Vit. Guimaraes - FCM?

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Brugeravatar
Saemala
Geografisk sted: Herning
Kontakt:

Re: Vit. Guimaraes - FCM?

Indlæg af Saemala »

Gizmo aka Jeff skrev: Har jeg aldrig sagt at jeg gør Saemala - men det indlæg var unødvendigt. Hvis han er så træt af den " tabertendens" så kan han ( mike ) jo bare forsvinde og finde et andet hold.
Ligesom dit indlæg..
Jeg er sgu da også træt af den tabertendens vi har.. Mike80 har da ret i at vi altid skal pisse tingene væk når det gælder!
Men hvorfor er det at man mener at folk skal finde et andet hold, bare fordi man forholder sig kritisk til tingene? Jeg er da ikke i tvivl om at han også elsker klubben, selvom han ser mere kritisk på Midtjylland.
Og det kan godt være at jeg er en smule nærtagende i dette skuffende øjeblik - men jeg nu også skide stolt af holdet ..
Tror jeg vi alle er.
ENGANG ULV - ALTID ULV
Høvdingen af Herning

Brugeravatar
DenStolteJyde

Indlæg af DenStolteJyde »

Saemala skrev: Nu har jeg forsvaret Kasper Jensen et par gange, men lige netop idag, synes jeg vi var meget heldige med at han ikke kostede et par kasser.
Der er jeg ikke helt enig jeg synes faktisk at Kasper gjorde det ganske godt og jeg så også et par gode redninger. det skal dog siges at jeg kun udtaler mig udfra hvad jeg så i anden halvdel af kampen da jeg ikke så første halvdel. Jeg har i forbindelse med tidligere kampe været noget kritisk ang. Kasper (selvom jeg ikke har skrevet om det herinde) men i dag mener jeg faktisk han gør det ganske godt.

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

Trist nederlag her til aften, hvor vi endnu en gang ikke har det fornødne held i de europæiske kampe. Hvis man sammenligner deres 2-1 mål med situationen i OBs kamp, hvor Pana rammer indersiden af stolpen ved stillingen 2-1, så kan man se, hvor afgørende de små marginaler er. PIS PIS PIS.

På den positive side så vores døbolde bedre ud end tidligere, og vi fik ligefrem scoret et mål! - selvom det også skyldtes katastrofal opdækning fra portugisernes side. Neg er lidt i tvivl om, hvordan jeg skal score deres første mål i min døboldsstatistik. Det var jo ikke direkte på hjørnet, men var helt klart afledt af det. Jeg tror jeg vælger at give den ½ point. Så sæsonstatistikken for dødboldsscoringer hedder nu 1-4½

Sylvester

Indlæg af Sylvester »

Vi mangler ganske enkelt bare klassen, der er ikke så meget at sige til det, vi er bare ikke dygtige nok når det gælder :( Foran 1-0 efter en halv time og vel vidende, at vi er videre med bare uafgjort, så SKAL det kunne lade sig gøre at skabe et resultat mod et ikke skræmmende Vitora-hold.

Alligevel bliver vi totalt handlingslammede og passive efter føringen og laver ikke andet end at stå stille og forsvare. Det gør ondt langt ind at se en fremadrettet spiller som Sly spille bolden bagud igen og igen uden at tage noget initiativ. Ingen var i stand til at fastholde bolden og skabe noget ro og i stedet var det bare panik panik.

Tror ikke engang spillerne troede på at FCM kunne forsvare den føring hjem over en time og logisk nok viste vi den manglende klasse og er igen ude af UEFA. Hvor jeg dog misunder de mandskaber som er i stand til at vise noget klasse i de her kampe.

Angående de udskældte spillere, så må vi desværre konstatere at Kasper Jensen helt unødvendigt giver dem hjørnesparket som fører til mål, pga en kæmpe fejlvurdering af indlægget og Janssen rørte vel overhovedet ikke bolden i de ca. 20 min. han fik. Hvor blev Borring af der?

Farvel Europa og goddag officiel koldstart på sæsonen :cry:

Noe

Indlæg af Noe »

Sylvester skrev:

Resultatmæssigt ja, men vi har et meget bedre fodboldhold end sidste sæson. Lad os nu se om en måneds tid, om optimismen ikke indfinder sig.

Mazter81
Geografisk sted: Paphos, Cypern
Kontakt:

Indlæg af Mazter81 »

Fin kamp synes jeg - trist resultat

Kasper Jensen giver godt nok et lidt unødvendigt hjørnespark væk ved udligningen, men det betyder jo ikke at man ikke skal dække spillere op (var det Rilwan eller Igboun der lod ders mand løbe frit frem og heade?)

Ipsa var godt nok god i går - igen. Lad os bare få penge for Albrechtsen til vinter når Erik er klar igen - hvis altså Bak ikke skal have pause-pause-pause igen. Bak og Martin A gjorde det også rigtigt fint synes jeg.

Julle var også rigtigt god - mangler af og til lidt defensivt - Kolje manglede en del begge veje synes jeg. Er det mon fordi hans opstart har været lige lovlig travl?

Fin kamp på midtbanen - især Jacob Poulsen synes jeg gør det godt, men defensivt er vi også ok gode til at bryde angrebene. Vi mangler lidt på kanterne i forhold til hvad vi ser der leveres over for danske backs, men det kan nok forsvares.

Jude gør det ret godt - ærgerligt vi lige mangler 2 gram skarphed foran mål.

Syens det er svært at vurdere på Janssen - det er jo et umuligt tidspunkt at komme ind på. Kampen er hektisk og der kommer lidt mere indianerfodbold over det. Men han vil self kun få indflydelse på kampen hvis bolden dumper ned foran hanm og han scorer. Synes dog han tager et godt løb i dybden da Martin A vælger langskuddet

Alt i alt er jeg dog relativt tilfreds - Spiller vi sådan i resten af sæsonens kampe, ender vi med 2 pokaler, men det er nok at stile højt :)

MathiasVJacobsen

Indlæg af MathiasVJacobsen »

God indsats.

- Men for filan hvor jeg havde set længe frem til en ordenlig udebanetur i EL med jer.
FCM, Juventus, Fulham, Dortmund

Brugeravatar
FCM Fan nr. 1

Indlæg af FCM Fan nr. 1 »

Det blev.. Athletico Madrid... Svær modstander...

Nåh nej, vi gik ikke videre!
Fcm - Historiens bedste mestre!!!

ArneR

Indlæg af ArneR »

Sylvester skrev:
Angående de udskældte spillere, så må vi desværre konstatere at Kasper Jensen helt unødvendigt giver dem hjørnesparket som fører til mål, pga en kæmpe fejlvurdering af indlægget og Janssen rørte vel overhovedet ikke bolden i de ca. 20 min. han fik. Hvor blev Borring af der?

Jeg er ikke Janssen tilhænger, men at sætte Borring ind når de lige har bragt sig foran med 2-1 og er gået i defensiven, er da en fuldstændig fejlfortolkning af Borrings kvaliteter som ligger i kontraspillet.
Glenn har i mine øjne vurderet fuldstændig rigtigt i den situation, og bedt Borring tage plads på bænken igen, for at sætte Janssen ind, netop fordi der kan spilles op på ham

mmgala

Indlæg af mmgala »

NEJ NEJ OG ATTER NEJ

Vi kan godt blive enige om at Hr Upsa Har højnet han forsvars spil de sidste 2 kampe...men undskyld det siger ikke ret meget, han burde efterhånden til at vise bare lidt, han har efter min mening fåret alt for lang snor, hvis vi kigger på janssen som jeg mener er lidt af en lotto kupon men hvem ved han kan blive måske finde sit niveau ham er man allerede meget ude med riven efter, poulsen som efter ½ først er ved at finde formen (forståeligt) men at stadig have en central forsvarsspiller efter næsten 1 år på den position der konstant jokker i spinaten det er fandme utilgiveligt.

han var igen i går impliceret i en scoring til modstanderne....ja ja men det var uheldig.....undskyld så kender jeg ikke en mere uheldig spiller...han er altid impliceret i lignende tilfælde. hvis man har samtlige FCM´s kampe hjemme og så dem igen, vil man korse sig over, alle de fejl én enkelt spiller på en vital placering kan få lov til at udføre og stadig være valgt.

OT: generelt syntes jeg drengen gør det ok, og juelsgård´s præstation får jo en til at tænke på, at vi er fremragende til at producere højreback´er, godt for ham og holdet.

håber ikke drengene er for trætte til søndag, vi har vist en lyngby plet vi skal have visket væk.

mancitydk

Indlæg af mancitydk »

Du kan simpelthen ikke holde Ipsa ansvarlig for målet igår.... bolden rammer ham sgu da lige i smasken? :shock: Det vil jo være det samme som at sige at Kasper Jensen burde have taget bolden, han stod jo blot inde i målet og kiggede..... et mål som målet til 2-1 er altså et af de mål der er utroligt svære at gardere sig imod. Bolden kunne lige så godt have været stolpe ud, så at det skulle være Ipsas skyld det er jo håbløst... havde det være Thyge der havde gjort noget lignende havde det jo blot været uheldigt. Fordi man ikke kan lide Ipsa er der ingen pointe i at gøre samtlige ting på banen til vedkommendes skyld.

Noget andet er, at selvom jeg godt kan lide sly, jude og Rilwan så skal de altså snart til at lære at kigge op og se deres medspillere. Synes ofte at man ser dem være lidt for egoistiske i deres spil, og det kan være ganske godt ind imellem, men det kan dog også være fornuftigt blot at spille de andre på holdet.

Ligeledes var det ærgerligt at MA ikke ser Janssen signalere hvor han gerne ville have bolden istedet for at han selv forsøgte sig, selvom det dog var et hæderligt forsøg...

oh well, vi spillede en rigtig god kamp og nu skal vi til at fokusere på at få gang i spille i ligaen... Så skal der nok komme point på kontoen :)
Tjek http://ellevemeterpletten.wordpress.com. En blog om tysk fodbold fra 3. Bundesliga til Landsholdet

Brugeravatar
Lupus1999
Kontakt:

Indlæg af Lupus1999 »

Man må se positivt på det, selvom det er meget svært pt. Vi spillede en rigtig fin kamp mod et bedre hold og det er selvom vi har et meget ungt hold. Det kan dog være trættende at vi altid er så pisse uheldige, når de afgørende kampe skal spilles. Synes det er alt for nemt bare at sige vi ikke er gode nok, for det viste vi, at vi var endda i ganske imponerende stil.

Kommer vi i EL kval i næste sæson, så er jeg temmelig sikker på at vi kommer længere end nu. Holdet har lært utrolig meget af de her kampe og nu handler det bare om at blive mestre, så vi kan komme direkte i gruppespillet..

Drenge spil og kæmp som i har gjort i de første kampe i denne sæson, så skal i nok komme igen og i vil helt sikkert være at finde helt fremme i tabellen..

mmgala

Indlæg af mmgala »

først vil jeg lige sige at jeg nok skulle have læst korrektur på det jeg skrev først, det var vist lidt usammenhængende.

NEJ man kan ikke give Upsa skylde i dette enkelte tilfælde..men hvis du læser videre finder du også ud af hvorfor jeg mener hvad jeg mener.

Den mand er simpelthen for tit involveret i lignende situationer, oven i det skal man ligge, dårlig placeringsevne, risikable tilbagelægninger, for tit lange spark frem i banen, og for nem at komme forbi....+ de mål der er skabt af hans afrettede bolde...og det er ikke få, sammenlignet med andre spillere på hans plads.

Som jeg nævnte vil man korse sig, hvis man ser tidligere FCM kampe med ham på denne placering.

Min holdning til ham er sikkert også skabt af, at trænere bliver ved med at bruge ham der, han var en fin indskifter på back pladsen. MEN efter 1 helt år som midtstopper, uden af bliver synderligt bedre, er han stadig at finde på den plads, det er mig ubegribeligt, jeg er overbevidst om, at vi må have en kompetent substitut på nogle af vores andre hold, der med lidt kamp træning på højeste niveau, ville kunne gøre en bedre figur. Hr Upsa har fået næsten et år, og med hans personlige fejl frekvens taget i betragtning er det ubegribeligt....den omvendet situation (for en angriber) var ikke gået i så lang tid.

konklusion: man kan ikke give en spiller skylden for afrettede bolde.....OG DOG der må være et eller andet når det sker så tit....måske hans placerings evne

Johsi

Indlæg af Johsi »

Så du mener simpelthen at Ipsa skal lade vær med at stille sig i vejen for bolden???? Han står da udemærket placeret, lige i den situation. Hvis han vælger at stå anderledes vil, der jo være frit skud på mål.....Synes faktisk at Ipsa har spillet utrolig godt de sidste par kampe og han har, i følge mig, bevist at han skal have beholde den midtstopper plads......

mmgala

Indlæg af mmgala »

som mit tidl. indlæg skrev jeg også at de sidste 2 kampe har han vist fremgang...men det har sandligt også taget sin tid (ca. 1 å)r og så lang snor for en spiller på den plads er simpelthen for lang tid...og har kostet for mange point.

Mener jeg kan huske at boring fik ca. ½ før han blev pillet af...folk er allerede efter Janssen. sivebæk har vel reelt kun fået en håndfuld kampe..og han blev vel pillet af fordi man ikke mente han passede sine defensive pligter godt nok. Alligevel har man givet Upsa næsten 1 år hvor han flere gange har været direkte skyld i tab af point. fred være med det, det har andre også, men hans frekvens er noget højere.

og han har rettet flere bolde af end andre jeg kender til.

det kunne jo være en anden forsvarer havde placeret sig tættere på situationen og samtidig skærmet af. han blokkerer jo samtidig synet for kasper...som jeg heller ikke mener har været overbevisende (generelt) der må være reelt kamp om den plads.

det kan også være at situationen havde gået samme vej med en anden spiller, jeg er bare ved at være godt og grundig træt af hans uheldige indgriben og medskyldig i succes for modstanderne....+ den umiddelbare uendelige snor fra trænernes side

Besvar