Glimrende indlæg Cortez. Jeg er sikker på at de fleste har det som dig, jeg bliver også rasende under kampene når der bliver begået fejl, som vi alle godt ved ikke er nødvendige.
Det der gør forskellen på en god og mellemgod fodboldspiller, er bundniveauet. Men det er også vores problem når vi har så mange unge spillere, for bundniveauet kommer op med erfaring, og erfaring er det man har brug for, når kampene ikke går som man håber. Netop derfor er det en god ide flittigt at leje unge spillere ud, inden man selv kaster dem i kamp. Hvornår de så er modne, afhænger af den enkle spillers indstilling og modning.
Jeg synes dog ikke nogen af vores spillere i går, ligefrem leverede skidt. Der er flere årsager der spiller ind, fx er Kibebe jo erfaren, han er bare ikke spillet ind på holdet endnu og mangler "automatismerne", at vide hvor de andre er når vi er presset. At få en ung debuterende målmand ind bag sig, gør ikke tingene nemmere. Netop i går på den baggrund, var jeg faktisk glad for uafgjort.
Jeg synes dog ikke man som professionel fodboldspiller, bare skal ligge sig i sengen, pga feber (var det ikke det Lössl havde). Der er mange måder man kan komme gennem to timers kamp på, også selvom man er syg, og når anden-målmanden oven i købet har en dårlig ankel, og på den baggrund skal kastes ud i en debut mod sidste års nr 4, så synes jeg egentlig Lössl burde have stået det i gennem. Men nu kender jeg jo ikke hele baggrunden, det undrede mig bare, og det var en hård måde for Jacob Haugaard at debutere på.
Horsens - Fcm
Re: Horsens - Fcm
Whaat?Ravnen skrev: Jeg synes dog ikke man som professionel fodboldspiller, bare skal ligge sig i sengen, pga feber (var det ikke det Lössl havde). Der er mange måder man kan komme gennem to timers kamp på, også selvom man er syg, og når anden-målmanden oven i købet har en dårlig ankel, og på den baggrund skal kastes ud i en debut mod sidste års nr 4, så synes jeg egentlig Lössl burde have stået det i gennem. Men nu kender jeg jo ikke hele baggrunden, det undrede mig bare, og det var en hård måde for Jacob Haugaard at debutere på.
Tror du så dybest set ikke, at enhver fodboldspiller med respekt for sig selv, vil gøre alt for at spille, så længe at det ikke skader holdet?
Jeg tvivler stærkt på, at en professionel fodboldspiller melder sig syg på kampdagen med en smule hovedpine og kvalme..
Lad os antage, at en målmand har +39 i feber, så er reaktionsevnen og resten af kroppens funktioner jo stærkt nedsat kraft.. Så et det ikke i holdet interesse, at lade sådan en spiller spille..
Jeg har prøvet, at spille en håndboldkamp, som målmand med feber, og det var langt fra en fornøjelse eller succes..
Jeg ved ikke hvad udmeldingen omkring Lössl har været andet end han var syg, men jeg kan fortælle så meget, at Lössl var syg med noget der kan kategoriseres som madforgiftning...
Min tanke er bare at den unge debutant i målet, må spille med en dårlig ankel (sådan noget skal man jo også passe på med), og feber kan trods alt dæmpes med forskellige midler.
Men ja, det er egentlig ikke helt fair at begynde at spekulere i, forløbet undrer mig bare, når Jacob Haugaard i forvejen også var udeladt af truppen.
Men ja, det er egentlig ikke helt fair at begynde at spekulere i, forløbet undrer mig bare, når Jacob Haugaard i forvejen også var udeladt af truppen.
Det er egentlig et godt point du kommer med der Ravnen, for Jabob Haugaard har/havde jo også helbredsproblem.Ravnen skrev:Min tanke er bare at den unge debutant i målet, må spille med en dårlig ankel (sådan noget skal man jo også passe på med), og feber kan trods alt dæmpes med forskellige midler.
Men husk nu, at det kun er Glen der må have en mening om det
Man må vel have vurderet, at Jakob kunne spille trods problemer med anklen, ellers måtte Oliver jo have startet i stedet for, hvis vurdering var, at han ikke kunne yde optimalt??Ravnen skrev:Min tanke er bare at den unge debutant i målet, må spille med en dårlig ankel (sådan noget skal man jo også passe på med), og feber kan trods alt dæmpes med forskellige midler.
Jeg tror vist, at vi alle sammen har været ramt af sygdom der har gjort, at det ikke var muligt at spille en superligakamp, så lad os lade den ligge ved det..
Det lyder da som om Jakob har en fornuftig tilgang til tingene:
- Det er en kamp, jeg kommer til at lære meget af. Og jeg synes da egentlig, at jeg fik vist, at jeg kan være med på det her niveau. Selvom der også var fejl
Kilde: http://aoh.dk/artikel/travl-debutant-fi ... 3%A5-banen
- Det er en kamp, jeg kommer til at lære meget af. Og jeg synes da egentlig, at jeg fik vist, at jeg kan være med på det her niveau. Selvom der også var fejl
Kilde: http://aoh.dk/artikel/travl-debutant-fi ... 3%A5-banen
Jakobs agent bureau har lavet et portræt af ham, hvori han udtaler sig om sin debut, fremtid og FCM generelt, ganske pænt portræt.
https://www.facebook.com/notes/people-i ... 407?ref=nf
Det virker til at knægten har en realistisk tilgang til tingene og at han kan finde ud af at være selvkritisk - det er en positiv egenskab at besidde.
Jeg håber vi kommer til at se ham en dag han er skadesfri, så vi rent faktisk kan se hvad han kan bidrage med i det opbyggende spil m.m.
https://www.facebook.com/notes/people-i ... 407?ref=nf
Det virker til at knægten har en realistisk tilgang til tingene og at han kan finde ud af at være selvkritisk - det er en positiv egenskab at besidde.
Jeg håber vi kommer til at se ham en dag han er skadesfri, så vi rent faktisk kan se hvad han kan bidrage med i det opbyggende spil m.m.