2. pladsen ingen vil have....

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Brugeravatar
bobthebuilder_dk

Re: 2. pladsen ingen vil have....

Indlæg af bobthebuilder_dk »

http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/da ... 552544.ece

Ja det bliver da godt nok spændende at følge! Jeg håber på en hurtig afgørelse!
Bare lige så folk ved hvem som skal have medaljer og hvem som rykker ned! :P

Men lige når det gælder lyngby så har jeg egentlig ikke så meget imod at de rykker ned på denne "trælse" måde... (hvis det sker??)
Ja for hvem husker ikke deres "viskalspilleviskalikkespille" leg da der lå sne......
𝕍𝔦𝔠𝔱𝔬𝔯𝔦𝔞 ℭ𝔬𝔫𝔠𝔬𝔯𝔡𝔦𝔞 ℭ𝔯𝔢𝔰𝔠𝔦𝔱

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

Dennis skrev:http://www.bold.dk/snak/index.php?actio ... id=2171309

Det ser ud til at vi måske for en chance mere for den andenplads. DBU har vel ikke andet valg hvis det er en ulovlig kontrakt. Det ville i så fald være de bedste 4 point vi nogensinde har fået.
Jeg tvivler på, at det sker. Og selvom DBU fratager Lyngby point, er det ikke ensbetydende med, at andre hold får pointene. Det er set før, at de udelukkende fratager point og ikke tildeler, fordi det vil rykke for meget rundt i stillingen. Tvivler meget på, at de ændrer på så store ting med få runder igen. Mener noget af det samme skete det år, hvor vi blev nr 3 med samme point som FCK. Der havde Viborg vidst brugt en ulovlig spiller, som man først fandt ud af efter sæsonen. Det havde i princippet gjort, at vi skulle være nr 2 og have sølv i stedet, men det skete ikke.

I øvrigt er der også hele Brøndbys tilskuerballade, hvor de står til flere straffe efter gentagende forseelser. Der er fratagelse af point en af mulighederne for straf, men sandsynligvis trækker man sagen så længe i DBU, at sæsonen er slut og så undgår man at trække point fra BIF.

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Kan godt huske den med VFF, det var useriøst af DBU. Forskellen var dog, at det først var efter sæsonen var slut, at man fandt ud af det.

En taber dømning skal altså resultere i point til modstanderne, ellers har det jo ingen værdi.

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Øv: http://www.bold.dk/nyt/DBU-Aabech-har-i ... t-ulovligt
- Uden at tage stilling til det eventuelle skyldsspørgsmål og eventuelle sanktioner i sagen om kontrakt- og lønforholdene mellem Lyngby Boldklub og Kim Aabech, vil DBU på given foranledning afvise, at Kim Aabech ikke skulle have været spilleberettiget for Lyngby Boldklub, som det påstås i avisen, skriver unionen i en pressemeddelelse.

DBU fastslår, at Aabech har en gældende kontrakt, og der bliver derfor næppe tale om en pointstraf, der kan få indflydelse på bundkampen i Superligaen.

NyX
Geografisk sted: København S.

Indlæg af NyX »

Ravnen skrev:Øv: http://www.bold.dk/nyt/DBU-Aabech-har-i ... t-ulovligt
- Uden at tage stilling til det eventuelle skyldsspørgsmål og eventuelle sanktioner i sagen om kontrakt- og lønforholdene mellem Lyngby Boldklub og Kim Aabech, vil DBU på given foranledning afvise, at Kim Aabech ikke skulle have været spilleberettiget for Lyngby Boldklub, som det påstås i avisen, skriver unionen i en pressemeddelelse.

DBU fastslår, at Aabech har en gældende kontrakt, og der bliver derfor næppe tale om en pointstraf, der kan få indflydelse på bundkampen i Superligaen.
...generelt set er det velsagtens kun godt det ikke bliver ad den vej sølvet kommer i hus. I ånden kunne man ellers forestille sig behovet for en omfattende indsats fra civilforsvaret, som følge af det tuderi der ville have været fra anden hånd, såfremt FCM skulle have 'fået' sølv på den bekostning - ja, man tør slet ikke tænke sig mesterskabskampen afgjort på den vis med FCM som vindere :-)

Brugeravatar
bobthebuilder_dk

Indlæg af bobthebuilder_dk »

NyX skrev: ...generelt set er det velsagtens kun godt det ikke bliver ad den vej sølvet kommer i hus. I ånden kunne man ellers forestille sig behovet for en omfattende indsats fra civilforsvaret, som følge af det tuderi der ville have været fra anden hånd, såfremt FCM skulle have 'fået' sølv på den bekostning - ja, man tør slet ikke tænke sig mesterskabskampen afgjort på den vis med FCM som vindere :-)
LOL :lol: Dagens grin! tak for det! :lol: LOL
𝕍𝔦𝔠𝔱𝔬𝔯𝔦𝔞 ℭ𝔬𝔫𝔠𝔬𝔯𝔡𝔦𝔞 ℭ𝔯𝔢𝔰𝔠𝔦𝔱

pedersen7500
Site Admin
Geografisk sted: Holstebro

Indlæg af pedersen7500 »

!

Xort
Geografisk sted: Herning

Indlæg af Xort »

pedersen7500 skrev:Ved snart ikke hvad jeg skal tro: http://aoh.dk/artikler/aabech-sparker-f ... ons-league
Artiklen er fra igår efter EB kom med deres artikel, og derfor ikke meget ved med den udvikling der er sket.

EB har dog en artikel i dag om at bomben stadig tikker: http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/da ... 553232.ece

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Jeg krydser fingre :mrgreen:

Det er en speget sag, dumt af Lyngby ikke at gøre tingene ordentligt.

Noe

Indlæg af Noe »

Xort skrev:EB har dog en artikel i dag om at bomben stadig tikker: http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/da ... 553232.ece
Desværre er jeg ret sikker på, at det ikke får betydning for os. Hvis der sker noget, så får Lyngby en pointstraf, og rykker ned. DBU tør simpelthen ikke kaste en bombe ind i topkampen om CL. Det ville have uoverskuelige konsekvenser for dansk fodbold, hvis OB og Brøndby bliver straffet for Lyngbys kontraktroderi.

De eneste vindere i Aabech-cirkusset er nedrykningskonkurrenterne, som uanset hvad skaber kaos i Lyngby. Og så kan man jo spekulere over, hvem der samtidig har gavn af sagen, og har haft adgang til Aabechs kontrakter. Jeg synes sgu at Randers FC-ledelsen agerer mere og mere usympatisk, som foråret skrider frem. 'Desperate times calls for desperate measures'...

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

Noe skrev:
Xort skrev:EB har dog en artikel i dag om at bomben stadig tikker: http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/da ... 553232.ece
Desværre er jeg ret sikker på, at det ikke får betydning for os. Hvis der sker noget, så får Lyngby en pointstraf, og rykker ned. DBU tør simpelthen ikke kaste en bombe ind i topkampen om CL. Det ville have uoverskuelige konsekvenser for dansk fodbold, hvis OB og Brøndby bliver straffet for Lyngbys kontraktroderi.
Men de vil jo ligeledes kaste ind bombe ind i nedrykningskampen. Det er jo ikke blot en straf på x antal point, som Lyngby får, men også en straf på 10-20 mio kr, hvis det ender med nedrykning.

Jeg tror heller ikke, at der sker noget. DBU håber nok på, at Lyngby rykker ned af sig selv, hvorefter de efterfølgende kan fratage dem nogle point (og ikke give dem til andre) uden, at det giver konsekvenser for stillingen.

Opfølgningshitorien i EB i dag virker mest som EBs forsøg på at redde egen røv, selvom de blev pure afvist i går af DBU.

Noe

Indlæg af Noe »

Kent skrev: Men de vil jo ligeledes kaste ind bombe ind i nedrykningskampen. Det er jo ikke blot en straf på x antal point, som Lyngby får, men også en straf på 10-20 mio kr, hvis det ender med nedrykning.
Det er rigtigt, men her kan man jo argumentere, at det er ris til Lyngbys egen røv (hvis de altså har dummet sig). Det er straks sværere at forklare OB, at de skal straffes for at de kunne slå Lyngby (med Aabech), mens vi dumede os (to gange).
Kent skrev:Jeg tror heller ikke, at der sker noget. DBU håber nok på, at Lyngby rykker ned af sig selv, hvorefter de efterfølgende kan fratage dem nogle point (og ikke give dem til andre) uden, at det giver konsekvenser for stillingen.

Opfølgningshitorien i EB i dag virker mest som EBs forsøg på at redde egen røv, selvom de blev pure afvist i går af DBU.
Det er helt umuligt at vide, om der er fugls føde på den sag. Jeg tror - som dig - at DBU bare håber på at det går over af sig selv.

Besvar