Målmandsduellen

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Brugeravatar
Saemala
Geografisk sted: Herning
Kontakt:

Re: Målmandsduellen

Indlæg af Saemala »

Jesper BW1100 skrev: Lössl har i mine øjne en langt bedre udstråling og autoritet, hvilket Glenn ellers roser Kasper for. Derudover har Kasper langt fra imponeret mig ude i feltet, hvor Lössl minimum er på niveau. Derudover er Lössl eminemt mand mod mand, hvilket jeg ikke har set noget til fra Kaspers side indtil videre i denne sæson.
Er stort set enig der.
Derudover er jeg ikke enig i at Lössls niveau var generelt faldende. Han havde ganske rigtigt en dårlig periode efter hans skade, men ellers var han stabiliteten selv hele sæsonen.
Fair nok at Kasper fik chancen efter formdykket. Men Kasper har vitterligt startet denne sæson ualmindeligt svagt, og i mine øjne må Lössl virkelig præstere skidt til træning hvis han ikke snart skal have chancen!
Hans niveau var dalende og fuldt fortjent at han blev vraget til fordel for KJ, og senere hen også på u/21 landsholdet.
Hvis vi kigger på Lössl's niveau inden han blev sat af, og på Kasper's niveau her i opstarten, ville jeg uden tvivl foretrække Kasper selvom han ikke har været prængende.

I starten havde han jævnligt store redninger som var pointgivende, men det er efterhånden lang tid siden at man har set en virkelig klassekamp af Lössl.
Og syntes bestemt heller ikke at han var særlig god med fødderne i foråret, i forhold til i starten, hvor han ramte en af vores egne på næsten alle udspark, og var ganske sikker når han blev presset.
Høvdingen af Herning

Brugeravatar
Saemala
Kontakt:

Indlæg af Saemala »

b skrev: At vi er så pivringe på dødbolde her i efteråret, må keeper alt andet lige også tage sin del af ansvaret for.
Ja, for vi var da overhovedet ikke elendige på dødbolde i foråret, hvor Lössl stod... :roll:
Høvdingen af Herning

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Må indrømme at jeg bliver skuffet, hvis Lössl ikke står på torsdag. Glen har jo sagt at der er åben kamp om pladsen, og at det får konsekvenser hvis man ikke leverer, og det har Kasper Jensen ikke gjort, han skal simpelthen tage mere, vi har lukket alt for mange mål ind, og en stor del af dem burde målmanden have taget, som f.eks. HB Køges 2-3 reduceringen i dag, som han enten burde være stormet ud i feltet og have pillet ned, eller have taget som en refleksredning, eller har jeg for høje forventninger?

Sylvester

Indlæg af Sylvester »

Ravnen skrev:Må indrømme at jeg bliver skuffet, hvis Lössl ikke står på torsdag. Glen har jo sagt at der er åben kamp om pladsen, og at det får konsekvenser hvis man ikke leverer, og det har Kasper Jensen ikke gjort, han skal simpelthen tage mere, vi har lukket alt for mange mål ind, og en stor del af dem burde målmanden have taget, som f.eks. HB Køges 2-3 reduceringen i dag, som han enten burde være stormet ud i feltet og have pillet ned, eller have taget som en refleksredning, eller har jeg for høje forventninger?
Helt enig og jeg vil også mene det vil være uforståeligt hvis Lössel ikke får chancen igen, for Kasper har bestemt ikke grebet chancen og syntes han har været medvirkende til at gøre defensiven så vaklende. Ved scoringen til 2-1 tøver han også da han kommer ud og stopper op og generelt virker han som sømmet fast på linien.

Vil også sige at er de nogenlunde lige gode, så bør Lössl altså stå, for er det ikke netop talentudvikling vi vil være kendt for? Jeg vil hellere have en ung Lössl til at lave de fejl som Kasper Jensen laver lige for tiden :(

Lössl dykkede måske nok i foråret, men bestemt ikke så meget her, så tilbage i målet med ham!

007
Geografisk sted: Aarhus

Indlæg af 007 »

Har Løssl ikke fået straf nok for sit svage forår?

Synes Kasper jensen er utrolig usikker, og satsede for meget i kampen igår.

Kan ikke forstå hvad det er han viser til trænning, for håber ikke det er det vi ser i kamp!

Håber for Løssl skyld at han står på mandag når vi drager til Aalborg. Og viser han er det rigtige valg til målmandsposten.

Ses i Aalborg

mnm123

Indlæg af mnm123 »

Jonas er efter sigende i dårlig form, altså rent humør mæssigt, og kan ikke rigtig finde humøret til at overbevise trænerne om at det er ham som skal stå, og de forventer at der går lidt tid før de forskellige ned ture for ham er bearbejdet med BS, og trænerne, men der satsets på at han vender stærkere tilbage. Håber det lykkes for ham for som jeg ser det er han klart bedre ind Kasper, og han err i mine øjne en klart bedre målmand ind Kasper..

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Det nytter ikke at hænge på hovedet, når man ER den bedste målmand i truppen, for det er han altså. Håber B.S. kan få ham stivet af i en fart ;)

Jesper BW1100

Indlæg af Jesper BW1100 »

mnm123 skrev:Jonas er efter sigende i dårlig form, altså rent humør mæssigt, og kan ikke rigtig finde humøret til at overbevise trænerne om at det er ham som skal stå, og de forventer at der går lidt tid før de forskellige ned ture for ham er bearbejdet med BS, og trænerne, men der satsets på at han vender stærkere tilbage. Håber det lykkes for ham for som jeg ser det er han klart bedre ind Kasper, og han err i mine øjne en klart bedre målmand ind Kasper..
Interessant. Så er der måske alligevel en logisk forklaring på Kaspers plads i målet. Men så synes jeg Lössl skulle tage at komme ovenpå hurtigst muligt. For han er i mine øjne åbenlyst en bedre keeper end Kasper Jensen. Jeg synes endnu engang vi fik set hans mangler igår. Ikke ÉN eneste gang var han ude og hente en bold i feltet. Og det var ligegyldigt om den så stort set svævede i det lille felt. Derudover har han op til flere hasarderede igangsætninger, og ser heller ikke for godt ud ved den retur han giver i 1.halvleg. Han virker i mine øjne rystende usikker inde i kassen.

kimling

Indlæg af kimling »

mnm123 skrev:Jonas er efter sigende i dårlig form, altså rent humør mæssigt, og kan ikke rigtig finde humøret til at overbevise trænerne om at det er ham som skal stå, og de forventer at der går lidt tid før de forskellige ned ture for ham er bearbejdet med BS, og trænerne, men der satsets på at han vender stærkere tilbage. Håber det lykkes for ham for som jeg ser det er han klart bedre ind Kasper, og han err i mine øjne en klart bedre målmand ind Kasper..

er ret sikker på, at hvis det var tilfældet så ville det ikke komme ud til nogen andre end Jonas selv og BS, man skal ikke tro på alt hvad man hører....
jeg har været ude og se dem træne en del gange, også efter jonas' bænkning. manden har jo taget det i stiv arm og kæmper igennem på træningsbanen og har en selvsikker attitude, og gør det i noget mere sikker stil end Jensen.
Jeg er sikker på der ikke går lang tid før vi ser en stærk Lössl tilbage i kassen igen :)

Mazter81
Geografisk sted: Paphos, Cypern
Kontakt:

Indlæg af Mazter81 »

Jesper BW1100 skrev:
Interessant. Så er der måske alligevel en logisk forklaring på Kaspers plads i målet. Men så synes jeg Lössl skulle tage at komme ovenpå hurtigst muligt. For han er i mine øjne åbenlyst en bedre keeper end Kasper Jensen. Jeg synes endnu engang vi fik set hans mangler igår. Ikke ÉN eneste gang var han ude og hente en bold i feltet. Og det var ligegyldigt om den så stort set svævede i det lille felt. Derudover har han op til flere hasarderede igangsætninger, og ser heller ikke for godt ud ved den retur han giver i 1.halvleg. Han virker i mine øjne rystende usikker inde i kassen.
Det ser du jo heller ikke Lössl gøre

Jesper BW1100

Indlæg af Jesper BW1100 »

Mazter81 skrev: Det ser du jo heller ikke Lössl gøre
Ingen tvivl om at Lössls største forcer heller ikke er ude i feltet. Men jeg synes nu han var ganske habil i sine indgreb i det lille felt. Der er i hvert fald ingen tvivl om han kommer bedre ud i feltet end Kasper, eftersom han aldrig kommer derud.

Starbucks

Indlæg af Starbucks »

Med en god omgang insider viden, kan jeg hvert i fald afkræfte at Jonas skulle sidde på bænken pga af humør-nedtur!

Sylvester

Indlæg af Sylvester »

Mon ikke Lössl får humøret tilbage hvis han bliver vores førstekeeper igen? Syntes da løsningen på problemet ligger lige til højrebenet :D

Syntes da heller ikke ligefrem Kasper Jensen spiller med oceaner af overskud og han ligner da også tydeligt ind som mangler selvtillid og han har vel stort set også være vores dårligste spiller i næsten hver eneste kamp i år.

Riddersholm snakkede om at målmandsposten var en meget lige kamp og skal han ikke miste troværdighed, så skal der altså ændringer til og det kan kun gå for langsomt, for Kasper har overhovedet ikke grebet chancen og jeg kan ikke huske at Lössl nogesinde har været så usikker????

Ellers må der en Facebook-gruppe til :D

Brugeravatar
Rooney

Indlæg af Rooney »

jamen det er da også helt vildt at støtte sit hold med at lave en facebook gruppe? håber sku ikke du mener det du siger.

Omvendt har Kasper Jensen ikke set godt ud i de første par kampe, men jeg tror næppe han mister hans plads lige her og nu. Og jeg er også overbevist om at han løfter sit spil rimelig snart.

Brugeravatar
AlwaysFCM

Indlæg af AlwaysFCM »

Ragz skrev:jamen det er da også helt vildt at støtte sit hold med at lave en facebook gruppe? håber sku ikke du mener det du siger.

Omvendt har Kasper Jensen ikke set godt ud i de første par kampe, men jeg tror næppe han mister hans plads lige her og nu. Og jeg er også overbevist om at han løfter sit spil rimelig snart.
Enig. Man må stole på, hvorfor trænerne vælger som de gør, vi ved jo ikke alt. Jeg tror på, at Kasper nok skal komme igang, han har jo før vist fremragende takter. Jeg savner nu ikke Lössl så meget, han gjorde det ikke prangende sidst han stod i buret, og det er nok sundt, at han får lidt konkurrence, til at hæve sit niveau - hvilket så også vil hæve Kaspers niveau.
FC Midtjylland

Besvar