Målmandsduellen

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Sylvester

Re: Målmandsduellen

Indlæg af Sylvester »

Er jeg den eneste som syntes Lössl kom tættere på holdet idag?

Der var snak om at Kasper Jensen var bedre til at kommunikere med forsvaret, men det så man godt nok ikke meget til i dag og han var godt nok noget på mellemhånd i flere situationer, bla. ved 1-1 scoringen.

Syntes også han skabte panik flere gange med hasarderede afleveringer til omringede forsvarsspillere og udsparkede var godt nok ikke meget at råbe hurra for. Han virker generelt ikke som en målmand der er stærk med fødderne.

mnm123

Indlæg af mnm123 »

Kan kun være enig med Sylvester, om målmands kabalen. Kasper virkede meget usikker i sine ndgreb, og kommunikerede slet ikke til sine med spiller. Hvis Glenn er lige så konsekvent med målmands situationen som i foråret så går der ikke mange kampe før vi har et skifte, og jeg heller mest til Lossl.

jpskoubo
Geografisk sted: Gentofte
Kontakt:

Indlæg af jpskoubo »

Kasper overbeviste mig bestemt ikke i dag, men jeg mente nu også inden kampen, at degraderingen af Lössl er (endnu) et fejlskøn af rang af vores sportslige ledelse.

Lössl er en ung keeper, som fortsat er i udvikling, og som alle andre, begår han fejl - det kan desværre ikke undgås - men han har absolut potentialet til at blive blive en ny stor Schmeichel - hvis altså bare vores ledelse giver ham chancen.

Jeg var helt uenig i, at han fik skylden for 2-5-nederlaget i Parken mod FCK, for det nederlag var ene og alene Jens Ørgaard og Glen Riddersholm ansvarlige for, ikke Jonas Lössl - de smed kampen, blot for at vinde pokalen...som vi så også tabte :-(

Jonas HAR begået fejl, og det er han uden tvivl også selv klar over, men han har dælendyleme også reddet os mange gange, lad os ikke glemme det.

Lössl tilbage på kassen - NU!

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Jeg forstår heller ikke helt hvorfor Lössl er sat af, jeg synes simpelthen han er bedre end Kasper Jensen, og ikke mindst, så rummer han et langt større potentiale.
Det er på tide at få Lössl på holdet igen, gerne på torsdag.

MathiasVJacobsen

Indlæg af MathiasVJacobsen »

Det er mig uforståeligt at Kasper Jensen er på mål.

Hver evig eneste gang han skal i kontakt med sit forsvar forekommer der misforståelser, jeg hørte sågar Ipsa råbe og dirigere med ham igår.
Han udviser ingen form for sikkerhed og i sine indgreb ved dødbolde eller hjørnespark, kommer han næsten hver gang skævt ud.

Desuden var begge TNS-mål igår delvist hans fejl og ved 4-2 målet stod han og sov..

Kasper Jensen må dælme vise noget klasse til træning siden han bevare den plads, eller også er Jonas gået helt ned i niveau, hvilket ikke ligner ham..
- Ved godt det lyder negativt, men UD FRA DE FØRSTE PAR KAMPEN føler jeg mig ikke mere sikker ved Kasper Jensen end jeg gjorde ved Raska.
FCM, Juventus, Fulham, Dortmund

974

Indlæg af 974 »

MathiasVJacobsen skrev:Det er mig uforståeligt at Kasper Jensen er på mål.

Hver evig eneste gang han skal i kontakt med sit forsvar forekommer der misforståelser, jeg hørte sågar Ipsa råbe og dirigere med ham igår.
Han udviser ingen form for sikkerhed og i sine indgreb ved dødbolde eller hjørnespark, kommer han næsten hver gang skævt ud.

Desuden var begge TNS-mål igår delvist hans fejl og ved 4-2 målet stod han og sov..

Kasper Jensen må dælme vise noget klasse til træning siden han bevare den plads, eller også er Jonas gået helt ned i niveau, hvilket ikke ligner ham..
- Ved godt det lyder negativt, men UD FRA DE FØRSTE PAR KAMPEN føler jeg mig ikke mere sikker ved Kasper Jensen end jeg gjorde ved Raska.
Der er ikke nogen tvivl om at kommunikationen halter gevaldigt!

Det lyder dog til på diverse interviews at der er fuld fokus på problemet
Sivebæk var dog også inde på at når både Bak og Albrechtsen mangler, så er der ikke rigtigt nogen der tager over - det er måske meget klart når forsvaret så ofte skiftes ud
Som en eller anden "fodboldekspert" sagde, så er det FCM behøver, stabilitet i forsvaret, hvor man spiller med stort set de samme hele tiden
Måske Kolja kan blive den stabile forsvarsspiller - jeg husker i hvert fald hvordan han til sidst i hans periode hos os, tog et kæmpe ansvar

Men giv nu lige lidt tid - rutiner er også noget der skal indarbejdes i fodbold, og det kommer bedst til sin rette i rigtige fodboldkampe

Den målmand som først får helt styr på det vinder sikkert pladsen på sigt - synes i hvert fald at de begge har det potentielle niveau
Lössl dalede noget i niveau sidst på sæsonen - det tog man konsekvensen af
Sker det samme for Jensen er jeg sikker på at man agerer igen

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

974 skrev: Lössl dalede noget i niveau sidst på sæsonen - det tog man konsekvensen af
Sker det samme for Jensen er jeg sikker på at man agerer igen
Ja, så er det nu det skal ske. Jensen har ikke imponeret, og medmindre Lössl er totalt ugidelig til træningen, er der intet der taler for at han ikke skal have chancen igen.

Vi sammenlignede jo Lössl med Peter Skov Jensen i sidste sæson, så god var han. Det var okay at Kasper Jensen skulle have chancen da Lössl fik en formnedgang, men jeg synes ikke han har taget den, og Lössl skal have chancen for at vise at han er klar igen.

Jesper BW1100

Indlæg af Jesper BW1100 »

Jeg må erklære mig enig med de folk der ikke er imponeret over Kaspers start på sæsonen. Mod Silkeborg var han rystende ringe med fødderne og så heller ikke alt for godt ud ved 1-0 målet, såvidt jeg kunne se. Mod TNS var der slet ingen kommunikation, og deres første mål sejler Kasper og Ipsa i fællesskab rundt. 2-0 målet er en regulær placeringsfejl af Kasper, hvilket selvsagt heller ikke er godt. Der kan selvfølgelig argumenteres for at forsvaret ikke er spillet ind, men det var også tilfældet i sidste sæson hvor Løssl røg af. Så hvis de er så tæt på hinanden som Glenn har givet udtryk for skal man helt sikkert prøve Jonas på mandag.

974

Indlæg af 974 »

Jesper BW1100 skrev:Jeg må erklære mig enig med de folk der ikke er imponeret over Kaspers start på sæsonen. Mod Silkeborg var han rystende ringe med fødderne og så heller ikke alt for godt ud ved 1-0 målet, såvidt jeg kunne se. Mod TNS var der slet ingen kommunikation, og deres første mål sejler Kasper og Ipsa i fællesskab rundt. 2-0 målet er en regulær placeringsfejl af Kasper, hvilket selvsagt heller ikke er godt. Der kan selvfølgelig argumenteres for at forsvaret ikke er spillet ind, men det var også tilfældet i sidste sæson hvor Løssl røg af. Så hvis de er så tæt på hinanden som Glenn har givet udtryk for skal man helt sikkert prøve Jonas på mandag.
Det andet mål som TNS scorede var godt sparket ind !
Du ser tit målmænd stå forholdsvist langt ude, og når man tænker over at det på det tidspunkt nærmest var ren træningskamp, så synes jeg ikke han skal super belastes for netop det mål - der løb altså desuden flere medspillere rundt som ikke gik til deres ene mand

Jeg kan ikke se at det bliver en fordel at bytte målmænd efter hvordan det lige er gået sidste kamp - så får vi aldrig indspillet den rigtige

Jeg ved godt at Lössl nærmest forgudes (har selv været med til i BWEast at kåre ham til Årets Spiller 2010) men vi er nødt til at lade trænerteamet vurdere hvad der er det bedste i stedet for at kloge os så meget herinde og ikke vise optimal opbakning til spillerne

Brugeravatar
AlwaysFCM
Geografisk sted: Herning

Indlæg af AlwaysFCM »

Kasper udtalte også for nogle måneder sidan, at der var gået for meget Lössl i den. Han var utilfreds med at FCM ikke holdte en aftale om at Kasper skulle have pokal-kampe, og at han ville prøve at skifte klub her i denne transfer, hvis han ikke fik mere spilletid.

Så hvis de er så lige som Riddersholm siger, så skal Kaspers behov vel også dækkes en smule ind. De er jo begge to nogle skide gode målmænd. :)
FC Midtjylland

Badcompany

Indlæg af Badcompany »

Få dog for helvede snart smidt Kasper Jensen på bænken igen.. Jeg vil have bevis på at Lössl er blevet så elendig som han "åbenbart" er.. Giv ham chancen de næste par kampe, han vil ikke skuffe os. :roll:

Brugeravatar
b
Geografisk sted: 7000

Indlæg af b »

Nej det virker sgu mere end mystisk, at Lossl skulle være faldet så meget i niveau!

Atl. Madrid var til u21 em for at scoute bl.a. Lossl, men han fik aldrig chancen for at bevise sit værd, vel primært fordi vi bænkede ham i FCM hen imod slutningen af sæsonen. Når man her i de sidste par kampe ser Kaspers niveau, så kan man næsten ikke andet end at undre sig.

Brugeravatar
Saemala
Geografisk sted: Herning
Kontakt:

Indlæg af Saemala »

Jeg forstår ikke hvorfor folk absolut vil have Lössl tilbage som 1. keeper?
For han spillede kraftedme ikke godt i foråret, og lod mange nemme bolde gå ind.
Det er som om alle er blevet forblændet af den fremragende start han havde da han kom ind på 1.holdet og tog alle med storm, men hans niveau har altså kun været dalende lige siden.
Høvdingen af Herning

Jesper BW1100

Indlæg af Jesper BW1100 »

Saemala skrev:Jeg forstår ikke hvorfor folk absolut vil have Lössl tilbage som 1. keeper?
For han spillede kraftedme ikke godt i foråret, og lod mange nemme bolde gå ind.
Det er som om alle er blevet forblændet af den fremragende start han havde da han kom ind på 1.holdet og tog alle med storm, men hans niveau har altså kun været dalende lige siden.
Lössl har i mine øjne en langt bedre udstråling og autoritet, hvilket Glenn ellers roser Kasper for. Derudover har Kasper langt fra imponeret mig ude i feltet, hvor Lössl minimum er på niveau. Derudover er Lössl eminemt mand mod mand, hvilket jeg ikke har set noget til fra Kaspers side indtil videre i denne sæson.
Derudover er jeg ikke enig i at Lössls niveau var generelt faldende. Han havde ganske rigtigt en dårlig periode efter hans skade, men ellers var han stabiliteten selv hele sæsonen.
Fair nok at Kasper fik chancen efter formdykket. Men Kasper har vitterligt startet denne sæson ualmindeligt svagt, og i mine øjne må Lössl virkelig præstere skidt til træning hvis han ikke snart skal have chancen!

Brugeravatar
b
Geografisk sted: 7000

Indlæg af b »

Kan da godt være han dalede i niveau, men dog ik til et niveau så lavt som det Kasper Jensen præsterede imod eks. TNS.

At vi er så pivringe på dødbolde her i efteråret, må keeper alt andet lige også tage sin del af ansvaret for.

Besvar