - med eller uden 'den i sammenhængen bedste øjeblikkelige lineup' - en kontinuerlig gang bølgegang mellem dels toppræstationer og uhyre lavt bundniveau (kampen i Parken og dette efterårs resterende gang kampe understreger tendensen) og ikke sjældent med nederlag eller uafgjort i gode kampe og nul eller ingen point i de dårlige -
og dels for meget lige ved og næsten, som man - med de uhyre kritiske briller og forbehold for manglende insiderviden på den front - vel ikke kun kan tilskrive uheld, banen, det andet hold, dommeren, skader, proces mv., men også bør se i lyset af bl.a. spørgsmålet om taktisk formåen og beslutsomhed, motivationsgrundlaget og de mekanismer der underbygger det, samt villigheden til at gå på kompromis med det ideologiske idégrundlag når ressourcerne eller den øjeblikkelige situation - i kampens hede såvel som i arbejdet uden for banen - ikke står mål hermed.
B) I forlængelse her af, den - forestiller jeg mig - forvirring og potentielle uro det kan være årsag til, at man ikke har en stringent praksis omkring bl.a. kommunikationen og det billede der tegnes af klubben.
Fx i forlængelse af seneste transfervindue, hvor flere spillere gentagende gange citeres for deres ønske om en fremtid i en anden klub, mens deres engagement for FCM (i al fald subjektivt set) derimod maksimalt udgør et ligeværdigt eller nærmere mindre betydeligt aspekt i sammenhængen. Det kan næppe være motiverende for andre på holdet - og slet ikke når krisen begynder at kradse. Det er ikke billedet af et fælles projekt - det er billedet af den enkeltes projekt og i de dårlige tider, den enkeltes projekt på bekostning af andre og den skude der samtidig synker.
Det er et dystert billede - men det er, tror jeg, ikke usandsynligt.
Og, når nu jeg er ved kommunikationen og snakken om ansvar, den manglende stillingtagen til hvad ansvar er og hvem der har det.
I en kamp skal de 'rutinerede folk tage ansvar', i en anden er det de unge der 'må træde i karakter', i en tredje 'mangler man dem med ansvar', i en fjerde er de rutinerede kræfter på banen, men udstilles ikke som de ansvarlige, mens man i efterspillet på gårsdagens opgør - om end indirekte - i forlængelse af citerede udmeldinger på Bold.dk og Onside, i princippet finder det nødvendigt at placere en abe hos forholdsvis nyudnævnte videanfører Mads Albæk, mens en mand som Bak, der om nogen er manden med rutinen i orden og som af samme årsag er blevet hentet til klubben, derimod sjældent får samme - i mine øjne - dybt uretfærdige behandling efter et nederlag --> og slet ikke som opfølgning på et interview, hvor cheftræneren igen taler positivt omkring tingene og hermed indirekte fralægger sig ansvaret på ENDNU en offentlig platform.
Kort sagt, jeg mener, hvilket dette indlæg oprindeligt udsprang af, før den lås der fastholder hvad hjertet er fuld af blev sprængt, at Glenn pt bør erkende
a) at hans ansvar er det største lige nu og under andre givne vilkår - positive som negative,
b) at han pt, igennem vedvarende positiv omtale og processnak, samt ovenstående anklage mod holdet på et tidspunkt, hvor han måske burde have de brede skuldre, fralægger sig for meget af ansvaret for denne selvsamme proces og den måde hvorpå dens ideologiske bevæggrundlag vægtes i henhold til øjeblikkelige omstændigheder,
C) bør holde sig fra at placere aben når situationen ser ud til at være mest dyster, og kun sjældent i andre sammenhænge, og aldrig eller i al fald sjældent hos sig selv. Han lignede i går i mine øjne en færdig mand - eller i al fald en mand som var tæt på at flygte ind i la la land. Han lignede tilsvarende mindre end nogensinde en autoritet, men bibeholdt samtidig sine floskler -- helt uhørt og trist, når spillerne i selvsamme kampnedtakt interviewes og blankt erkender, hvad andre allerede ved - nemlig at der er KRISE!.
Det er måske hårdt tolket, og et symptom på en kritisk indstilling til processens forløb, men - og det bør understreges at jeg ofte har været positiv - noget må og skal der gøres og hvis ikke Glenn får noget hår på brystet, så tror jeg godt han kan forvente fem kolde tæer i sin bag inden kort tid. Koste hvad det vil i disse sparetider, hvor det tilsyneladende er dyrt selv hvis man sparer....
Det er en Gordisk knude - handling eller ej...
Det er det bedste og mest vel skrevne indlæg jeg har læst de sidste 24timer herinde! Læg dertil, at jeg er enig i dine tolkninger og observationer..NyX skrev: ................
Enig Glen har utrolig mange undskyldninger, undskyldninger der peger væk fra ham selv af.NyX skrev:Disse overskrifter og teksten under dem tror jeg tegner et godt billede af situationen :Jens Mikkelsen skrev:Der er ikke nogle af dem i nævner som tilnærmelsesvis er bedre en GR. Vi havde et alternativ, en træner der kunne få holdet ud af krise og få det til at præstere efter hvem der stod til råddighed, men viu havde så travlt med at implementere den sorte tråd at Kuhn måtte gå via bagdøren, da han ikke følte at han havde sig selv med i jobbet!
http://www.onside.dk/superliga/riddersh ... ner-ledere samt http://www.bold.dk/nyt/FCM-traener-De-r ... age-ansvar
...udover at Glenn påpeger et problem - skader mv. - de fleste efterhånden nok er bekendt med, så synes jeg der mangler en MEGET vigtig pointe, nemlig at den mest rutinerede bør tage fat om klodserne og erkende (gerne vha. 'jeg' og ikke kun 'vi') sin egen rolle i det her, hvilket kunne statuere et eksempel for andre i det organisatoriske hierarki.
A) For trods perioder med gode præstationer, medaljer og snak om proces mv., så er bundlinjeresultatet vel stort set, at FCMs sportslige formåen - med eller uden 'den i sammenhængen bedste øjeblikkelige lineup' - en kontinuerlig gang bølgegang mellem dels toppræstationer og uhyre lavt bundniveau (kampen i Parken og dette efterårs resterende gang kampe understreger tendensen) og ikke sjældent med nederlag eller uafgjort i gode kampe og nul eller ingen point i de dårlige -
og dels for meget lige ved og næsten, som man - med de uhyre kritiske briller og forbehold for manglende insiderviden på den front - vel ikke kun kan tilskrive uheld, banen, det andet hold, dommeren, skader, proces mv., men også bør se i lyset af bl.a. spørgsmålet om taktisk formåen og beslutsomhed, motivationsgrundlaget og de mekanismer der underbygger det, samt villigheden til at gå på kompromis med det ideologiske idégrundlag når ressourcerne eller den øjeblikkelige situation - i kampens hede såvel som i arbejdet uden for banen - ikke står mål hermed.
B) I forlængelse her af, den - forestiller jeg mig - forvirring og potentielle uro det kan være årsag til, at man ikke har en stringent praksis omkring bl.a. kommunikationen og det billede der tegnes af klubben.
Fx i forlængelse af seneste transfervindue, hvor flere spillere gentagende gange citeres for deres ønske om en fremtid i en anden klub, mens deres engagement for FCM (i al fald subjektivt set) derimod maksimalt udgør et ligeværdigt eller nærmere mindre betydeligt aspekt i sammenhængen. Det kan næppe være motiverende for andre på holdet - og slet ikke når krisen begynder at kradse. Det er ikke billedet af et fælles projekt - det er billedet af den enkeltes projekt og i de dårlige tider, den enkeltes projekt på bekostning af andre og den skude der samtidig synker.
Det er et dystert billede - men det er, tror jeg, ikke usandsynligt.
Og, når nu jeg er ved kommunikationen og snakken om ansvar, den manglende stillingtagen til hvad ansvar er og hvem der har det.
I en kamp skal de 'rutinerede folk tage ansvar', i en anden er det de unge der 'må træde i karakter', i en tredje 'mangler man dem med ansvar', i en fjerde er de rutinerede kræfter på banen, men udstilles ikke som de ansvarlige, mens man i efterspillet på gårsdagens opgør - om end indirekte - i forlængelse af citerede udmeldinger på Bold.dk og Onside, i princippet finder det nødvendigt at placere en abe hos forholdsvis nyudnævnte videanfører Mads Albæk, mens en mand som Bak, der om nogen er manden med rutinen i orden og som af samme årsag er blevet hentet til klubben, derimod sjældent får samme - i mine øjne - dybt uretfærdige behandling efter et nederlag --> og slet ikke som opfølgning på et interview, hvor cheftræneren igen taler positivt omkring tingene og hermed indirekte fralægger sig ansvaret på ENDNU en offentlig platform.
Kort sagt, jeg mener, hvilket dette indlæg oprindeligt udsprang af, før den lås der fastholder hvad hjertet er fuld af blev sprængt, at Glenn pt bør erkende
a) at hans ansvar er det største lige nu og under andre givne vilkår - positive som negative,
b) at han pt, igennem vedvarende positiv omtale og processnak, samt ovenstående anklage mod holdet på et tidspunkt, hvor han måske burde have de brede skuldre, fralægger sig for meget af ansvaret for denne selvsamme proces og den måde hvorpå dens ideologiske bevæggrundlag vægtes i henhold til øjeblikkelige omstændigheder,
C) bør holde sig fra at placere aben når situationen ser ud til at være mest dyster, og kun sjældent i andre sammenhænge, og aldrig eller i al fald sjældent hos sig selv. Han lignede i går i mine øjne en færdig mand - eller i al fald en mand som var tæt på at flygte ind i la la land. Han lignede tilsvarende mindre end nogensinde en autoritet, men bibeholdt samtidig sine floskler -- helt uhørt og trist, når spillerne i selvsamme kampnedtakt interviewes og blankt erkender, hvad andre allerede ved - nemlig at der er KRISE!.
Det er måske hårdt tolket, og et symptom på en kritisk indstilling til processens forløb, men - og det bør understreges at jeg ofte har været positiv - noget må og skal der gøres og hvis ikke Glenn får noget hår på brystet, så tror jeg godt han kan forvente fem kolde tæer i sin bag inden kort tid. Koste hvad det vil i disse sparetider, hvor det tilsyneladende er dyrt selv hvis man sparer....
Alt andet peger jo på ham i sidste ende, er der ikke nogle af de erfarne der tager ansvar, jamen så peger det i sidste ende på Glen, det er Glen der har ansvaret og på mig virker det som om han hele tiden finder på noget der peger væk fra ham selv af.
Netop derfor kan man sætte spørgsmålstegn ved ham som trænerchef.
må erkende mig enig i ovenstående. Det værste ved det her er at, hvor man i sidste sæson til tider kunne spore en vis spillemæssig fremgang så sker der absolut intet på den front pt. Spillere og ledere burde kigge sig selv i øjnene og spørge sig selv om vi har muligheden for at spille det der fine tici-taca fodbold som man så gerne vil... Det mener jeg IKKE at vi har og er ved at være led og ked af at alle i dansk fodbold mener at det ypperste man kan er at spille som FC Barcelona uden at kigge på hvilke typer man har til rådighed.. Jeg er meget mere til en form for diamant på midten og så Sylvester/Duncan eller Sylvester/Janssen på toppen. Faktum er pt at vi ikke får nok ud af holdet og at samtlige hold i superligaen ved hvordan FCM spiller uanset hvem vi møder og hvornår vi møder dem....
Tjek http://ellevemeterpletten.wordpress.com. En blog om tysk fodbold fra 3. Bundesliga til Landsholdet