Ja hvilken en skam at denne "meget store gruppe" ( uha man bliver næsten bange for klubbens eksistens) ikke kommer på stadionJesper BW1100 skrev:Uagtet at jeg selv er frusteret over Kaspers præstationer i målet og Glenns manglende valg af Lössl, så er jeg altså ked af at sige, at det siger mere om dig som "fan" at du bliver væk fra stadion på grund af det....charlie skrev:Vi er i hvert fald en meget stor gruppe, der ikke gider at tage ind og se kampene på stadion med Kasper på mål - det er da kun til at blive i dårligt humør af
Målmandsduellen
Re: Målmandsduellen
Sjældent har man set sådan en gidseltagning som charlie lige lavede der...974 skrev:Ja hvilken en skam at denne "meget store gruppe" ( uha man bliver næsten bange for klubbens eksistens) ikke kommer på stadionJesper BW1100 skrev:Uagtet at jeg selv er frusteret over Kaspers præstationer i målet og Glenns manglende valg af Lössl, så er jeg altså ked af at sige, at det siger mere om dig som "fan" at du bliver væk fra stadion på grund af det....charlie skrev:Vi er i hvert fald en meget stor gruppe, der ikke gider at tage ind og se kampene på stadion med Kasper på mål - det er da kun til at blive i dårligt humør af![]()
Nogen kaster med brosten, andre kaster håndtegn.
Jeg nøjes bare med at kaste skygge.
/Hekler
/Hekler
Fantastisk godt indlæg - jeg er helt enig.Starbucks skrev:Jeg forsøger virkelig at skrive dette indlæg så objektivt som muligt.. Ingen hemmelighed at jeg helst ser Jonas på mål, men. .
Jonas falder i niveau med holdet sidste forår, efter at han i 2010 forår og efterår har stået super fantastisk..
Glen vælger derefter at bænke Jonas i de sidste 2 kampe, og koster helt sikkert et salg af Jonas til udlandet..
Jonas formår ikke at overbevise Glen om, at han skal starte sæsonen ( Min konspirations-teori er, at Glen starter Kasper Jensen, og håber at han levere, for at retfærdiggøre bænkningen og det mistede salg af Jonas i sommers! )
Glen udtaler i forbindelse med at Jonas mister pladsen, at han i modsætningen til mange andre, ikke ser noget problem i at skifte målmand efter et par dårlige præstationer.. http://spn.dk/fodbold/superliga/fcm/article2472371.ece
I samme interview, siger han, at han finder sammenspillet i mellem forsvar og målmand overvurderet..
Han beskriver også Kasper Jensen, som den mere frembrusende og fanden i voldske, modsætningen til Jonas som er mere en rolige rype..
Det kan godt være, at Jonas faldt i niveau sidste forår og ikke redede ligeså mange point som tidligere, men hvis man gør plusser og minusser op, så må det snart være på tide med et skifte igen..
Kasper Jensen virker for mig, alt for usikker med fødderne, modsat Jonas, som uden tvivl har den bedste teknik blandt målmænd i hele superligaen ( Tag ud til en træning og se, hvis i ikke tror mig)
Selvom at Glen ikke tillægger det nogen betydning, så er Jonas mere sammenspillet med forsvaret ( Jeg mener målet i går mod Aab er Kaspers mål, men ellers er det et resultat af dårlig sammenspil og aftaler!)
Jonas er mere den rolige type, og ro og stabilitet, fremfor fanden i voldskhed, er det vi mangler i forsvaret lige nu ..
Vi har alle set, hvilket niveau Jonas har over 2 halvsæsoner, og det niveau kan og skal han finde igen, men det sker ikke ude på bænken!
Min personlige mening er, at Kasper starter på Torsdag, men hvis IKKE at FCM går videre, så starter Jonas på Søndag på hjemmebane..
Kasper Jensen gjorde et fint indhop i foråret, men han har langt fra overbevist mig om, at han skal stå fremfor Jonas!
Og lige for at cleare en ting 100% - Det med at Jonas skulle være i dårlige humør både på og uden for banen, det er ikke sandt..
Jeg er helt enig i dit indlæg. Jonas Lössl har efter omstændighederne gjort det fortrinligt. Kasper har fået chancen - ikke været overbevisende, så det kan kun være et spørgsmål om tid, før vi ser Jonas Lössl tilbage i målet.Hekler skrev:Jeg kan se det er som om nogen ser det som en dødsdom over Lössels karrierer.
Intet kunne efter min mening være mere forkert. Lössel kom ind og i en hektisk periode med mange kampe og med forskelligt forsvar hver kamp har han haft nok at se til. Han er samtidigt presset af Kasper, der nu for en tid i det mindste har overtaget første målmands rollen.
Jeg ser det som en tid til at få hovedet med, finde sine prioriteter og begynde at arbejde mod sine mål igen. Jeg mener han har vist han kan klare presset, men nu skal der bygges på og Kasper er en udemærket benchmark for hvad han skal kunne.
En ting er at få pladsen fordi der ikke er andre bud. Noget andet at erobrer pladsen fra en etableret og rutineret modstander.
Når Lössel kommer i næste omgang, så vil vi se en of ikke færdig udviklet målmand så i hvert fald en voksen en af slagsen.
Hold da op for en "gang pladder". Der blev netop stillet spørgsmålstegn ved Jonas Lössl i forbindelse med U21 p.g.a. at han havde siddet på bænken de sidste 2 kampe. En skandale for både Jonas Lössl og FCM. Det kunne have været en fantastisk mulighed for at profilere FCM.Dennis skrev:Nu er du ude på noget af et sidespor, Glen skal selvfølgeligt stille i stærkeste opstilling. At han havde et alvorligt formdyk må have været tydeligt for alle involverede undtagen ham selv. Man bliver ikke sat af U21 holdet lige op til starten bare fordi man ikke har spillet de to seneste superligarunder.Starbucks skrev:Hvis Glen og FCM havde været rigtig smarte, så havde de ikke bænket Jonas med 2 kampe igen, også havde de fået solgt ham for 1 til 1,5 mill euro her i sommers.. Så havde man fået penge ud fra sit talent og man havde beholdt den målmand, som man tilsyneladende mener er bedst. .
Jeg synes at det er en skam, at Glen smadrede det største salgsemne i klubben denne sommer ..
Kasper Jensen har havde på det tidspunkt presset Jonas til træning over en længere periode. Og så skal der ikke meget til at blive skubbet af pinden. Og selvom Jonas ikke kostede os frygteligt mange point, så havde han potentiale til det. Han lavede et hav af fejl som heldigvis ikke blev udnyttet. Jeg er af den overbevisning at KBN og MA har en stor andel i det valg der blev taget dengang og sådan skal de også være.
Det er da fint hvis Løssel ikke har givet op, men jeg tror at FCM har fundet sin 1 keeper der vil stå i mange år fremover. Nu må vi så i den kommende til se hvad Løssel er gjort af.
Mon ikke resultatet på nuværende taler sit tydelige sprog - FCM ude af Europaleage - ligger på en 10. plads - mon ikke det er tid til eftertanke ??
Kasper når ikke Jonas Lössl til "sokkeholderne" - Jonas Lössl har format og potentiale - det har Kasper ikke i samme grad. Lad os snarest få Jonas Lössl tilbage i målet.
Det er ikke kun på grund af Jonas Lössl, det er frustrerende at overvære Glenn´s dårlige dispositioner generelt, hvilket de dårlige resultater er et tydeligt bevis for.974 skrev:Ja hvilken en skam at denne "meget store gruppe" ( uha man bliver næsten bange for klubbens eksistens) ikke kommer på stadionJesper BW1100 skrev:Uagtet at jeg selv er frusteret over Kaspers præstationer i målet og Glenns manglende valg af Lössl, så er jeg altså ked af at sige, at det siger mere om dig som "fan" at du bliver væk fra stadion på grund af det....charlie skrev:Vi er i hvert fald en meget stor gruppe, der ikke gider at tage ind og se kampene på stadion med Kasper på mål - det er da kun til at blive i dårligt humør af![]()
MEN jeg er bestemt ikke tilhænger af Kapser på mål.
Du leverer altså selv en ordentlig omgang pladder! Det er som om, at der efterhånden er opstået et billede af, at det var fordi Jonas blev sat af i FCM, at han også blev sat af på landsholdet. Det er simpelthen ævl, og det er rimeligt let at gennemskue, med mindre du mener, at det er Glen, der er U21-landsholdstræner og dermed bestemmer hvem, der skal spille der.charlie skrev:Hold da op for en "gang pladder". Der blev netop stillet spørgsmålstegn ved Jonas Lössl i forbindelse med U21 p.g.a. at han havde siddet på bænken de sidste 2 kampe. En skandale for både Jonas Lössl og FCM. Det kunne have været en fantastisk mulighed for at profilere FCM.
Jonas blev sat af i FCM, fordi han havde et formdyk. Fordi Glen vurderede at Kasper var bedre.
Jonas blev sat af U21 fordi Keld Bordinggaard vurderede at Mikkel Andersen var bedre.
Så simpelt er det. Den eneste fællesnævner for de to ting, er Jonas' præstation.
Keld Bordinggaards beslutning har INTET med Glens at gøre. Keld tænkte ikke: "Hov, Glen har sat Jonas af i FCM - så må jeg hellere gøre det samme, selvom han er den bedste målmand jeg har. Jeg svækker godt nok holdet, men jeg kan ikke spille med Jonas, når han ikke spiller i FCM". Det er hverken Glen, Jonas, pressen eller nogen andre, der bestemmer, hvem der skal stå for U21-landsholdet. Det er (var) Keld Bordinggaard.
Keld vurderede, hvem der skulle stå ud fra træningslejren og træningskampene - ikke ud fra hvem der var førstemålmand i FCM. Det er altså rimelig logisk. Hvis du vil placere årsagen andre steder end hos Keld, så er det hos Jonas selv, fordi hans præstationer ikke var så gode i foråret. Det kostede ham pladsen hos både FCM og på U21. Men han mistede ikke pladsen på U21 fordi han mistede pladsen i FCM. Han mistede både pladsen for FCM og på U21 fordi trænerne uafhængigt af hinanden vurderede, at han ikke var den bedste målmand i truppen.
Jeg vil dog godt slå fast, at min egen holdning er, at vi snart bør se Jonas i FCM-målet igen. Jeg synes ikke Kasper har overbevist om, at han er stærkere end Jonas, selvom det er fair nok, at han for en håndfuld kampe, for at blive spillet sammen med forsvaret. I næste uge starter reserveholdsturneringen og så har Jonas mulighed for at levere præstationer, der viser at han bør have pladsen tilbage.
Bak mener Kasper udstråler ro: http://www.bold.dk/nyt/FCM-kaptajn-Kasp ... traaler-ro
Jeg håber da at det er fordi det er det han skal sige. Det nytter jo ikke at anføreren går ud og drager Glenns beslutning i tvivl når man er i en situation hvor holdet, pointmæssigt, er i en sløj tilstand... der skal sørges for ro på bagsmækken og det gør Bak her og ligeledes Løssl selv i sit interview den anden dag hvor han erklærer sig uenig, men accepterer bænken for nu og klør på til træning.
Tjek http://ellevemeterpletten.wordpress.com. En blog om tysk fodbold fra 3. Bundesliga til Landsholdet
Vi kan hurtigt blive enig om at Kasper udstråler mange ting, men jeg mener godt nok ikke at ro er en af dem !Kent skrev:Bak mener Kasper udstråler ro: http://www.bold.dk/nyt/FCM-kaptajn-Kasp ... traaler-ro
- Gizmo aka Jeff
- Geografisk sted: DK-7100 Vejle
Man kan self tolke den nyhed hvordan man vil.
Men er sikker på at hvis Kristian Bak havde udtalt sig anderledes, så var han nok ikke anfører mere. Så jeg tager nyheden med ophøjet sindsro.
Men er sikker på at hvis Kristian Bak havde udtalt sig anderledes, så var han nok ikke anfører mere. Så jeg tager nyheden med ophøjet sindsro.
"The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing" Edmund Burke 1729-1797
UHA det var sq tæt på at Casper J. havde kostet et rent sjuskemål
Man kunne i dag se at Ipsa var voldsomt utilfreds med Kasper, der ikke ville gøre som Ipsa bad om.
Flere gange blev Kasper inde i målet så Ipsa var nødt til at løbe hele vejen hjem, i stedet for bare hurtigt at lukke rummet så chancerne blev annulleret.
Flere gange blev Kasper inde i målet så Ipsa var nødt til at løbe hele vejen hjem, i stedet for bare hurtigt at lukke rummet så chancerne blev annulleret.
Nogen kaster med brosten, andre kaster håndtegn.
/Hekler
/Hekler
Men Bak udtalte jo, at Kasper gav ro i forsvaret ?Hekler skrev:Man kunne i dag se at Ipsa var voldsomt utilfreds med Kasper, der ikke ville gøre som Ipsa bad om.
Fordi han SKAL sige detStarbucks skrev:Men Bak udtalte jo, at Kasper gav ro i forsvaret ?Hekler skrev:Man kunne i dag se at Ipsa var voldsomt utilfreds med Kasper, der ikke ville gøre som Ipsa bad om.
Glæder mig til at få Lössl tilbage igen, helst fra på lørdag!