Fcm-Silkeborg
Re: Fcm-Silkeborg
Da en del momenter da bør kunne tages med videre. Men selvfølgelig også noget der kan rettes på. Overordnet kom vi altså frem til en del 10 mod 11 og holdt da også SIF fra det store i store dele af kampen. Situationen hvor Ipsa bliver udvist og de to mål imod er da nok noget man bør se lidt på og se om man spilmæssigt kan komme lidt bedre i balance.
Krisoffersen blev rost for sin indsats under kampen, men SIFs mange professionelle frispark kunne sagtens have kastet nogle flere gule kort af sig, især i første halveg og så må der da være indført en ny regl i fodboldloven, hvis det er blev lovligt at komme i en gliddende tackling med begge ben strakt og knupperne forest ind i målmanden og slippe for videre tiltale. Jeg syntes godt nok vi så Hassan og Sly blive stoppet på lignende måder af den Ipsa brugte der førte til det røde kort, i sidste sæson, mange gange ude på kanten af feltet, uden dommerkræfterne var i stand til at dømme frispark. Man må håbe at det ikke kun er Ipsa den slags dømmes imod i denne sæson.
Krisoffersen blev rost for sin indsats under kampen, men SIFs mange professionelle frispark kunne sagtens have kastet nogle flere gule kort af sig, især i første halveg og så må der da være indført en ny regl i fodboldloven, hvis det er blev lovligt at komme i en gliddende tackling med begge ben strakt og knupperne forest ind i målmanden og slippe for videre tiltale. Jeg syntes godt nok vi så Hassan og Sly blive stoppet på lignende måder af den Ipsa brugte der førte til det røde kort, i sidste sæson, mange gange ude på kanten af feltet, uden dommerkræfterne var i stand til at dømme frispark. Man må håbe at det ikke kun er Ipsa den slags dømmes imod i denne sæson.
Skrev du virkelig det, FCMReal?FCMReal skrev:Mange positive momenter,
Den dér kan Sivebæk ikke tørre af på Ipsa. Det var 100% Sivebæks fejl, og endnu en til samlingen fra ham. Selv en fin offensiv kamp af Siv kan ikke rette op på, at han kostede os sejren i dag.FCMReal skrev:men men men, Ørgard skal ud at finde en klassemidtforsvar,
det her går ganske enkelt ikke mere, Bak og Albrechtsen er for ofte skadet, og ja ak ak ak, hvor er det stupid af Ipsa, han må også være en færdig mand i FCM på lige fod med Borring og Fagerberg, Ipse er bare ikke god nok, længere er den ikke.
Julle fantastisk indsats, Bak fik en hjerneblødning i dag, den udløste det frispark hvor Silkeborg bragte sig foran. Rilwan flot indsats, og god til at trække kort.
Salami, dejligt du er tilbage, god kamp fra ham også, Poulsen, du er der mere end det ser ud til, men mangler lige en smule i afleveringerne.
Borring, elendigt indhop, men det er jo heller ikke nemt, når SIF vælger at spille med 11 mand bag bolden. SLY momentvis fantastisk drive. Ipsa UB,, Men hvis den var rød, så var der lige så meget rødt i den anden ende ved straffesparket.
Sivebæk, tja jeg havde afskrevet dig på bakken, men du gjorde en god offensiv indsats i dag, men lader en del ønsker tilbage på det defensive, men du redder os på din hurtighed, som Bak ikke har. Janssen, Tja, jeg har sagt det før, og med fare for at blive beskyldt for ikke at have forstand på fodbold, så var din hjemmebane premiere ikke engang en 1. divisions klub værdig. Albæk, her der og alle vegne, og med et godt blik for spillet.
Salami, dejligt du er tilbage, god kamp fra ham også, Poulsen, du er der mere end det ser ud til, men mangler lige en smule i afleveringerne.
Borring, elendigt indhop, men det er jo heller ikke nemt, når SIF vælger at spille med 11 mand bag bolden. SLY momentvis fantastisk drive. Ipsa UB,, Men hvis den var rød, så var der lige så meget rødt i den anden ende ved straffesparket.
Sivebæk, tja jeg havde afskrevet dig på bakken, men du gjorde en god offensiv indsats i dag, men lader en del ønsker tilbage på det defensive, men du redder os på din hurtighed, som Bak ikke har. Janssen, Tja, jeg har sagt det før, og med fare for at blive beskyldt for ikke at have forstand på fodbold, så var din hjemmebane premiere ikke engang en 1. divisions klub værdig. Albæk, her der og alle vegne, og med et godt blik for spillet.
-
pedersen7500
- Site Admin
- Geografisk sted: Holstebro
Jeg kan blive rasende på folk der mener det er dommernes skyld vi taber idag og at vi ikk fik medaljer i sidste sæson. Dommeren gav da straffe til os i dag, måske skulle der have været rødt men det kommer nok an på hvordan man ser de forskellige situationer..
Nogle gange kan det være godt at tage FCM-brillerne af..
Vi SKAL blive skarpere oppe foran.. Jesus nogle chancer..
!
Er sædderne på Nordea der vist blev installeret til U21 EM en permanent løsning?
-
pedersen7500
- Site Admin
- Geografisk sted: Holstebro
Nej. Det er kun i mens vi stadig er med i EL.lars skrev:Er sædderne på Nordea der vist blev installeret til U21 EM en permanent løsning?
!
En supertræls premiere-kamp, der vel på fremragende vis demonstrerede alle vores problemer:
1. Kom nu med den nye højre back! Sivebæk koster i hver eneste kamp, hvor han er med. Han gjorde det fint offensivt - dog stadig dårlige indlæg.
2. Scor nu på chancerne! Vi skaber rigelig med chancer, men Sly og Jansse mfl. er ikke skarpe nok, når det gælder.
3. Få nu styr på dødboldene! Offensivt skaber vi intet på vores dødbolde og defensivt indkasserer vi igen mål. Det er simpelthen ikke godt nok. Det handler bare om at træne det!
4. Hold nu op med de personlige fejl! Siv, Ipsa og Bak laver individuelle fejl i dag, som koster os sejren.
Udover ovennævnte punkter, så var der i det generelle spil en del opløftende elementer, og det var i lange perioder svært at se, at vi var i undertal. Janssens debut var svær at bedømme, da udvisningen gør, at han ender med at spille eneangriber, hvilket ikke er måden han skal bruges på. Han kom dog afslutninger, hvilket var positivt, men med mere skarphed havde han scoret i hvert fald 1 mål i dag.
Vi er nu i en situation, hvor kampen næste mandag mod HB Køge SKAL vindes.
1. Kom nu med den nye højre back! Sivebæk koster i hver eneste kamp, hvor han er med. Han gjorde det fint offensivt - dog stadig dårlige indlæg.
2. Scor nu på chancerne! Vi skaber rigelig med chancer, men Sly og Jansse mfl. er ikke skarpe nok, når det gælder.
3. Få nu styr på dødboldene! Offensivt skaber vi intet på vores dødbolde og defensivt indkasserer vi igen mål. Det er simpelthen ikke godt nok. Det handler bare om at træne det!
4. Hold nu op med de personlige fejl! Siv, Ipsa og Bak laver individuelle fejl i dag, som koster os sejren.
Udover ovennævnte punkter, så var der i det generelle spil en del opløftende elementer, og det var i lange perioder svært at se, at vi var i undertal. Janssens debut var svær at bedømme, da udvisningen gør, at han ender med at spille eneangriber, hvilket ikke er måden han skal bruges på. Han kom dog afslutninger, hvilket var positivt, men med mere skarphed havde han scoret i hvert fald 1 mål i dag.
Vi er nu i en situation, hvor kampen næste mandag mod HB Køge SKAL vindes.
Vi var rent ud sagt uheldige i dag. Indstillingen fejlede ikke noget, og vi producerede masser af chancer, men det gik bare ikke vores vej.
Janssen synes jeg gjorde det okay, det er tydeligt at han ikke er indspillet på holdet endnu, det bliver bedre når han ved hvor han skal heade boldene hen, og når hans medspillere ved hvordan han skal spilles.
Julle var fremragende.
Jeg var ikke så begejstret for Kasper Jensen og Salami i dag. Men alt i alt burde vi have vundet. Det er virkelig træls at tabe på hjemmebane, og så til Silkeborg, men sæsonen er heldigvis ung.
Janssen synes jeg gjorde det okay, det er tydeligt at han ikke er indspillet på holdet endnu, det bliver bedre når han ved hvor han skal heade boldene hen, og når hans medspillere ved hvordan han skal spilles.
Julle var fremragende.
Jeg var ikke så begejstret for Kasper Jensen og Salami i dag. Men alt i alt burde vi have vundet. Det er virkelig træls at tabe på hjemmebane, og så til Silkeborg, men sæsonen er heldigvis ung.
-
sebastian94
- Geografisk sted: Skive
Virkeligt et ærgeligt nederlag. Og at se Thygesen lige har scoret for brøndby gør bestemt ikke dagen bedre!
Petter, Petter, Petter, Petter Andersson
Hvem er Thygesen??sebastian94 skrev:Virkeligt et ærgeligt nederlag. Og at se Thygesen lige har scoret for brøndby gør bestemt ikke dagen bedre!
Super ærgerligt nederlag idag! Syns bestemt der var mange positive elementer i opspillet, men vi mangler lige det sidste hele tiden.
Syns egentlig Janssen gør det nogenlunde, dog ikke nogen fantastisk debut, men bestemt heller ikke de bedste forudsætninger. Men han går flere gange med i opspillet, hvorefter han søger ind i feltet. Og med tiden, er jeg sikker på at dette vil give mange mål.
Har lige set at stemningen til kampen idag er blevet gjort grin med i sporten.dk´s liveopdatering, men den var heller ikke noget at prale af.
Lige meget hvor lidt indspillet han er, så har han altså 3 100% chancer fra nært hold som bare skal resultere i en scoring. Den han brænder lige efter han har glemt at dække Flintesønnen op, OMG, hvor er da gigantisk storRavnen skrev: Janssen synes jeg gjorde det okay, det er tydeligt at han ikke er indspillet på holdet endnu, det bliver bedre når han ved hvor han skal heade boldene hen, og når hans medspillere ved hvordan han skal spilles.
Men ellers en god fight og godt spil i langt det meste af kampen og vi var da Silkeborg overlegne i undertal og hold da kæft hvor er afrikanerne da gode og hurtige
Men ak, til 7. og sidst så var det vel bare som det plejer. Et pivhamrende uskrapt FCM mandskab i begge ender når det virkelig gælder og individuelle fejl på et plan som bare ikke må forekomme i Superligaen. Syntes det er noget vi har sket før
Det kan godt være Siv svigter ved målet, men det gør Uha-Upsa altså også. Han bliver rundet aaaallllt for let og laver en torskedum nødbremse. Og deres mål, studier i elendigt forsvarsspil, det er jo så man krummer tåer!!
Sæsonen er lige gået igang, men vi taber bare alt for mange nemme point til jeg tror vi kan gøre os gældende for alvor i toppen. Øv for fanden, men vi må op på hesten igen og så arbejde videre med de mange positive tendenser i spillet.
Med Ørgaard får travlt nu! Upsa får vel 2 dage for den direkte røde og vi går vel allesammen og venter på nyheden om at Bak igen er ukampdygtig pga sine glasben. Vi har ihvertfald 3 midterforsvarere ude nu og med unge Koch Nielsen ude med en korsbåndsskade så haster det. En ny forsvarer og det skal allerede være i den kommende uge sådan han er klar til HB Køge må mandag!!!!
Det er som den engelske kommentator sagde i Wales, men spiller ikke Janssen i boksen. Det samme så vi foråret, hvor man heller ikke spillede Hvilsom. - Janssen er rigtig god til at iscenesætte de andre spillere, men omvendt flagrer vores boksspillere alene rundt, uden man tager dem med i spillet.Ravnen skrev:Vi var rent ud sagt uheldige i dag. Indstillingen fejlede ikke noget, og vi producerede masser af chancer, men det gik bare ikke vores vej.
Julle var fremragende.
Julle fantastisk i dag. - Rilwan tror jeg ikke vi får lov at beholde på sigt.- Godt kæmpende afrikanere, men Salami holder stadig ikke en hel kamp , og Sly var som altid helt væk i 2.halvleg.
Borring kunne man ønske fik noget selvtillid.....måske også Siv....for det er stadig ikke for godt.
Lad os håbe det bedste for sæsonen.
Er sgu ked af kun at have sure opstød herinde. Men for hel....
Hvorfor har vi ikke øvet det defensive i opstarten? Vi laver stadig de samme børnefejl og vores anfører er fortsat en hovedløs hane. Det er simpelthen til at tude over! Jeg er pi... ligeglad med om man ønsker flot og offentsiv fodbold. Effektiv fodbold kan også spilles smukt - og så får man endda ofte points ud af det.
Det kan ikke være rigtigt at man har et setup, hvor det kræves at angriberne skal score 4 mål hver gang for at opveje de 2-3 mål, vi lukker ind i gennemsnit.
Jeg er fuc... pissed! Så lær det dog!
"Men nu fik vi jo også en mand smidt ud... og det var vist ikke helt i orden!" (temmelig frimodigt omskrivning af Riddersholm udtalelse).
Jo, Glen... det røde kort var sgu god nok. Men situationen der førte op til det og lige præcis det, der er galt. Vi spiller alt, alt, alt for naivt og når der så skal kompenseres for, at vi står så lange oppe i banen, så bliver disse mand mod mand dueller, hvor specielt Bak sateser alt på et bræt gang på gang, altså bare normen. Det er ikke Ipsas skyld idag - det er hele det defensive setup! - eller rettere mangel på samme!
/Cortez
Hvorfor har vi ikke øvet det defensive i opstarten? Vi laver stadig de samme børnefejl og vores anfører er fortsat en hovedløs hane. Det er simpelthen til at tude over! Jeg er pi... ligeglad med om man ønsker flot og offentsiv fodbold. Effektiv fodbold kan også spilles smukt - og så får man endda ofte points ud af det.
Det kan ikke være rigtigt at man har et setup, hvor det kræves at angriberne skal score 4 mål hver gang for at opveje de 2-3 mål, vi lukker ind i gennemsnit.
Jeg er fuc... pissed! Så lær det dog!
"Men nu fik vi jo også en mand smidt ud... og det var vist ikke helt i orden!" (temmelig frimodigt omskrivning af Riddersholm udtalelse).
Jo, Glen... det røde kort var sgu god nok. Men situationen der førte op til det og lige præcis det, der er galt. Vi spiller alt, alt, alt for naivt og når der så skal kompenseres for, at vi står så lange oppe i banen, så bliver disse mand mod mand dueller, hvor specielt Bak sateser alt på et bræt gang på gang, altså bare normen. Det er ikke Ipsas skyld idag - det er hele det defensive setup! - eller rettere mangel på samme!
/Cortez
Vi taber kampen på personlige fejl, børnefejl i mine øjne. Det man lære som lilleput spiller er stadig ikke get ind i Siv, spil kun på tværs hvis du er 120% sikker på egen bane halvdel i presset situationer. Må sige hvis vi forsætter med den satsede stil i defensiven, vil vi skal bruge 3 nye forsvars spiller for vi vil få mange karantæner. Forsår ikke vi snart for styr på de dødbolde både offensiv, og defensivt. Mange spillere gjrde det rigtig godt især Julle, og Hassan var gode og synes Jacop poulsen spillede godt og løb mange meter på midtbanen. Mest trist er det at se Borring kom ind og virke total fraværende, og uden motivation hvor simple ting som tæmninger,små afleveringer mislykkes. Kåber vi snart finder en løsning på midter forsvaret for det trænger virklig til at blive strammes op i de defensive opgaver, og fordeling af opgaver.
Ja undskyld jeg spørger Pedersen7500, men jeg syntes ikke jeg kan læse nogen indlæg, der giver dommereen skylden for nederlaget, så jeg må formode du er i godt humør.pedersen7500 skrev:Jeg kan blive rasende på folk der mener det er dommernes skyld vi taber idag og at vi ikk fik medaljer i sidste sæson. Dommeren gav da straffe til os i dag, måske skulle der have været rødt men det kommer nok an på hvordan man ser de forskellige situationer..