Vi mangler både dybde og bredde

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Sylvester

Vi mangler både dybde og bredde

Indlæg af Sylvester »

Vi var vidner til det igen igår, bredden er ganske enkelt helt uholdbar lige nu. Vi har ingen bredde, hverken kvalitativt eller kvantitativt.

Vi skal indhente en føring og hvad kan vi bringe offensivt fra bænken? Èn offensiv spiller i 19-årige Marco og ellers ene defensive spillere. Er det ordentlige arbejdsbetingelser for Riddersholm? Det syntes jeg helt ærligt ikke :evil:

Vi siger vi skal udvikle talenter, men hvem er det lige vi har tilbage på de offensive positioner? Jude er væk, Hvilsom er væk, Rasmus Christensen har man valgt at udleje. Ud over Marco er der ingen tilbage :!:

Det efterlader os med 6 midtbanespillere til 5 pladser og 2 angribere til 1 position + Marco. En af angriberne er kronisk skadet og den anden har også en historik med skader. Det samme har Petter og lur mig om ikke Izu, Sly og Rilwan kommer til at snuppe deres del af karantæner og skader med deres kompromisløse spillestil.

En eller to skader eller karantærner på de offensive postioner, som vi allerede en del af i denne sæson, så har vi altså... Marco Larsen at sætte ind som angrebstrumf :shock:

Dette er på ingen måde en kritik af Marco og co. men nu må det altså også være på tide at Steinlein vågner op af sin tornerosesøvn! Talenterne er der bare ikke lige nu! Mads Pedersen, Rømer, Koch, Marco Larsen m.fl. er sikkert udemærkede spillere, men de har overhovedet ikke klasse som f.eks Izunna eller Rilwan og de kommer ikke til pludseligt at brage igennem i år!! Og så har vi altså ikke set et gennembrud fra akademiet i flere år!

Konklusionen må være at vi skal skynde os ud og finde et par transferfrie esser. Alternativet er at Marco Larsen skal vinde og afgøre kampe for os og han er altså ikke en ny Cornelius!

Finder vi ikke de spillere kommer vi til at kigge nedad.

Rasmus Christensen

Vandsø

Re: Vi mangler både dybde og bredde

Indlæg af Vandsø »

Sylvester skrev:Vi var vidner til det igen igår, bredden er ganske enkelt helt uholdbar lige nu. Vi har ingen bredde, hverken kvalitativt eller kvantitativt.

Vi skal indhente en føring og hvad kan vi bringe offensivt fra bænken? Èn offensiv spiller i 19-årige Marco og ellers ene defensive spillere. Er det ordentlige arbejdsbetingelser for Riddersholm? Det syntes jeg helt ærligt ikke :evil:

Vi siger vi skal udvikle talenter, men hvem er det lige vi har tilbage på de offensive positioner? Jude er væk, Hvilsom er væk, Rasmus Christensen har man valgt at udleje. Ud over Marco er der ingen tilbage :!:

Det efterlader os med 6 midtbanespillere til 5 pladser og 2 angribere til 1 position + Marco. En af angriberne er kronisk skadet og den anden har også en historik med skader. Det samme har Petter og lur mig om ikke Izu, Sly og Rilwan kommer til at snuppe deres del af karantæner og skader med deres kompromisløse spillestil.

En eller to skader eller karantærner på de offensive postioner, som vi allerede en del af i denne sæson, så har vi altså... Marco Larsen at sætte ind som angrebstrumf :shock:

Dette er på ingen måde en kritik af Marco og co. men nu må det altså også være på tide at Steinlein vågner op af sin tornerosesøvn! Talenterne er der bare ikke lige nu! Mads Pedersen, Rømer, Koch, Marco Larsen m.fl. er sikkert udemærkede spillere, men de har overhovedet ikke klasse som f.eks Izunna eller Rilwan og de kommer ikke til pludseligt at brage igennem i år!! Og så har vi altså ikke set et gennembrud fra akademiet i flere år!

Konklusionen må være at vi skal skynde os ud og finde et par transferfrie esser. Alternativet er at Marco Larsen skal vinde og afgøre kampe for os og han er altså ikke en ny Cornelius!

Finder vi ikke de spillere kommer vi til at kigge nedad.

Rasmus Christensen

Helt enig. Og som jeg skrev i en anden tråd, så synes jeg simpelthen ikke det er godt nok, at man så vælger at sælge de spillere der rent faktisk har potentialet til at blive til noget, før vi når at gøre brug af det på førsteholdet. Morten Knudsen kunne muligvis have slået igennem på førsteholdet(har ikke set ham spille, men går ud fra det pga. Inters interesse), og det havde altså både været et plus både sportsligt og økonomisk. Jeg savner at ledelsen tør at satse på de store talenter. Hvis man virkelig tror på at de kan nå Europas top, hvorfor så ikke sige fuck alle bud under 20 mio.?

Nu har jeg efterhånden været tilhænger af denne klub i rigtig mange år, og jeg har altid ment at klubbens strategi med at leve af talentudvikling har været kanon fed. Jeg har været stolt over salgene af Kjær og Reid. Det var dengang man turde sige nej til Real Madrids mange millioner fordi man så bedre muligheder rent økonomisk og sportsligt for Simon Kjær. Jeg havde gerne set at Steinlein havde sagt nej til Inter, så vi istedet kunne gøre brug af Knudsen. Så kunne Inter jo altid vende tilbage, hvis de mente at han var så vigtig for dem.

Jeg vil ellers give dig ret i, Sylvester, at vores angreb simpelthen er for tyndt. For lige at blive ved det med brug af talenter, så havde jeg virkelig gerne set at klubben ikke havde hentet Duncan, for så istedet at satse på Hvilsom. Jeg har hele tiden troet på ham, og jeg er næsten overbevist om at han kunne have gjort det bedre end hvad Duncan har leveret indtil videre, men det er selvfølgelig også let at være bagklog. Selvfølgelig havde det ikke ændret på truppens bredde, men så kunne man i det mindste have undladt at udleje Hvilsom. Så havde han sikkert heller ikke fået den lorteskade.

Brugeravatar
Lupus1999
Kontakt:

Indlæg af Lupus1999 »

Jeg er egentlig derhenne, hvor vi må erkende, at vi ikke har spillerne til den offensive boldbesiddende stil?

Lad os i stedet sadle om og spille mere henholdende, da som jeg har set vores kampe, simpelthen er for dårlige i det defensive spil til at praktisere den boldbesiddende spillestil. Desuden er vi alt for dårlige på bolden, da vores kanter og midtbane alt for ofte mister bolden på knaldhamrende farlige steder. Fundamentet skal være i orden før vi kan bygge på offensivt og med et forsvar der er hullet som en si, så nytter det ikke bare at spille offensivt.

FCMReal

Indlæg af FCMReal »

Nu må I sgu holde !!

FCM har et godt hold, eksperter og FCM selv melder det sådan ud, + hvad så vi mod FCK og FCN god fodbold.

Her var en Anderson, Duncan og argentineren ikke engang med.

Det helt store problem er forsvaret og skaderne.

Og det er den samlede træner stab og læge stab der skal vise mandsmod (Glen udtryk)

Personligt så jeg gerne et klasseindkøb af en midtforsvar.

Starbucks

Indlæg af Starbucks »

FCMReal skrev:
Personligt så jeg gerne et klasseindkøb af en midtforsvar.
Og jeg vil gerne se, hvor du finder pengene til sådan et indkøb?

Sylvester

Indlæg af Sylvester »

Starbucks skrev:
Med en nye sum tv-penge, hvor meget forskel er der efterhånden en 6. eller 7. plads?

Syntes det kan beskrives helt enkelt. Er det Marco Larsen der skal vende fodboldkampe og levere comebacks for os? Er det ham der skal tage over når en de forreste er trætte, bliver skadet eller savner ny inspiration?

Det kan det ikke være, det ansvar kan vi ikke ligge han Marcos skuldre og det kan han ikke leve op til. Det vil koste os mange point hvis han er vores offensive trumf!

Svaret er derfor at 1-2 offensive forstærkninger vil betale sig selv hjem, med mindre de selvfølgelig er på 2008 kontrakter.

Starbucks

Indlæg af Starbucks »

Sylvester skrev:
Starbucks skrev:
Med en nye sum tv-penge, hvor meget forskel er der efterhånden en 6. eller 7. plads?
Prøv eventuel at se klubbens økonomiske målsætning og klubbens nuværende økonomiske situation? Hvorfor er bredden ikke større? Hvorfor sælger vi mange af vores unge talenter frem for at lade dem vokse op igennem rækkerne og nyde deres kvaliteter og sælge dem for et større beløb som vi før har gjort? Alt sammen sker fordi FCM økonomisk er meget, meget presset..

FCM har hentet to spillere i sommers der gerne skal betale sig selv hjem - groft sagt tre. Vores nye argentiner, Vores nye svensker og vores alles sammens kære Duncan.. Dette er tre forstærkninger som skal forstærke holdet.. Giv de tre min. en halv sæson til at spille sig ind på holdet og ind i spillestilen..

Sylvester

Indlæg af Sylvester »

Starbucks skrev:
Prøv eventuel at se klubbens økonomiske målsætning og klubbens nuværende økonomiske situation? Hvorfor er bredden ikke større? Hvorfor sælger vi mange af vores unge talenter frem for at lade dem vokse op igennem rækkerne og nyde deres kvaliteter og sælge dem for et større beløb som vi før har gjort? Alt sammen sker fordi FCM økonomisk er meget, meget presset..

FCM har hentet to spillere i sommers der gerne skal betale sig selv hjem - groft sagt tre. Vores nye argentiner, Vores nye svensker og vores alles sammens kære Duncan.. Dette er tre forstærkninger som skal forstærke holdet.. Giv de tre min. en halv sæson til at spille sig ind på holdet og ind i spillestilen..
Kig nu på bænken Starbucks, vi har altså INTET at skifte ind, truppen er historisk tynd :!:

Vi har 6 midtbanespillere til 5 pladser og 2 angribere til én plads og sølle ét offensivt talent til at supplere. En skade, så har vi én kompetent spiller at skifte ind. Har vi spillere som underpræsterer, ude af form, kroniske skader som nu, ja så kommer vi til at skifte defensiv spillere ind på offensive positioner hvis vi skal bruge friske folk. Juelsgaard som wing, Bak som angriber, Kibebe som offensiv midt, det skal nok blive kønt :roll:

Det dur ikke og ALLE bør kunne se det. Jeg er 100% sikker en stærk offensiv wing/angrebstype vil tjene sig selv ind mange gange, bare i form af lidt tiltrængt konkurrence og en mulighed for rent faktisk at bidrage med kvalitet udefra sidelinien, lige nu kan vi kun skifte spillere ind uden superligaklasse og det svækker enormt.

Han skal findes, der er ingen vej udenom.

FCMReal

Indlæg af FCMReal »

Jeg køber den ikke !

FCM har fået Duncan og har også Janssen som snart er i gang igen, Jansen var væk hele sidste sæson og gjorde det godt i de første kampe her i efteråret.

Hvis Janssen og Duncan kommer i form, så har FCM noget de ikke havde i sidste sæson.

Problemet p.t. er skader og at forsvarsspillere som Bak og erik ikke er der hvor de skal være, usikkerheden har forplantet sig til hele holdet.

Riddersholm skal nu vise sit værd, formår han at få holdet ud af det her ?

Starbucks

Indlæg af Starbucks »

Sylvester skrev:
Kig nu på bænken Starbucks, vi har altså INTET at skifte ind, truppen er historisk tynd :!:
Kig på bundlinjen makker? Det er blodrøde tal! Det har endda været tale om endnu et slag af rettigheder i forbindelse med spillersalg.. Klubben bliver nød til at tænke økonomisk!

For en gang skyld FCMReal er vi to enige om noget, men den dag måtte også komme :O
Det er vores elendige forsvarsspil der gør udslaget. Vi forsøger en masse svære ting som pt ikke lykkedes også savner vi Tim i angrebet!

Vi vil gerne være en klub der udvikler vores egne spillere m.m... Det har vi chancen for i år med en ung bænk, også er det op til de spiller derude at bevise at deres talent rækker til superligaen..

Sylvester

Indlæg af Sylvester »

Starbucks skrev:
Kig på bundlinjen makker? Det er blodrøde tal! Det har endda været tale om endnu et slag af rettigheder i forbindelse med spillersalg.. Klubben bliver nød til at tænke økonomisk!
Kig på hvad jeg skriver fister, jeg har jo fortalt dig det vil tjene sig selv ind.

Vi kan også skynde os at sælge Danny, Bak og Sylvester og spare x antal millioner. Ser vi på udgifter alene er du vel ikke uenig i det er en kanon ide?

Midtgaard
Geografisk sted: Brabrand

Indlæg af Midtgaard »

Sylvester skrev: Med en nye sum tv-penge, hvor meget forskel er der efterhånden en 6. eller 7. plads?
Jeg kan ikke lige finde det link hvor jeg læste det, men sidste år var der 0,5 - 1 mio. til forskel, så mon ikke det er omkring 1 mio der er forskellen fra 6. - 7. plads i år :)

Noerum

Indlæg af Noerum »

Er jeg den eneste der ikke kan forstå hvordan vi kan ha' så mange skader hele tiden, mens andre hold er væsentligt mindre ramt?

Måske er vores lægestab ikke god nok? - I England snakker man om, at dem der har færrest skader, vinder mesterskabet.

mnm123

Indlæg af mnm123 »

Noerum skrev:Er jeg den eneste der ikke kan forstå hvordan vi kan ha' så mange skader hele tiden, mens andre hold er væsentligt mindre ramt?

Måske er vores lægestab ikke god nok? - I England snakker man om, at dem der har færrest skader, vinder mesterskabet.
Nej det er du ikke, men tror simpelthen de er i for dårlig form nogle af dem som er skadet megeet af tiden, spillere som Bak og Kolja, Duncan har jo ikke trænet en hel uge sammen hængende siden ferien.

FCMReal

Indlæg af FCMReal »

mnm123 skrev:
Noerum skrev:Er jeg den eneste der ikke kan forstå hvordan vi kan ha' så mange skader hele tiden, mens andre hold er væsentligt mindre ramt?

Nej det er du ikke, men tror simpelthen de er i for dårlig form nogle af dem som er skadet megeet af tiden, spillere som Bak og Kolja, Duncan har jo ikke trænet en hel uge sammen hængende siden ferien.
Tror desværre også at det lige netop er sådan det hænger sammen, er man i god fysisk form, det er skadesforbyggende. Tror man går og pyldre om spillerne FCM, får de en vable, så skal de træne let med fysioterapeuten eller cykle.

Mange af FCM erne virker til at være ude af form. Den fysiske træning her i starten er i hver til fald totalt mislykket. Så lader man Bak spille med en brækket tå, efter en uges pause, og så er han væk den næste uge, det virker amatøragtigt p.t.

Derved kommer de ikke i ordenslig fysisk form og bliver derved modne for skader.

Besvar