Transferønsker - Sommer 2011
Re: Transferønsker - Sommer 2011
Hysén ville være en god signing, desværre er han på vej til Brugge.
http://onside.dk/nyheder/hysen-ogsa-pa- ... -goeteborg
http://onside.dk/nyheder/hysen-ogsa-pa- ... -goeteborg
Jeg kan godt forstå, at folk går i selvsving en dag som i dag, men lad os nu alligevel prøve at skille tingene ad.Sylvester skrev:Det han reelt siger er desværre at vi ikke har råd og vi er fattige som kirkerotter![]()
At snakke om at holde sammen på truppen, når vi lige har mistet vores største profil og mistede 3 pofiler i vinters, har kæmpe mangler på flere positioner og har spillere som tydeligvis ikke længere har lysten eller niveauet til at blive i FCM, syntes jeg er meget underligt???
'At holde sammen på truppen' er et eksplicit ønske fra trænerstaben, da der tidligere har været alt for meget gang i svingdøren. Derfor er ingen ændringer i truppen reelt gode nyheder, og noget som gør os stærkere. Mht. de indiske penge, så er der også meldt ud, at de primært skal styrke akademiet, og bruges til at holde lidt længere på profilerne, ikke til nyindkøb.
Huh? Alle? Det ved jeg intet om, gør du? Vi ved ingen ting. Vi kan kun håbe, at der er lidt penge på kistebunden.Sylvester skrev:Desuden ved vi alle, at kommer der en klub og vil smide 10 millioner for Izunna, ja så er han hurtigere væk end man kan sige ja-tak-vi-accepterer-handlen, så Bachs udtalelse er reelt til at lukke op og skide i![]()
Jeg ville også gerne have forstærkninger - primært på højre back. Men at begynde at snakke om overlevelse? Det er jo useriøst.Sylvester skrev:Går vi ind i næste sæson uden at have forstærket os, bliver jeg godt nok helt enormt skuffetGør vi det, syntes jeg også FCM bør være deres opgave voksen og nedjustere forventningerne tilsvarende, så er målet overlevelse...
der er ikke noget at diskuter der skal minimum en angriber ind og en højre back. ellers ryger vi hurtig ud i europa league og vi kommer ikk i top 4 igen
@Noe
Jeg er overordnet enig i din kontekst, men kan egentlig godt følge skrækscenariet fra Sylvester.
- Henter vi ingen forstærkninger, forudser jeg også vi med en skidt start, kan komme til at spille om overlevelse, og som maksimum en rolle ala SIF. Utilfredsstillende.
Jeg er overordnet enig i din kontekst, men kan egentlig godt følge skrækscenariet fra Sylvester.
- Henter vi ingen forstærkninger, forudser jeg også vi med en skidt start, kan komme til at spille om overlevelse, og som maksimum en rolle ala SIF. Utilfredsstillende.
[quote="Noe"]
'At holde sammen på truppen' er et eksplicit ønske fra trænerstaben, da der tidligere har været alt for meget gang i svingdøren. Derfor er ingen ændringer i truppen reelt gode nyheder, og noget som gør os stærkere. Mht. de indiske penge, så er der også meldt ud, at de primært skal styrke akademiet, og bruges til at holde lidt længere på profilerne, ikke til nyindkøb.
Truppen er ikke godt nok som den er og der er ingen bredde overhovedet og der er flere spillere som overhovedet intet byder ind med. Med Thyges afgang, mener jeg bestemt ikke det er en god ting hvis truppen forbliver uændret, faktisk vil det være ganske katastrofalt.
Hvis vi have forstærkninger, så skal inder-pengene sikres det er jeg stensikker på. Får vi dem i kassen, er jeg meget sikker på en del af dem vil blive dedikeret nye spillere. Uden dem, tror jeg ikke på andet end højst en billig, næsten gratis "forstærkning", som næppe kan forstærke alverden alligevel.
Huh? Alle? Det ved jeg intet om, gør du? Vi ved ingen ting. Vi kan kun håbe, at der er lidt penge på kistebunden
Har du set regnskabet? Vi snakker altså 50 millioners minus før transfers så selvfølgelig er alting til salg i FCM og med de tider og det marked vi har, så er der ingen som ikke kan købes for 10 millioner.
Jeg ville også gerne have forstærkninger - primært på højre back. Men at begynde at snakke om overlevelse? Det er jo useriøst.
Jeg syntes helt ærligt det er dig der er useriøs hvis du ikke kan forholde dig til det jeg skriver og syntes faktisk den holdning du repræsenterer er farlig. Den der "det gør nok alligevel" vil få os i fedtefadet hvis den er delt af FCM.
Prøv selv at tjek lidt op på hvordan sæsonen er forløbet. Der er nærmest ingen forskel på top og bund og bortset fra FCK, er ingen af holdene nævneværdigt bedre end andre. Vi endte foråret 5 point over nedrykningsstregen, endda på trods af vi har spillet en kamp mere end de andre. Nu skærer vi så yderligere ca. 30% af vores scoringer væk fra foråret og en mand som er blevet kåret til årets spiller og altid har været en drivkraft på og uden for banen og er en af de få med lidt rutine. Alligevel er du så urokkelig i din tro, at du mener det er useriøst at snakke om overlevelse og nedjusteringer af ambitionerne
Hvad baserer du denne blinde tillid på??
Truppen er ikke godt nok som den er og der er ingen bredde overhovedet og der er flere spillere som overhovedet intet byder ind med. Med Thyges afgang, mener jeg bestemt ikke det er en god ting hvis truppen forbliver uændret, faktisk vil det være ganske katastrofalt.
Hvis vi have forstærkninger, så skal inder-pengene sikres det er jeg stensikker på. Får vi dem i kassen, er jeg meget sikker på en del af dem vil blive dedikeret nye spillere. Uden dem, tror jeg ikke på andet end højst en billig, næsten gratis "forstærkning", som næppe kan forstærke alverden alligevel.
Huh? Alle? Det ved jeg intet om, gør du? Vi ved ingen ting. Vi kan kun håbe, at der er lidt penge på kistebunden
Har du set regnskabet? Vi snakker altså 50 millioners minus før transfers så selvfølgelig er alting til salg i FCM og med de tider og det marked vi har, så er der ingen som ikke kan købes for 10 millioner.
Jeg ville også gerne have forstærkninger - primært på højre back. Men at begynde at snakke om overlevelse? Det er jo useriøst.
Jeg syntes helt ærligt det er dig der er useriøs hvis du ikke kan forholde dig til det jeg skriver og syntes faktisk den holdning du repræsenterer er farlig. Den der "det gør nok alligevel" vil få os i fedtefadet hvis den er delt af FCM.
Prøv selv at tjek lidt op på hvordan sæsonen er forløbet. Der er nærmest ingen forskel på top og bund og bortset fra FCK, er ingen af holdene nævneværdigt bedre end andre. Vi endte foråret 5 point over nedrykningsstregen, endda på trods af vi har spillet en kamp mere end de andre. Nu skærer vi så yderligere ca. 30% af vores scoringer væk fra foråret og en mand som er blevet kåret til årets spiller og altid har været en drivkraft på og uden for banen og er en af de få med lidt rutine. Alligevel er du så urokkelig i din tro, at du mener det er useriøst at snakke om overlevelse og nedjusteringer af ambitionerne
-
Midtjylland
Hvad er status på Per Cijan Skjelbred?
Ville være genialt, ser det dog selv som et ønske, det vil aldrig ske. Jeg ved ikke hvor troværdige transfermarkt.co.uk er, men udfra den hjemmeside, er værdien 2,3 mio euro, og det er nok ikke helt væk..
Ellers er der et emne mere, som af den ene eller den anden grund, nok ikke er så realistisk.. Jeg vil næsten ikke nævne klubben, men i Irland render der en 27 årig fyr rundt, ved navn Gary Twigg.. Han scorer et hav af mål.
http://www.youtube.com/watch?v=bBxDMoNcO3M En iskold angriber, som jeg håber man kigger på, eller i det mindste at man har kigget på ham.. Vanvittig målscorer!
Twigg er udfra transfermarkt, på omkring 100.000 euro.. Det er ikke urealistisk, tvivler dog på, at vi har kig på ham. Eller. Det har vi ikke..
Det er useriøst, at tale om nedrykningsfare, og det er det, fordi du dels ser alt for sort/hvidt på det, og dels stirrer dig blind på vores egen trup og situation. Det sker overalt, selv i OB's debatforum, hvor der ind imellem tales nedrykningsfare næste år. Det synes du da heller ikke lyder særlig seriøst?
Vi har en god trup. Faktisk er der mindst 8 hold i ligaen, som har en både smallere trup, og en ringere start-ellever, end os. Et af holdene er så slemt tilredt, at de ingen gang må skrive kontrakter, et andet siger (igen-igen) farvel til træner og de tre største profiler. Dem skal vi alle sammen konkurrere mod, så vidt jeg har forstået det?
Mht. årets superliga: Det var lige, men alligevel var der jo ingen tvivl: OB, BIF og FCM var bedre hold end de resterende (fraregnet FCK). Det er ikke tilfældigt, at disse hold (trods alt) har skabt lidt luft. Trupperne er bredere, og kvaliteten er bedre. Du kan sige, at vi endte 5 points over stregen, men du kan også vende den og sige, at vi trods en helt umulig situation i forsvaret samt en voldsom rotation blev femtebedste hold. Over en sæson holder vi altså mindst halvdelen af superligaen under os. Og så må vi altså gerne sætte en ny mand på banen i stedet for Thyge, så vi mister nok ikke 30% af målene.
Vi har en god trup. Faktisk er der mindst 8 hold i ligaen, som har en både smallere trup, og en ringere start-ellever, end os. Et af holdene er så slemt tilredt, at de ingen gang må skrive kontrakter, et andet siger (igen-igen) farvel til træner og de tre største profiler. Dem skal vi alle sammen konkurrere mod, så vidt jeg har forstået det?
Vi har masser af bredde. Faktisk kan jeg ikke rigtig se, hvem det er (udover FCK), som du mener har en bredere trup end os? Vi har enkelte svage punkter (primært højre back og i angrebet), men overordnet ser det meget fornuftigt ud.Sylvester skrev:Truppen er ikke godt nok som den er og der er ingen bredde overhovedet og der er flere spillere som overhovedet intet byder ind med. Med Thyges afgang, mener jeg bestemt ikke det er en god ting hvis truppen forbliver uændret, faktisk vil det være ganske katastrofalt.
Det er jo det, jeg mener med at vi ikke ved noget. Vi får så lidt informationer. Det vi kan forholde os til, er de udmeldinger, som kommer to gange om året: Halvårs-, og årsregnskab. I det sidste halvårsregnskab går forventningen på et årsresultat på +5 - -15 mio, og det er senest blevet nedjusteret til -5 - -15 mio. Problemet er jo bare, at det stadig er uigennemskueligt, hvad resultatet bliver for den egentlige drift. F.eks. har vi underskud på afskrivninger af spillere, og de afskrivninger indgår svjv også i transferbalancen. Fisher-pengene kan meget vel være gået til at betale afskrivninger på Borring, Bak og (til dels) Poulsen. Det kan godt være, at alt er til salg, men jeg tror at vi har is i maven.Har du set regnskabet? Vi snakker altså 50 millioners minus før transfers så selvfølgelig er alting til salg i FCM og med de tider og det marked vi har, så er der ingen som ikke kan købes for 10 millioner.
Er det bedre at gå i panik, fordi vi taber en finale i parken, eller får en sølvmedalje som åbenbart var lige til at samle op? Der er lagt en økonomisk og sportslig plan. Det kan godt være, at den ikke holder. Men vi ved det ikke. Indtil da, synes jeg vi skal forholde os til det, og ikke begynde med alle mulige gisninger. Det gælder om at holde fast nu, og tror på, at gennembruddet kommer for de unge. Kontinuitet er bare nøgleordet.Jeg syntes helt ærligt det er dig der er useriøs hvis du ikke kan forholde dig til det jeg skriver og syntes faktisk den holdning du repræsenterer er farlig. Den der "det gør nok alligevel" vil få os i fedtefadet hvis den er delt af FCM.
Jeg mener nu ikke den er særlig blind. For at starte med ambitionerne: Ambitionen er at jagte et dansk mesterskab, samt -over tid - at stræbe efter europæisk deltagelse hvert år. Der er vi ikke endnu, så jeg ser ingen grund til at nedjustere forventningerne. Måske er det mere omgivelserne, som skal justere forventningerne lidt?Prøv selv at tjek lidt op på hvordan sæsonen er forløbet. Der er nærmest ingen forskel på top og bund og bortset fra FCK, er ingen af holdene nævneværdigt bedre end andre. Vi endte foråret 5 point over nedrykningsstregen, endda på trods af vi har spillet en kamp mere end de andre. Nu skærer vi så yderligere ca. 30% af vores scoringer væk fra foråret og en mand som er blevet kåret til årets spiller og altid har været en drivkraft på og uden for banen og er en af de få med lidt rutine. Alligevel er du så urokkelig i din tro, at du mener det er useriøst at snakke om overlevelse og nedjusteringer af ambitionerne
Mht. årets superliga: Det var lige, men alligevel var der jo ingen tvivl: OB, BIF og FCM var bedre hold end de resterende (fraregnet FCK). Det er ikke tilfældigt, at disse hold (trods alt) har skabt lidt luft. Trupperne er bredere, og kvaliteten er bedre. Du kan sige, at vi endte 5 points over stregen, men du kan også vende den og sige, at vi trods en helt umulig situation i forsvaret samt en voldsom rotation blev femtebedste hold. Over en sæson holder vi altså mindst halvdelen af superligaen under os. Og så må vi altså gerne sætte en ny mand på banen i stedet for Thyge, så vi mister nok ikke 30% af målene.
Noe
Man kan ikke bare blive ved med at skimme af toppen, fjerne rutinen på holdet og svække holdet så markant på udsatte positioner og så forvente at det hele nok skal gå alligevel, bedre er vi altså ikke. Tror du ikke også at både Esbjerg (nummer 4 sidste år) og Randers (bedste hold sidste forår) mente de var gode nok til mere? Og hvad AGF forrige sæson, mente de ikke også sig for gode til at rykke ned?
Sidste sommer sagde AaB eksempelvis også farvel til flere rutinerede spillere og lod unge kræfter tage over, med en forventing om de kunne løfte opgaven. Resultatet var at de var efterårets klart svageste hold og uden massive profilforstærkninger i vinters til samtlige kæder, var de med sikkerhed rykket ned.
Holdet er bare ikke bedre end vi med lidt modgang og skader på nøglepositioner, sagtens kan kopiere AaBs nedtur. Vi har nærmest ingen rutine tilbage og den vi har, er enten nogle som på ingen måde kan løfte et hold i modgang (Borring, Olsen, Poulsen) eller nogle som har været skadet halvdelen af sidste sæson (Bak & Albrechtsen). Får vi ikke styr på de skader i midterforsvaret og går ind i den nye sæson uden spillere med mål i støvlerne, så vil jeg være meget bekymret
Og nej, jeg mener faktisk ikke vi har nogen specielt god bredde. Da jeg så pokalfinalen på bånd, bed jeg mærke i at Morten Bruun mente FCN havde en markant bedre bænk end os og han mente ikke vi havde noget at skyde med udefra. Og vi må jo konstatere han har haft ret, vi har stort set ikke kunnet skifte spillere ind som har gjort en forskel i dette forår og er spillerne fra bænken startet (Borring, Hvilsom, Fagerberg), har vi oplevet et meget markant kvalitetsdyk i præstationerne. Det vidner ikke om en god bredde for mig.
Det er naivt at tro at alle vores talenter blot springer ud på en gang og med et trylleslag bliver superligaprofiler og det skal helst heller ikke være dette som er FCMs plan, for så får man sig altså en brat opvågning, præcist som man har fået det i dette forår, hvor man automatisk regnede med Fager, Morten Nielsen og Hvilsom ville overtage for Frank, Ilsø & Baba. HAH
Så gode er vores talenter altså heller ikke og de toppræsterer altså ikke allesammen sådan lige pludselig, og det er ganske enkelt uholdbart at forvente det.
Man kan ikke bare blive ved med at skimme af toppen, fjerne rutinen på holdet og svække holdet så markant på udsatte positioner og så forvente at det hele nok skal gå alligevel, bedre er vi altså ikke. Tror du ikke også at både Esbjerg (nummer 4 sidste år) og Randers (bedste hold sidste forår) mente de var gode nok til mere? Og hvad AGF forrige sæson, mente de ikke også sig for gode til at rykke ned?
Sidste sommer sagde AaB eksempelvis også farvel til flere rutinerede spillere og lod unge kræfter tage over, med en forventing om de kunne løfte opgaven. Resultatet var at de var efterårets klart svageste hold og uden massive profilforstærkninger i vinters til samtlige kæder, var de med sikkerhed rykket ned.
Holdet er bare ikke bedre end vi med lidt modgang og skader på nøglepositioner, sagtens kan kopiere AaBs nedtur. Vi har nærmest ingen rutine tilbage og den vi har, er enten nogle som på ingen måde kan løfte et hold i modgang (Borring, Olsen, Poulsen) eller nogle som har været skadet halvdelen af sidste sæson (Bak & Albrechtsen). Får vi ikke styr på de skader i midterforsvaret og går ind i den nye sæson uden spillere med mål i støvlerne, så vil jeg være meget bekymret
Og nej, jeg mener faktisk ikke vi har nogen specielt god bredde. Da jeg så pokalfinalen på bånd, bed jeg mærke i at Morten Bruun mente FCN havde en markant bedre bænk end os og han mente ikke vi havde noget at skyde med udefra. Og vi må jo konstatere han har haft ret, vi har stort set ikke kunnet skifte spillere ind som har gjort en forskel i dette forår og er spillerne fra bænken startet (Borring, Hvilsom, Fagerberg), har vi oplevet et meget markant kvalitetsdyk i præstationerne. Det vidner ikke om en god bredde for mig.
Det er naivt at tro at alle vores talenter blot springer ud på en gang og med et trylleslag bliver superligaprofiler og det skal helst heller ikke være dette som er FCMs plan, for så får man sig altså en brat opvågning, præcist som man har fået det i dette forår, hvor man automatisk regnede med Fager, Morten Nielsen og Hvilsom ville overtage for Frank, Ilsø & Baba. HAH
Kunne være fedt hvis vi kunne stjæle ham her for næsen af Brøndby:
http://tipsbladet.dk/nyhed/superliga/br ... -topscorer

Symbolsk ville det være bedre med Skoubo. De fleste debatører på sydsiden ønsker at han vender hjem så hvorfor ikke opfylde ønsket for demDondinho skrev:Kunne være fedt hvis vi kunne stjæle ham her for næsen af Brøndby:
-
Andersbknudsen
Håber ikke på Gilberto eller Lawan! Specielt ikke Lawan! Vi har brug for en mand som scorer mål...hey hey der ude
min bud må være enten....
duncan
skoubo
fall (kunne være fedt)
Rawez Lawan
Gilberto
håber meget på skoubo eller gilberto
Det kan de 3 sidste, Skoubo, Duncan og Fall. Fall er en klasse spiller.. Men svært at sige om det overhovedet er en af de 5 spillere som rygterne snakker om..
Venter spændt!!
Du har ret i, at vi ikke kan blive ved med at skære, uden at erstatte til en vis grad. Derfor siger jeg også, at en højre back (hvor siv ikke har slået til) og en angriber (hvor kun Sly har slået til) er at ønske. Thyge ER erstattet, nemlig med Poulsen.Sylvester skrev:Noe
Jeg synes det er meget relevant at nævne Esbjerg, Randers og GF, om ikke andet som eksempler på, hvordan det ikke skal gøres. Esbjerg er et godt eksempel på, at man skal være opmærksom på, at det hurtigt kan gå ned ad bakke. Jeg må dog erkende, at jeg ikke kender meget til deres trupsammensætning. Umiddelbart har jeg dog på fornemmelsen, at de udnyttede svagheder hos os og ÅB sidste år.
Randers er jo et eksempel på uduelig ledelse: Tænk sig at tro, at man styrker sig ved at indkøbe 15 spillere. Det eneste det giver, er intern uro, hvilket både Viborg Vejle tidligere har måttet sande på den hårde måde. Løsningen er, og det er jo det jeg bliver ved med at sige: Kontinuitet.
GF er GF. Jeg mener at deres trupsammensætning var (og er) helt skæv: De satsede helt vildt på midtbanen, og forsømte at forstærke sig i de andre kæder. Det blev dyrt, da skaderne kom i foråret. Deres trup var skæv og alt, alt for tynd.
ÅB tabte imo ikke, fordi de sendte rutinerede spillere væk, men fordi de kombinerede alt for dårlige (rutinerede) indkøb med mærkværdige lejeaftaler. Igen er nøgleordet kontinuitet.Sidste sommer sagde AaB eksempelvis også farvel til flere rutinerede spillere og lod unge kræfter tage over, med en forventing om de kunne løfte opgaven. Resultatet var at de var efterårets klart svageste hold og uden massive profilforstærkninger i vinters til samtlige kæder, var de med sikkerhed rykket ned.
Men det er der jo heller ikke nogen der siger? Det er jo blevet gentaget igen og igen, at det tager tid. Nu er foråret (vel) overstået, og nu kan vi bygge yderligere på. Det tager tid, og vi må sgu bare være tålmodige. Og derudover så håbe på et par forstærkninger.Sylvester skrev:Det er naivt at tro at alle vores talenter blot springer ud på en gang og med et trylleslag bliver superligaprofiler
Nå, jeg er på vej ud af landet. Tak for snakken, og god weekend.
Håber virkelig ikke FCM venter med forstærkning til sidste øjeblik, så er chancen igen stor for et panisk fejlkøb, det har vi ikke råd til. Det lader til det trækker ud med de der indiske investorer, hvem ved om aftalen overhovedet falder på plads og til hvilken pris..... 70 mill. er jo ikke meget alligevel..... kun ca 2 FCK spillere, det kommer vi jo ikke langt med.Kom nu Ørgaard op på hesten.
Ja ligesom de paniske køb vi har lavet i slutningen af de sidste par transfervinduer aka Albrechtsen, Ilsø og Poulsen. Det skulle vi nødig gøre igen...Skovmand skrev:Håber virkelig ikke FCM venter med forstærkning til sidste øjeblik, så er chancen igen stor for et panisk fejlkøb, det har vi ikke råd til.
- StefanEast
- Geografisk sted: Vanløse
uhh der er mange angribere, som jeg ser som ønskværdige!
Bare ikke Tim Jannsen, han er for meget en borring spiller, som præsterer når det går godt og slet ikke når det går skidt!
Lige en lille note. Er ikke sikker, men tror at Sylvester skrev: Midtjylland har et underskud på 3 millioner om måneden. Dette kan vist ikke helt passe
Tjek lige op på dine referencer mester 
Angriber. ja tak..
Skoubo. Jaaaa...
Zidan. JAAAA
Bedre angribere eller på samme niveau er mere end velkomne
Lige en lille note. Er ikke sikker, men tror at Sylvester skrev: Midtjylland har et underskud på 3 millioner om måneden. Dette kan vist ikke helt passe
Angriber. ja tak..
Skoubo. Jaaaa...
Zidan. JAAAA
Bedre angribere eller på samme niveau er mere end velkomne
FC Midtjylland og kun FC Midtjylland