Mikkel Thygesen

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Steffen am

Re: Mikkel Thygesen

Indlæg af Steffen am »

Tja... Lund, jeg vil i hvert fald tillade mig at være uenig, og hoppe med på den vogn der vejer Thygesens betydning op.
Thygesens løbepas og evne til at gøre de andre og holdet bedre er bestemt ikke at undervurdere, og det er mig en gåde at han ikke er at finde som viceanfører.

Brugeravatar
cameo1977

Indlæg af cameo1977 »

Lund7400 skrev:Jeg har absolut intet imod at vi afskipper Thygesen til sommer. Jeg har ærlig talt svært ved at se hans spillemæssige bidrag på banen, omend han naturligvis scorer en pæn andel kasser.
Jeg ser gerne ham af hænde, for istedet at hente en kvalificeret og oprigtig angriber ind som supplering til Sly.

Eneste modargument er hans øjensynlig store betydning i omklædningsrummet og sin evige fight på græsset.

Jeg kan dog egentlig godt forestille mig, at han enten bliver her eller tager til udlandet. Har svært ved at se hvad han vil i Brøndby, det kan kun være hvis klubhjertet, gud forbyde det, banker gul og blå.

Hvis du mener klubben skal afskippe vores topscore og den spiller, sammen med sly der kæmper aller mest for holdet for at få en kvalificeret angriber i stedet for, kan du så ikke lige forklare mig hvad en "kvalificeret" angriber det er? for han må vel heller ikke koste klubben noget i lønninger.

Brugeravatar
pr0j3ct

Indlæg af pr0j3ct »

cameo1977 skrev:Hvis du mener klubben skal afskippe vores topscore og den spiller, sammen med sly der kæmper aller mest for holdet for at få en kvalificeret angriber i stedet for, kan du så ikke lige forklare mig hvad en "kvalificeret" angriber det er? for han må vel heller ikke koste klubben noget i lønninger.
Tja.. Jeg kan nu egentligt godt følge Lund7400 et langt stykke hen ad vejen. Skal Thyge Videre, ja så vil han da personligt ved mig blive savnet, men nå ja, vi skal videre og det kommer vi da også Thyge eller ej. Thyge betyder meget for os og jeg er sikker på at det er både på og uden for banen, men når det så er sagt kan jeg ikke se han er uundværlig, andre skal nok komme til og uanset hvordan vi vender og drejer Thyges betydning for holdet, så syntes jeg personligt ikke at han har nået helt samme niveau, som han havde inden vi sendte ham udenlands. Ja han fighter en hvis del ud af bukserne og det har vi andre spillere, som kunne lære en del af og ja han er vores topscorer, men det siger vidst mere omkring vores angribere og manglen af en, end det siger om Thyge, for "rigtig" angriber, har han nu aldrig været og det er heller ikke der hans styrker er.

Ang. en kvalificeret angriber, så kan vi jo bare kigge på eks. Dame N'Doye. Han placerer sig rigtigt, løber rigtigt holder sig til oppe i og omkring feltet og bruger ikke alt for meget nedad i banen, så han mangler i feltet, når han skal bruges og ikke mindst så scorer han mål, som en angriber skal. Derved siger jeg ikke at vi kan få, eller skal have en N'Doye, men en rigtig og "kvalificeret" angriber mangler vi i den grad og burde kunne finde.

Vi har Sly, som har potentiale til at blive en rigtig farlig angriber, men han mangler noget skarphed. Får han det med i hans spil, blive han giftig. Derudover har vi Hvilsom, et ungt talent, som skal have tiden og erfaringen til at slå igennem. Så har vi Fagerberg,, der aldrig har slået igennem og nok heller aldrig kommer til det. Så er der Morten Nielsen, som ligner en der i bund og grund ikke er noget tiltro til at han skal gøre sig helt i front for ulvene og det er vel det. Så i store dele af vores kampe smider vi en midtbane i front, som angriber, fordi vi sådan set kun har Sly. Det skriger da til himlen om manglerne i front. Bevares Thyge har gjort en fornuftig figur i mangel på samme.

Ang. lønninger. Ja så er det spare tider. Men med Frank væk, Ilsø, måske Thyge, eks. Borring, Fagerberg osv. så skulle der nok kunne findes lidt til en løn, til en angriber ud af alle de sparede lønninger, fra løntunge spillere vi har og om muligt afhænder.

Lund7400

Indlæg af Lund7400 »

cameo1977 skrev:
Lund7400 skrev:Jeg har absolut intet imod at vi afskipper Thygesen til sommer. Jeg har ærlig talt svært ved at se hans spillemæssige bidrag på banen, omend han naturligvis scorer en pæn andel kasser.
Jeg ser gerne ham af hænde, for istedet at hente en kvalificeret og oprigtig angriber ind som supplering til Sly.

Eneste modargument er hans øjensynlig store betydning i omklædningsrummet og sin evige fight på græsset.

Jeg kan dog egentlig godt forestille mig, at han enten bliver her eller tager til udlandet. Har svært ved at se hvad han vil i Brøndby, det kan kun være hvis klubhjertet, gud forbyde det, banker gul og blå.

Hvis du mener klubben skal afskippe vores topscore og den spiller, sammen med sly der kæmper aller mest for holdet for at få en kvalificeret angriber i stedet for, kan du så ikke lige forklare mig hvad en "kvalificeret" angriber det er? for han må vel heller ikke koste klubben noget i lønninger.
Det kan jeg snildt, men Project klarede det egentlig glimrende. Men vi er vel ikke uenige om det uholdbare i at have Thyge liggende som angrebsmakker/hængende 10'er, og skal han skubbes ned på midtbanen finder jeg ham ingenlunde uundværlig. Centralt må Izunna og Poulsen imo stå foran ham, ligesom Hassan/Danny/Siv har fortrinsret på højrekanten, Borring/Sly har på venstrekanten, og Albæk og Salami substitutter centralt.

- Bevares, Thygesen er et fantastisk forbilled og en forbilledlig fighter, men jeg ser ham på ingen måde uundværlig for klubben fremadrettet, og med de rygter der har været fremme omkring hans hyre, skipper jeg ham helst afsted.

974

Re: Mikkel Thygesen væk/bliver ?

Indlæg af 974 »

Hmm Sommerkamp i ØAB..
http://www.fcm.dk/index.php?ID=1&nyhedI ... laes_nyhed

Thygesen kåret til årets spiller i hvert fald på FCM´s Facebook gruppe

Han bliver interviewet i civilt MENS de andre spiller

Han er ikke nævnt i andre sammenhænge i artikler og billeder ifm kampen

Var han ude og sige farvel, eller var han på vej til samtale med Ørgaard...

Jeg tror desværre han er væk (80% sikkert)

SteffenO
Geografisk sted: Thy

Re: Mikkel Thygesen væk/bliver ?

Indlæg af SteffenO »

974 skrev:Hmm Sommerkamp i ØAB..

Han sendte en tak, som os er kommet til facebook, hvor han siger :Med jeres støtte er jeg sikker på VI bliver farlige i den nye sæson ..

Mon han fremtid er afklaret eller tænkte han bare ikke over det :P?

http://www.facebook.com/video/video.php ... 5589166282

Brugeravatar
DenStolteJyde

Indlæg af DenStolteJyde »

Jeg tror bare det er noget han enten ikke har tænkt over eller også er det for at holde liv i håbet fra os fans til det sidste..

MathiasVJacobsen

Indlæg af MathiasVJacobsen »

974 skrev:Hmm Sommerkamp i ØAB..

Det er vel bare reservekmapen der bliver spiller i baggrunden?
Håber inderligt han bliver.
FCM, Juventus, Fulham, Dortmund

974

Indlæg af 974 »

MathiasVJacobsen skrev: Det er vel bare reservekmapen der bliver spiller i baggrunden?
Håber inderligt han bliver.
Jeg kan ikke lige finde facebook klippet men umiddelbart mener jeg at den kamp der spilles i baggrunden er identisk med det vi kan se på billederne her..?

http://www.fcmklubsamarbejdet.dk/galleri.aspx?id=138

Claus J

Indlæg af Claus J »

Så lyder det til det er slut med Thygesen i FCM. Ifølge morgensporten på P3 bliver han præsenteret i Brøndby idag. 3 årig kontrakt til samlet 11 mio. Kr.
Claus J

Brugeravatar
Hekler

Indlæg af Hekler »

Hekler skrev:
Jeg ved ikke hvorfor folk ikke bare lytter når jeg gennem mange måneder har sagt at Thyge ryger til brøndby. Det er det mest logiske skifte i dansk fodbold.
Jeg skifter bare navn til oraklet....
Nogen kaster med brosten, andre kaster håndtegn.
Jeg nøjes bare med at kaste skygge.
/Hekler

188

Indlæg af 188 »

Det er noget værre lort hvis det bliver en realitet. Sign for guds skyld ikke med en direkte konkurrent til toppen af ligaen. Thygesen har desværre vildskaben og ærgerrigheden til at hive en del andre Brøndby spillere med op, og så kan de pludselig blive markant bedre i næste sæson.
Jeg ser gerne at man beholder Thyge, men omvendt har vi også et overflod af midtbanespillere der står i kø, men han har jo spillet hængende angriber det sidste stykke tid, så det vi klart være der vi skal forstærke os med en erfaren spiller med niveau der kan hive de unge spillere et gear op.

Please sign med HSV istedet.

Brugeravatar
Ikastbo

Indlæg af Ikastbo »

Ak ja.. så røg endnu en kulturbærer fra klubben..først Frank og nu Thygesen. Syntes det gør lidt ondt at han havner i Brøndby, er sikker på han vil blomstre endnu mere op der, og blive en farlig mand, sammen med Kron-delih :shock: En skam og meget ærgerligt for klubben, det skifte her kommer til at mærkes!
"chancer er ikke noget man får... det er noget man tager "

Brugeravatar
levis

Indlæg af levis »

Forhåbentligvis har de så ikke råd til en angriber, og i så fald kommer de stadig ikke til at vinde noget.

NyX
Geografisk sted: København S.

Indlæg af NyX »

Ikastbo skrev:Ak ja.. så røg endnu en kulturbærer fra klubben..først Frank og nu Thygesen. Syntes det gør lidt ondt at han havner i Brøndby, er sikker på han vil blomstre endnu mere op der, og blive en farlig mand, sammen med Kron-delih :shock: En skam og meget ærgerligt for klubben, det skifte her kommer til at mærkes!
Tja, men spørgsmålet er om Krohnen er en del af den pakke efter dette vindue. Jeg tvivler ;)

Låst