Sæsonen 2011-2012
Sæsonen 2011-2012
Så fik vi afsluttet sæsonen 2010-11. Vel en ok 4. plads, men jeg er alligevel en smule skuffet over afslutningen, med de 2 mistede point til Randers, en lidt uinspireret indsats mod FCN idag, og ikke mindst den IGEN missede pokalfinale.
Men nu er det tid at se fremad, og jeg vil gerne lægge ud med hvem jeg mener der kunne være aktuelle fra de 2 nedrykkere hvis klubberne er til at tale med. Ikke at jeg mener vi skal gå efter alle forslag, bare de spillere der imo kan forstærke vores hold:
Fra Esbjerg
Søren Rieks, Kan vel bruges på de fleste offensive pladser, og med Thygesens afgang måske et emne:
Nikolaj Høgh, Hvis vi mister Martin A, kunne han være en ok afløser.
Peter Nymann, Måske ikke det mest oplagte emne, men dog en ok højre back
Timm Jannsen, <er lidt i tvivl om ham, men har da størrelsen, mangler måske bare holdkammerater til at levere afleveringerne.
Davidson Drobo-Ampem, Han imponerede mig meget på både højre og venstre back i de opgør vi havde mod dem her til sidst. Ikke mindst hans hurtighed. Dog må der selvfølgelig være en grund til at han ikke er på holdet i Esbjerg, så måske jeg vurderede forkert.
Fra Randers:
Anders Egholm, Samme som ved Nikolaj Høgh
Mikkel Beckmann, God på de offensive pladser
Lasse Rise, teknisk dygtig offensiv spiller.
Kasper Lorentzen, Igen en dygtig offensiv spiller med et godt venstre ben.
Farlige Frank, taler jo for sig selv, kom tilbage på heden, til den rigtige pris/løn
Det var mit bud, hvad mener I andre??
Men nu er det tid at se fremad, og jeg vil gerne lægge ud med hvem jeg mener der kunne være aktuelle fra de 2 nedrykkere hvis klubberne er til at tale med. Ikke at jeg mener vi skal gå efter alle forslag, bare de spillere der imo kan forstærke vores hold:
Fra Esbjerg
Søren Rieks, Kan vel bruges på de fleste offensive pladser, og med Thygesens afgang måske et emne:
Timm Jannsen, <er lidt i tvivl om ham, men har da størrelsen, mangler måske bare holdkammerater til at levere afleveringerne.
Davidson Drobo-Ampem, Han imponerede mig meget på både højre og venstre back i de opgør vi havde mod dem her til sidst. Ikke mindst hans hurtighed. Dog må der selvfølgelig være en grund til at han ikke er på holdet i Esbjerg, så måske jeg vurderede forkert.
Fra Randers:
Farlige Frank, taler jo for sig selv, kom tilbage på heden, til den rigtige pris/løn
Claus J
- DenStolteJyde
Re: Sæsonen 2011-2012
Farlige Frank hverken ønsker eller forventer jeg tilbage..
Årsagen til at jeg ikke ønsker ham tilbage er at han er ved at være gammel og har døjet en del med skader.. Han er ikke helt så farlig som han var engang.. desuden passer han ikke så godt ind i det system FCM gerne vil spille nu..
Årsagen til at jeg ikke ønsker ham tilbage er at han er ved at være gammel og har døjet en del med skader.. Han er ikke helt så farlig som han var engang.. desuden passer han ikke så godt ind i det system FCM gerne vil spille nu..
En sæson der igen bød på langt flere skuffelser end opturer.
Kort sagt kan sæsonen vel sammenlignes med sidste, hvor vi har spillet fremragende indtil vi når en pokalfinale vi tilmed taber for at gå helt ned i ligaen til sidst. Spoler man tiden en måned (et par uger) tilbage, vil INGEN i denne klub været tilfreds hvis man spåede sølvmedaljer i pokalturneringen og en lunken 4 plads i en liga, hvori medaljerne ellers har været historisk billigt til salg..
Statistikken taler desuden sit tydelige sprog, 49 point er langt fra prangende og noget af det mere magre der er præsteret af FCM i klubbens levetid...
Når alt dette så er sagt, og skuffelsen har lagt sig, vil jeg nu alligevel mene at der er flere positive aspekter forud for næste sæson end det har gjort sig gældende de sidste mange sæsoner.
- Dels har vores egen spilletrup fået mere hår på brystet og vores massive satsning på egne talenter har afkastet en del erfaring og selvtillid som absolut vil komme os til gode i næste sæson.
- Og dels ser de andre klubber mindst lige så hårdt ramt ud som os.
FCK: Kjøbenhavnerne mister vel 4 af klubbens 6-7 største profiler, skal have et helt nyt trænerteam til at fungere, og skal arbejde under et massivt forventningspres.
OB - I ådalen har de massive problemer internt, en træner der absolut ikke ligner deres bedste mand, og en Utaka og DD som absolutte profiler der ønsker sig væk.
Brøndby: På vestegnen har de ligeledes fået tilført sine egne talenter erfaring og selvtillid, men jeg ser dog alligevel flere problemer hos Brøndby end hos os. Primært bestående af det evigt høje forventningspres, et tamt angreb, og en lønpost der absolut ikke står til mål med spillermaterialet.
Opsummeret vil jeg tage de helt positive briller på, og udnævne os selv som værende førsteudfordrer til FCK, såfremt vi får tilkoblet en erfaren og afslutningssikker angriber, og en kvalificeret afløser for Thygesen hvis han smutter som forventet.
- Og lad så bakke op fra første kamp, tilskuertallet både ude og hjemme i denne sæson har været aldeles sløjt!
Kort sagt kan sæsonen vel sammenlignes med sidste, hvor vi har spillet fremragende indtil vi når en pokalfinale vi tilmed taber for at gå helt ned i ligaen til sidst. Spoler man tiden en måned (et par uger) tilbage, vil INGEN i denne klub været tilfreds hvis man spåede sølvmedaljer i pokalturneringen og en lunken 4 plads i en liga, hvori medaljerne ellers har været historisk billigt til salg..
Statistikken taler desuden sit tydelige sprog, 49 point er langt fra prangende og noget af det mere magre der er præsteret af FCM i klubbens levetid...
Når alt dette så er sagt, og skuffelsen har lagt sig, vil jeg nu alligevel mene at der er flere positive aspekter forud for næste sæson end det har gjort sig gældende de sidste mange sæsoner.
- Dels har vores egen spilletrup fået mere hår på brystet og vores massive satsning på egne talenter har afkastet en del erfaring og selvtillid som absolut vil komme os til gode i næste sæson.
- Og dels ser de andre klubber mindst lige så hårdt ramt ud som os.
FCK: Kjøbenhavnerne mister vel 4 af klubbens 6-7 største profiler, skal have et helt nyt trænerteam til at fungere, og skal arbejde under et massivt forventningspres.
OB - I ådalen har de massive problemer internt, en træner der absolut ikke ligner deres bedste mand, og en Utaka og DD som absolutte profiler der ønsker sig væk.
Brøndby: På vestegnen har de ligeledes fået tilført sine egne talenter erfaring og selvtillid, men jeg ser dog alligevel flere problemer hos Brøndby end hos os. Primært bestående af det evigt høje forventningspres, et tamt angreb, og en lønpost der absolut ikke står til mål med spillermaterialet.
Opsummeret vil jeg tage de helt positive briller på, og udnævne os selv som værende førsteudfordrer til FCK, såfremt vi får tilkoblet en erfaren og afslutningssikker angriber, og en kvalificeret afløser for Thygesen hvis han smutter som forventet.
- Og lad så bakke op fra første kamp, tilskuertallet både ude og hjemme i denne sæson har været aldeles sløjt!
Man burde kunne bytte spillere over:Claus J skrev:Så fik vi afsluttet sæsonen 2010-11. Vel en ok 4. plads, men jeg er alligevel en smule skuffet over afslutningen, med de 2 mistede point til Randers, en lidt uinspireret indsats mod FCN idag, og ikke mindst den IGEN missede pokalfinale.
Fra Esbjerg
Fra Randers:
Borring, Fagerberg og Sivebæk bør forlade FCM for egen skyld, et bytte til Randers / Esbjerg kunne kick starte deres fodbold liv.
Min favoriter er Mikkel Bechmann og Søren Ricks.
-
sebastian94
- Geografisk sted: Skive
Min favorit er nu Jonas Kamper, synes han kunne være rigtig spændende istedet for Danny eller Boring.FCMReal skrev:Man burde kunne bytte spillere over:Claus J skrev:Så fik vi afsluttet sæsonen 2010-11. Vel en ok 4. plads, men jeg er alligevel en smule skuffet over afslutningen, med de 2 mistede point til Randers, en lidt uinspireret indsats mod FCN idag, og ikke mindst den IGEN missede pokalfinale.
Fra Esbjerg
Fra Randers:
Borring, Fagerberg og Sivebæk bør forlade FCM for egen skyld, et bytte til Randers / Esbjerg kunne kick starte deres fodbold liv.
Min favoriter er Mikkel Bechmann og Søren Ricks.
Petter, Petter, Petter, Petter Andersson
Jeg synes ikke der er de helt vilde profiler at hente i hverken Randers eller Esbjerg. Den eneste jeg umiddelbart kan pege på er Rieks, men et eller andet sted ville det ikke undre mig hvis vi hentede Janssen.
Det ville for mig at se være en falliterklæring at hente en Jonas Kamper, Beckmann, Høgh eller for den sags skyld Frank - vi skal simpelthen sigte højere.
Det ville for mig at se være en falliterklæring at hente en Jonas Kamper, Beckmann, Høgh eller for den sags skyld Frank - vi skal simpelthen sigte højere.
Enig og jeg syntes egentligt også at det vil være en fallit erklæring at hente Jansen og for den sags skyld også Rieks.Lund7400 skrev:Jeg synes ikke der er de helt vilde profiler at hente i hverken Randers eller Esbjerg. Den eneste jeg umiddelbart kan pege på er Rieks, men et eller andet sted ville det ikke undre mig hvis vi hentede Janssen.
Vi er en klub der satser på de unge talenter og samtidig vil placere os fast som en topklub, så skal de enkelte indkøb vi laver til at forstærke holdet og bringe noget rutine altså være fra en tak højere end eks. Jansen. De få spillere vi skal bruge, skal passe ind på vores hold, ind i vores system/koncept og vel mere eller mindre gå direkte ind og blive en profil, ellers er det vel i bund og grund ikke ret meget en forstærkning og vil vel et eller andet sted bare være endnu et køb til bredden hvor vi henter en spiller fra en konkurrerende klub, som måske har spillet godt i perioder, samtidigt med at vi smider penge den anden vej.
Så ender vi igen hvor vi tidligere har været med en stor trup med et hav af spillere, som vi måske alligevel ikke kan bruge eller hvor de flopper, som det er set før. Men det koncept vi har nu i klubben, hvor vi spiller med en specielt og forudbestem system, samt hvor talenterne og akademiet er et af de primære punkter, så skal vi altså ikke bare købe ind her og der, men scoute de helt rigtige spillere, samt også bruge lidt ekstra penge på dem når vi finder den/de rigtige, i stedet for bare at købe, 1-2-3 "bredde" spillere som måske/måske ikke vil give holdet noget, men hvor vi så hænger på lønninger. Så hellere give lidt mere for en endnu bedre og helt rigtig spiller end købe et par middelmådige "bredde" spillere.
Som vi f.eks. gjorde med Borring...pr0j3ct skrev:Lund7400 skrev: Så ender vi igen hvor vi tidligere har været med en stor trup med et hav af spillere, som vi måske alligevel ikke kan bruge eller hvor de flopper, som det er set før. Men det koncept vi har nu i klubben, hvor vi spiller med en specielt og forudbestem system, samt hvor talenterne og akademiet er et af de primære punkter, så skal vi altså ikke bare købe ind her og der, men scoute de helt rigtige spillere, samt også bruge lidt ekstra penge på dem når vi finder den/de rigtige, i stedet for bare at købe, 1-2-3 "bredde" spillere som måske/måske ikke vil give holdet noget, men hvor vi så hænger på lønninger. Så hellere give lidt mere for en endnu bedre og helt rigtig spiller end købe et par middelmådige "bredde" spillere.
Der er jo aldrig nogen garantier, lige meget hvor godt et fodarbejde der er gjort.
Rieks og Beckmann er begge folk, der i topform, er i udkanten af det danske landshold, tror desværre ikke vi økonomisk eller sportsligt kan tillade os at sigte meget højere.
Jeg mener ikke, som udgangspunkt(kunne godt tænke mig Rieks, hvis Thyge og Borring smutter), at de to spillere er interessante for FCM, det var mere for at tydeliggøre hvad jeg mener er realistisk niveau at forvente af forstærkninger.
Men er helt enig i at det bør være slut med østeuropæiske 'lottokuponer'.
Nu er det jo ikke til at vide hvilke spillere der vil slå til eller floppe hvis de kommer til FCM. Jeg nægter da at tro, at vi ikke har scoutet på samtlige af de spillere vi tidligere har hentet til klubben, men derfor er det da langt fra alle der har slået til. Derfor er der heller ingen der siger at hvis vi henter en dyr spiller at vedkommende vil slå til.pr0j3ct skrev: Vi er en klub der satser på de unge talenter og samtidig vil placere os fast som en topklub, så skal de enkelte indkøb vi laver til at forstærke holdet og bringe noget rutine altså være fra en tak højere end eks. Jansen. De få spillere vi skal bruge, skal passe ind på vores hold, ind i vores system/koncept og vel mere eller mindre gå direkte ind og blive en profil, ellers er det vel i bund og grund ikke ret meget en forstærkning og vil vel et eller andet sted bare være endnu et køb til bredden hvor vi henter en spiller fra en konkurrerende klub, som måske har spillet godt i perioder, samtidigt med at vi smider penge den anden vej.
Så ender vi igen hvor vi tidligere har været med en stor trup med et hav af spillere, som vi måske alligevel ikke kan bruge eller hvor de flopper, som det er set før. Men det koncept vi har nu i klubben, hvor vi spiller med en specielt og forudbestem system, samt hvor talenterne og akademiet er et af de primære punkter, så skal vi altså ikke bare købe ind her og der, men scoute de helt rigtige spillere, samt også bruge lidt ekstra penge på dem når vi finder den/de rigtige, i stedet for bare at købe, 1-2-3 "bredde" spillere som måske/måske ikke vil give holdet noget, men hvor vi så hænger på lønninger. Så hellere give lidt mere for en endnu bedre og helt rigtig spiller end købe et par middelmådige "bredde" spillere.
Jeg går ud fra at de 2 nedrykkere begge er nød til at sælge ud af truppen (selvom de sikkert siger det modsatte) og derfor er der måske mulighed for at hente en god spiller eller 2 til fornuftige penge netop i disse klubber.
Jeg mener stadig at der er flere af de navne jeg nævner i første indlæg der vil kunne gøre vores hold bedre.
Claus J
Syntes det er vildt at du ikke nævner Jonas Kamper i dit startindlæg da han efter min personlige mening er den stærkeste af spillerne i de 2 klubber. Tror han vil kunne tilføre FCM ret meget som en hængende angriber bag Sly. Dog vil jeg sige at i stedet for at se på hvad klubberne har, så kigge på hvad vi skal bruge. Det prøver du også på med Nymann og Drobo Ampem dog er højreback jo ikke lige den dyreste plads at hente en spiller til og det kunne derfor nok være sjovt at se på lidt højere niveau på den plads end en nedrykningsback. Skulle jeg foreslå et par spillere til højrebacken (som efter min mening er den plads der er vigtigst) har jeg svært ved at kigge i superligaen da jeg ikke syntes niveauet på den plads er specielt højt ud over Pospech som nu smutter. Syntes derimod man skulle kigge mod udlandet og ved godt folk er bange for rumænske/kroatiske osv. spillere, men syntes igen man skal kigge mod FCK.
Kig mod de bedre klubber i nogle af de lande vi konkurrerer med på internationalt klubniveau. FCK købte Claudemir i Holland og jeg må indrømme at den Hollandske liga nok er lidt højt sat. Et land som Belgien er dog nok min favorit for et stærkt land at kigge på. Især da flere af de store klubber er i KÆMPE økonomiske problemer og spillere derfra kunne derfor måske være interessante.
Kig mod de bedre klubber i nogle af de lande vi konkurrerer med på internationalt klubniveau. FCK købte Claudemir i Holland og jeg må indrømme at den Hollandske liga nok er lidt højt sat. Et land som Belgien er dog nok min favorit for et stærkt land at kigge på. Især da flere af de store klubber er i KÆMPE økonomiske problemer og spillere derfra kunne derfor måske være interessante.
Ja som vi eks. gjorde med borring.. nej pjat.. Borring blev købt for dyrt, landshold eller ej og vi har da også haft godt brug af Borring, i perioden hvor han rent faktisk leverede og bla. spillede på landsholdet. At hans niveau så er faldet drastisk og ikke mindst hans generelle indsats ikke er værdig for en spiller af Borrings kaliber, samt at han er overflødig i vores nuværende system. Gør jo at Borring er en spiller vi skal af med, både for hans og klubbens skyld.pdole skrev:Som vi f.eks. gjorde med Borring...pr0j3ct skrev:Lund7400 skrev: Så ender vi igen hvor vi tidligere har været med en stor trup med et hav af spillere, som vi måske alligevel ikke kan bruge eller hvor de flopper, som det er set før. Men det koncept vi har nu i klubben, hvor vi spiller med en specielt og forudbestem system, samt hvor talenterne og akademiet er et af de primære punkter, så skal vi altså ikke bare købe ind her og der, men scoute de helt rigtige spillere, samt også bruge lidt ekstra penge på dem når vi finder den/de rigtige, i stedet for bare at købe, 1-2-3 "bredde" spillere som måske/måske ikke vil give holdet noget, men hvor vi så hænger på lønninger. Så hellere give lidt mere for en endnu bedre og helt rigtig spiller end købe et par middelmådige "bredde" spillere.
Der er jo aldrig nogen garantier, lige meget hvor godt et fodarbejde der er gjort.
Rieks og Beckmann er begge folk, der i topform, er i udkanten af det danske landshold, tror desværre ikke vi økonomisk eller sportsligt kan tillade os at sigte meget højere.
Jeg mener ikke, som udgangspunkt(kunne godt tænke mig Rieks, hvis Thyge og Borring smutter), at de to spillere er interessante for FCM, det var mere for at tydeliggøre hvad jeg mener er realistisk niveau at forvente af forstærkninger.
Men er helt enig i at det bør være slut med østeuropæiske 'lottokuponer'.
Rieks ser jeg mere som kantspiller end angriber eller midtbane og det er den primære grund til at jeg egentligt ikke kan se hvad vi skal med ham. Da vi, i vores nuværende nye system, rent faktisk ikke skal spille med kantspillere og som "angriber" er han altså bare ikke god nok. Det samme med Beckmann. Den/de angriber/angribere vi skal have skal altså være rigtige angribere og ikke alverdens offensive folk vi smider i top af mangel på bedre.
Selvfølgeligt er der ingen garantier i fodbold og da slet ikke med spillere og chancen for at fejle er der da. men henter man så en spiller, som vi den hjemlige liga, ved og har set ikke har leveret i store dele af sæsonen, er chancerne for succes i mine øjne ikke større bare fordi han er dansk og er tæt på landsholdet.
Selvfølgeligt er det altid med en hvis chance at hente en ny spiller. Der er som sagt ingen garantier. Men det jeg generelt mener er at når nu for det første har ændret koncept og spil system, skal det altså være de helt rigtige spillere til de rette pladser. Feks. ingen grund til at hente wingers, nå vores nye system i bund og grund ikke gør brug af wingers, Som eks. en Borring type. For det andet, skal vores hold primært bestå af talenter og fyldes på af erfaring, profiler og styrke, så holdet også kan tage en position i toppen af ligaen, som klubben jo gerne ser. Men da vi skal spille med talenter og en del af dem, så er det jo ikke 11 indkøbte lejesvende vi skal have. Men derimod nogle få, rigtige spillere, til de vigtige position og ikke mindst de manglende, som mange af os er enige om lige pt feks. er i angrebet for at tage en.Claus J skrev:Nu er det jo ikke til at vide hvilke spillere der vil slå til eller floppe hvis de kommer til FCM. Jeg nægter da at tro, at vi ikke har scoutet på samtlige af de spillere vi tidligere har hentet til klubben, men derfor er det da langt fra alle der har slået til. Derfor er der heller ingen der siger at hvis vi henter en dyr spiller at vedkommende vil slå til.
Jeg går ud fra at de 2 nedrykkere begge er nød til at sælge ud af truppen (selvom de sikkert siger det modsatte) og derfor er der måske mulighed for at hente en god spiller eller 2 til fornuftige penge netop i disse klubber.
Jeg mener stadig at der er flere af de navne jeg nævner i første indlæg der vil kunne gøre vores hold bedre.
Og der har du så misforstået mig. Jeg siger ikke vi skal ud og købe dyrt ind. Men jeg siger at jeg syntes at det er bedre at købe en enkelt mere rigtig spiller til en plads og vores system /om så han er lidt dyrere) fra en måske lidt højere hylde, end hente 2-3 "breddespillere" som måske er meget gode spillere, men ikke helt passer ind på den manglende plads eller vores system. Vi skal jo gerne væk fra det der med at hente spillere, bare for at hente spillere. Men i stedet forsøge at finde de helt rette, til lige netop vores hold.
Det hele kommer jo også an på hvem vi skiller os af med. Vi mangler pt. i angrebet og også en stabil højre bak, som det primære, efter min mening. Midtbanen er godt besat, så ingen grund til at hente midtbanefolk. Men ryger Thyge videre, Borring, måske danny og Izunna, hvor jeg ser Izunna, som den vi mindst kan undvære, så skal vi da have folk der. Men ingen grund til at hente eks. midtbanefolk, bare fordi de måske er billige, når vi pt. ikke skal bruge dem. Vi mangler angribere og der kommer sådan en som Jansen under den katagori. Men jeg syntes bare personligt ikke at han er god nok.
Samt Frank ser jeg ikke komme tilbage og syntes egentligt heller ikke han skal.
http://www.sportenkort.dk/nyhed/128769/ ... nigerianer
Bliver spændende at se ham udfordre i HB Køge næste sæson
Bliver spændende at se ham udfordre i HB Køge næste sæson
FC Midtjylland
- bobthebuilder_dk
Så skal jeg da lige love for at der bliver underspillet til den helt store guldmedalje!
http://www.tipsbladet.dk/nyhed/superlig ... dalje-kamp
𝕍𝔦𝔠𝔱𝔬𝔯𝔦𝔞 ℭ𝔬𝔫𝔠𝔬𝔯𝔡𝔦𝔞 ℭ𝔯𝔢𝔰𝔠𝔦𝔱
Der bliver vel snarere underspillet til det helt store 6. pladsbobthebuilder_dk skrev:Så skal jeg da lige love for at der bliver underspillet til den helt store guldmedalje!![]()
Nå, nu bryder helvede nok løs herinde. Selverkendelse og tålmodighed har aldrig været gravens stærke side. Sæt i gang.
Fornuftigt IMHO