AlwaysFCM skrev:lige et eksempel: nu ved jeg godt, at vi ikke skal måle os med Brøndby, men jeg synes alligevel lige dette skal med, da det for mig er lidt skuffende.
Da vi var i Silkeborg (omkring 38 km) til lokalbraget mod sif LØRDAG d. 9/4-2011 samlede vi færre FCM'ere på udebane end Brøndby (omkring 148km) gjorde i LØRDAGS, selvom det er sommerferie og mange har kone/børn/arbejde/skole osv osv, og at det er sæsonens anden runde, så mange anser kampene for lidt ubetydelige, selvom de er ligeså vigtige som de sidste kampe til foråret. Begge opgør var om lørdagen, hvor de færreste skal på arbejde dagen efter.
Jeg synes faktisk dette er et rigtig godt eksempel, som jeg også selv tænkte på! Og enig - vi kan ikke sammenligne os selv med Brøndby, de er tusind kilometer foran os, men synes det er et fantastisk eksempel. Ja, Brøndby har mange jydefans - gloryhunters ftw! Men det skal ikke være en undskyldning, for hvis Brøndby f.eks. havde spillet i Herfølge, så havde de haft LANGT flere end 300-400 (skud i tågen på hvor mange vi var i Silkeborg) med! Om det så havde været en onsdag aften/nat, kl. 00.00!
Jeg tror faktisk, at selv Silkeborg havde flere med til Herning, end vi havde i Silkeborg sidste sæson, hvilket er dybt pinligt, når man kigger på Silkeborgs fanssektion.
Jeg synes det er pinligt, at folk der forlanger det ene og det andet af spillerne på banen, som brokker sig over dit og dat, ALDRIG selv møder op, og leverer en indsats på tribunen - og det er faktisk både ude og hjemme.
Men som andre siger, så er det hele et spørgsmål om prioritering, og et spørgsmål om vilje og loyalitet. Jeg siger ikke, at man skal følge Midtjylland rundt i samtlige 33 kampe, for det er de færreste der har mulighed for det, men siger, at man skal tage sig selv i nakken, og komme ind i kampen, og hjælpe drengene med støtte.
Så et opråb til folk: KOM AFSTED