Midtjyllands udekampe

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Brugeravatar
Arff
Kontakt:

Midtjyllands udekampe

Indlæg af Arff »

Hmm .... er det blot mig, eller er der andre, der også synes, at det er pinligt vi ikke engang kan samle 20 mand, der kan tage til Køge på en mandag, midt i mange folks sommerferie?

Det er desværre ikke et engangstilfælde - tværtimod! Jeg synes det er sørgeligt at se hvor få der faktisk tager turen til diverse stadions i Danmark, for at følge drengene! De eneste tidspunkter hvor vi er mange afsted, er enten når det er vigtige kampe, eller når FCM/BW betaler turen - kom nu lige ind i kampen, Superligaen er 33 kampe, og alle kampe tæller ligeså meget, så hvorfor ikke komme ud og støtte drengene? De har ligeså stort behov for det på udebane, som på hjemmebane!

Så et lille opråb: få jer meldt til udebanekampene - det er hyggeligt at være afsted, man får et godt sammenværd - og hvis vi støtter dem 110%, så er chancerne for en sejr også større!
Vi kan tabe, men aldrig besejres

2294

Re: Midtjyllands udekampe

Indlæg af 2294 »

Arff skrev:Hmm .... er det blot mig, eller er der andre, der også synes, at det er pinligt vi ikke engang kan samle 20 mand, der kan tage til Køge på en mandag, midt i mange folks sommerferie?
Næh, jeg syntes egentlig det er ganske forudsigeligt.

En modstander der af de fleste kategoriseres som total walkover, et kamptidspunkt midt i hovedferien hvor rigtig mange er bortrejst og en kamp der jo "ikke rigtig gælder noget" - det er først til sidst man tænker over at points skal bruges til noget...

- og så er der også lige det, at mange har en time eller to mere i transport når først man er kommet af bussen
Her skulle der stå noget klogt...

Brugeravatar
Mini Bager

Indlæg af Mini Bager »

20 tilmeldte er efter min mening meget flot. Mandag, sommerferie og Køge. Ekstrem dårlig kombination. Men ja, der er generelt for lidt til udebaneturene. Jeg selv ville gerne mere med, men med 2 småfoklk er det ikke nemt.

mancitydk

Indlæg af mancitydk »

For mit vedkommende er det ikke de 4 timer (ca.) hver vej til køge, men mere den umulighed det er at komme hjem til Århus fra Herning når man rammer Herning kl. 2:00 om natten. Når man så senere hen kombinerer det med arbejde dagen efter er det bare ikke nemt. Mandagskampe er et onde som tilgodeser tv men ikke tilskuertallet. Hvis man vil bibeholde mandagskampene burde man gøre det efter følgende kampe: FCM-AGf, FCM-SIF, FCN-Lyngby Brøndby-FCN, FCK-Lyngby osv osv. På den måde sikrer man at der ikke er så langt mellem de involverede klubber. Det er jo hovedløst at Aab skal møde FCN en mandag... hvor mange tager sådan en tur?

Når det så er sagt synes jeg nu også at der generelt er en dårlig udebanestatistik i FCM/BW regi, men det er svært når mange (som det også er blevet nævnt) ikke kommer fra hovedområdet, men fra Ringkøbing, Billund, Århus, Aulum osv osv... Det er jo ikke som Agf, der har en kæmpe tiltrækningskraft i selve Århus eller som hovedstadsklubberne hvor der trods alt er et bedre udviklet bus/tog-net, der gør det muligt også at komme frem og tilbage i fornuftig tid.
Tjek http://ellevemeterpletten.wordpress.com. En blog om tysk fodbold fra 3. Bundesliga til Landsholdet

974

Indlæg af 974 »

Hold op med at pakke det ind i egne besværligheder!

Kort og godt er det pisseringe at vi som top 3-5 hold i Danmark ikke kan få flere tilskuere med til specielt kampene på Sjælland...

Vi bør og må i mine øjne ikke sammenligne os med det som oprykkere/nedrykkere og lignende kandidater kan diske op med

Jeg ville ønske vi kunne gøre noget ved det - MEN HVAD ??

Debat.....

FcToIDie

Indlæg af FcToIDie »

974 skrev:Hold op med at pakke det ind i egne besværligheder!

Kort og godt er det pisseringe at vi som top 3-5 hold i Danmark ikke kan få flere tilskuere med til specielt kampene på Sjælland...

Vi bør og må i mine øjne ikke sammenligne os med det som oprykkere/nedrykkere og lignende kandidater kan diske op med

Debat.....

det lidt svagt vi som et i mine øjne tophold af og til læser at busture er aflyst. jeg har ikk selv haft mulighed det sidste år pga. efterskole.. men når det så er sagt er det jo skidt vi skal på en køre tur på 4 en mandag aften hvor der er mange der skal på arbejde dagen efter, vi er først hjemme i herning kl 2 hvis ikk senere.. vi ser aldrig fck eller bif. i mandags kampe...

Thomas Lund

Indlæg af Thomas Lund »

974 skrev:Hold op med at pakke det ind i egne besværligheder!

Debat.....
Jan:
Har du kæreste/kone, børn og/eller skole/arbejde, du skal tidligt op til?

Jeg kommer ikke til Køge, da jeg har min 5-årige datter (jeg er halvtidsfar) og sådan har det været de sidste par år. Jeg gider heller ikke tage til Sjælland de dage hvor jeg dagen efter skal op kl 5.50 for at møde kl 7 på arbejde.

Andre hverdagskampe kan jeg simpelt hen ikke nå hjem og nå med bussen, så der vil det kræve, at jeg kører selv.

Jeg ser, at mange andre har samme begrundelser for ikke at komme til kampene. Længere er en vel ikke?

Lund

pedersen7500
Site Admin
Geografisk sted: Holstebro

Indlæg af pedersen7500 »

Så kan man vel sammenligne os med andre fangrupper der kan stille med 100-300 mennesker til HVER udekamp uanset tidspunkt. Og nej det er sgu ikke kun FCK og Bif. Er det et tegn på at de har færre børn eller bare ikke har noget arbejde derovre? Jeg har sgu mine tvivl.

Det er mildest talt for ringe og pinligt. Lige i det her tilfælde kan jeg så bedre forstå pga. ferie, men generelt set er udebanestatistikken ikke god her fra.

Personligt tager jeg selv afsted idag fra Holstebro, jeg er nok først hjemme ved en 3-tiden og arbejdet kalder klokken 04:15. Nej jeg har ikke kone/børn/kærester whatever. Men jeg har et arbejde og får det alligevel til at passe ind.

Mentaliteten skal ganske enkelt ændres..
!

Brugeravatar
Hekler

Indlæg af Hekler »

Jeg kan høre det nu rører på sig med folk, der bare ikke har planlagt forud. Det antal folk der er på vej, er faktisk nok til vi kunne have brugt en bus. Men nu må folk bare fordele sig.

Hvis der er nogen der har ekstra pladser, så skriv så andre kan kontakte jer.

ps. Jeg tager kortene med.
Nogen kaster med brosten, andre kaster håndtegn.
Jeg nøjes bare med at kaste skygge.
/Hekler

Brugeravatar
AlwaysFCM
Geografisk sted: Herning

Indlæg af AlwaysFCM »

lige et eksempel: nu ved jeg godt, at vi ikke skal måle os med Brøndby, men jeg synes alligevel lige dette skal med, da det for mig er lidt skuffende.

Da vi var i Silkeborg (omkring 38 km) til lokalbraget mod sif LØRDAG d. 9/4-2011 samlede vi færre FCM'ere på udebane end Brøndby (omkring 148km) gjorde i LØRDAGS, selvom det er sommerferie og mange har kone/børn/arbejde/skole osv osv, og at det er sæsonens anden runde, så mange anser kampene for lidt ubetydelige, selvom de er ligeså vigtige som de sidste kampe til foråret. Begge opgør var om lørdagen, hvor de færreste skal på arbejde dagen efter.
FC Midtjylland

Morten17

Indlæg af Morten17 »

AlwaysFCM skrev:lige et eksempel: nu ved jeg godt, at vi ikke skal måle os med Brøndby, men jeg synes alligevel lige dette skal med, da det for mig er lidt skuffende.

Da vi var i Silkeborg (omkring 38 km) til lokalbraget mod sif LØRDAG d. 9/4-2011 samlede vi færre FCM'ere på udebane end Brøndby (omkring 148km) gjorde i LØRDAGS, selvom det er sommerferie og mange har kone/børn/arbejde/skole osv osv, og at det er sæsonens anden runde, så mange anser kampene for lidt ubetydelige, selvom de er ligeså vigtige som de sidste kampe til foråret. Begge opgør var om lørdagen, hvor de færreste skal på arbejde dagen efter.
Som du selv sagde, vi skal IKKE sammenligne os med Brøndby. Den klub der har flere fans i Jylland end på Sjælland ;)
Så du kan nok godt være ret sikker på at ca. halvdelen, hvis ikke mere, af deres afsnit var jydefans.
Men ja, det er stadig ekstremt sløvt at vi ikke sender flere til udekampene.

mancitydk

Indlæg af mancitydk »

nu var min anke også primært rettet mod de her elendige mandagskampe, hvor der (for alle fangrupperinger) er en stor konkurrent i tv'et. Men som AlwaysFCM siger så er det da skuffende at vi ikke til et lokalopgør en lørdag i silkeborg kan sende flere afsted. jeg synes jo netop at man burde spille to kampe hver lørdag og så droppe mandagskampen, eller bedre endnu, 3 kampe lørdag og 3 søndag fx kl 14-16-18 begge dage. På den måde ville man tilgodese fansene mere og man ville tilgodese alle de hold der spillede europæiske kampe, fordi man så ville møde HB Køge søndag kl 16 (tænkt eksempel) istedet for mandag kl 19 hvor der lurer en svær europacup kamp 3 dage senere.

Men tv og tv-pengene afgør kamptidspunktet og man vil nok ikke op at konkurrere med premier league sendetider etc., selvom jeg dog ikke umiddelbart tror der vil være en stor konkurrence.

og så lige til sidst @ 974... Jeg prøvede sådan set ikke at gemme mig bag personlige forhold, jeg forklarede bare hvad der gør at jeg ikke er at finde i Køge i aften. Det må du jo så dømme mig på, hvis du vil men jeg synes sådan set at det er en fair begrundelse.
Tjek http://ellevemeterpletten.wordpress.com. En blog om tysk fodbold fra 3. Bundesliga til Landsholdet

pedersen7500
Site Admin
Geografisk sted: Holstebro

Indlæg af pedersen7500 »

mancitydk skrev: Men tv og tv-pengene afgør kamptidspunktet og man vil nok ikke op at konkurrere med premier league sendetider etc., selvom jeg dog ikke umiddelbart tror der vil være en stor konkurrence.

og så lige til sidst @ 974... Jeg prøvede sådan set ikke at gemme mig bag personlige forhold, jeg forklarede bare hvad der gør at jeg ikke er at finde i Køge i aften. Det må du jo så dømme mig på, hvis du vil men jeg synes sådan set at det er en fair begrundelse.
Ikke fordi jeg er perfektionist, men det er nu i Herfølge den spilles:)
!

SteffenO
Geografisk sted: Thy

Indlæg af SteffenO »

Det hele handler vel bare om at folk skal prioritere at komme til kampene end det der kommer først nu, klubber som FCK og Brøndby og for den sags skyld os OB, kan vi ikke sammenligne os med, fordi de har MEGET større opland end os.
I følge Wiki er der 46.200 indbyggere i Herning, 146.600 i Odense og 1.200.000 i København. Derfor VIL det være urealstisk at håbe på at kunne sende bare 70 fans afsted en mandag aften hvor folk ikke er i Herning før kl. 1-2 stykker (når kampene er på sjælland mod klubber som HB Køge, FCN og lyngby), hvor af halvdelen af de folk så skal ud og køre 50-100 km for at komme helt hjem.
Jeg selv bor i Thisted og har godt nok ikke det store lyst til at skulle køre direkte fra en sådan bus tur og direkte på arbejde, møder selv kl. 4 hver morgen.

Jeg kommer til de hjemmekampe jeg kan og har fri til (arbejder hver anden weekend), og så udekampene i Aalborg hvis det passer. Jeg ser ikke selv større muligheder for at komme til kampene selv om jeg gerne ville. men det tager simpelthen for langtid. for jer der bor i Herning tager det måske 10-15 min at komme til stadion ? For mig tager det 1½ time.

974

Indlæg af 974 »

Jeg synes sådan set at det er lige meget hvilke begrundelser I enkelte har - jeg har også mine egne, og tager bestemt heller ikke til ret mange kampe i Jylland, når jeg nu bor på Sjælland :-)

Min anke går bare på at når vi nu er så relativ en stor klub med også forholdsvist mange tilskuere på hjemmebane, så bør det altså snart være på tide at vi også får flere med på udebanerne

En er lidt inde på noget mere dedikation via ændrede holdninger - det er jeg helt enig i - spørgsmålet er bare hvordan vi får ændret det
Det er jo ikke fordi der mangler oplysning på hjemmesiderne, og når FCM laver "stor-ture" så er jeg da også klar over at den får hele armen

Vil da også tro at FCM og BW har en fin dialog om emnet - måske man bare er tilfredse med at der ikke kommer ret mange afsted ?

Besvar