Fcm-Silkeborg

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Gubbi77

Re: Fcm-Silkeborg

Indlæg af Gubbi77 »

Kristian Bak sagde det meget sigende efter kampen: "Vi skal blive bedre i begge ender". OG jo der var rødt kort, Ipsa hiver ham ned, selvom det hele jo skyldes en håbløs aflevering fra Sivebæk........

Så vi mangler gevaldig nogle gode forsvarsspillere...... og måske endnu en angriber!

pedersen7500
Site Admin
Geografisk sted: Holstebro

Indlæg af pedersen7500 »

ArneR skrev:
pedersen7500 skrev:Jeg kan blive rasende på folk der mener det er dommernes skyld vi taber idag og at vi ikk fik medaljer i sidste sæson. Dommeren gav da straffe til os i dag, måske skulle der have været rødt men det kommer nok an på hvordan man ser de forskellige situationer..

Nogle gange kan det være godt at tage FCM-brillerne af..

Vi SKAL blive skarpere oppe foran.. Jesus nogle chancer..
Ja undskyld jeg spørger Pedersen7500, men jeg syntes ikke jeg kan læse nogen indlæg, der giver dommereen skylden for nederlaget, så jeg må formode du er i godt humør. :D
Det var mest bare efter en MEGET heftig diskussion jeg havde i toget på vej hjem. Der var et par stykker der mente dommeren var skyld i alt.
Var der andre så et måske straffespark til os i anden halvleg? Der skulle iflg. dem have været rødt til SIF. Jeg så ikke lige den situation så er lidt lost der.

Så ja, jeg var i meget godt humør;)
!

jpskoubo
Geografisk sted: Gentofte
Kontakt:

Indlæg af jpskoubo »

Så kampen på tv, og dommeren var altså ganske retfærdig

Bobby

Indlæg af Bobby »

Overordnet set spiller vi en fantastisk kamp med 10 mand. Vi skal dog være mere skarpe på de mange chancer vi tilspiller os. Men jeg er meget fortrøstningsfuld fremadrettet. Vi har et super hold og Rilwan er simpelthen i verdensklasse.

Men det kræver også at vi får styr på defensiven og hvornår fanden forstår Glenn at Sivebæk ALDRIG nogensinde bliver en god forsvarsspiller? Manden har åbenlyse offensive kvaliteter, men hver evig eneste kamp han spiller back, laver han en graverende fejl der koster, som han gør med hans fejlaflevering ved Ipsa's udvisning. Få nu fat i en højreback Ørgaard, ellers når vi sgu ikke særligt langt.....
/Bobby

master1

Indlæg af master1 »

Gubbi77 skrev:Kristian Bak sagde det meget sigende efter kampen: "Vi skal blive bedre i begge ender". OG jo der var rødt kort, Ipsa hiver ham ned, selvom det hele jo skyldes en håbløs aflevering fra Sivebæk........

Så vi mangler gevaldig nogle gode forsvarsspillere...... og måske endnu en angriber!
Enig i, at der skal strammes op i forsvaret, men flere angribere ?????? Dem er der vel rigeligt af ?? Bolden skal vel "bare" spilles op i angrebet, og når den endelig kommer derop, skal de angribere vi har, være noget skarpere og smide den i kassen.
Som jeg før har nævnt, var det også, hvad den engelske BBC-kommetator sagde : midtbanen holder for meget på bolden og bringer ikke boks-spilleren i spil.

Brugeravatar
Lupus1999
Kontakt:

Indlæg af Lupus1999 »

Man kunne også signe Fall på en fri transfer til vinter.. :) Han ved da om nogen hvor målet står..

DannH

Indlæg af DannH »

Noget der kan gøre mig ekstremt sur, er at vores anfører. Den der burde være mest erfaren af dem alle dribler med bolden nede foran vores eget felt. Han taber bolden til en SIF spiller som afleverer den ud til Christopher Poulsen, som Kristian Bak fuldstændig saver over og laver et torske dumt frispark og får tilmed en advarsel. ET RENT FRUSTATIONS FRISPARK !! 30 sekunder senere ligger bolden nede i vores net og vi er bagud 1-2..

Så kan man selvføgelig godt sige at det er nemt at være bagklog, men for fanden hvor er det urutineret lavet !!

Dann

974

Indlæg af 974 »

Jeg gider ikke at dissekere alle mulige indlæg :-)

Siv laver en fejl pænt højt oppe på banen, men andre spillere overalt i verden laver samme type fejl- nogle gange koster det, mange gange ikke..
Nu var det Siv der lavede den, og så vækker det naturligvis mere vrede/opsigt

Ipsa prøver på sin måde at forhindre at der fører til mål - kunne han have ladet dem score? Det tror jeg altså ikke mange forsvarsspillere går med til

Der sker da naturligvis en række fejl i kampen - igen det gør der stort set i alle kampe verden over - jeg vil næsten sige tak for det :-)

JEG synes det var noget af det bedste spil jeg længe har set drengene spille, og sad egentligt bare og tænkte at den kører vi sgu hjem selv med 10 mand

Jeg synes sådan set at Tim Janssen spillede en fin kamp, hvor han knoklede hårdt, og fik vist for mig at han var en god spiller at hente - der skal nok komme meget mere fra ham

Siv viste fantastiske raids - lidt det som vi ønsker at vores backs skal kunne

Alle andre havde også endog meget glimrende aktioner

Et eneste minus synes jeg at hverken Borring eller Jude bød ind med ret meget, men det var også en lidt svær opgave at skulle løse på det tidspunkt de kom ind

Jeg tror vi får en fin sæson !!!

Brugeravatar
LuffenDK

Indlæg af LuffenDK »

974 skrev:Jeg gider ikke at dissekere alle mulige indlæg :-)

Siv laver en fejl pænt højt oppe på banen, men andre spillere overalt i verden laver samme type fejl- nogle gange koster det, mange gange ikke..

Ipsa prøver på sin måde at forhindre at der fører til mål - kunne han have ladet dem score? Det tror jeg altså ikke mange forsvarsspillere går med til

Der sker da naturligvis en række fejl i kampen - igen det gør der stort set i alle kampe verden over - jeg vil næsten sige tak for det :-)

JEG synes det var noget af det bedste spil jeg længe har set drengene spille, og sad egentligt bare og tænkte at den kører vi sgu hjem selv med 10 mand

Jeg synes sådan set at Tim Janssen spillede en fin kamp, hvor han knoklede hårdt, og fik vist for mig at han var en god spiller at hente - der skal nok komme meget mere fra ham

Siv viste fantastiske raids - lidt det som vi ønsker at vores backs skal kunne

Alle andre havde også endog meget glimrende aktioner

Et eneste minus synes jeg at hverken Borring eller Jude bød ind med ret meget, men det var også en lidt svær opgave at skulle løse på det tidspunkt de kom ind

Jeg tror vi får en fin sæson !!!
Nu er det jo ikke kun i dag Sivebæk har lavet en brøler eller 4. Er jo hvergang han spiller på backen....... Jeg har holdt en del øje med Siv siden han fik chancen på backen da jeg selv var tilhænger af at prøve ham der. Han har næsten kostet 1 mål pr kamp når han har spillet der hvis ikke den ligger meget godt på 1 i gennemsnit! Det er simpelthen for meget. Håber Jens finder en løsning snart. Hvad blev der af Kolja ??

Men ellers udemærket kamp 11 mod 10. Glæder mig til resten af sæsonen den nye spille stil er virkelig spændene.
In Bak we trust

Brugeravatar
Rooney

Indlæg af Rooney »

Jeg syntes vi spillede en rigtig god førstehalveg.. Og er rimelig sikker på at hvis Ipsa ikke havde fået rødt kort, så havde vi også kørt Silkeborg ud af banen.. Som jeg mener vi gjorde det meste af første halveg..

En ting som dog kan iritere mig er Kristian Bak at han hver gang han laver en fejl løber ned og slår ud med armene og råber og skælder ud på en af de andre forsvarspillere ! Det håber jeg godt nok han snart begynder at tænke lidt over !

Min MOM er helt klar Rilwan hassan og skarpt forfulgt at Salami..

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

974 skrev:Siv laver en fejl pænt højt oppe på banen, men andre spillere overalt i verden laver samme type fejl- nogle gange koster det, mange gange ikke..
Grunden til at det vækker mere vrede/opsigt er naturligvis, at det jo ikke er den eneste gang, at Siv har lavet denne type af fejl. Hans historik på backpladsen viser jo, at han stort set hver eneste kamp han spiller, laver denne type af fejl, som på den ene eller den anden måde koster holdet dyrt. Der er ingen tvivl om, at Siv har nogle rigtige gode offensive kvaliteter på backen, men hans fejlrate har simpelthen været for stor til, at han kan spille i den bagerste række. Der er ikke råd til at lave den samme mængde fejl, når man spiller forsvarsspiller, som der er, når man er angriber. Sådan er det bare - tough luck. En målmand der laver drop i hver eneste kamp, men ellers står godt nok, har også en kort karriere sammenlignet med en angriber, der brænder chancer hver eneste kamp, men ellers også scorer.

Et af de store problemer vi har, er at vi laver alt for mange personlige fejl i bagkæden, og Siv står altså for en betydelig andel af disse. Derfor må han væk fra backpladsen (og han er vel heller ikke førstevalg som det er nu), og jeg vil blive meget overrasket, hvis ikke der bliver hentet en højre back ind inden transfervinduet lukker. Ligeledes vil det heller ikke overraske mig, hvis Siv ikke længere er i klubben, når vinduet lukker.

ArneR

Indlæg af ArneR »

Kent skrev: Grunden til at det vækker mere vrede/opsigt er naturligvis, at det jo ikke er den eneste gang, at Siv har lavet denne type af fejl. Hans historik på backpladsen viser jo, at han stort set hver eneste kamp han spiller, laver denne type af fejl, som på den ene eller den anden måde koster holdet dyrt. Der er ingen tvivl om, at Siv har nogle rigtige gode offensive kvaliteter på backen, men hans fejlrate har simpelthen været for stor til, at han kan spille i den bagerste række. Der er ikke råd til at lave den samme mængde fejl, når man spiller forsvarsspiller, som der er, når man er angriber. Sådan er det bare - tough luck. En målmand der laver drop i hver eneste kamp, men ellers står godt nok, har også en kort karriere sammenlignet med en angriber, der brænder chancer hver eneste kamp, men ellers også scorer.

Et af de store problemer vi har, er at vi laver alt for mange personlige fejl i bagkæden, og Siv står altså for en betydelig andel af disse. Derfor må han væk fra backpladsen (og han er vel heller ikke førstevalg som det er nu), og jeg vil blive meget overrasket, hvis ikke der bliver hentet en højre back ind inden transfervinduet lukker. Ligeledes vil det heller ikke overraske mig, hvis Siv ikke længere er i klubben, når vinduet lukker.
Med hensyn til en ny Højre back, tror jeg du har ret Kent. Men ude af klubben tror jeg nu ikke Siv kommer. Men han kommer nok til at friste en tilværelse på reserveholdet, sammen med de andre marginalspillere, og får nærmest kun spilletid i nødstilfælde på 1. holdet fremover. Faktisk var jeg ret overrasket over at se ham på Back positionen i går.
Med hensyn til angrebet, kunne jeg tænke mig snart at se Morten Nielsen i aktion.
Jeg ved godt at det ikke var den nemmeste kamp at få debut i, men nogen superlativer om Janssen fra den kamp kan jeg ikke finde. Lad os håbe vi kan det efetr torsdagens Europa league kamp.

Noe

Indlæg af Noe »

ArneR skrev: men nogen superlativer om Janssen fra den kamp kan jeg ikke finde.
Uskarpest dækker vel ganske fint ;)

Peter Ross

Indlæg af Peter Ross »

Jeg synes det er ganske unuanceret, sådan som folk prøver at tørre nederlaget af på Sivebæk. Jo vist, han laver en frygtelig pasning, der sekunder senere fører til Ipsa udvisning, men hvor mange andre spillere bedømmer I ud fra én aktion?
Det røde kort var, i mine øjne, ikke udslagsgivende for nederlaget i går. Det gjorde naturligvis betingelserne langt vanskeligere, men kigger man på statistikken, viser den:
12 afslutninger til os - 7 til SIF
31 indlæg fra vores side - 11 fra SIF
55-45 % i boldbesiddelse til vores fordel

Med andre ord dominerede vi kampen, selvom vi var en mand i undertal. Det er en kikset offsidefælde (Juelsgård) og en hjerneblødning fra Bak + frygtelig opdækning på det efterfølgende frispark, der koster os point.
Offensivt skabte vi det antal chancer, der var nødvendige, for at kunne vinde kampen. Heriblandt skabte Sivebæk mere eller mindre 2 af disse kæmpechancer på egen hånd, men det er forsvundet fuldstændig fra folks bedømmelse? Det må være lige vilkår for alle spillere, uanset om man hedder Sivebæk eller Rilwan.

Jeg er ikke selv fan af Siv på backen, men kigger man specifikt på Sivebæks indsats i går, ligger han med en afleveringsrate på 90 %, hvilket er ualmindeligt flot, når man tager så meget offensivt initiativ, som Siv gør. Det offensive initiativ resulterede i 8 indlæg, hvoraf minimum 2 skabte kæmpe chancer til Janssen, der burde have behandlet indlæggene efter fortjeneste, i stedet for hhv. at heade over og sparke ved siden af. Silkeborgs 11 indlæg vidner om, der ikke blev tilladt meget over kanterne, hvilket naturligvis skal komme Sivebæk til ros - samtidig holdte han Christian Holst fuldstændig ude af kampen, hvilket heller ikke bør trække ned i bedømmelsen.

Det er ved at blive lidt trivielt, at al modgang til FCM skal tørres af på Sivebæk, selvom han faktisk præsterer gode kampe fra tid til anden. Sivebæks kreditkonto er selvfølgelig skrabt helt i bund i forvejen, men hvis folk gang på gang sidder med fejlfinderen, for at stemple han som en fiasko, så får man det, man leder efter. En fiasko.

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

Peter Ross skrev:Jeg synes det er ganske unuanceret, sådan som folk prøver at tørre nederlaget af på Sivebæk.
Det synes jeg så, er en lidt unuanceret gengivelse af debatten ;)

Det er korrekt, at Siv bliver diskuteret, men Bak, Janssen, dødbolde, personlige fejl mv bliver altså også vendt ift kampens resultatet. Så jeg synes faktisk, at der er et ret nuanceret billede af årsagerne til nederlaget. Grunden til at Siv måske diskuteres mere end de andre ting er, at der er nogle, som forsvarer ham, hvor der ikke rigtig er nogen, som fx tager Bak i forsvar eller påstår, at vi er fantastiske på dødbolde :-)

Men jeg skal gerne indrømme, at af de nævnte årsager til nederlaget, så er Siv den faktor, som jeg har mindst tiltro til kan trænes væk eller kommer med tiden. Siv har kompetencerne til at blive en fantastiske back, men han har brug for at blive taktisk bedre og mere spilintelligent (og så kunne han generelt godt højne sin seriøsitet og indstilling). Desværre laver han så kostbare fejl, at jeg ikke synes han skal løbe rundt og få erfaring på FCMs førstehold. Send ham til Vejle i et år, hvor han så kan øve sig på backspillet - og lad os så se, hvad det kan blive til.

Besvar