http://tv2sport.dk/node/80071
Så nu kigger englænderne sig om efter en anden dansk klub. Det er nok ikke FCM, da FCM næsten har sikret sig nogle indermillioner (dog går de til akademiet og ikke til spillerindkøb som den engelske fond - så kunne det være en mulighed?).
Men hvem kunne det så være, hvis der er noget i det?
Jeg kunne forestille mig, at sådan nogle englændere vil have noget professionelt at investere i, og dermed også en klub der spiller med i Europa. Kunne OB være en mulighed?
Jeg ved egentlig ikke hvad jeg ville synes om de penge, da det igen giver lidt en følelse af en rigmand der vil have en klub som hobby (A la Chealse).
Brøndby mister engelske fondsmillioner
Brøndby mister engelske fondsmillioner
FC Midtjylland
Re: Brøndby mister engelske fondsmillioner
Der er jo masser af klubber, der mangler penge. AaB og AGF er jo to gode eksempler. Deres historik ift at være i stand til at sælge spillere med fortjeneste (hvilket jo er ret vigtigt for hedgefonden) tæller dog nok en del ned. På det område er vi nok de mest interessante, og det kan vel ikke udelukkes, at vi potentielt kunne være interesseret i dette - vi har jo før gjort det flere gange, og lige nu er Jakob Poulsen jo købt af investorer.
Jeg tror dog ikke, at det kommer lige nu, da energien bruges på inder-millionerne, men det kan da sagtens være en attraktiv model ift at hente 1-2 profiler i fremtiden, til at supplere de unge spillere og talenterne.
I den nuværende situation kunne man fx sagtens forestille sig, at hedgefonden gik ind og gjorde det muligt for enten os, AaB eller AGF at hente Duncan, som med ret stor sandsynlighed kunne sælges videre med fortjeneste om 1-2 år. Eller hvad med fx Djiby Fall?
Jeg tror dog ikke, at det kommer lige nu, da energien bruges på inder-millionerne, men det kan da sagtens være en attraktiv model ift at hente 1-2 profiler i fremtiden, til at supplere de unge spillere og talenterne.
I den nuværende situation kunne man fx sagtens forestille sig, at hedgefonden gik ind og gjorde det muligt for enten os, AaB eller AGF at hente Duncan, som med ret stor sandsynlighed kunne sælges videre med fortjeneste om 1-2 år. Eller hvad med fx Djiby Fall?
Jeg håber, at vi modstår fristelsen. Uanset hvordan man vender og drejer det, så står vi med lønbyrden på de spillere, som kommer ind. Det koster på kort, og på lang sigt: Vi kommer altså let ind i en negativ spiral, som minder om den Lynge er eksponent for i ÅB, bare med fondsejede spillere i stedet for leje. Når en spiller ryger, så SKAL vi hente en hurtig erstatning ind, men har ikke pengene til at erstatte selv. Vi kommer til at belaste driftsomkostningerne væsentligt, uden at kunne forbedre transferbalancen. Det er som at pisse i bukserne, for at holde sig varm.Kent skrev:I den nuværende situation kunne man fx sagtens forestille sig, at hedgefonden gik ind og gjorde det muligt for enten os, AaB eller AGF at hente Duncan, som med ret stor sandsynlighed kunne sælges videre med fortjeneste om 1-2 år. Eller hvad med fx Djiby Fall?
Jeg tror nu ikke økonomien bliver det største problem, HVIS det at hente løntunge spillere ind til holdet, medfører bedre resultater (CL stort set hvert år), så bliver interessen også større, og der kommer en større fanmængde, flere tv-penge og flere investorer og sponsorer. Men er det værd, at tage den chance?Noe skrev:
Jeg håber, at vi modstår fristelsen. Uanset hvordan man vender og drejer det, så står vi med lønbyrden på de spillere, som kommer ind. Det koster på kort, og på lang sigt: Vi kommer altså let ind i en negativ spiral, som minder om den Lynge er eksponent for i ÅB, bare med fondsejede spillere i stedet for leje. Når en spiller ryger, så SKAL vi hente en hurtig erstatning ind, men har ikke pengene til at erstatte selv. Vi kommer til at belaste driftsomkostningerne væsentligt, uden at kunne forbedre transferbalancen. Det er som at pisse i bukserne, for at holde sig varm.
Hvis succesen ikke bliver stor, så er man lidt på røven, man har løntunge spillere, som ikke kan sælges til det beløb som hedgefonden gav, og så vækkes der først og fremmest store problemer.
En anden ting man skal sætte spørgsmålstegn ved, er hvor længe de sponorerede spillere skal spille på holdet. Det stemmer jo ikke overens med FCM's strategi, at hente spillere ind, der overtager de unge talenters plads, og så smutter de igen efter et halvt år. Det giver hverken nogle de unge kan læne sig op ad, ikke et stabiliseret mandskab, og kan endda skabe frustrationer blandt klubbens ejede spillere og de fondsejede.
Men det problem opstår kun, hvis de fondsejede spillerne befinder sig i FCM i en halv eller hel sæson, og der er alt for mange af dem, ikke hvis er i klubben over et par sæsoner eller 3. Og kun hvis det kun er 1-3 spillere det drejer sig om, således det ikke kommer som et sportsligt chok for klubben når de så skal væk igen. Så vil det efter min mening være okay, bare de ikke er for dyre til FCM's nuværende økonomi, så det rammer klubbens økonomi negativt med den tunge løn, og hvis de fine resultater ikke kommer på stribe, som nok er målet. Hvertfald til at starte med, og så må man se hvordan det udvikler sig, i takt med at FCM's økonomi bliver bedre (bedre resultater). Men ja, måske det blot er et drømmescenraie, og ikke en chance man skal tage i den virkelige verden
FC Midtjylland
Det scenarie du indledende snakker om, er netop den fejl de fleste begår. Der bliver ikke sat tæring efter næring, og man regner med at kunne forøge omkostningerne, "fordi så kommer indtægterne jo nok også".AlwaysFCM skrev:Jeg tror nu ikke økonomien bliver det største problem, HVIS det at hente løntunge spillere ind til holdet, medfører bedre resultater (CL stort set hvert år), så bliver interessen også større, og der kommer en større fanmængde, flere tv-penge og flere investorer og sponsorer. Men er det værd, at tage den chance?Noe skrev:
Jeg håber, at vi modstår fristelsen. Uanset hvordan man vender og drejer det, så står vi med lønbyrden på de spillere, som kommer ind. Det koster på kort, og på lang sigt: Vi kommer altså let ind i en negativ spiral, som minder om den Lynge er eksponent for i ÅB, bare med fondsejede spillere i stedet for leje. Når en spiller ryger, så SKAL vi hente en hurtig erstatning ind, men har ikke pengene til at erstatte selv. Vi kommer til at belaste driftsomkostningerne væsentligt, uden at kunne forbedre transferbalancen. Det er som at pisse i bukserne, for at holde sig varm.
Hvis succesen ikke bliver stor, så er man lidt på røven, man har løntunge spillere, som ikke kan sælges til det beløb som hedgefonden gav, og så vækkes der først og fremmest store problemer.
En anden ting man skal sætte spørgsmålstegn ved, er hvor længe de sponorerede spillere skal spille på holdet. Det stemmer jo ikke overens med FCM's strategi, at hente spillere ind, der overtager de unge talenters plads, og så smutter de igen efter et halvt år. Det giver hverken nogle de unge kan læne sig op ad, ikke et stabiliseret mandskab, og kan endda skabe frustrationer blandt klubbens ejede spillere og de fondsejede.
Men det problem opstår kun, hvis de fondsejede spillerne befinder sig i FCM i en halv eller hel sæson, og der er alt for mange af dem, ikke hvis er i klubben over et par sæsoner eller 3. Og kun hvis det kun er 1-3 spillere det drejer sig om, således det ikke kommer som et sportsligt chok for klubben når de så skal væk igen. Så vil det efter min mening være okay, bare de ikke er for dyre til FCM's nuværende økonomi, så det rammer klubbens økonomi negativt med den tunge løn, og hvis de fine resultater ikke kommer på stribe, som nok er målet. Hvertfald til at starte med, og så må man se hvordan det udvikler sig, i takt med at FCM's økonomi bliver bedre (bedre resultater). Men ja, måske det blot er et drømmescenraie, og ikke en chance man skal tage i den virkelige verden
I din retorik ville det så også være fornuftigt, at FCM for egne penge gik ud og brugte 80 millioner på spillerindkøb - for Hey, så vinder vi jo ligaen, og kommer i Champions League, og så er der pludselig overskud..
Desværre er verden ikke så rosenrød og såre simpel, klubeksempler behøves vel næppe nævnes, men skæv lidt mod England!
- Nothing personel!
Læg mærke til, at jeg skriver "Men ja, måske det blot er et drømmescenraie, og ikke en chance man skal tage i den virkelige verden ". Vil give dig ret i, at det ikke er så realistiskLund7400 skrev:
Det scenarie du indledende snakker om, er netop den fejl de fleste begår. Der bliver ikke sat tæring efter næring, og man regner med at kunne forøge omkostningerne, "fordi så kommer indtægterne jo nok også".
I din retorik ville det så også være fornuftigt, at FCM for egne penge gik ud og brugte 80 millioner på spillerindkøb - for Hey, så vinder vi jo ligaen, og kommer i Champions League, og så er der pludselig overskud..
Desværre er verden ikke så rosenrød og såre simpel, klubeksempler behøves vel næppe nævnes, men skæv lidt mod England!![]()
- Nothing personel!
FC Midtjylland
Først røg fondsmillionerne, og dermed (efter alt at dømme) de spillere, som skulle få fodboldDanmark til at spærre øjnene op. Det fik dog ikke vestegnens stolthed til at give op, og holdet har brugt de sidste par uger på at ryste et hold sammen, som skal få alle os andre (mest FCK, for OB og talentholdet FCM er bare et bump på vejen for Fisse-Mike og Pestegns-Thyge) til at ryste i bukserne. Resultaterne i træningskampene er ikke udeblevet:
Resen/Humlum-BIF: 0-5
Hedensted-BIF: 0-0
Randers FC-BIF: 3-1
FC Roskilde-BIF: 2-1
http://www.tipsbladet.dk/nyhed/superlig ... isionshold
Nu vil den opmærksomme læser nok forvente, at Brøndby må have stillet med et B-hold i kampen mod Roskilde til aften. Følgende stillede til start:
Stephan Andersen, Anders Randrup, Daniel Stenderup, Max von Schlebrügge, Jan Frederiksen, Jens Stryger Larsen, Mike Jensen, Mikael Nilsson, Jan Kristiansen, Mikkel Thygesen og Martin Bernburg
Ja, det er bare træningskampe. Og Nej, det er ikke videre sympatisk at glæde sig over andres ulykke, men det er sgu ret svært at lade være, Thyge..
Resen/Humlum-BIF: 0-5
Hedensted-BIF: 0-0
Randers FC-BIF: 3-1
FC Roskilde-BIF: 2-1
http://www.tipsbladet.dk/nyhed/superlig ... isionshold
Nu vil den opmærksomme læser nok forvente, at Brøndby må have stillet med et B-hold i kampen mod Roskilde til aften. Følgende stillede til start:
Stephan Andersen, Anders Randrup, Daniel Stenderup, Max von Schlebrügge, Jan Frederiksen, Jens Stryger Larsen, Mike Jensen, Mikael Nilsson, Jan Kristiansen, Mikkel Thygesen og Martin Bernburg
Ja, det er bare træningskampe. Og Nej, det er ikke videre sympatisk at glæde sig over andres ulykke, men det er sgu ret svært at lade være, Thyge..
-
Jesper BW1100
Ja lad os da endelig håbe det fortsætter sådan i sæsonen også. Jeg skal være den første til at brække mig af grin hvis vi præsterer bedre end Crowd-pleaseren og de andre tosser fra Vestegnen.....
Jeg tror at der fortsat er noget helt galt i galehusetBIF. Trods forsøg på at mane optimismen frem, burde alle alarmklokker bimle:Jesper BW1100 skrev:Ja lad os da endelig håbe det fortsætter sådan i sæsonen også. Jeg skal være den første til at brække mig af grin hvis vi præsterer bedre end Crowd-pleaseren og de andre tosser fra Vestegnen.....
- Kommunikationen udadtil mangler fuldstændig retning, og alle i klubben kan tilsyneladende få lov at udtale sig i pressen. Om alting. Hvornår har i sidst hørt næstformanden fra en anden klub end BIF udtale sig stik imod den daglige ledelse i klubben?
- Uanset hvad de måtte sige om enighed i ledelsen, er Lockhart blevet sat grundigt på plads af Per B og Benny W i Hedgefond-sagen. En kæmpe ydmygelse oven på et halvt års arbejde med fonden, og flere glædesstrålende udmeldelser i pressen. Hvor længe vil Lockhart finde sig i det?
- Sportschefen Ole Bjur, som har lovet profiler til klubben, er taget på ferie midt i transfervinduet.
- De har Henrik Jensen som cheftræner! Hans primære kvalifikationer består i at være rykket ned med AB og Horsens og - nå ja - være tidligere spiller i Brøndby.
Der ligger en tidsindstillet bombe under den klub..