Hekler skrev:Jeg ved intet, men...
1. FCM laver jo ikke en aftale der er til skade for klubben, man kan være uenige i dispositionerne men slå lige koldt vand i blodet.
Det er jeg slet ikke i tvivl om, man må vel forvente at FCM ved hvad de laver, men jeg kan bare ikke rigtigt se det logiske i at en inder betaler 100.000.000 for at et par andre indere kan få lov at træne med i en dansk superliga klub. Min pointe er sådan set også bare man kan komme til at havne i en situation hvor sponsoreren pludselig kræver mere end man har regnet med (mht. spilletid og sådan).
Hekler skrev:
2. Der har hele tiden været snakket om et samarbejde omkring talentudvikling, der er derfor ingen grund til at blande ligaholdet ind i det her.
Igen, som jeg har forstået det så handler det om (for investoreren) at fremme indisk fodbold, og spillerne får jo ikke særlig meget ud af at sidde på tribunen et sted i Danmark weekend efter weekend. Så kunne han jo lige så godt have sendt spillerne til Ajax/Sporting hvor talent og trænings faciliteter er nivuaet højere. Jeg tror FCM er valgt på, udover deres fine talentarbejde, at der er væsentligt kortere vej til en start plads i Superligaens subtop i forhold til ex toppen af æresdivisionen.
Lund7400 skrev:
Du har da vist lige fået NEJ-hatten eller misundelses-hatten på?
Absolut ikke, jeg indrømmer gerne at jeg i starten var ret ærgelig over det ikke var AaB der stod i situationen, men efter at have tænkt hele skidtet igennem og kigget på en lignende situation (på nogle punkter) i Brøndby, så er jeg pludselig ret tilfreds med det ikke er os der er i situationen. Igen, pengene ville bestemt lune heroppe, men det er vist også eneste fordel.
Lund7400 skrev:
Jeg er 100 % sikker på, at direktionsgangen i FCM har styr på hvorvidt denne aftale er sund eller usund for klubbel både værende sig sportsligt, økonomisk og på akademiet. Det er egentlig sjovt hvor mange tolkninger og gisninger du kan skabe udfra en sådan udmelding, for mig at se er det blåøjet at tro, at et eventuelt samarbejde ikke vil betyde indere på vores akademi samt udveksling af spillere - det er kun ganske naturligt, og givetvis også sundt.
Jeg siger jo netop at der jo vil komme en række indere til FCM, men hvor godt det så er for klubben kan jo så diskuteres. Jeg nævner det igen. Manden smider vel ikke bare 100.000.000 for at et par indere kan få lov at træne med, for så kunne han ligeså godt have gjort det med Ajax eller en anden og større talentfabrik end lige FCM.
Lund7400 skrev:
Næ du, det virker mest af alt til, at du vil tegne det mest dystre billede af et samarbejde der er uopnåeligt for AaB givet deres talentarbejde..
Kan ikke rigtigt se hvad AaB's talentarbejde har noget som helst at gøre med at en inder vil smide penge i FCM at gøre.
Mike80 skrev:
Jonas dine synspunkter omkring FCM og deres foretagende er ensidige, og det tager ikke mange indlæg for at gennemskue det udelukkende handler om at dreje tingene i en negativ vinkel. Sammenholdt med dine dit alias på bold.dk, dine FCM hade indlæg samt det sjov du har med at billedmanipulere div. FCM fotos, så det kan udstilles på en (i din verden) vandvittig sjov måde i kravlegården (læs debatside.dk)
At du ikke tager holdning til hvad jeg skriver og i stedet går efter mig som person er sådan set fin nok, men det kommer vi ikke videre af.
Mit alias på bold er det samme som her, og billedet på debatside.dk er ikke mit eget værk, men har istedet fundet det i denne tråd:
http://www.bold.dk/snak/index.php?actio ... 10179&vis=
Mike80 skrev:
Alt dette lagt sammen gør dig i min verden så useriøs og kedelig at høre på i kængden, at jeg egentligt ikke sys dine indlæg fortjener at folk vitterligt skal tage stilling til dine "skeptis"!
Min klare opfordring til alle er ikke at tage denne jonas seriøst! Det spild af tid og svarer nogenlunde til at tage ned i den lokale fritidsklub og starte en debat med ungerne.
Det er fint du vælger at tro det hele er så sukkersødt, men du kan jo ex se på Brøndby og Kasi Jesper og se hvordan det er gået. Vil du udelukke at dette på ingen måde kan ske i FCM?
Det eneste jeg siger er bare man skal passe på med at indgå en aftale der er fornuftig også på længere sigt. Man kan nemt blive fristet af de mange penge, men konsekvenserne (som jeg har skrevet tidligere i indlægget) kan være svære at forudse.