Hekler skrev:@4904
Jeg er ked af at skulle være den der skal fortælle dig det, men man kan altså ikke læse et regnskab som; Hvis ikke, så ville resultatet være.
Når man laver et regnskab kan man ikke forudse alt, derfor regner man ikke specifikke handler ind 1 år i forvejen, hvor man samtidigt ved hvad resultatet vil blive. Altså rammer et præcist beløb. Ej heller regner man med 0 handler eller andre indtægter. I stedet kommer man med et kvalificeret gæt hvor forskellige scenarier spiller ind. En handel et sted gør at man måske ikke er nødsaget til at handle tvunget et andet sted, men kan veje mulighederne friere.
Jeg synes egentlig, at Sylvesters indlæg d. 11. maj 20.23 giver et meget godt svar på dit ovenstående indlæg.
Hekler faktum er jo, at FCM endnu engang har foretaget en klokkeklar nedjustering - det tiltrods, at der er sket indregning af indtægter for Victor i 2010/11 jf. periodemeddelsen d. 22.4.2011. I min verden - så er det fuldstændig vanvittigt, at FCM ikke kommer ud med et solidt overskud i et regnskabsår, hvor der er solgt spillere som:
- Winston
- Florescu
- Kjær - ekstra penge
- Frank
- Ilsø
- Victor
Er det salg for noget der ligner 35 - 40 millioner kr. måske mere (minimum 33,2 mio jf. halvårsrapporten? Det medfører så, at vi stadig har et underskud på 10-15 mio. kr. Så vist vi render ind et i regnskabsår, hvor vi ikke for solgt spillere, så er vi altså tvunget til en ny emission eller alternativt en konkurs. Endvidere kan man tilføje til de første 3. kvartaler, at vi i superligaen har lagt godt til - ligesom vi også er endt i godt i forbindelse med uddelingen af tv penge - så kære Hekler til dit ovenstående indlæg om budget:
* Mener du virkelig, at det er realistisk, hvis bestyrelsen har lagt et budget, hvor det er budgetteret med yderligere millionsalg end de allerede gennemførte?
Du skal huske på, at budgettet er lagt inden regnskabsåret gik igang - og det samme vil jo være gældende for næste sæson - kan vi også sælge spillere for 50 mio. kr. der?