Varme i Banerne/Kunstgræs

Forum for fodbold der vedrører alle andre klubber
Brugeravatar
Gizmo aka Jeff
Geografisk sted: DK-7100 Vejle

Varme i Banerne/Kunstgræs

Indlæg af Gizmo aka Jeff »

Nu hvor DBU har godkendt Kunstgræs som underlag fra sæsonen 2012-2013 så skulle vi da næsten have en tråd om hvad folket syntes om dette tiltag.

Kunne forleden læse at Glen var en varm fortaler for kunstgræs og at han udtalte noget om at det self er en anden slags fodbold der bliver spillet på sådan underlag, men også at flere og flere spillere "vokser" op med dette underlag.

Personligt tror jeg ikke på at vi får kunstgræs at se på MCH Arena, men man kan jo aldrig vide. Endvidere i forbindelse med godkendelsen af kunstgræs i Superligaen, har DBU langt om længe stillet et krav med hensyn til varme i banen som er et KRAV for at spille i Suppen. Det har vi trængt til længe dette krav. Klubber som FCN-Sønderjyske-Lyngby-Silkeborg osv osv får nu et krav at skulle leve op til for at må spille i suppen og vi fans af andre hold med varme i banen undgår nu at må se vores kampe mod disse hold bliver aflyst igen og igen - som set med Lyngby-FCM, som efter min smag godt var lavpunktet i mit syn på Lyngby. Hvad sker der lige for dem tænker jeg stadig den dag idag, hvor kampen så er afviklet.

Falder så over dette indlæg og det falder da bestemt i min smag :)

http://www.bold.dk/nyt/FCV-faar-varme-i-banen

Der kunne nogen af de klubber uden varme i banen lærer noget af FC Vestsjælland.
Og ja jeg ved godt de har Kurt Andersen i deres ejerkreds - men det skal ikke være nogen undskyldning for andre klubber. :o Og vi så får FCV at se i suppen inden for en årerække med guderne så vide.

Hvad siger resten af folket her på graven. :?: :?:
Debat - Debat og atter Debat :D :D :D :D

Jeff
"The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing" Edmund Burke 1729-1797

Brugeravatar
pr0j3ct

Re: Varme i Banerne/Kunstgræs

Indlæg af pr0j3ct »

Jeg tror og håber på at vi ikke får kunst græs på MCH Arena, da jeg er af den personlige mening at fodbold hører til på rigtig græs. Men Jeg syntes at det er godt med muligheden for kunstgræs, da vi så forhåbentligt slipper for at se fodbold spillet på ødelagte græs tæpper, på baner der mere eller mindre minder om det, man kan kalde kuperet terræn.
Samt ungdommen vokser op med kendskab til kunstgræs og ikke mindst muligheden for at forberede sig mod evt. udenlandske modstandere der spiller på kunstgræs.

Men når vi så snakker prisklassen for sådan et projekt, kan jeg personligt ikke forstå at de penge ikke ville være givet bedre ud, som nogle af vore såkaldte fodbold eksperter også pointerer, til en ordentlig "green keeper", så vi kan få os nogle ordentlige baner her i danmark, samt at kravene omkring banerne ikke har været skærpet fra DBU for mange år siden.

Vil man spille i superligaen og tjene det mere på reklame, tv indtægter, sponsorer osv. set i forhold til eks. 1 division, så skal banerne simpelthen være i orden, efter min mening og det at hold år efter år kan få dispensation, på grund af for dårlige baner, manglende varme osv. er bare ikke i orden.

Muligheden for kunstgræs, ja tak. Men fodbold skal nu primært og helst spilles på rigtig græs.

Thomas Lund

Indlæg af Thomas Lund »

Jeg har lige et spørgsmål:

Hvad gør man så, som klub, hvis man har kunstgræs og skal spille Europæiske kampe, for det er vel ikke tilladt i UEFAs egne turneringer, at spille på kunstgræs?

Lund

Brugeravatar
Gizmo aka Jeff
Geografisk sted: DK-7100 Vejle

Indlæg af Gizmo aka Jeff »

Thomas Lund skrev:Jeg har lige et spørgsmål:

Hvad gør man så, som klub, hvis man har kunstgræs og skal spille Europæiske kampe, for det er vel ikke tilladt i UEFAs egne turneringer, at spille på kunstgræs?

Lund

Ved ikke om det er lovligt - men klubber som Young Boys Bern - Spartak Moskva - Lokomotiv Moskva - CSKA Moskva og sikkert flere spillede europæiske kampe i den netop overstået euro sæson på kunstgræs ..
"The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing" Edmund Burke 1729-1797

Brugeravatar
Hekler

Indlæg af Hekler »

Thomas Lund skrev:Jeg har lige et spørgsmål:

Lund
Jo det er flere år side Uefa har lovliggjort det i deres turneringer.
Nogen kaster med brosten, andre kaster håndtegn.
Jeg nøjes bare med at kaste skygge.
/Hekler

Besvar