Anders Hermansen skandale eller ikke?

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Brugeravatar
LuffenDK

Anders Hermansen skandale eller ikke?

Indlæg af LuffenDK »

I mine øre lyder dette fuldstændig groteskt ! Man skal da ikke dømme ud fra stillingen eller tidligere erfaring med spillere=!!!

http://onside.dk/nyheder/superligaen/an ... dommer-jeg

Superligaen går ind i sin afgørende fase. Dommerne har stor betydning, og i dagens udgave af Jyllands-Posten forklarer Anders Hermansen, hvordan han afvikler en fodboldkamp.

- Når jeg skal træffe de hurtige beslutninger, tager jeg både højde for den aktuelle stilling, hvilken historie jeg har med de forskellige spillere, og hvilken måde de henvender sig på, siger Hermansen til Berlingske Tidende.

- Beslutningerne skal træffes på et splitsekund, og for at tage den bedste beslutning trækker jeg på min erfaring, min egen intuition og omgivelsernes reaktion, siger Hermansen.

Anders Hermansen dømmer i dag FCN-Silkeborg.

Hekler er det din skyld ;)
In Bak we trust

Mazter81
Geografisk sted: Paphos, Cypern
Kontakt:

Re: Anders Hermansen skandale eller ikke?

Indlæg af Mazter81 »

Hold op en hat.

Det har han forhåbentlig aldrig udtalt og jeg kan næsten ikke forestille mig, at en topdommer i Dk kan være så dum. Det må være en and

Noe

Indlæg af Noe »

Mazter81 skrev:Hold op en hat.

Det har han forhåbentlig aldrig udtalt og jeg kan næsten ikke forestille mig, at en topdommer i Dk kan være så dum. Det må være en and
OB'erne har - forståeligt, vil nogle sige - et horn i siden på ham, og de er oppe og ringe over udtalelserne: http://ob.dk/forum/3/427512/ShowThread.aspx

Det er jo også helt i skoven. DBU må være vågen her, og få ham smidt på porten, hvis han står ved de udtalelser.

Brugeravatar
AlwaysFCM
Geografisk sted: Herning

Indlæg af AlwaysFCM »

"- Når jeg skal træffe de hurtige beslutninger, tager jeg både højde for den aktuelle stilling, hvilken historie jeg har med de forskellige spillere, og hvilken måde de henvender sig på, siger Hermansen til Berlingske Tidende.

- Beslutningerne skal træffes på et splitsekund, og for at tage den bedste beslutning trækker jeg på min erfaring, min egen intuition og omgivelsernes reaktion, siger Hermansen."

- Det er da klart, at han tager højde for den aktuelle stilling. Hvis et hold er bagud, man nærmer sig slutfløjtet, og en spiller som Wass falder og vrider sig, og hvis Hermansen så er lidt i tvivl om kendelsen, må han jo tænke logisk, og vide at der er stor mulighed for film ud fra kampens stilling.

- Historien med de forskellige spillere, er da også fair at han dømmer ud fra. Claus Bo udtalte fx for ikke ret lang tid siden, at en spiller som C. Ronaldo er skide svær at ha' med at gøre. Altså en dommer tager da også hensyn til, om der har været mange situationer førhen, hvor der har opstået et dilemma om spilleren filmede eller ej. Og om spilleren er en, som generelt har let ved at falde osv. (det har jo stor betydning for kampens endelige resultat igen, hvis dommeren bare falder for det og ikke tænker på spillerens spilstil).

- Måden en spiller henvender sig på er skide relevant. Er spilleren helt plaf om hvad fanden der sker, eller smiler spilleren lidt og siger "nøørh", det tager dommeren da også med i sine overvejelser.

- Hans egen erfaring og intuition er da også vigtig. Hvordan han ser og forstår situationen (fx tacklingen), ud fra hans synsvinkel, må jeg da sige igen er relevant, da han nok har de bedste muligheder på banen for at følge med i det.

- Omgivelsernes reaktion er lidt noget pis at fyre af. Det skal dommeren være lidt ligeglad med, for omgivelsernes (fans) forholder sig jo subjektivt, og det kan han ikke bruge til en skid. Men med omgivelserne kan han også mene de andre spillere på banen, og det er vel igen relevant for hans kendelse hvordan de reagerer. I tilfælde tilstår spillere jo selv, hvis dommeren har begået en fejl, selvom det ikke er til deres fordel. Han kan jo også mærke på spillerne samt trænerne, hvis han begynder at være unfair i kendelserne, og dømmer nogle fejldomme.
FC Midtjylland

Mazter81
Geografisk sted: Paphos, Cypern
Kontakt:

Indlæg af Mazter81 »

@AlwaysFCM
Det er rigtigt hvad du siger og at nogen af disse ting nok - især tidligere historik og spillerens opførsel - altid vil have en indflydelse...

Men derfor skal han sgu da ikke udtale det til medierne

Det er jo lissom hvis Howard Webb udtalte at han er Manu-fan og hader Liverpool - alle ved det, men det er bare dumt at melde direkte ud til pressen

Brugeravatar
AlwaysFCM
Geografisk sted: Herning

Indlæg af AlwaysFCM »

Mazter81 skrev:@AlwaysFCM
Det er rigtigt hvad du siger og at nogen af disse ting nok - især tidligere historik og spillerens opførsel - altid vil have en indflydelse...

Men derfor skal han sgu da ikke udtale det til medierne
Nej, selvfølgelig ikke, jeg kan heller ikke se Hermandsens formål i at udtale det - hvad han får ud af det. Så han kunne lige så godt holde det for sig selv.
Men stadigvæk, det han udtaler er indlysende og noget alle ved, nok også derfor der ikke er gjort mere ved det gennem pressen siden artiklen kom (igår?).
Mazter81 skrev:Det er jo lissom hvis Howard Webb udtalte at han er Manu-fan og hader Liverpool - alle ved det, men det er bare dumt at melde direkte ud til pressen
Kunne ellers være ret skægt hvis han gjorde - og det ville give et svar på mange af de underlige/uforklarlige kendelser, som der har været fra hans side gennem tidens løb ;)
FC Midtjylland

Besvar