Ja nu vil jeg godt indrømme at jeg har lukket en hel del negative sætninger ud her i aften men det er jo nok rigtig det Jesper skriver man er altid mere negativ i modgang. Der skal selvfølgelig også sættes fokus på det positive og som så mange andre også har skrevet herinde er det skønt at vi kommer frem til chancerne men ærgeligt at vi ikke lige kan putte dden helt ind over stregen, lad os håbe det kommer allerede på torsdag.Jesper BW1100 skrev:Det er Ulvegraven i modgang. Det kan man lige så godt vænne sig til. Der kommer sjældent meget konstruktivt i sådanne perioder.DannH skrev:Forstår ikke dem der er så mega negativ.. Jo vist taber vi. Det er selvfølgelig noget lort!
AAB-FC Midtjylland
Re: AAB-FC Midtjylland
Jeg synes egentlig vi spillede en god kamp i dag, vi skabte langt mere end Aab.
Blev snydt for et straffespark? ligesom Wæhler godt kunne have set et rødt kort tidligt i kampen?
Det var direkte held at en ellers elendig Helenius formåede at score..
Jeg tror vi lider under rotationerne, man kan altså ikke skifte på så mange pladser uden at miste noget sammenhæng, uanset at spillerne kender hinanden. Vi manglede Albæk i dag, til at støbe kuglerne, det var til tider lidt for simpelt med at sparke bolden op mod Janssen..
Men god fight og indstilling, giver ikke point hvis man taber, og selvom vi spillemæssigt har leveret okay i denne sæson, så mangler det sidste: Skarpheden.
Vi hænger grusomt på at vi tabte hjemme mod Silkeborg, at få 3 point i to udekampe er slet ikke så slemt, men de 3 vi smed væk på hjemmebane er dyre! Men nu ordner vi lige Vitoria først, og så vinder vi over Lyngby, så kan vi derefter redde det i land med en ude sejr
Blev snydt for et straffespark? ligesom Wæhler godt kunne have set et rødt kort tidligt i kampen?
Det var direkte held at en ellers elendig Helenius formåede at score..
Jeg tror vi lider under rotationerne, man kan altså ikke skifte på så mange pladser uden at miste noget sammenhæng, uanset at spillerne kender hinanden. Vi manglede Albæk i dag, til at støbe kuglerne, det var til tider lidt for simpelt med at sparke bolden op mod Janssen..
Men god fight og indstilling, giver ikke point hvis man taber, og selvom vi spillemæssigt har leveret okay i denne sæson, så mangler det sidste: Skarpheden.
Vi hænger grusomt på at vi tabte hjemme mod Silkeborg, at få 3 point i to udekampe er slet ikke så slemt, men de 3 vi smed væk på hjemmebane er dyre! Men nu ordner vi lige Vitoria først, og så vinder vi over Lyngby, så kan vi derefter redde det i land med en ude sejr
Synes det var en rodet affære her til aften. Der var ikke meget etableret spil - hverken fra os eller AaB. Ingen af holdene spiller godt eller skaber de helt store chancer. Det mest retvisende resultat ville have været en uafgjort, og hvis der skulle findes en vinder, burde det i mine øjne have været os. Men det er simpelthen ikke godt nok, og når man så har marginalerne i mod sig, så er det sgu svært.
AaB kommer som forventet med ingenting - det Kent Nielsen og Kuhn i en nøddeskal. Dog har de marginalerne på deres side, og en elendig Helenius scorer et mål ud af ingenting. Set over kampen skaber vi flere og større chancer, men vi er simpelthen enten ikke skarpe nok - eller decideret uheldige.
Dødboldene er igen et kapitel for sig selv. På positiv-siden blev der ikke scoret mod os på dødbolde (selvom det var tæt på, på det ene hjørnespark). På negativsiden er vores offensive dødbolde så farlige som vådt bølgepap. Er det 9 hjørnespark vi har, uden at et eneste af dem bliver farlige? Vi kom vel ikke engang først på et eneste af dem? Ligeledes et hav af lange indkast uden nogen som helst form for skarphed. Det er simpelthen stadigvæk ikke godt nok, men det sagde Glen så også efter kampen. Men hvis ikke de selv kan finde ud af det, så må de sgu hente Viggo Jensen eller en anden ind på konsulentbasis, til at træne det med dem. Sæsonstatistikken hedder stadig 0-4.
Janssen skal måske endnu engang have en bemærkning. Ikke nogen god indsats fra ham i dag, hvor han primært gør sig bemærket ved at brænde noget, der ligner et straffespark. Han er bestemt ikke skarp lige nu - han burde have scoret 3 mål indtil videre. Til hans forsvar skal det siges, at han spiller på piller, men alligevel har smerter. Desuden er han jo heller ikke spillet ind endnu, ligesom kampen jo heller ikke bliver med en masse etableret angrebsspil, som nok ville passe ham bedre. Det er dog stadig for tidligt at vurdere, om han bliver en succes eller ej - første indikation på det har vi først til nytår.
AaB kommer som forventet med ingenting - det Kent Nielsen og Kuhn i en nøddeskal. Dog har de marginalerne på deres side, og en elendig Helenius scorer et mål ud af ingenting. Set over kampen skaber vi flere og større chancer, men vi er simpelthen enten ikke skarpe nok - eller decideret uheldige.
Dødboldene er igen et kapitel for sig selv. På positiv-siden blev der ikke scoret mod os på dødbolde (selvom det var tæt på, på det ene hjørnespark). På negativsiden er vores offensive dødbolde så farlige som vådt bølgepap. Er det 9 hjørnespark vi har, uden at et eneste af dem bliver farlige? Vi kom vel ikke engang først på et eneste af dem? Ligeledes et hav af lange indkast uden nogen som helst form for skarphed. Det er simpelthen stadigvæk ikke godt nok, men det sagde Glen så også efter kampen. Men hvis ikke de selv kan finde ud af det, så må de sgu hente Viggo Jensen eller en anden ind på konsulentbasis, til at træne det med dem. Sæsonstatistikken hedder stadig 0-4.
Janssen skal måske endnu engang have en bemærkning. Ikke nogen god indsats fra ham i dag, hvor han primært gør sig bemærket ved at brænde noget, der ligner et straffespark. Han er bestemt ikke skarp lige nu - han burde have scoret 3 mål indtil videre. Til hans forsvar skal det siges, at han spiller på piller, men alligevel har smerter. Desuden er han jo heller ikke spillet ind endnu, ligesom kampen jo heller ikke bliver med en masse etableret angrebsspil, som nok ville passe ham bedre. Det er dog stadig for tidligt at vurdere, om han bliver en succes eller ej - første indikation på det har vi først til nytår.
Forskellen på de 2 hold var igår, at deres defensiv fungerede, og når de foretog sig noget agerede de ande forsvars spiller på det, og de fleste gange rigtig må man sige, og vores sejler stadig rundt, og gir dem et alt for let mål, vi står 3 forsvars spiller om deres 2 angriber, alligevel lykkes det dem at score, hvor Bak taber en duel til Heelenius,og glemmer at følge ham,Kolja står og kigger, og vores målmand står støbt i beton. Vores bedste i ine øjne i går var Borring, og Poulsen, hvor Borring viste fart og vilje, og kommer faktiskt til nogel gode indlæg, og Poulsen løber meget og fordeler spillet ganske godt, men skal altså gøre vores dødbolde bedre, sammen med Juelsgård. Vores indskiftere gjorde ikke den store forskel, andet Hassan dribller, og dribler, og kommer ikke til ret meget, sammen kan siges ok Sly.
Nøj det pisser mig af at se Danny Olsen i nærkampene. SÅ gå da til den bold.
Og så er Kolje da godt nok skyld i målet - helt alene. Hvad sker der lige for at vende rygge til modspilleren og sprede benene, så han dækker alle de steder bolden ikke er. KJ har jo ingen mulighed ved målet - og jo, forsvareren skal altid dække det korte hjørne i den situation. Det gør han dog ikke ved at vende ryggen til, så angriberen også kan drible udenom hvis han har lyst.
Et par store chancer Janssen brænder, men målene skal nok komme. Det er trods alt først et problem for en angriber hvis han ikke kommer frem til chancerne.
Alt andet lige må historien om FCM i går være manglende skarphed i begge felter - omend jeg nu ikke var imponeret af den måde vi åbenbart skulle spille på i 2. halvleg.
Og så selvfølgelig et utal at forspildte dødbolde - er det så svært at aftale hvor bolden skal ligges?
Var det i øvrigt kun mig som synes at Kenn Hansen var ualmindelig light ude med gult til os, mens det var lige modsat den anden vej - bortset fra Patrick Kristensens noget tynde mod Kolje?
Jeg synes da overhovedet ikke det gav mening at give Izunna gult - hvad kan han give den for? Det er ikke proff frispark - det er ikke voldsomt og det er mandens første frispark. Helt hovedløst hvis man tager i betragtning at Wähler lige inden har savet Borring over.
Og hvad sker der for Anders Due? Han ender da sæsonen med liggesår
Og så er Kolje da godt nok skyld i målet - helt alene. Hvad sker der lige for at vende rygge til modspilleren og sprede benene, så han dækker alle de steder bolden ikke er. KJ har jo ingen mulighed ved målet - og jo, forsvareren skal altid dække det korte hjørne i den situation. Det gør han dog ikke ved at vende ryggen til, så angriberen også kan drible udenom hvis han har lyst.
Et par store chancer Janssen brænder, men målene skal nok komme. Det er trods alt først et problem for en angriber hvis han ikke kommer frem til chancerne.
Alt andet lige må historien om FCM i går være manglende skarphed i begge felter - omend jeg nu ikke var imponeret af den måde vi åbenbart skulle spille på i 2. halvleg.
Og så selvfølgelig et utal at forspildte dødbolde - er det så svært at aftale hvor bolden skal ligges?
Var det i øvrigt kun mig som synes at Kenn Hansen var ualmindelig light ude med gult til os, mens det var lige modsat den anden vej - bortset fra Patrick Kristensens noget tynde mod Kolje?
Jeg synes da overhovedet ikke det gav mening at give Izunna gult - hvad kan han give den for? Det er ikke proff frispark - det er ikke voldsomt og det er mandens første frispark. Helt hovedløst hvis man tager i betragtning at Wähler lige inden har savet Borring over.
Og hvad sker der for Anders Due? Han ender da sæsonen med liggesår
- Thomasbokr
Hvir var du da han lavede 1-2 med poulsen der kom til en chance, eller da han trak halvdelen af aabs forsvar over i den modsatte side af feltet og skabte plads til de andre fcm spillere i feltet, kunne nævne flere episoder. Der er mere til fodbold end bare at spille fremadrettet og skyde på mål, nogle gange skal man spille bolden tilbage før den kan komme frem, andre gange er en god spillere en hold spillere der tager løbet uden bold, uden nødvendigvis at modtage den. Er ikke Danny Lover, hader bare generelt når folk udstiller en enkelt person, og så på en så ubegrundet grundlag.. Det er simpelthen en ommer.. kunne forstå hvis han var den eneste der ikke ramte dagen 100% i går, men det er jo ikke tilfældet... hvorfor så ikke give nogle af de andre karakter også, eller kræver det for meget arbejde...cameo1977 skrev:Mit enkeltmands had kender du åbentbart meget til.Jeg vil sige at jeg normalt altid har set Danny som en god spiller med god boldsikkerhed og nogle hurtige løb langs kanten men idag kan han hverken læse spillet, tæmme bolden eller aflevere til sine medspiller, det kan sku da kun give dumpe karakter.Thomasbokr skrev:cameo1977 skrev:ikke bare en skuffende anden halvleg en skuffende kamp. Hvad laver Danny på banen så længe han satte jo ikke en fod rigtig og kunne ikke følge de andre når vi ind i mellem fik gang i pasnings spillet min karakter 00 til ham. og det samme til kasper laver ikke andet end at se på fodbold og sparke lange bolde.
Det var så en af de spillere der var med i flere chance skabene muligheder, skal man åbenbart sætte sidste fod på for at få mere en 0 af dig, din kommentar udsyråler dit enkeltmands had..
-
Andersbknudsen
Thomasbokr skrev:Mit enkeltmands had kender du åbentbart meget til.Jeg vil sige at jeg normalt altid har set Danny som en god spiller med god boldsikkerhed og nogle hurtige løb langs kanten men idag kan han hverken læse spillet, tæmme bolden eller aflevere til sine medspiller, det kan sku da kun give dumpe karakter.cameo1977 skrev:cameo1977 skrev:ikke bare en skuffende anden halvleg en skuffende kamp. Hvad laver Danny på banen så længe han satte jo ikke en fod rigtig og kunne ikke følge de andre når vi ind i mellem fik gang i pasnings spillet min karakter 00 til ham. og det samme til kasper laver ikke andet end at se på fodbold og sparke lange bolde.
Det var så en af de spillere der var med i flere chance skabene muligheder, skal man åbenbart sætte sidste fod på for at få mere en 0 af dig, din kommentar udsyråler dit enkeltmands had..
Danny lavede ikke meget godt i den kamp! Eneste jeg også kunne huske var den episode med Poulsen!
Han skulle ikke have haft så lang tid på banen!
Ekstra bladet gav ham også laveste karakter og jeg ville hellere ikke have givet højere. Ved ikke hvilken kamp du har set hvis du mener at han gjorde det godt....
Er helt enig.. Danny havde så langt fra den bedste kamp for FCM igår, og det var da også det som Jesper Thygesen og Jens Jørgen Brinch konkluderede undervejs i kampen igår, så at han fik 00 må siges at være velfortjent.
Tjek http://ellevemeterpletten.wordpress.com. En blog om tysk fodbold fra 3. Bundesliga til Landsholdet
Mit enkeltmands had kender du åbentbart meget til.Jeg vil sige at jeg normalt altid har set Danny som en god spiller med god boldsikkerhed og nogle hurtige løb langs kanten men idag kan han hverken læse spillet, tæmme bolden eller aflevere til sine medspiller, det kan sku da kun give dumpe karakter.[/quote]
Hvir var du da han lavede 1-2 med poulsen der kom til en chance, eller da han trak halvdelen af aabs forsvar over i den modsatte side af feltet og skabte plads til de andre fcm spillere i feltet, kunne nævne flere episoder. Der er mere til fodbold end bare at spille fremadrettet og skyde på mål, nogle gange skal man spille bolden tilbage før den kan komme frem, andre gange er en god spillere en hold spillere der tager løbet uden bold, uden nødvendigvis at modtage den. Er ikke Danny Lover, hader bare generelt når folk udstiller en enkelt person, og så på en så ubegrundet grundlag.. Det er simpelthen en ommer.. kunne forstå hvis han var den eneste der ikke ramte dagen 100% i går, men det er jo ikke tilfældet... hvorfor så ikke give nogle af de andre karakter også, eller kræver det for meget arbejde...[/quote]
Det er da sjovt at både tv-2 sports "fodboldeksperter" samt EB og flere her på forum giver ham dumpe karakter og hvis vi gør er det vel også vores sag så prøv at kom med noget mere konstruktivt end at nævne de 2 posivtive aktioner han havde i kampen og lad vær med at læse op fra bogen FODBOLD FOR BEGYNDER 1 for at lyde klog på hvordan en spiller skal være.
Hvir var du da han lavede 1-2 med poulsen der kom til en chance, eller da han trak halvdelen af aabs forsvar over i den modsatte side af feltet og skabte plads til de andre fcm spillere i feltet, kunne nævne flere episoder. Der er mere til fodbold end bare at spille fremadrettet og skyde på mål, nogle gange skal man spille bolden tilbage før den kan komme frem, andre gange er en god spillere en hold spillere der tager løbet uden bold, uden nødvendigvis at modtage den. Er ikke Danny Lover, hader bare generelt når folk udstiller en enkelt person, og så på en så ubegrundet grundlag.. Det er simpelthen en ommer.. kunne forstå hvis han var den eneste der ikke ramte dagen 100% i går, men det er jo ikke tilfældet... hvorfor så ikke give nogle af de andre karakter også, eller kræver det for meget arbejde...[/quote]
Det er da sjovt at både tv-2 sports "fodboldeksperter" samt EB og flere her på forum giver ham dumpe karakter og hvis vi gør er det vel også vores sag så prøv at kom med noget mere konstruktivt end at nævne de 2 posivtive aktioner han havde i kampen og lad vær med at læse op fra bogen FODBOLD FOR BEGYNDER 1 for at lyde klog på hvordan en spiller skal være.
- Thomasbokr
Hvir var du da han lavede 1-2 med poulsen der kom til en chance, eller da han trak halvdelen af aabs forsvar over i den modsatte side af feltet og skabte plads til de andre fcm spillere i feltet, kunne nævne flere episoder. Der er mere til fodbold end bare at spille fremadrettet og skyde på mål, nogle gange skal man spille bolden tilbage før den kan komme frem, andre gange er en god spillere en hold spillere der tager løbet uden bold, uden nødvendigvis at modtage den. Er ikke Danny Lover, hader bare generelt når folk udstiller en enkelt person, og så på en så ubegrundet grundlag.. Det er simpelthen en ommer.. kunne forstå hvis han var den eneste der ikke ramte dagen 100% i går, men det er jo ikke tilfældet... hvorfor så ikke give nogle af de andre karakter også, eller kræver det for meget arbejde...[/quote]cameo1977 skrev:Mit enkeltmands had kender du åbentbart meget til.Jeg vil sige at jeg normalt altid har set Danny som en god spiller med god boldsikkerhed og nogle hurtige løb langs kanten men idag kan han hverken læse spillet, tæmme bolden eller aflevere til sine medspiller, det kan sku da kun give dumpe karakter.
Det er da sjovt at både tv-2 sports "fodboldeksperter" samt EB og flere her på forum giver ham dumpe karakter og hvis vi gør er det vel også vores sag så prøv at kom med noget mere konstruktivt end at nævne de 2 posivtive aktioner han havde i kampen og lad vær med at læse op fra bogen FODBOLD FOR BEGYNDER 1 for at lyde klog på hvordan en spiller skal være.[/quote]
Det er faktisk fodbold for begyndere 2, 1'eren forklare hvordan man taler til hinanden på en ordentlig måde, den burde du vist læse, kan bare ikke forstå at der kun er en spiller der skal kritiseres.
-
Peter Ross
Naturligvis er det berettiget at kritisere, når Danny reelt leverer en frygtelig kamp. Han lykkes med ét indlæg på 60 minutter, men pisser derudover en horribel mængde bolde væk - i sær i første halvleg. Om han fik solen i øjnene, eller hvad hans undskyldning er, vil jeg ikke gøre mig klog på, men fakta er, det ikke var Dannys aften i går, for at sige det mildt. Det bliver sværere og sværere for ham at gøre krav på en startplads, når han er lige sløj hver gang han starter inde. Det er ganske enkelt ikke godt nok.Thomasbokr skrev:Det er faktisk fodbold for begyndere 2, 1'eren forklare hvordan man taler til hinanden på en ordentlig måde, den burde du vist læse, kan bare ikke forstå at der kun er en spiller der skal kritiseres.
Ellers er det vist bare den samme melodi igen efter gårsdagens nederlag. Der var mange positive momenter i spillet, som vi kan tage med videre, men skarpheden er ikke til stede.
- Borring skal have ros for en god kamp, selvom han stadig laver en mængde frygtelige indlæg uden omtanke eller overblik.
- Ipsa forstærkede sig kandidatur til at beholde pladsen i midterforsvaret, selvom Albrechtsen er godt på vej tilbage. Utrolig stærk indsats af Ipsa.
- Janssen kommer frem til chancerne, hvilket vi har savnet siden Frank smuttede i vinter. Nu mangler han bare at prikke dem ind, fremfor at sende dem fordi stolperne. Jeg ser et stort potentiale i ham som spydspids.
Overordnet er jeg fortrøstningsfuld. Mange af tankerne fra træningsbanen kan man tydeligt se i kampene, nu mangler blot skarpheden. Uden den er det gode spil naturligvis ikke meget værd, men tålmodighed er en dyd i øjeblikket. Uden den kommer vi ingen vegne.