Transferønsker - Sommer 2011

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Brugeravatar
PH1978

Re: Transferønsker - Sommer 2011

Indlæg af PH1978 »

Noget der kunne være interessant, og givet vis falde i tråd med spilleren / spillernes egne evner og muligheder var at tage et kig på Laudrup brødrene.

Mads kan muligvis snuppes fra HB Køge, og Andreas for en sum penge fra FCN.

Begge er dygtige teknikere der med den rette nursen om sikkert kan udvikle sig til profiler i ligaen. Andreas spiller ydermere på Borrings plads, men kan også virke defensivt. Og kan lidt med hovedet endda...

NyX
Geografisk sted: København S.

Indlæg af NyX »

Kent skrev:
jensen1 skrev:Ifølge Jyske Vestkysten er Tim Janssen på vej til Herning. Ikke ligefrem en klasseangriber.
Oplagt handel. Sig endelig til, hvis der kommer mere information i JV - så vidt jeg kan se, er det ikke noget, de skriver om på nettet.

Han har nogle kompetencer vi mangler i truppen og vil supplere vores andre angribere godt. Desuden har han en god alder, lav skadesfrekvens, får få kort og 23 mål i 61 kampe er bestemt også godkendt.

Jeg tror at Janssen har gode muligheder for at blive en succes hos os.
Her må jeg trykke på enig knappen. Jeg er især imponeret over den plads han skaber både med og uden bold. Han har, som du nævner, noget af det der mangler oppe på den sidste halvdel af banen og desuden har man flere gange - fx mod os - se ham tage del i de defensive pligter. Endvidere har han - trods sin alder - tilsyneladende en god portion erfaring fra nogle af de bedre klubber i Holland. At han ikke har spillet meget i foråret eller har scoret lige så mange mål som i sin første sæson skyldes som jeg ser det ikke manglende evner, men derimod EFB's generelle situation og spil, som praktisk talt ikke har været prangende i sæsonen 2010/11. Sidst men ikke mindst er han ikke ofte skadet, hvilket selvfølgelig er endnu et plus.

NyX

Indlæg af NyX »

PH1978 skrev:Noget der kunne være interessant, og givet vis falde i tråd med spilleren / spillernes egne evner og muligheder var at tage et kig på Laudrup brødrene.

Begge er dygtige teknikere der med den rette nursen om sikkert kan udvikle sig til profiler i ligaen. Andreas spiller ydermere på Borrings plads, men kan også virke defensivt. Og kan lidt med hovedet endda...
Nu ved ejg ikke hvor meget Mads har udviklet sig i HB Køge, men jeg synes bestemt ikke han leverede i superligaen sidste gang. Andreas derimod har som jeg ser det haft en opadgående kurve og kunne meget vel blive en god profil i ligaen om en til to sæsoner. Om han passer ind i på holdet har jeg svært ved at gennemskue - men som en billigere 'erstatning' for Borring kunne han sagtens bruges :-) :?

NyX

Indlæg af NyX »

Tom Høgli http://en.wikipedia.org/wiki/Tom_H%C3%B8gli
Omskolet midtbanespiller. Spillede efter sigende en god kamp for Norge i går. Er højre bak og har som det ser ud kontraktudløb til vinter, men kan økonomisk set sagtens være en alt for stor mundfuld. Desuden er Tromsø tophold, så det er nok ikke umuligt at de gerne vil beholde ham.

Edit: http://www.vg.no/sport/fotball/norsk/la ... d=10086722 Det foreslag tror jeg godt jeg vil trække tilbage igen :shock: :D

Lund7400

Indlæg af Lund7400 »

Jeg vil være jublende lykkelig såfremt Janssen kommer til MCH. Han har alt hvad FCM har hungret efter i flere år, og er efter min overbevisning en noget bedre signing end både Søren Larsen og Skoubo, qua skadeshistorik, alder og kamp/mål historie - du er mere end velkommen Tim!

- Det er måske, for at bruge Heklers retorik, det andet mest oplagte skifte i dansk fodbold, næstefter Thygesen! :)

Brugeravatar
StefanEast
Geografisk sted: Vanløse

Indlæg af StefanEast »

Nu stopper det... Jeg vil gerne høre en legal påstand, som skulle påvise at Esbjergs 2. rangs angriber, skulle kunne videreføre noget positivt til FCM truppen?
Esbjerg har været tvunget til at have ham på banen pga. pres fra sponsorne, dette er et faktum! Lidt ligesom Poulsen har været inde, hvor han har spillet lidt mindre heldigt flere kampe i træk!
Jeg mener 100 % af hjertet at han på INGEN måder passer ind i vores 4 - 1 - 3 - 2 system, da han er en Frank K. (bare mindre farlig).

Virkelig dårlige nyheder for vores fodboldholds :(
FC Midtjylland og kun FC Midtjylland :)

Dondinho

Indlæg af Dondinho »

StefanEast skrev:Nu stopper det... Jeg vil gerne høre en legal påstand, som skulle påvise at Esbjergs 2. rangs angriber, skulle kunne videreføre noget positivt til FCM truppen?
Esbjerg har været tvunget til at have ham på banen pga. pres fra sponsorne, dette er et faktum! Lidt ligesom Poulsen har været inde, hvor han har spillet lidt mindre heldigt flere kampe i træk!
Jeg mener 100 % af hjertet at han på INGEN måder passer ind i vores 4 - 1 - 3 - 2 system, da han er en Frank K. (bare mindre farlig).

Han er en Frank type mht. hovedspillet, dvs. han kan score mål på indlæg som vores system også skaber masser af (specielt fra backs). 8 mål denne sæson hvor han har siddet meget uden for (Thyge har scoret 1 mere med fuld tid i alle kampe!) og 15 mål sidste sæson!

Han er hurtigere end Frank var samt langt bedre med fødderne, Franks problem var han var for dårlig til at være med i spillet på banen. Alt i alt synes jeg han er en rigtig fornuftig angriber for os.

Desuden så er han jo "rimeligt" ung og der er dermed stadigvæk videresalgs potentiale i ham hvis han gør det godt, hvilket jeg bestemt forventer han gør!

WBW

Indlæg af WBW »

StefanEast skrev:Nu stopper det... Jeg vil gerne høre en legal påstand, som skulle påvise at Esbjergs 2. rangs angriber, skulle kunne videreføre noget positivt til FCM truppen?

Dybt uenig! Syns ikke man kan sammeligne Tim Janssen med Frank! Janssen er rigtig god til at gå med i opstillet og derefter søge ind i boksen, eller selv tage bolden med sig! Syns derfor lige præcis han passer perfekt til os.. Hvis man ser på sly f.eks deltager han meget i selve opspillet, men så mangler han i feltet, hvilket gør at vi ikke får lagt nok pres på modstanderens forsvar. Sly og Janssen vil kunne fungere rigtig fint tror jeg! Og til sidst en lig note til din kommentar om at han er mindre farlig end frank; frank scorer i snit 0.396 mål per kamp, mens Janssen scorer 0.377 per kamp (vel og mærket endda på et hold der ikke scorer mange mål), så det er godt nok ikke meget farligere frank er .
EDIT: Dondinho er inde på noget af det samme

Brugeravatar
Acebone
Geografisk sted: Viborg

Indlæg af Acebone »

Tillader mig at fælde nogle domme over dem, der er blevet nævnt i dag.

Mads Laudrup - Ikke god nok. Hans udvikling er stagneret, og så er det sgu bedre at give chancen til en af vore egne som f.eks. Kasper Hansen, der - trods sit virke som højreback i foråret - er midtbanespiller. Skal vi have folk fra HBK er Marcel Rømer eller Simon Christoffersen IMO mere spændende.

Andreas Laudrup - Min vurdering siger, at han er for dyr. Generelt skal vi nok slet ikke regne med at hente Superliga-spillere, der har tid tilbage på deres kontrakt. Endvidere tvivler jeg på, at han ser FCM som det rigtige skridt videre i karrieren. Der skal nok være udenlandske klubber, der står klar med en kontrakt alene på grund af navnet.

Tom Høgli - Ja, den blev skudt ned igen. Er på linje med Skjelbred- og Lustig-ønskerne.

Mikkel Vendelbo - Er ganske givet inden for de økonomiske rammer, men kan vi bruge ham til noget? Vil bruge samme begrundelse som ved Mads Laudrup. Vores midtbane er bred nok, og vi skal satse på egne folk, hvis vi ikke kan få markante forbedringer.

Tim Janssen - Oplagt. Skoubo er drømmeri (selvom jeg vil håbe til det sidste), og hvis Janssen er det bedste, vi kan få, så må vi vel slå til. Men jeg er stadig ikke begejstret for hans attitude. Vil sandsynligvis være den første til at få betegnelsen "lejesvend", hvis vi kommer ind i en krise. Vil på den anden side være klasse i medgang.

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

Acebone skrev:Tim Janssen - Oplagt. Skoubo er drømmeri (selvom jeg vil håbe til det sidste), og hvis Janssen er det bedste, vi kan få, så må vi vel slå til. Men jeg er stadig ikke begejstret for hans attitude. Vil sandsynligvis være den første til at få betegnelsen "lejesvend", hvis vi kommer ind i en krise. Vil på den anden side være klasse i medgang.
Jeg ser Janssen som en spiller, der scorer de fleste af sine mål i det lille felt. Derinde har vi klart manglet en spiller siden Frank røg, så hans fysik, hovedstødsstyrke og målnæse skal være velkommen.

Ydermere har vi tydeligt manglet en spiller at spille op på ved målspark mv. Fair nok at vi gerne vil spille den op, men hvis ikke vi har muligheden for at variere, så er det for let at læse - og dæmme op for.

Så lad os endelig få Janssen i stalden. Umiddelbart er han den mest interessante spiller for os fra nedrykkerne (ikke et ord om Frank :-)).

sebastian94
Geografisk sted: Skive

Indlæg af sebastian94 »

PH1978 skrev:Noget der kunne være interessant, og givet vis falde i tråd med spilleren / spillernes egne evner og muligheder var at tage et kig på Laudrup brødrene.

Synes slet ikke Mads Laudrup er god nok, så ser jeg godt nok hellere en Martin Thomsen fra Skive Ik, han er centraltmidt og har scoret 12 mål i sæsonen, og han blev også kåret som årets spiller i 1. divisionen af Kanalsport.dk
Petter, Petter, Petter, Petter Andersson

Mads

Indlæg af Mads »

Jamen respekt for man ikke har finanserne til at tiltrække nye spillere! Det kan man vel ikke gøre noget ved…!? Eller hvad med da man hentede Jacob Poulsen i AGF i en regnskabsår der mildest talt havde været miserabel! Sådanne løsninger (læs: spillersponsorater) sker i de fleste fodboldklubber i ny og næ.

Hvorfor hente Jacob Poulsen på en sådan måde men ikke hente en bevist klasseangriber, når vi nu står og mangler mere end nogensinde. Det er lang tid siden der har været så mange kvalificerede bud på markedet.

Jeg kan heller ikke se at tilgangen af Janssen hænger sammen med at kun hente enkelte kvalitetsspillere ind udefra, og ellers spille med spillere af egen avl.

Nuvel en ok statistik…. Ok han er boksspiller…. Men at kalde ham en spiller man kan spille den op på er mildest talt overvurderet. Middelmådige uregelmæssige førsteberøringer, manglende blik for spillet og en ikke prangende fysik gør ham lige netop ikke egnet til den opgave.

Han timer sine løb i feltet godt og det mangler vi. Men ellers er han ikke en klasseangriber!

Vi har en enestående chance for at bide skeer med de store næste år. Vores råmateriale er bedre end nogensinde set. Men vi mangler en træfsikker angriber og en driftsikker højre back. Håber på playersponsorater fra lokaleerhvervsmænd. Det er nu vi har chancen!

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

Mads skrev:Vi har en enestående chance for at bide skeer med de store næste år. Vores råmateriale er bedre end nogensinde set. Men vi mangler en træfsikker angriber og en driftsikker højre back. Håber på playersponsorater fra lokaleerhvervsmænd. Det er nu vi har chancen!
Du mener vel ikke seriøst, at en højre back og en træfsikker angriber vil udligne det faktum at FCK spillerbudget er 2-3 gange så stort som vores? Vi har jo ikke en eneste spiller, der ville kunne komme i start-11 i FCK.....

Så tålmodighed er en dyd. Der går 2-3 år inden vores nuværende hold topper, vel at mærke hvis vi får lov til at beholde spillere som Lössl, Julle, Erik, Izunna, Rilwan og Sylvester.

sebastian94
Geografisk sted: Skive

Indlæg af sebastian94 »

http://www.odds1.dk/index.php/news/show/id=4090

Ligner mere og mere et oplagt skifte.
Petter, Petter, Petter, Petter Andersson

Brugeravatar
pr0j3ct

Indlæg af pr0j3ct »

Tim Janssen.. Nå tænker jeg bare.

Må ærligt indrømme, at han på ingen måde har overbevist mig om, at han er en kvalificeret nok angriber til os her i FCM, med de mangler vi har i front og egentligt har haft i mange år (hvis vi lige ser væk fra Frank) og jeg må indrømme at jeg havde håbet på noget mere. Ja okay pengene er ikke til en klasse angriber og jeg tror nu heller ikke FCM, ville kunne klare økonomisk at handle på de højere hylder, men jeg syntes nu at der er en del "hylder" kvalitets messig, imellem Janssen og en klasse angriber. Så havde håbet på lidt mere, end en, jeg egentligt ikke har de store forventninger og tiltro til. Jeg syntes bare ikke han er god nok og heller ikke til FCM, selvom vi ikke lige har penge og størrelse klub til at hente hvad vi vil.

Vi mangler en bomber, en rigtig angriber, der er garant for mål, hver sæson.

Men når det så er sagt. Så uanset om en angriber hedder, Tim Janssen, Ken Fagerberg eller Ruud Van Nistelrooy. Så kan vi aldrig vide hvordan en spiller falder til. Om han bliver et hit eller flopper. Det kan jo være at Janssen, falder godt til hos os og finder ny energi, lyst og passer bedre i vores system og spil, så han kan blive den angriber vi mangler. Det kan også være at han forbedrer sit spil udvikler sig og generelt bliver en bedre spiller i den kommende fremtid.

Så selvom jeg ikke ligefrem hopper af glæde over at Tim Janssen, meget muligt ligner en kommende angriber i FCM trøjen, skal han da så klart have muligheden for at bevise at jeg tog fejl af ham og at han reelt set bliver en forstærkning og passer bedre i FCM, end jeg på nuværende tidspunkt kan se. For uanset hvem vi henter, håber jeg i bund og grund at han bliver en succes og vi for en længe ventet målscorer.

Besvar