DBU har netop offenliggjort kampprogrammet for den kommende sæson. Vi starter hjemme mod Silkeborg, og slutter ude (traditionen tro) - men heldigvis i Aarhus!
Derudover er det værd at notere sig følgende:
2 udekampe mod OB, FCK, AGF og AaB
2 hjemmekampe mod BIF
Lund7400 skrev:DBU har netop offenliggjort kampprogrammet for den kommende sæson. Vi starter hjemme mod Silkeborg, og slutter ude (traditionen tro) - men heldigvis i Aarhus!
2 hjemmekampe mod BIF
Hurra for det idiotiske 33-kamps system!
Perfekt - det havde været værre, hvis det (igen) var nogle af de gode hold vi skulle møde ude.............
"Oh no, we never let go, through the calm and through the storm - oh no, we never let go, in every high and every low - oh no, we never let go, 'cause we love FC Midtjylland"
Lund7400 skrev:
2 hjemmekampe mod BIF
Det kan virkelig irritere mig grænseløst med den planlægning. Det kunne være så fantastisk, hvis det blev mere ligeligt fordelt. Hvis man er virkelig skeptisk, så kunne man tænke lidt i retning af: DBU har faktisk lidt en indflydelse på, hvordan holdene fordeler sig i tabellen, for nogle hold får i den grad et vanskeligere program end andre!
Jeg er godt nok træt af det, specielt fordi, at det kan laves om, men DBU gør det bare ikke.
Det er direkte usportsligt med de dobbelte udekampe.
Træls vi endnu engang skal slutte af på udebane, i det mindste ikke i Farum, denne gang.. Århus er da til at nå, når vi skal have medaljerne
Det kunne da være super! Så for vi en 0-3 sejer tildelt. Det er vel kun HBK der i denne sæson ikke er forpligtiget til at flytte kampen hvis der ikke er varme i banen.
Det kunne da være super! Så for vi en 0-3 sejer tildelt. Det er vel kun HBK der i denne sæson ikke er forpligtiget til at flytte kampen hvis der ikke er varme i banen.
Kampen kan jo godt blive aflyst selv om der ikke er eller er varme i banen - Jeg husker eks. engang i Herning hvor det regnede
Lund7400 skrev:DBU har netop offenliggjort kampprogrammet for den kommende sæson. Vi starter hjemme mod Silkeborg, og slutter ude (traditionen tro) - men heldigvis i Aarhus!
2 hjemmekampe mod BIF
Det er vel mest økonomisk det er en katastrofe at gå glip af 2 hjemmekampe imod OB, FCK, AGF og AaB. Rent sportsligt er det ikke så slemt som det ser ud, så skulle det da være en mulighed for at hente point imod de små hold. Syntes det har set ud som om holdet har haft svært ved at sætte sig op til FCN ACH Lyngby og Sønderjyske ude.
Men hvorfor vi aldrig slutter hjemme forstår jeg simpelthen ikke. 12 sæsoner i ligaen har resulteret i at vi har sluttet på hjemmebane 4 gange!
2 hjemmekampe mod BIF
Det er vel mest økonomisk det er en katastrofe at gå glip af 2 hjemmekampe imod OB, FCK, AGF og AaB. Rent sportsligt er det ikke så slemt som det ser ud, så skulle det da være en mulighed for at hente point imod de små hold. Syntes det har set ud som om holdet har haft svært ved at sætte sig op til FCN ACH Lyngby og Sønderjyske ude.
Men hvorfor vi aldrig slutter hjemme forstår jeg simpelthen ikke. 12 sæsoner i ligaen har resulteret i at vi har sluttet på hjemmebane 4 gange!
Ja, det er så absolut noget der vil kunne mærkes på bundlinjen.
Det kan du selvfølgelig have ret i, men omvendt er det altså pointene mod vores nærmeste konkurrenter (forhåbentlig: OB, FCK, AAB?, GF?) som tæller mest - "6 points kampe"
Lund7400 skrev:
Det kan du selvfølgelig have ret i, men omvendt er det altså pointene mod vores nærmeste konkurrenter (forhåbentlig: OB, FCK, AAB?, GF?) som tæller mest - "6 points kampe"
Jeg vil nu mene at AGF og AAB skal vise noget i dette vindue for at være favorit til at ende foran os i ligaen og FCK syntes jeg bare vi skal holde helt ude. Efter min mening er det gratis point alle dem vi kan få imod FCK.
Men for spillerne og os fans har de kampe en helt anden nerve end en udekamp i Køge. De her kampe har deres helt eget liv. Selvfølgeligt er det ikke at foretrække at spille de kampe ude. Men hvis vi nu kunne finde ud af at vinde i Farum og Lyngby så havde vi skullet spille om CHL kval om et par uger Syntes umiddelbart det er økonomisk det er den største katastrofe.
Og så syntes det generelt kunne være i det mindste lidt mere fair hvis man bare sagde at det er omvendt fra sidste sæson for de tilbageværende. Altså 2 kampe hjemme imod BIF denne sæson og to kampe ude næste.
Nu ved jeg slet ikke om det er tilfældigheder der afgør hvordan kampprogrammet bliver eller om der sidder et udvalg og vælger.
Men de er vel interesseret i den største tilskuertilgang og seertal i tv'et.
DBU har vel egentligt bare igen igen, lagt programmet efter hvad der er bedst for FCK. Det ville jo være en skandale, hvis ikke de genvinder mesterskabet. Og helst med OB lige efter. Det er simpelthen utroligt de ikke kan se, at der bare er nogle hold der får et elendigt kampprogram år efter år. Hvorfor skal vi slutte ude hver eneste gang???? (næsten)
Men programmet kan vel ikke komme som nogen overraskelse for nogen!