I mine øjne et rigtig fint køb. Janssen kommer med lige nøjagtig de kompetencer vi mangler, så hvis han er i stand til at udfolde talentet i FCM, så kan det blive rigtig godt.
Han er i den grad en angriber, der bliver i boksen og scorer mange mål inde omkring det lille felt. Dvs han er en helt anden type en Sylvester og Thyge, som er langt mere flagrende. Der er naturligvis en risiko for, at han vil blive opfattet som doven, da han jo ikke er en angriber, der skaber tingene på egen hånd, men i stedet er meget afhængig af at blive serviceret af medspillerne (ligesom Frank).
Så 10-4 herfra til Ørgaard. Så mangler vi bare en højre back, samt lidt udlugning i lønbudgettet.
Jeg er nu stadig ikke til langhårede fodboldspillere, de spiller som regel på pige holdende, og dem har jeg ikke noget i mod.
Men som Kent han skriver, er Janssen en spiller der bliver i Boksen, og helst skal have det serveret. Så må jeg jo bøje mig og sige at med de chancer vi har produceret og ikke omsat, her i foråret netop pga af manglen på en mand i Boksen. Så er han måske lige det vi har brug for. Lad os håbe tiden viser i har ret.
Når man ser tilbage på vores debatter efter nederlag og uafgjorte resultater i sidste sæson, så ser man typisk vores ærgrelse over alle de næsten-chancer vi får, hvor der bare mangler en fuldblodsangriber, der er stærk i feltet og scorer på de chancer! Det har vi lige fået, og til vores spillestil, hvor der skabes mange chancer, så tror jeg vi bliver giftige næste sæson. Og jeg tror Janssen får et kanon scorringssnit. Hvis vi så bare lige får forstærkninger bag til, så der kan blive lukket bedre af, så er det helt kanon.
Fornuftigt indkøb af en ægte boksspiller, hvilket vi har manglet meget længe.
Of topic: att ArneR: Ja for det er jo altid en god ide at fravælge spillere på baggrund af deres hårlængde. Bare spørg tidligere den tidligere argentinske landstræner der fravalgte Batistuta og Caniggia med samme begrundelse
Husum skrev:Fornuftigt indkøb af en ægte boksspiller, hvilket vi har manglet meget længe.
Of topic: att ArneR: Ja for det er jo altid en god ide at fravælge spillere på baggrund af deres hårlængde. Bare spørg tidligere den tidligere argentinske landstræner der fravalgte Batistuta og Caniggia med samme begrundelse
Ja, heldigvis Husum, er det sådan at nogen kan lide moderen, og andre datteren. Og jeg har noget med langhårede drenge. Sådan er det bare.
Her er lidt målstatistik på Janssen sammenlignet med ligaens andre målscorere i de sidste 2 sæsoner. Tallet før navnet er antal superligamål de sidste to sæsoner - tallet efter er antal minutters spilletid per mål.
Mål Spiller Min/mål
39 Dame N'Doye 129
32 Peter Utaka 175
28 Cesar Santin 127
23 Tim Janssen 200
18 Morten Duncan 124
17 Frank Kristensen 180
17 Rajko Lekic 226
17 Christian Holst 269
17 Kenneth Fabricius 313
16 Michael Krohn-Dehli 314
14 Jesper Lange 256
14 Hans Henrik Andreasen 388
12 Mikkel Thygesen 444
Janssen er altså den 4. mest scorende angriber kun overgået af N'Doye, Utaka og Santin. Dem er der vist ikke nogen, som tror på at vi kan hente til klubben, så vi kan vel konstatere at Janssen er den bedste angriber i ligaen, som vi kunne hente. Janssen ser ud til at være lige så effektiv som Frank og bør score dobbelt så mange mål som Thyge, hvis han får lige så meget spilletid (den sidste sammenligningen holder naturligvis ikke helt, da Thyge har spillet en del som midtbanespiller)
Iøvrigt et imponerende målsnit Duncan har holdt sig i de 2*½ sæson, som han har spillet i ligaen indenfor de sidste 2 år. Han er faktisk den skarpeste angriber i den periode.
Kent skrev:Her er lidt målstatistik på Janssen sammenlignet med ligaens andre målscorere i de sidste 2 sæsoner. Tallet før navnet er antal superligamål de sidste to sæsoner - tallet efter er antal minutters spilletid per mål.
Mål Spiller Min/mål
39 Dame N'Doye 129
32 Peter Utaka 175
28 Cesar Santin 127
23 Tim Janssen 200
18 Morten Duncan 124
17 Frank Kristensen 180
17 Rajko Lekic 226
17 Christian Holst 269
17 Kenneth Fabricius 313
16 Michael Krohn-Dehli 314
14 Jesper Lange 256
14 Hans Henrik Andreasen 388
12 Mikkel Thygesen 444
Janssen er altså den 4. mest scorende angriber kun overgået af N'Doye, Utaka og Santin. Dem er der vist ikke nogen, som tror på at vi kan hente til klubben, så vi kan vel konstatere at Janssen er den bedste angriber i ligaen, som vi kunne hente.
Du kan bare ikke lade det stå alene - det giver ikke et helt billede. Det er rigtigt, at Janssen en den 4. mest scorende, men tiden han har brugt på det skal jo også ind i regnskabet... Det betyder dog ikke det helt store, da han kun rykker 1 plads ned og byttes "Duncan". Han presses af "Farlige", som selvom han ikke har været i kampform i MANGE af sine kampe pga. skader har et snit, på næsten det samme.
Ulv865
"Oh no, we never let go, through the calm and through the storm - oh no, we never let go, in every high and every low - oh no, we never let go, 'cause we love FC Midtjylland"