Jeg er af den overbevisning at der skal spilles med størstedelen af de vindende 11 fra gårsdagens opgør, men at der undervejs skal bringes 'nye kræfter' i spil, for kamptræningens skyld og for at se om bredden holder forud for opgøret søndag og for at spare de nøglespillere (især KBN) som bare ikke må mangle når det går løs mod FCN.
Spørgsmålet er, hvor stor FCK's hævntørst i virkeligheden er - og om den, såfremt den er til stede, overhovedet får nogen nævneværdig betydning i en kamp, hvor de har sikret sig guld og måske allerede er mentalt igang med at tænke på sæsonen 2011/-12, igen er stor- favoritter og forventes at vinde, og hvor FCM kommer ridende på en stime af succes og egentlig nok er mere fokuseret på pokalen end på den spinkle mulighed for at fravriste OB sølvmedaljerne, hvorfor FCK måske ikke får den mulighed for, at 'hævne' sig som de kunne have haft, hvis FCM's sæsonmæssige muligheder i højere grad afhang af denne match.
Hermed sagt, så tror jeg godt man kan regne med at FCK - såfremt de vitterlig har noget de mener de mangler at bevise i denne sæson - således hellere vil slå OB på udebane og derved demonstrere deres styrke og forskellem mellem nr. 1 og 2 i ligaen, end de vil forsøge at knuse FCM inden deres pokalkamp få dage efter, hvor 'skrækscenariet' - FCN i Europa - nok ikke er det der klinger bedst i forhold til FCK's forhåbninger om DK's placering på UEFA's rangliste og muligheden for bedre økonomi/modstand i Superligaen.
Selvfølgelig vil FCK da gøre deres for at slå FCM og for at få N'doye op omkring de 30 sæsontræffere, men de vil sandsynligvis også prøve nogle af de mere uprøvede spillere af og i forlængelse heraf kunne man håbe, at FCM gør det samme - ikke med en uprøvet - men med Salami, fordi hans kvaliteter meget vel kan blive vigtige midler mod såvel FCK som FCN. Mod førstnævnte kan han tilføre eller forstærke det pres på midten, som var medvirkende til at skabe sejren i sæsonstarten og mod FCN - ja der er det bare rart at have ham klar til i praksis at løse samme opgave. Han har styrke og rutine og kan også spille hårdt når det er nødvendigt - noget der bliver brug for, og som kampen mod FCK jo passende kan vise om han er parat til at levere efter sin skade. Endvidere mener jeg at man passende kunne bringe en mand som Morten Nielsen i spil, eller i al fald indlemme ham i truppen. Dette mest af alt fordi det nærmer sig sæsonens afslutning og fordi jeg, og sandsynligvis også andre herinde, undrer mig over hvad planen er for hans vedkommende og om han overhovedet har en fremtid i klubben eller ej? Det kunne da være interessant at se ham på banen så han også har mulighed for at levere inden hans plads i hierarkiet måske forværres at eventuelle forstærkninger på de offensive pladser.
Angående resultatet - så tror jeg der er bedre chancer for at slå FCK nu end der var da foråret startede. FCM er rigtig godt kørende og skal nyde det rush de oplever pt og derfor holde det kørende så længe som overhovedet muligt. Det må for alt i verden ikke ende som det gjorde i sidste sæson - det var et antiklimaks - også selvom FCM var et af de bedste hold i foråret når man ser bort fra RFC. Så hvorfor ikke bare gøre det onde ved FCK igen og så give OB lidt nerver inden de selv tager imod FCK hjemme. Dette især, hvis de har sat point til mod den 'gule fare' runden forinden