FCM-Silkeborg
Re: FCM-Silkeborg
"Jeg håber man bruger kampen mod Young Boys som en træningskamp. Ind med dem, der har brug for spilletid, og spar de folk, der har småskader. Vi SKAL vinde over Esbjerg. "
Ikke enig.....selfølgelig skal vi stille stærkest, og kæmpe røven ud af bukserne... Vi skal jagte det skide mirakel....
Ikke enig.....selfølgelig skal vi stille stærkest, og kæmpe røven ud af bukserne... Vi skal jagte det skide mirakel....
"chancer er ikke noget man får... det er noget man tager "
Ja, torsdag skal være et vendepunkt, både for klubben og for resten af fodbold dk, som er afhængig af alle de point der kan skrabes sammen i Europa. Miraklernes tid er ikke forbi, vi har slået City ude, og hvem husker ikke da fx Brøndby slog Liverpool eller bedre endnu, da de slog Karlsruhe ude (eller var det Kaiserslautern
) efter et stort nederlag hjemme, samt andre af de gode danske seresultater leveret af bl.a ob, aab og fck igennem de seneste 10-15 år. Jeg synes ikke YB spillede godt. De vandt fordi vi spillede ad h til. De skal tages på sengen, og udstilles i samme grad, som vi udstillede os selv hjemme. Og det kræver stærkeste opstilling og stærkeste tro og vilje, og så en ordentlig røvfuld held, hvilket jeg tror venter - avancement eller ej.
Hvorfor skulle det ikke vende nu?
Hvorfor skulle det ikke vende nu?
Det var jo bare et spørgsmål om tid, før de klovneartister vi kalder forsvarere, ville hjælpe modstanderen til mål. Vi mangler efterhånden bare det der klassiske cirkustema til at spille i baggrunden når spillerne entrer banen, det er jo langt mere passende end en rocksang
Syntes også det er helt ufatteligt kritisabelt at vi tåler så lidt modgang og ingen formår at skyde brystet frem når det ikke går vores vej og viser noget attitude!! I stedet ligner hele holdet nogle skræmte pigebørn som helst bare ville være et andet sted. Se på Aab som buldrer afsted med et langt yngre og mindre rutineret hold end os, se hvordan OB har løftet sig stort set uden forstærkninger og se hvordan FCKs vilje afgør kampe for dem og de har endda mistet ligaens bedste spiller. Fælles for dem er noget vilje og en træner som tydeligvis tror på det og udstråler noget gejst.
Hvad har vi? En træner som ingen har respekt for og en BS som må være smuttet til Afghanistan, eller have sagt op, for tropperne lige da nogle som er klar til at give op ved første sammenstød med fjenden.
Duncan, hvad skal vi egentlig med ham? Ingen spiller ham eller sætter ham i scene med et indlæg og giver ham nogle ordentlige arbejdsbetingelser. I alle andre klubber han Duncan altid været farlig, men i FCM har han knapt nok formået at komme til en afslutning, det forstår jeg simpelthen ikke
Hvilke gang i denne sæson var det Bak ikke formåede at gennemføre en kamp? BÆNK FOR FANDEN DA MANDEN og lad være med at ofre en udskiftning i hver kamp på ham. Kent siger vi ikke kan stille med samme forsvar og det er et problem. Hvad med at sende ham med de porøse knogler på bænken, det er jo alligevel ikke for han er hverken leder eller er fejlfri på banen, tværtimod ligner han konstant det største barn i børnehaven og det er alligevel en præstation
Kan vi appellere til DBU og kræve omkamp?
Syntes også det er helt ufatteligt kritisabelt at vi tåler så lidt modgang og ingen formår at skyde brystet frem når det ikke går vores vej og viser noget attitude!! I stedet ligner hele holdet nogle skræmte pigebørn som helst bare ville være et andet sted. Se på Aab som buldrer afsted med et langt yngre og mindre rutineret hold end os, se hvordan OB har løftet sig stort set uden forstærkninger og se hvordan FCKs vilje afgør kampe for dem og de har endda mistet ligaens bedste spiller. Fælles for dem er noget vilje og en træner som tydeligvis tror på det og udstråler noget gejst.
Hvad har vi? En træner som ingen har respekt for og en BS som må være smuttet til Afghanistan, eller have sagt op, for tropperne lige da nogle som er klar til at give op ved første sammenstød med fjenden.
Duncan, hvad skal vi egentlig med ham? Ingen spiller ham eller sætter ham i scene med et indlæg og giver ham nogle ordentlige arbejdsbetingelser. I alle andre klubber han Duncan altid været farlig, men i FCM har han knapt nok formået at komme til en afslutning, det forstår jeg simpelthen ikke
Hvilke gang i denne sæson var det Bak ikke formåede at gennemføre en kamp? BÆNK FOR FANDEN DA MANDEN og lad være med at ofre en udskiftning i hver kamp på ham. Kent siger vi ikke kan stille med samme forsvar og det er et problem. Hvad med at sende ham med de porøse knogler på bænken, det er jo alligevel ikke for han er hverken leder eller er fejlfri på banen, tværtimod ligner han konstant det største barn i børnehaven og det er alligevel en præstation
Kan vi appellere til DBU og kræve omkamp?
Jeg sviner ikke folk herinde, men spillerneKent skrev:Helt enig. Men hvor mange kampe i træk, har vi stillet med det samme forsvar? Jeg er lige ved at tro, at i dag, var første gang, at vi gjorde det (og så gik Bak ud i pausen.....). Kontinuiteten er ikke-eksisterende.FCMReal skrev:Problemet er bare, at FCM har spillet en del kampe hvor forsvaret har solgt ud.
Hvis spillere underpræstere over længere tid, samtidig med at man har reelle alternativer, skal man naturligvis skifte. Hvis en spiller laver en enkelt fejl, skal man naturligvis ikke skifte. Straffeaktioner tror jeg ikke på.FCMReal skrev:Personligt tror jeg der mangler konsekvens i trænerstaben, man er nød til at statuere noget for at få folk op i gear.
Som sæsonen har forment sig indtil videre, så mener jeg ikke, at vi skal skifte folk. Det vil blot skabe endnu mere uro. Det var noget andet, hvis vi - som fx AaB - havde 8 spillere, der alle havde spillet samtlige kampe fra start indtil videre. Så gav det ikke så meget uro. Men lige nu skifter vi jo 4-5 spillere fra kamp til kamp grundet skader, karantæner og landskampe.
Glens og Thomasbergs vilkår er meget uens. Thomasberg havde en trup med 20-25 rigtig gode spillere, som burde ende i mindst top-3. Glen har en skadesramt trup med 15 gode spillere og 15 ungdomsspillere. At vi har spillet 3-4 dårlige kampe, skal ikke gøre, at vi skifter træner. Så kan vi skifte træner hver eneste halvsæson. Samtidig skal vi jo også lige huske, at vi faktisk spiller en ganske ok kamp i dag, og hvis ikke Løssl havde droppet, og vi havde kørt 1-0 hjem, så var alle glade(re).FCMReal skrev: Ja du nævner Esbjerg Kampen, den kan blive afgørende for FCM og ikke mindst Riddersholms fremtid.
Svigter de i den kamp, jamen så skal sæddet under Riddersholm være varmt.
Men hvis vi ender der hvor Thomasberg var, hvad vil Claus S. så gøre over for en mand han har været tæt på i mange år, personligt tror jeg at bestyrelsen vil blive nød til at lægge pres på.
Off-topic: Jeg kan se, at der er nogle, der sviner dig i denne tråd, men jeg vil faktisk godt påpege, at jeg synes du har ændret meget stil over de sidste par uger, og er blevet langt mere konstruktiv i dine indlæg, og har skåret ned på tilsviningerne. Det klæder dig.
Men du snakker om at FCM ikke stiller med det samme forsvar ? men er du ikke lidt dobbeltmoralsk der ?
for kan man have en anfører der render ind og ud at holdet, en kamp der og en halv kamp der ?
Hvis du vil have stabilitet i forsvaret så er man vel nød til at ofre Bak.
Riddersholm har selv lovet medaljer hvis han beholder holdet
Personligt så jeg da gerne et indkøb af en midtforsvar af høj klasse, en der kan stabilisere og organiserer forsvarsspillet.
Gik desværre glip af dagens kamp, og har kun set lidt highlights.
Er der nogle, der vil skrive en saglig, neutral vurdering af de enkelte spilleres indsats idag..
Er Santiago vores kommende højre back?
Er Sviatchenko-Bak stadig et usikkert makkerpar bagerst?
Spillede vores 2 offensive salgsemner Igboun og Hassan godt?
Var Duncan med i spillet?
osv.
1000 tak
Er der nogle, der vil skrive en saglig, neutral vurdering af de enkelte spilleres indsats idag..
osv.
1000 tak
Santiago bliver godfelisan skrev:Gik desværre glip af dagens kamp, og har kun set lidt highlights.
osv.
1000 tak
Erik og Bak ja, Erik har ikke kunnet spille fodbold siden han blev sat i forbindelse med CL topklubber
Bak ligner mere og mere en færdig mand, spørgsmålet er specielt om hans fysisk er ved at indhente ham.
Sylvester spiller lidt sit eget spil, ligesom han skal vise sig lidt frem for udlandet samme med Hassan, de skal huske at der er 11 mand på holdet, Hassen ser ikke at Anderson står fri foran kassen.
Duncan har det svært alene i front, mangler lige de berømte procenter før den er der.
Vi spiller Duncan forkert!!!! Vores kanter skal ikke drible så meget, samt de skal snart forstå at fodbold er en holdsport. Kom mod baglinjen og serv så bolden indover inden forsvaret kommer på plads. Alt andet er da idioti, når vi spiller med Duncan på toppen!!!! Måske ville det hjælpe lidt på samspilviljen, hvis de fik så et par kampe fra bænken.
Jeg synes spillerne generelt skal have ros i dag. Vi dominerer opgøret fuldstændigt, og laver et hav af kæmpe chancer (se bare mine billeder, der er dæleme mange lige ved og næsten..)
Det er ren UTUR at det går som det går. Under almindelige omstændigheder havde vi vundet 3-1 i dag.
Det kan vi selvfølgelig ikke bruge til så meget, når vi taber 2 point. Men jeg synes nu nok jeg sporer væsentlig fremgang, i forhold til det to seneste kampe.
Bak havde egentlig en god første halvleg, hvor han rager mange kastanjer ud af ilden, og jeg spottede ikke de store fejl fra hans side. Men jeg forstår ikke hvorfor han starter inde, når han kun kan holde til 1 halvleg, det giver uro i forsvaret når man hver eneste kamp skal lave en udskiftning af Bak, og i hele taget bruge en udskiftning på det, hvor trænerbænken så har færre muligheder for at påvirke spillet med taktiske udskiftninger undervejs.
Men vi er i forsigtig fremgang, og vi må bare klø på, pludselig går det atter vores vej igen.
Det er ren UTUR at det går som det går. Under almindelige omstændigheder havde vi vundet 3-1 i dag.
Det kan vi selvfølgelig ikke bruge til så meget, når vi taber 2 point. Men jeg synes nu nok jeg sporer væsentlig fremgang, i forhold til det to seneste kampe.
Bak havde egentlig en god første halvleg, hvor han rager mange kastanjer ud af ilden, og jeg spottede ikke de store fejl fra hans side. Men jeg forstår ikke hvorfor han starter inde, når han kun kan holde til 1 halvleg, det giver uro i forsvaret når man hver eneste kamp skal lave en udskiftning af Bak, og i hele taget bruge en udskiftning på det, hvor trænerbænken så har færre muligheder for at påvirke spillet med taktiske udskiftninger undervejs.
Men vi er i forsigtig fremgang, og vi må bare klø på, pludselig går det atter vores vej igen.
Ja jeg er sådan set enig. Duncan er lidt en hund i et spil kegler når Rilwan og Sly tager dribleturene helt ind i feltet, det er ikke rigtig Duncans force.Gubbi77 skrev:Vi spiller Duncan forkert!!!! Vores kanter skal ikke drible så meget, samt de skal snart forstå at fodbold er en holdsport. Kom mod baglinjen og serv så bolden indover inden forsvaret kommer på plads. Alt andet er da idioti, når vi spiller med Duncan på toppen!!!! Måske ville det hjælpe lidt på samspilviljen, hvis de fik så et par kampe fra bænken.
Men jeg talte nu også et rigtig flot indlæg i dag, som lige var et par centimenter for højt, Duncan kom flot ind og var der, men den gik som sagt lige netop over ham. Men det var da et tegn på de godt ved det, men nok lige skal vænne sig til det?
- Persian_Wolf
- Geografisk sted: Esbjerg
Sig mig, hvordan kan en såkaldt playmaker som Petter Andersson have ligaens ringeste pasninger? Han rammer jo intet, han er ualmindelig langsom i både fysik og opfattelse. Han er det stikmodsatte af hvad en playmaker grundlæggende skal kunne.
Jeg fatter simpelthen ikke hvordan man har kunnet vurdere Petter til at være god nok.
Lössl sad nok og så Valdes fumle med bolden i torsdag, og nu ville prøve det samme. Se DET var pinligt! Men ellers potentiale til at komme på hall of fame hvad angår funny football moments.
Duncan kan åbenbart ikke modtage bolden med en modstander i ryggen, uden at han skal lade sig falde. Hvad fan sker der lige for den hvide Drogba? :/ Det med at vi ikke bruger ham rigtigt forstår jeg ikke. Vi har førhen spillede med så mange indlæg - både tidlige og sene, men Duncan fylder jo ikke nok i feltet. Han er alt for statisk. Han får jo Jan Koller til at ligne Pedro. Duncan skal bare lære spillerne og omvendt.
Jeg fatter simpelthen ikke hvordan man har kunnet vurdere Petter til at være god nok.
Lössl sad nok og så Valdes fumle med bolden i torsdag, og nu ville prøve det samme. Se DET var pinligt! Men ellers potentiale til at komme på hall of fame hvad angår funny football moments.
Duncan kan åbenbart ikke modtage bolden med en modstander i ryggen, uden at han skal lade sig falde. Hvad fan sker der lige for den hvide Drogba? :/ Det med at vi ikke bruger ham rigtigt forstår jeg ikke. Vi har førhen spillede med så mange indlæg - både tidlige og sene, men Duncan fylder jo ikke nok i feltet. Han er alt for statisk. Han får jo Jan Koller til at ligne Pedro. Duncan skal bare lære spillerne og omvendt.
Woop Woop!
Alle er vel skuffet over resultatet i dag, men synes faktisk vi spiller godt i dag. Silkeborg har et par chancer og så desværre et drop. Øv - men synes det værste er, at der sidder folk på stadion, som pifter og buher af Jonas. Føj, tror nok hanville have gjort det anderledes, hvis han fik muligheden. Han har flere store redninger og ikke blot i dag også mod Young Boys. Så op på hesten igen Jonas.
Er enig I ovenstående. Det er ufattelig dårlig stil at pifte af sine egne.
Og nej, det har intet med rigtige fans diskussionen at gøre!
/Cortez
/Cortez
Spillerne inkl. Jonas er jo godt klar over, at der en risiko for at ens fans buher af en hvis man spiller en skidt kamp.Cortez skrev:Er enig I ovenstående. Det er ufattelig dårlig stil at pifte af sine egne.
/Cortez
Jeg talte med Jonas efter kampen igår, og han sammenlignede situationen hvor han sidste sæson tabte bolden ind i målet oppe i Aalborg. Han forklarede, at dengang var det et mega boost for ham, at hører alle de medrejsende fans bakke op.. I går stod halvdelen og sang Lössl raus, og det sagde han ramte.
Jeg siger hermed ikke, at man ubetinget skal juble og heppe når ens hold laver fejl, og FCM har sørme lavet mange personlige fejl, men jeg efterlyser sørme noget saglighed i den offentlige nedsabling af vores spillere som sker lige nu..
Jeg synes for så vidt, at kritik er en del af geamet, som prof. fodboldspillere skal kunne håndtere. Og jeg synes faktisk også at en del af det der skrives herinde er ganske sobert.
Men at udvælge en spiller blandt sine egne og forfølge ham med en piftekoncert og buh-råben, er i min verden totalt under lavmålet. Uanset hvor frustreret man ellers måtte være.
/Cortez
Men at udvælge en spiller blandt sine egne og forfølge ham med en piftekoncert og buh-råben, er i min verden totalt under lavmålet. Uanset hvor frustreret man ellers måtte være.
/Cortez
Enig, og det skal og kan de også - Det jeg mener er, at vi som fans ikke skal tro at det bare preller af på dem. Det er her man efter min mening skal vise sig som fans og hjælpe vores spillere op igen i stedet for at træde på dem..Cortez skrev:Jeg synes for så vidt, at kritik er en del af geamet, som prof. fodboldspillere skal kunne håndtere.