Truppen, startopstillinger mm.

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Brugeravatar
AlwaysFCM
Geografisk sted: Herning

Truppen, startopstillinger mm.

Indlæg af AlwaysFCM »

Hey guys.

Jeg har fra diverse andre fanhjemmesider set et aktivt emne med lignende overskrift som dette emne. Det er meningen, at vi skal diskutere vores trup, eksempelvis med emner som disse:

- Hvor stærk er vores trup på nuværende tidspunkt?
- Hvilke kvaliteter mangler der på de forskellige positioner?
- Findes disse kvaliteter i u-trupperne, eller skal de erstattes udefra, og bliver de det undervejs i transfervinduerne? (eksempelvis en fuldblodsangriber Janssen, eller en solid forsvarer Kolja - sommer transfervinduet 2011)
- Hvem spiller bedst sammen, henholdsvis i forsvar, midtbane, angreb?
- Hvilken startopstilling står bedst defensivt?
- Og hvilken startopstilling står bedst offensivt?
- Hvem står foran hvem til en startplads? og hvor sikker er personen med den startplads?
- Hvilke unge talenter står klar på spring fra forskellige årgange, til at være en del af truppen?
- Er truppen stærk og bred nok til en topplacering næste sæson, taget i betragtning af modstandernes hold?
- Hvordan klarer trænerteamet sig? eksempelvis: Er det den rette startopstilling de bruger ifølge os fans?

Som sagt, så var dette nogle eksempler, så kom selv frisk, hvis du har noget fcm-relateret på hjerte, som du vil dele med os andre :)

Her er vores nuværende trup - lånt fra Kents nyeste fine indlæg under tråden "Kontrakter i FCM": (Tilføj gerne hvis der mangler nogle)

Målmænd:
1. Jonas Lössl - 30. juni 2014
14. Kasper Jensen - 30. juni 2013

Forsvar:
5. Martin Albrechtsen - 30. juni 2012
6. Jesper Juelsgård – 31. december 2013
18. Erik Sviatchenko - 31. december 2015
20. Kristian Ipsa - 30. juni 2012
26. Jesper Bøge - 31. december 2012
32. Kristian Bak Nielsen - 30. juni 2015
37. Jesper Lauridsen - 30. juni 2015
34. Christian Sivebæk - 31. december 2012
33. Alexander Ludwig - ved ikke (tilføj gerne!)

Midtbane:
8. Jonas Borring - 30. juni 2012
9. Jakob Poulsen - 30.juni 2014
11. Danny Olsen - 30. december 2013
17. Mads Albæk - 30. juni 2014
21. Kasper Hansen - 30. juni 2015
27. Adigun Taofeek Salami – 30. juni 2012
36. Rilwan Hassan - 30. juni 2013
41. Rasmus Lynge - ukendt
43. Izunna Arnest Uzochukwu - 30. juni 2014

Angreb:
22. Mads Hvilsom - 30. juni 2015
24. Ken Fagerberg - 31. december 2011
28. Morten Nielsen - 30. juni 2013
39. Jude Nworuh - 30. juni 2013 - udlejet til FC Fredericia til 30. juni 2011
44. Sylvester Igboun - 30. juni 2013
Og Baba Collins kontrakt udløber her 30 juni.
FC Midtjylland

pdole

Re: Truppen, startopstillinger mm.

Indlæg af pdole »

AlwaysFCM skrev:Hey guys.

- Hvor stærk er vores trup på nuværende tidspunkt?
- Hvilke kvaliteter mangler der på de forskellige positioner?
- Findes disse kvaliteter i u-trupperne, eller skal de erstattes udefra, og bliver de det undervejs i transfervinduerne? (eksempelvis en fuldblodsangriber Janssen, eller en solid forsvarer Kolja - sommer transfervinduet 2011)
- Hvem spiller bedst sammen, henholdsvis i forsvar, midtbane, angreb?
- Hvilken startopstilling står bedst defensivt?
- Og hvilken startopstilling står bedst offensivt?
- Hvem står foran hvem til en startplads? og hvor sikker er personen med den startplads?
- Hvilke unge talenter står klar på spring fra forskellige årgange, til at være en del af truppen?
- Er truppen stærk og bred nok til en topplacering næste sæson, taget i betragtning af modstandernes hold?
- Hvordan klarer trænerteamet sig? eksempelvis: Er det den rette startopstilling de bruger ifølge os fans?

[/i]
For mig er der ingen tvivl om, at der er stort talent i truppen, men skal vi holde os sikkert i top 4, også næste sæson, kræver det et par nye spillere. Som vi vist alle er enige om er der et hul på højreback og et i angrebet der skal dækkes(Det bliver de jo nok også).

Men lige mit bud på det henholdsvis bedste defensive og offensive hold vi kan stille med den nuværende trup:

Def:

Jonas/ Kasper(den er vel lige)

Albrechtsen - Bak - Ipsa(Erik, hvis han ikke var skadet) - Julle

Salami - Izuna

Albæk Rilwan

Poulsen
Igboun

Off:

Jonas/ Kasper

Siv(**Kolja**)- Bak - Albrechtsen - Julle

Poulsen - Izuna

Danny Rilwan

????(**Janssen**) - Igboun

**De to vil pynte rigtig meget på holdet**

Det er mine bud, lad mig høre jeres ;)

Casper

Indlæg af Casper »

At vi henter Kolja og Tim Janssen er vel næsten sikker, og med de 2 spillere i mente, ser jeg gerne denne opstilling:

---------------Lössl------------
Kolja - Bak - Albrec. - Julle
--------------Izunna-----------
Rilwan----------------(Ny spiller)
-------------Poulsen-----------
-------Janssen - Igboun------

Jeg så også gerne, at vi henter en ny venstre midtbane, men hvis det ikke sker, kunne man evt. lade Danny tage højrekanten og Rilwan venstrekanten.

Brugeravatar
AlwaysFCM

Indlæg af AlwaysFCM »

Casper skrev:

Jeg så også gerne, at vi henter en ny venstre midtbane, men hvis det ikke sker, kunne man evt. lade Danny tage højrekanten og Rilwan venstrekanten.
Nu er det jo ikke direkte kanter man spiller med. Og hvis Albæk kan have et lige så højt niveau, som han spiller med under u21 EM, så ser jeg med glæde ham på midtbanen i stedet for en ny spiller! Og midtbanen virker for mig rimelig sikker og stabil, så en Rasmus Lynge og Kasper Hansen kan jo afprøve lidt kræfter af der. Nej, brug nu hellere pengene på en ekstra angriber udover Janssen hvis det skulle være. Men en Kolja og Janssen er for mig nok forstærkning i denne transfer! :) Ser det ikke nødvendigt med forstærkning til midtbanen.
FC Midtjylland

skippels

Indlæg af skippels »

Casper skrev:At vi henter Kolja og Tim Janssen er vel næsten sikker, og med de 2 spillere i mente, ser jeg gerne denne opstilling:

Hvis Albæk kan præstere regelmæssigt på et niveau, der minder om de takter han leverede i går, mener jeg bestemt han er berettiget til en plads i start-11. Vi er generelt godt besat på midtbanen, synes jeg. Med mindre vi formår at sælge ud af vores løntunge bænkevarmere (Borring, evt. Olsen), tror jeg ikke vi skal forvente at der er plads i lønbudgettet til en ny midtbanemand - så vil jeg hellere spendere pengene på en solid højreback og evt. en midterforsvarer.

FcToIDie

Indlæg af FcToIDie »

Løssl

Koja-bak-albrechtsen-julle

izunna-salami
Poulsen hassan/igboun

Jansen-igboun/endnu en angriber eller en af de hjemvendte

Brugeravatar
AlwaysFCM

Indlæg af AlwaysFCM »

Mon Ørgaard kunne komme med en idé til næste sæsons startopstilling ;)
FC Midtjylland

Brugeravatar
AlwaysFCM

Indlæg af AlwaysFCM »

Gadvide om Hvilsom ville hæve sin udvikling og niveau ved siden af en fuldblodsangriber som Janssen? Jeg har også i tankerne, at Riddersholm jo har spået Sly's internationale karriere på kanten, og derudfra tror jeg selvfølgelig også, at Riddersholm jo helst vil bruge ham på kanten. Jeg synes bare den midtbane er så godt besat, at det også er svært at fratage nogen sin plads der!
FC Midtjylland

Besvar