ER det en ny Back det skal til, eller skal vi have en anden løsning hvor Albrechtsen, Sivebæk og Kasper Hansen dækker den til sammen som de har gjort i denne sæson?
Personligt har jeg ikke lige nogle Backs i tankerne, og generelt er jeg tilhænger af rekruttering indefra. Men hvad siger folket?
Ny Back eller anden løsning?
Ny Back eller anden løsning?
Nogen kaster med brosten, andre kaster håndtegn.
Jeg nøjes bare med at kaste skygge.
/Hekler
Jeg nøjes bare med at kaste skygge.
/Hekler
Re: Ny Back eller anden løsning?
Syns den er svær. Selvfølgelig vil det mest fristende være at hente en god back ind og lukke hullet. Men økonomien sætter store begrænsninger, for kvaliteten af den spiller vi kan hente ind. Og så er spørgsmålet om vi kan finde en med højere niveau end det vi har i vores valgmuligheder nu, vel og mærket så budgettet også holder. Jeg tror det ikke. Mit bedste bud, hvis man vil hente en, er Frederik Krabbe fra AGF der har kontraktudløb her til sommer. Han er vel lidt en Ipsa type, ment med at han dække både midterforsvar og højre back. Han er 23 år, hvilket er en fin alder for os. Spørgsmålet er bare hans niveau, hvilket trods alt er det vigtigste, og der har jeg ikke fulgt GF nok det sidste stykke tid, til at kunne svare på det.
Vores eget spillermateriale p.t på højreback er jo egentlig stort; Sivebæk, Kasper Hansen, Bøge, Albrechtsen og Ipsa.
Albrechtsen og Ipsa ser jeg dog helst som midterforsvare. Sivebæk har jeg ikke den store fidus til (men lad ham dog endelig overraske mig).
Så mit bud vil være at scanne markedet for spillere som Krabbe (ung, kontraktløs) og ellers satse på Kasper Hansen og håbe på et gennembrud fra Bøge.
Vores eget spillermateriale p.t på højreback er jo egentlig stort; Sivebæk, Kasper Hansen, Bøge, Albrechtsen og Ipsa.
Albrechtsen og Ipsa ser jeg dog helst som midterforsvare. Sivebæk har jeg ikke den store fidus til (men lad ham dog endelig overraske mig).
Så mit bud vil være at scanne markedet for spillere som Krabbe (ung, kontraktløs) og ellers satse på Kasper Hansen og håbe på et gennembrud fra Bøge.
-
Midtjylland
Jeg håber og tror på, at der kommer en ny back. Og jeg tror ikke nødvendigvis kvaliteten vil være dårlig..
Jeg tror på noget fornuftigt..
I mit univers mener jeg heller ikke det er godt nok, at have nødløsninger, som eksempelvis have tre spillere der "skiftes". Mere stabilitet
Jeg tror på noget fornuftigt..
I mit univers mener jeg heller ikke det er godt nok, at have nødløsninger, som eksempelvis have tre spillere der "skiftes". Mere stabilitet
Vi mangler imo en back, og jeg mener også, at det er mere presserende end en ny angriber. Ligesom Hekler er jeg i udgangspunktet tilhænger af intern rekruttering, men jeg tror bare ikke på, at Siv nogensinde kommer til at fungere som back. Han har bare ikke vist de fremskridt, som kan retfærdiggøre de mål han koster over en halvsæson. Albrechsen er en nødløsning, som ikke holder på sigt. Ipsa skal skydes afsted, hvis rygterne om interessen fra Frankrig stadig er varme. Bøge er stadig for ung til at satse 100% på.
Jeg mener vi er nødt til at agere. Hvem skal det så være? Vores spillerindkøb er nødt til at være med videresalgspotentiale, og samtidig have erfaring. Det skal også være en spiller, som matcher systemet, og dermed være en offensiv trussel. Med mindre Priske kan lokkes til at være spillende assistent (på assistentløn), begrænser det vel emnerne en del.
Kildentoft ville have passet fint til vores setup, synes jeg, men han har lige forlænget med FCN. Efter en kort rundtur omkring de forskellige superligatrupper, synes jeg ikke, at der er de oplagte emner her. De er enten urealistiske, urutinerede eller over the hill. Vi har ikke tradition for Norge og Sverige, så den hedder vel udlandsdanskere eller Østeuropa? Utroligt, at det skal være så svært at besætte en højre back..
Jeg mener vi er nødt til at agere. Hvem skal det så være? Vores spillerindkøb er nødt til at være med videresalgspotentiale, og samtidig have erfaring. Det skal også være en spiller, som matcher systemet, og dermed være en offensiv trussel. Med mindre Priske kan lokkes til at være spillende assistent (på assistentløn), begrænser det vel emnerne en del.
Kildentoft ville have passet fint til vores setup, synes jeg, men han har lige forlænget med FCN. Efter en kort rundtur omkring de forskellige superligatrupper, synes jeg ikke, at der er de oplagte emner her. De er enten urealistiske, urutinerede eller over the hill. Vi har ikke tradition for Norge og Sverige, så den hedder vel udlandsdanskere eller Østeuropa? Utroligt, at det skal være så svært at besætte en højre back..
Det kan være vi får en billig inder ind 
Bedst vil være at finde en ung back tænker(mads fenger) som ville knne udvikle sig, og gøre vores defensiv bedre, men tror ikke vi har penge til det, og hellere bruge dem på 2 offensive forstærkninger. Løsningen er at bruge Ipsa på backen med Kasper som back up, og gøre ham endnu mere "dus" med opgaven så ser jeg faktisk en rigtig god back i ham om et år. Christian Sivebæk ser jeg ikke som back, og måske han bare skal videre, og finde en klub der tror på ham.
-
FCM Thomsen
Hvad med Kolja.. ser ham gerne i FCM trøjen igen, eller måske en keller