Transfervinduet sommeren 2012

Om FC Midtjylland og Black Wolves
4904

Re: Transfervinduet sommeren 2012

Indlæg af 4904 »

Kent skrev:
sebastian94 skrev:http://www.sporten.dk/fodbold/fck-vil-ha-juelsgaard

Nejnejnej... Men forstår ham godt hvis han skifter, han er sikker på Europa og han kommer i et stort udstillingsvindue, se blot Oviedo nu.
5-7 millioner er efter min bog fuldkommen latterlig. Brian Hamerlainen er netop skiftet til Genk for 8 millioner.
Vi har en lang tradition for ikke at sælge profiler til konkurrenter. Det forventer jeg, at vi holder fast i.

Første bud afvist: http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/da ... paign=tiny
Såvidt jeg erindre - så ville FCK også have Bak & Dennis Sørensen i tidernes morgen - og jeg mener på "huskeren" ikke, at det var FCM der gav FCK en mundkurv, men spillerne der hellere ville til udlandet....

Med hensyn til Julle - så er det vel ham vi bedst kan undvære af vores oplagte salgsemner - vi har Lauridsen som ikke er på samme niveau, men han har gjort det fint - så synes egentlig, at vi er dækket ok ind - og vist vi skal have penge i kassen, så er det en god mulighed med Julle - så vist FCK byder + 10 - så synes jeg vi skal lade ham gå osse selv om det er konkurrenterne.....

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

4904 skrev: Såvidt jeg erindre - så ville FCK også have Bak & Dennis Sørensen i tidernes morgen - og jeg mener på "huskeren" ikke, at det var FCM der gav FCK en mundkurv, men spillerne der hellere ville til udlandet....
For år tilbage blev det meldt klart ud (kan ikke huske om det var på en generalforsamling eller ifm et sponsormøde), at vores strategi var ikke at sælge til danske klubber. Vi ville hellere sælge til udlandet. Både fordi det giver bedre penge, men også fordi vi ikke ville styrke konkurrenterne.
Den strategi er jeg enig i. Vi skal være et springbræt til udlandet for spillerne - vi skal ikke afsætte vores bedste spillere internt i DK. Det handler også om klubbens selvforståelse.
4904 skrev:Med hensyn til Julle - så er det vel ham vi bedst kan undvære af vores oplagte salgsemner - vi har Lauridsen som ikke er på samme niveau, men han har gjort det fint - så synes egentlig, at vi er dækket ok ind - og vist vi skal have penge i kassen, så er det en god mulighed med Julle - så vist FCK byder + 10 - så synes jeg vi skal lade ham gå osse selv om det er konkurrenterne.....
Det synes jeg ikke. Jeg er godt klar over, at der er en økonomisk virkelighed, som vi skal forholde os til, og der kan buddene blive for store til at sige nej. Men synes det er en falliterklæring, hvis vi sælger vores bedste spillere til FCK. Vi og spillerne skal have større ambitioner end det. Jeg vil næsten hellere sælge 1 mio billigere til udlandet end sende en stamspiller til FCK.

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Jesper skal under ingen omstændigheder til FCK! - Jeg tror nu også han sagtens kan udvikle sig mere i FCM, og i hvert fald som minimum bør tage en sæson mere her. Derefter bør vi kunne skyde ham af til en god udenlandsk klub.

Uhørt lavt bud der er nævnt..

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

Ravnen skrev:Jesper skal under ingen omstændigheder til FCK! - Jeg tror nu også han sagtens kan udvikle sig mere i FCM, og i hvert fald som minimum bør tage en sæson mere her. Derefter bør vi kunne skyde ham af til en god udenlandsk klub.

Uhørt lavt bud der er nævnt..
Julle har kontraktudløb om 1½ år, så han skal sælges senest til vinter.

4904

Indlæg af 4904 »

Kent skrev:
4904 skrev: Såvidt jeg erindre - så ville FCK også have Bak & Dennis Sørensen i tidernes morgen - og jeg mener på "huskeren" ikke, at det var FCM der gav FCK en mundkurv, men spillerne der hellere ville til udlandet....
For år tilbage blev det meldt klart ud (kan ikke huske om det var på en generalforsamling eller ifm et sponsormøde), at vores strategi var ikke at sælge til danske klubber. Vi ville hellere sælge til udlandet. Både fordi det giver bedre penge, men også fordi vi ikke ville styrke konkurrenterne.
Den strategi er jeg enig i. Vi skal være et springbræt til udlandet for spillerne - vi skal ikke afsætte vores bedste spillere internt i DK. Det handler også om klubbens selvforståelse.
4904 skrev:Med hensyn til Julle - så er det vel ham vi bedst kan undvære af vores oplagte salgsemner - vi har Lauridsen som ikke er på samme niveau, men han har gjort det fint - så synes egentlig, at vi er dækket ok ind - og vist vi skal have penge i kassen, så er det en god mulighed med Julle - så vist FCK byder + 10 - så synes jeg vi skal lade ham gå osse selv om det er konkurrenterne.....
Det synes jeg ikke. Jeg er godt klar over, at der er en økonomisk virkelighed, som vi skal forholde os til, og der kan buddene blive for store til at sige nej. Men synes det er en falliterklæring, hvis vi sælger vores bedste spillere til FCK. Vi og spillerne skal have større ambitioner end det. Jeg vil næsten hellere sælge 1 mio billigere til udlandet end sende en stamspiller til FCK.
Jeg er som sådan ikke uenig, men omvendt, så vil jeg også sige det med vores økonomi i mente, så kan vi ikke tillade os, at være kræsne ... 10% i rabat er jo også en del - og så kan det vel diskuteres, hvorvidt vi er konkurrenter med FCK om guldet...

Så kan man jo sige det samme om Jude - nu er klassen en anden, men vist han ryger til Horsens, så er det vel en forstærkning af vores direkte konkurrent? Men nu er det jo ikke sikkert, at Jude skifter; men der har været rygter fremme omkring det...

NyX
Geografisk sted: København S.

Indlæg af NyX »

Buddets størrelse vil, selvforståelse eller ej, nok i sidste ende have afgørende indflydelse på om en eventuel transfer kan komme på tale eller ej. Når det så er sagt så mener jeg i øvrigt, at det vil være synd at sælge, især liga internt, når man ikke er sikker på at der er tale om udsigt til fast spilletid. Dette i lyset af den del af samme selvforståelse, der omhandler akademiet og brug og salg af egne spillere, hvor jeg mener at forløbet bør afsluttes på en måde, der, så vidt muligt, sikrer den enkelte spiller den bedste mulige tid fremover. Hermed ikke sagt at FCK er en dårlig klub, for det er det, som de fleste - ulvehjerte eller ej - nok vil være enige i, ikke; men som det ser ud pt, så har klubben allerede minimum to spillere der kan dække pladsen, hvoraf den ene er nyindkøbte Michael Jacobsen (ja han er vist købt som center, men alligevel), der selv håber at komme tilbage i landsholdsvarmen. Skulle man sælge JJ, hvilket jeg anser som højest sandsynligt, så kunne man passende hente Silberbauer ind og bruge hans kompetencer som altmuligmand når diverse skader opstår.

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

4904 skrev:Så kan man jo sige det samme om Jude - nu er klassen en anden, men vist han ryger til Horsens, så er det vel en forstærkning af vores direkte konkurrent?
Jude er jo ikke en af vores stamspillere. Vi må hjertens gerne sælge fra bunden til andre danske hold, men vi skal ikke gøre det fra toppen.

mnm123

Indlæg af mnm123 »

når Jude salget går igennem skulle vi stå med en leje kontrakt til Søren Frederiksen fra Fck men der er flere klubber der er klar.

NyX
Geografisk sted: København S.

Indlæg af NyX »

mnm123 skrev:når Jude salget går igennem skulle vi stå med en leje kontrakt til Søren Frederiksen fra Fck men der er flere klubber der er klar.
I så fald skal han nok kickstartes. Hans niveau skulle være dalet betydeligt efter den første tid i Haderslev. Senest udlejet til VFB, hvilket, som jeg har forstået, ikke var nogen succes. Spørgsmålet er om han som type passer ind, men det er da en mulighed - evt. med købsoption - såfremt han kan komme back on track og er billig i drift :)

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

mnm123 skrev:når Jude salget går igennem skulle vi stå med en leje kontrakt til Søren Frederiksen fra Fck men der er flere klubber der er klar.
Overvejede ham faktisk som erstatning for nyligt, men efter jeg tjekkede hans stats, var jeg ikke imponeret. Tror det kun er omkring 6 mål han har scoret i superligaen alt i alt. Det er ikke meget. Desuden er en lejeaftale helt håbløs, med mindre der er en købsoption med. Vi skal sgu ikke være farmerklub for FCK.

mnm123

Indlæg af mnm123 »

Kent skrev:
Overvejede ham faktisk som erstatning for nyligt, men efter jeg tjekkede hans stats, var jeg ikke imponeret. Tror det kun er omkring 6 mål han har scoret i superligaen alt i alt. Det er ikke meget. Desuden er en lejeaftale helt håbløs, med mindre der er en købsoption med. Vi skal sgu ikke være farmerklub for FCK.
nej jeg mener heller ikke at en spiller som har været så meget skadet er vær at tro meget på, men han er sikkert noget af det billigste vi kan grave frem hvis vi skal ha en ind i sidste sekund.

Brugeravatar
Jacob

Jude til AC Horsens

Indlæg af Jacob »

Jude skifter til AC Horsens på en 3-årig kontrakt. Lægetjek i aften.
http://aoh.dk/artikel/jude-bliver-horsens-spiller

Bliver spændende om der kommer en ind i morgen.

Brugeravatar
Kent

Re: Jude til AC Horsens

Indlæg af Kent »

Jacob skrev:Jude skifter til AC Horsens på en 3-årig kontrakt. Lægetjek i aften.
http://aoh.dk/artikel/jude-bliver-horsens-spiller

Bliver spændende om der kommer en ind i morgen.
Med Tim, Duncan og Sly har vi 3 angribere i truppen. Det virker lidt tyndt, men vi skal ikke have gang i panikhandler.

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Jeg tvivler på de lader Jude gå, medmindre vi allerede har noget andet på hånden. Men nu må vi se..

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

sebastian94 skrev:http://www.sporten.dk/fodbold/fck-vil-ha-juelsgaard

Nejnejnej... Men forstår ham godt hvis han skifter, han er sikker på Europa og han kommer i et stort udstillingsvindue, se blot Oviedo nu.
5-7 millioner er efter min bog fuldkommen latterlig. Brian Hamerlainen er netop skiftet til Genk for 8 millioner.
Lad os håbe at denne holdning også er der indtil kl. 0.01 i nat :-) http://onside.dk/nyheder/superligaen/fc ... n=klubfeed

Besvar