fadlaa skrev:
-------------------------------------------------------
> > Du kan sgu heller ikke sammenligne Branded
> "FCK" med Aab. Mht jeres nye aftale så får ifl DRs
> text tv bare 4 mill årlig. HVIS dette er rigtigt
> vil det jo være en halvering i forhold til Siemens
> aftalen på de 8 mill. Det kunne tyde på at Aab var
> presset til at sige ja til Spar Nord. Omvendt hvis
> det skal passe hvad formanden i aab har udtalt,
> nemlig at Spar Nord sagde ja til Aabs udspil, så
> vil det jo betyde at Aab selv mener at produktet
> er faldet 50% i værdi. Det hænger jo ikke sammen
Du mistforstår mig Fadlaa, jeg sammenligner ikke AaB med FCK, det var bare et
eksempel, åbenbart et dårligt et :=)
Vores Sponsor Aftale med Simens lå på omkring 11 mio kr (dk´s største dengang), men for at få det beløb krævede det Succes i Ligaen, Pokalen og i Europa. Disse ting kan man ikke påstå klubben har haft efter mesterskabet i 99. Men hvor meget der bliver betalt i Præstation´s bonus, og hvad der ligger fast i den gamle aftale, er kun AaB & Simens der ved. Derfor er det svært at sige om det er en god eller dårlig aftale. man kan sige at hvis vi får succes de næste mange år, så kan det ha været en dårlig deal, hvis der ingen "bonus" ordning er i aftalen. (vi ved jo ikke om der er bonus for kval. i Europa, Ligaen osv). Men vores produkt er selvfølgelig blevet dårligere siden Simens aftalen blev lavet. Vi havde lige vundet mesterskabet, nr 2 i pokalen, gode muligheder i Europa. Et fantastisk hold. Så selvfølgelig er der klart bedre betingelser for at handle en god deal hjem end der er lige pt. (Dog mener jeg både sidste år og i år, at man kan se en stor fremgang i klubben, det har kun mere eller mindre gået op af efter Hamrén tiltrådte i klubben).
Dermed mener jeg ikke at det er en dårlig løsning med Spar Nord, og langt fra uventet, siden Banken allerede er Super Sponsor for AaB Ishockey & Hovedesponsor for AaB Håndbold og nu AaB Fodbold.
> Nej jeg mener i lighed med Ravnen, at Aab var
> presset til at sige ja til de 4-5 mill i mangel af
> andre tilbud. Mig bekendt blev Tom Mathiesen osse
> fyret primært pga den manglende evne til at finde
> en hovedsponsor.
Det er har aldrig været meldt ud, MEN Tom blev hentet til klubben for at skabe den koncern som AaB idag er. og samle Håndbold, Ishockey & Fodbold under sig, og ikke mindst få styr på Økonomien. Det sidste er så ikke lykkedes for ham, og det er det jeg mener og tror at han er blevet fyret på. (han sagde faktisk selv op, men der kan ha været et hvis pres fra bestyrrelsen af, som har givet det sidst skub).
Anyway ses på Søndag Drenge, vi nakker jer