FCN-FCM (Pokalfinale)

Om FC Midtjylland og Black Wolves
hviid
Geografisk sted: Tallinn/Struer

Re: FCN-FCM (Pokalfinale)

Indlæg af hviid »

Er der nogen, der ved, hvor man kan se højdepunkter fra finalen på nettet? Bor i udlandet, så jeg kan f.eks. ikke se TV2 Sports videoklip på nettet.

Og i øvrigt - cheer up! Når man støtter en mindre klub som FCM i stedet for Man U., Barca og for den sags skyld også FCK, må man være forberedt på skuffelser. Selvfølgelig er det bittert at tabe den fjerde pokalfinale, men vi har vundet indtil flere medaljer og opnået utroligt meget på få år. Kan selv huske da vi rykkede op i superligaen i 2000 og bare drømte om at få en midterplacering. At vinde medaljer og pokaler er ikke noget, vi som FCM-fans bare kan forvente - der skal også en stor portion held og hårdt arbejde til.

Hviid

DannH

Indlæg af DannH »

Her klokken 16:03 dagen derpå, sidder jeg nærmest og får tårer i øjnene. 4 pokalfinaler = 0 pokaler.. Nederlaget igår var det værste jeg nogensinde har prøvet som fcm fan.

Det er jo ikke fordi vi spiller nogen dårlig finale. Vi producerer rigeligt af chancer til at score 5-6 mål, men slaget bliver tabt i defensiven..

Det her nederlag gør så ufattelig ondt helt ind i mit fcm hjerte !! :(

fcm123

Indlæg af fcm123 »

kommer der noget film af stemningen ? :-D

Skovmand

Indlæg af Skovmand »

Det var ikke pga. manglende opbakning det gik galt i Parken, sjældent er det hørt bedre, Tifo var super. Den største fejl FCM har lavet i dette forår er at ansætte Riddersholm som cheftræner. Som god regel ansætter man ALDRIG en superliga træner af egen avl/klub uanset hvor godt man synes om vedkommende ALDRIG

Brugeravatar
LuffenDK

Indlæg af LuffenDK »

Skovmand skrev:Det var ikke pga. manglende opbakning det gik galt i Parken, sjældent er det hørt bedre, Tifo var super. Den største fejl FCM har lavet i dette forår er at ansætte Riddersholm som cheftræner. Som god regel ansætter man ALDRIG en superliga træner af egen avl/klub uanset hvor godt man synes om vedkommende ALDRIG
Sikke noget vås. Glen havede sat den rigtige plan for kampen i går men var personlige fejl der kostede..
In Bak we trust

Hvasser

Indlæg af Hvasser »

I forhold til Riddersholm så tror jeg nu ikke det var det værste vi kunne gøre at give ham en permanent kontrakt. Han accepterer den sorte tråd, og har måske endda være med til at lave den - samt implementer den. Hvis vi skal spille efter dén så duer det ikke at hente en træner udefra som vil spille sit eget system.

Det eneste jeg sidder og tænker lidt på nu er om vi ikke burde ha' foretaget vores udskiftninger lidt anderledes. Det virker som om alle Nordsjællands udskiftninger er med til at ændre kampen til deres side - hvor vi er passive bortset fra at vi satte Fagerberg ind. Sidste Pokalfinale gemte vi også en udskiftning indtil midt i tillægstiden, og det forstår jeg simpelthen ikke...

forzaFCN

Indlæg af forzaFCN »

fandt lige denne inde på vores (Wild Tigers) forum, synes jeg ville dele med jer:

Billede

tak for kampen og en hyggelig dag i Fælleden. ;)

Brugeravatar
LuffenDK

Indlæg af LuffenDK »

forzaFCN skrev:fandt lige denne inde på vores (Wild Tigers) forum, synes jeg ville dele med jer:

Billede

Vil du byde på det ;) du kan få det for 200 kr ?
In Bak we trust

Brugeravatar
AlwaysFCM
Geografisk sted: Herning

Indlæg af AlwaysFCM »

Hvasser skrev: Det eneste jeg sidder og tænker lidt på nu er om vi ikke burde ha' foretaget vores udskiftninger lidt anderledes. Det virker som om alle Nordsjællands udskiftninger er med til at ændre kampen til deres side - hvor vi er passive bortset fra at vi satte Fagerberg ind. Sidste Pokalfinale gemte vi også en udskiftning indtil midt i tillægstiden, og det forstår jeg simpelthen ikke...
Enig. Det er noget af det, jeg ser som det ladeste i denne finale (udover det forbandede nederlag, gider det ikke mere, sidder bare med sådan en åndsvag ligegyldig følelse). Tilbage til emnet: FCN udskifter løbende undervejs i kampen, det giver lidt frisk energi osv. FCM venter med deres udskiftninger, selvom de det sidste kvarters tid ser et hold bryde halvt sammen. Hvorfor ikke lidt frisk energi i stedet for at satse på den måde, når de ser FCN få overtaget? det var en pokalfinale, og alligevel satser man sådan på forlænget spilletid, når et enkelt mål afgør den skide kamp! Jeg kan slet ikke forstå det.

Og når vi nu alligevel er ved det, så kan jeg ikke se hvad en indskiftning af fagerberg gør godt for mht. nyt energi på holdet, jeg synes godt nok ikke han præsterer noget godt på den bane. Jeg er godt nok træt af det. :evil:

Vi dominerede dog lægterne, og FCN fans' virkede godt nok helt sølle, det ser så sjovt ud :) Men TIFO var flot og det hele, det var kanon.
FC Midtjylland

NyX
Geografisk sted: København S.

Indlæg af NyX »

forzaFCN skrev:fandt lige denne inde på vores (Wild Tigers) forum, synes jeg ville dele med jer:

Billede

Jeg faldt faktisk over en næsten enslydende annonce - det var vist en eller anden arena i Farum den omhandlede. Hjertelig tillykke med sejren i går i øvrigt :-)

lars

Indlæg af lars »

Det var godt nok noget træls.

Forhåbentligt kan spillerne kanaliserer vreden og skuffelsen over i nogle topmotiverede præstationer i de to sidste kampe, så vi kan få en god afslutning på ligaen i det mindste.

@ Hviid

DR har nogle highlights/lowlights her:

http://www.dr.dk/nu/player/#/sporten/9789

fcm123

Indlæg af fcm123 »

er der nogen der har en film af tifo og stemning ???????

Skovmand

Indlæg af Skovmand »

Hvasser skrev:I forhold til Riddersholm så tror jeg nu ikke det var det værste vi kunne gøre at give ham en permanent kontrakt. Han accepterer den sorte tråd, og har måske endda være med til at lave den - samt implementer den. Hvis vi skal spille efter dén så duer det ikke at hente en træner udefra som vil spille sit eget system.

Det eneste jeg sidder og tænker lidt på nu er om vi ikke burde ha' foretaget vores udskiftninger lidt anderledes. Det virker som om alle Nordsjællands udskiftninger er med til at ændre kampen til deres side - hvor vi er passive bortset fra at vi satte Fagerberg ind. Sidste Pokalfinale gemte vi også en udskiftning indtil midt i tillægstiden, og det forstår jeg simpelthen ikke...

Er ikke enig med dig, det er så ineffektiv og ødelæggende spillestil som ikke fører til en fis, vi har tabt alt for mange kampe fordi hverken spillere eller trænere har forstået at føre den ud i livet. kommer vi ud i Europa og spiller sådan får vi store problemer

MathiasVJacobsen

Indlæg af MathiasVJacobsen »

lars skrev:Det var godt nok noget træls.

Forhåbentligt kan spillerne kanaliserer vreden og skuffelsen over i nogle topmotiverede præstationer i de to sidste kampe, så vi kan få en god afslutning på ligaen i det mindste.

@ Hviid

DR har nogle highlights/lowlights her:

http://www.dr.dk/nu/player/#/sporten/9789

Vi kan hermed kåre Danmarks absolut grimmeste t-shirt båret af Peter Møller ;)
FCM, Juventus, Fulham, Dortmund

Hvasser

Indlæg af Hvasser »

Skovmand skrev: Er ikke enig med dig, det er så ineffektiv og ødelæggende spillestil som ikke fører til en fis, vi har tabt alt for mange kampe fordi hverken spillere eller trænere har forstået at føre den ud i livet. kommer vi ud i Europa og spiller sådan får vi store problemer
Der var ingen som sagde at 8 akademispillere i startopstillingen, og en helt ny taktik ville blive en succes fra første færd. Men nu har klubben valgt at prøve at fører det her ud i livet, og så synes jeg vi fans må forsøge at støtte det så godt som muligt fra tribunen. Dét er nu engang hvad vi kan gøre.

Det er ikke altid man er helt enig i beslutningerne som klubben træffer, men vi må forsøge at stole på dem omkring det. Det er ihvertfald bedre end bare at være mavesur og opgivende over for situationen.

Besvar