NyX skrev:KAmpen i dag er vigtig - måske den vigtigste indtil videre, selvom det ikke burde være sådan. KUN en sejr tæller, enklere kan det vel næppe siges. Skulle vi tabe så er begreber som 'bundstrid' og 'taber-/bundhold' først og fremmest mentalt og efterhånden (nu?) også i reel ligamæssig forstand ting som man i højeste grad skal forholde sig til; det må bare ikke ske, for det er holdet simpelthen for godt til!
Hvorfor så denne situation...? Well udover allerede nævnte ting i diverse tråde så tror jeg at første kamp mod FCK spiller en afgørende rolle - den var simpelthen radikal i ordets betydning, og, tror jeg, et kæmpe slag i ansigtet på spillerne. De gik fra at være fuldkommen i kontrol - dominerende suveræne så og sige - til at blive slagtet (i kampen og i efterspillet) på baggrund af netop de forhold, der oftest (berettiget eller uberettiget) kædes sammen med FCM, nemlig 'manglende (taktisk) rutine/tålmod (trods et utal af kampe fordelt over samtlige spillere på banen), evne til at præstere igennem samtlige minutter, defensive bommerter, kræfter der slipper op, uheld, snak om unge kometer og deres vej ud i verden, samt chancer herfor, trænerens evner mv... En stor pærevælling af 'førsteudfordrer til guldet og 'typisk FCM' - og så i forlængelse af en kamp, hvor man, ligesom mod City fx, var igang med at bevise man kunne og ville være med. Måske en overfortolkning, men jeg tror/frygter det er værre end som så...
Dertil kommer en anden ting nemlig transfervinduet, som jeg frygter skaber uvished og unødvendige kriller i maven på spillerne - både dem der står og kunne ryge afsted, og de øvrige som ikke aner, hvordan setup ser ud fra september af og frem til næste vindue. Sæsonen, europæisk i al fald, og ligamæssigt måske, synes allerede - og ikke mindst i medierne - fremlagt som værende i fare. Hvad betyder det så efterfølgende? Kan spillere, der synes som kandidater til et job i en bedre liga, sætte sig nok op til at levere - for vi er afhængig af alle, det har kampene og mængden af skader endnu engang vist med al tydelighed - eller står man, trods en fornuftig sommerpause rent transfermæssigt pludselig i en situation, hvor alt kollapser? Og hvad med økonomien, der blot er endnu et blad i bogen omkring 'øv-udviklingen 2012/2013', der i 70 min lignede 'jubii-2012-2013'.
Jeg synes der er grund til bekymring, og jeg mener at kampen i dag skal vise, at man er villig til at bevise at intentionerne er andre og at man vil gøre hva man kan for at komme situationen til livs - inden den udvikler sig.
Rigtig godt indlæg. Jer er helt enig og har selv tænkt de samme tanker.
Vores målsætning m.h.t. Europæisk fodbold faldt - sandsynligvis - til jorden i torsdags. Hvad er målsætningen nu ? Det mener jeg ledelsen kraftigt må overveje. Nu har vi flere gange forsøgt at komme i Europa, og har også været tæt på nogle gange, men hvordan skal det lykkes.
Vi beviser at vi ikke har holdet til det p.t., og derfor er det for mig at se ligegyldigt hvilken placering vi får i ligaen, da vi jo under alle omstændigheder skal gennem kval. runder, og det ser jo ikke ud til at det kan lykkes med det nuværende set up. Chancen var der sidste år, men desværre løb FCN med den gratis CHL plads. Nu skal vi vel bare spille for ikke at rykke ned.
Jeg tror måske også at al den snak om den ene og anden spiller der vil udenlands er forstyrrende for den enkelte spiller. Men det bliver jo nok bedre når transfervinduet er lukket og alle - både spillere og trænere - kan koncentrere sig om fremtiden.
Jeg håber også ledelsen gør sig nogle tanker om fremtiden.
Men nu vil jeg på stadion. Jeg håber ikke jeg bliver skuffet.