Målmandsduellen
-
Jesper BW1100
Målmandsduellen
http://www.fcm.dk/index.php?ID=1&nyhedI ... hed&topID=
Glenn har valgt Kasper som førstekeeper. Jeg kan ikke huske hvornår jeg selv har været så meget i tvivl om hvem jeg helst ville have på mål. Der er fordele og ulemper ved begge dele. Dog må jeg sige at jeg har en svaghed for Lössl, da han fra dag ét gik uimponeret fra ungdoms-/reservebold til Superligaen. Men hvis Glenn mener, at Kasper er det bedste valg stoler jeg selvfølgelig på dét. Men jeg havde nok valgt anderledes hvis jeg var træner, også med Lössls salgspotentiale i mente. Men hvad mener folk på graven. Er det et rigtigt valg? Vil Lössl komme styrket ud af det her, og vende tilbage på førsteholdet eller slår det ham ud?
Glenn har valgt Kasper som førstekeeper. Jeg kan ikke huske hvornår jeg selv har været så meget i tvivl om hvem jeg helst ville have på mål. Der er fordele og ulemper ved begge dele. Dog må jeg sige at jeg har en svaghed for Lössl, da han fra dag ét gik uimponeret fra ungdoms-/reservebold til Superligaen. Men hvis Glenn mener, at Kasper er det bedste valg stoler jeg selvfølgelig på dét. Men jeg havde nok valgt anderledes hvis jeg var træner, også med Lössls salgspotentiale i mente. Men hvad mener folk på graven. Er det et rigtigt valg? Vil Lössl komme styrket ud af det her, og vende tilbage på førsteholdet eller slår det ham ud?
Re: Målmandsduellen
Rigtig svært syns jeg! Lössl tog os alle med storm, da han kom ind på holdet og agerede en sikker sidste skanse, og jeg har ligeledes været begejstret for ham siden. Dog så vi et formdyk ved ham i foråret (både i FCM og på u21), hvor Kasper så slog til.
Jeg kan godt følge Ridderholms forklaring med at Kasper er mere frembrusende og nok en bedre ledertype end Lössl, og det har trænerteamet vægtet højest fremfor talentet. Jeg er dog personligt lidt ked af det , men er sikker på at Kasper nok skal klare opgaven rigtig godt, og jeg er endnu mere sikker på at Lössl vil knokle røven ud af bukserne for at komme tilbage i målet, og muligvis endda endnu stærkere tilbage i målet!
Jeg kan godt følge Ridderholms forklaring med at Kasper er mere frembrusende og nok en bedre ledertype end Lössl, og det har trænerteamet vægtet højest fremfor talentet. Jeg er dog personligt lidt ked af det , men er sikker på at Kasper nok skal klare opgaven rigtig godt, og jeg er endnu mere sikker på at Lössl vil knokle røven ud af bukserne for at komme tilbage i målet, og muligvis endda endnu stærkere tilbage i målet!
Et par ord fra en skuffet Lössl: http://tv2sport.dk/node/81396
ked af at se et ungt talent gå tabt..... det eneste han mangler er erfaring og så bliver han 100 gange mere værd for FCM end Kasper. Synes glen går imod FCM eget princip om at lade de unge komme frem og få en chance.
han stod som et lunt salgsemne før EM - og havde Glen været smart, havde han ikke bænket lössl 2 kampe inden sæsonslut. Er sikker på at han havde beholdt sin plads som 1. målmand på U21 hvis det ikke var pga. Glen.
kan godt forstå hvis Lössl føler sig snydt.
han stod som et lunt salgsemne før EM - og havde Glen været smart, havde han ikke bænket lössl 2 kampe inden sæsonslut. Er sikker på at han havde beholdt sin plads som 1. målmand på U21 hvis det ikke var pga. Glen.
Jamen hvis vi skal vinde fodboldkampe skal manden i målet være den rigtige. Hatten af for Glen, for at bænke Løssl, syntes han har lukket rigeligt med mål ind.
Hvis der ikke skal mere til før end Lössl giver op, så har han alligevel ikke psyken til at være professionel fodboldspiller. Han skal nok komme igen. Vi burde i stedet glæde os over den fantastiske konkurrence på målmandsposten, en situation vi aldrig før har været i.kimling skrev:ked af at se et ungt talent gå tabt.....
okay fair nok at I mener det - men hvis målmanden skal tage konsekvensen af, at der er for mange mål der bliver lukket ind - hvorfor skal et forsvar der sejler fuldstændigt ikke kigges i eftersyn??? nem løsning for glen bare at give målmanden skylden. desuden - hvem siger at Lössl har givet op? undskyld men er der nogle af jer der kender ham siden sådan en udtalelse kommer?!? han kommer stærkt igen, det er jeg ikke i tvivl om.
Måske fordi det forsvar du snakker om, ikke var det samme særlig mange kampe igennem foråret. Der manglede alternativer, og det var meget sjældent vores trænere havde flere end 4 kvalificerede forsvarer klar til kamp.kimling skrev:okay fair nok at I mener det - men hvis målmanden skal tage konsekvensen af, at der er for mange mål der bliver lukket ind - hvorfor skal et forsvar der sejler fuldstændigt ikke kigges i eftersyn???
Det med at Lössl giver op, kommer af det som du selv skriver "ked af at se et ungt talent gå tabt".. Der siger du jo selv at Lössl grundet fravælgingen går tabt. Ellers er der ingen der siger det.kimling skrev:nem løsning for glen bare at give målmanden skylden. desuden - hvem siger at Lössl har givet op? undskyld men er der nogle af jer der kender ham siden sådan en udtalelse kommer?!? han kommer stærkt igen, det er jeg ikke i tvivl om.
Jeg synes det var fuldstændig vanvittigt at fravælge Lössl sidste sæson, udelukkende på grund af timingen. Vi havde et stort salgspotentiale i ham, og der var absolut ingen grund til at vrage ham til de sidste par kampe og derved forringe hans chancer for at vise sig frem til u21-em.
Men hvis Glenn føler at Kasper på nuværende tidspunkt er stærkere end Lössl, så synes jeg det er helt fair at vælge ny keeper og jeg tror Glenn er den der er i bedst stand til at tage denne beslutning.
-
Steffen am
Hmm.. Glen siger vel også at det er 51-49, og altså ret tæt.
Til det med om et ungt talent der er gået tabt, er vel om han kunne finde på at lave en "Heinze", altså at smutte til en anden klub pga. af konkurrence i målet?
Men han må vel have en kontrakt han ikke lige kan løbe fra
Men sku godt nok med to "1. holdsmålmænd."
Tror nok Glen har gjort det rigtige 'nu', men lad os da håber Jonas ikke løber nogen vejne.
Til det med om et ungt talent der er gået tabt, er vel om han kunne finde på at lave en "Heinze", altså at smutte til en anden klub pga. af konkurrence i målet?
Men han må vel have en kontrakt han ikke lige kan løbe fra
Men sku godt nok med to "1. holdsmålmænd."
Tror nok Glen har gjort det rigtige 'nu', men lad os da håber Jonas ikke løber nogen vejne.
Kasper Jensen har tidligere udtalt at han ikke vil agere 2. målmand resten af karrieren, og hvis det var det FCM ville bruge ham til er jeg rimelig sikker på at Kasper nok skulle finde en anden klub at spille i. Jeg syntes det er godt af Glenn. Ja, det er f*ndme en skam at Lössl blev vraget til u21-EM muligvis pga. det, men han lukkede altså mange mål ind til sidst. Personligt syntes jeg også det er synd for Lössl, jeg syntes virkelig han er en god person og målmand, men at miste Jensen OG Lössl er tusind gange værre end at beholde dem beggekimling skrev:ked af at se et ungt talent gå tabt..... det eneste han mangler er erfaring og så bliver han 100 gange mere værd for FCM end Kasper. Synes glen går imod FCM eget princip om at lade de unge komme frem og få en chance.![]()
Hvis Glen og FCM havde været rigtig smarte, så havde de ikke bænket Jonas med 2 kampe igen, også havde de fået solgt ham for 1 til 1,5 mill euro her i sommers.. Så havde man fået penge ud fra sit talent og man havde beholdt den målmand, som man tilsyneladende mener er bedst. .
Jeg synes at det er en skam, at Glen smadrede det største salgsemne i klubben denne sommer ..
Jonas forsvinder ingen steder, han vil have hans plads igen, men jeg tror ikke at der skal herske nogen tvivl om, at han er utrolig ufortående overfor hvad der er sket ..
Jeg fastholder min personlige mening om, at det mere var forsvaret der tabte kampene i foråret end det var Jonas, og han koster reelt kun 1 mål og 1 kamp, og det er den i sønderjyske. .
Og bare lige for at få det helt på plads, så har Jonas langt fra givet op!
Jeg synes at det er en skam, at Glen smadrede det største salgsemne i klubben denne sommer ..
Jonas forsvinder ingen steder, han vil have hans plads igen, men jeg tror ikke at der skal herske nogen tvivl om, at han er utrolig ufortående overfor hvad der er sket ..
Jeg fastholder min personlige mening om, at det mere var forsvaret der tabte kampene i foråret end det var Jonas, og han koster reelt kun 1 mål og 1 kamp, og det er den i sønderjyske. .
Og bare lige for at få det helt på plads, så har Jonas langt fra givet op!
Nu er du ude på noget af et sidespor, Glen skal selvfølgeligt stille i stærkeste opstilling. At han havde et alvorligt formdyk må have været tydeligt for alle involverede undtagen ham selv. Man bliver ikke sat af U21 holdet lige op til starten bare fordi man ikke har spillet de to seneste superligarunder.Starbucks skrev:Hvis Glen og FCM havde været rigtig smarte, så havde de ikke bænket Jonas med 2 kampe igen, også havde de fået solgt ham for 1 til 1,5 mill euro her i sommers.. Så havde man fået penge ud fra sit talent og man havde beholdt den målmand, som man tilsyneladende mener er bedst. .
Kasper Jensen har havde på det tidspunkt presset Jonas til træning over en længere periode. Og så skal der ikke meget til at blive skubbet af pinden. Og selvom Jonas ikke kostede os frygteligt mange point, så havde han potentiale til det. Han lavede et hav af fejl som heldigvis ikke blev udnyttet. Jeg er af den overbevisning at KBN og MA har en stor andel i det valg der blev taget dengang og sådan skal de også være.
Det er da fint hvis Løssel ikke har givet op, men jeg tror at FCM har fundet sin 1 keeper der vil stå i mange år fremover. Nu må vi så i den kommende til se hvad Løssel er gjort af.
Du tror helt seriøst, at MA og KBN har haft noget at skulle sige i forbindelse med hvem der står ?Dennis skrev:Starbucks skrev:
Kasper Jensen har havde på det tidspunkt presset Jonas til træning over en længere periode. Og så skal der ikke meget til at blive skubbet af pinden. Og selvom Jonas ikke kostede os frygteligt mange point, så havde han potentiale til det. Han lavede et hav af fejl som heldigvis ikke blev udnyttet. Jeg er af den overbevisning at KBN og MA har en stor andel i det valg der blev taget dengang og sådan skal de også være.
Det er da fint hvis Løssel ikke har givet op, men jeg tror at FCM har fundet sin 1 keeper der vil stå i mange år fremover. Nu må vi så i den kommende til se hvad Løssel er gjort af.
Fra den anden tråd om Tim Janssen kopierer jeg lige følgende indStarbucks skrev:Du tror helt seriøst, at MA og KBN har haft noget at skulle sige i forbindelse med hvem der står ?Dennis skrev:Starbucks skrev:
"I Herning er Janssen meget glad for ledelsesstilen under Glen Riddersholm, der meget gerne tager spillerne med på råd"
Hvilket vel stemmer meget overens med Dennis´ indsigt i hverdagen i FCM
Netop anføreren og en af de mest garvede spillere bør da være nogle som man kan tage med på råd?
Tilsyneladende så drejer det sig måske mest om hvordan målmændene kommunikerer - Lössl er lidt mere stille og Jensen noget mere frembrusende
I den periode hvor holdet ikke altid præsterede så godt pga stor udskiftning i eks forsvaret er der måske taget mere hensyn til en der er mere aktiv verbalt
Lössl er en super målmand og han skal nok komme igen!!!
Jeg kan se det er som om nogen ser det som en dødsdom over Lössels karrierer.
Intet kunne efter min mening være mere forkert. Lössel kom ind og i en hektisk periode med mange kampe og med forskelligt forsvar hver kamp har han haft nok at se til. Han er samtidigt presset af Kasper, der nu for en tid i det mindste har overtaget første målmands rollen.
Jeg ser det som en tid til at få hovedet med, finde sine prioriteter og begynde at arbejde mod sine mål igen. Jeg mener han har vist han kan klare presset, men nu skal der bygges på og Kasper er en udemærket benchmark for hvad han skal kunne.
En ting er at få pladsen fordi der ikke er andre bud. Noget andet at erobrer pladsen fra en etableret og rutineret modstander.
Når Lössel kommer i næste omgang, så vil vi se en of ikke færdig udviklet målmand så i hvert fald en voksen en af slagsen.
Intet kunne efter min mening være mere forkert. Lössel kom ind og i en hektisk periode med mange kampe og med forskelligt forsvar hver kamp har han haft nok at se til. Han er samtidigt presset af Kasper, der nu for en tid i det mindste har overtaget første målmands rollen.
Jeg ser det som en tid til at få hovedet med, finde sine prioriteter og begynde at arbejde mod sine mål igen. Jeg mener han har vist han kan klare presset, men nu skal der bygges på og Kasper er en udemærket benchmark for hvad han skal kunne.
En ting er at få pladsen fordi der ikke er andre bud. Noget andet at erobrer pladsen fra en etableret og rutineret modstander.
Når Lössel kommer i næste omgang, så vil vi se en of ikke færdig udviklet målmand så i hvert fald en voksen en af slagsen.
Nogen kaster med brosten, andre kaster håndtegn.
Jeg nøjes bare med at kaste skygge.
/Hekler
Jeg nøjes bare med at kaste skygge.
/Hekler