POKALFINALEN 2011 - Optakt

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Brugeravatar
Ravnen

Re: POKALFINALEN 2011 - Optakt

Indlæg af Ravnen »

Hvis vi får den i superligaen, og samtidig vinder pokalen, så får pokal-taberen pokal pladsen, så vidt jeg husker.. Superligaen tæller højere end pokalen.

Brugeravatar
StefanEast
Geografisk sted: Vanløse

Indlæg af StefanEast »

Ravnen, Desværre ikke korrekt. Pokaltaberen får ikke noget uanset hvad. Hvis vi ender i top 4. og vinder pokalen, vil 5. pladsen få en tur til europa :)

Men kunne godt have set det for mig. Det ville også teoretisk set give pokal kampene mere value for superligaholdene ;)
FC Midtjylland og kun FC Midtjylland :)

Brugeravatar
Acebone
Geografisk sted: Viborg

Indlæg af Acebone »

StefanEast skrev:Ravnen, Desværre ikke korrekt. Pokaltaberen får ikke noget uanset hvad. Hvis vi ender i top 4. og vinder pokalen, vil 5. pladsen få en tur til europa :)
Det er da noget nyt så.

Med forbehold for regelændringer, jeg ikke har opdaget:

Hvis vi bliver nr. 2 og vinder pokalen, går den ekstra plads til taberen af finalen. Blier vi nr. 3 eller 4 og vinder pokalen, går den ekstra plads til nr. 5 i ligaen.

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

AlwaysFCM skrev:Har lige et spørgsmål:

Når (læg mærke til, at jeg siger når ) FCM vinder pokalen, og får en europa league plads gennem superligaen også, hvem går den ene europa league plads så til? 5. pladsen i superligaen eller den tabene finalist i pokalturneringen?

Har lige haft diskuteret med nogle kammerater om det, og vi kom ikke rigtig frem til noget :)
Det kommer an på, hvilen plads FCM får i ligaen.

1. og 2. pladsen i ligaen giver billeter til Chl-kval og er de 2 'højest rangerende' europa-pladser.
Pokalen giver adgang til 3. (?) kval-runde i Europa-league og er 3. 'højest rangerende'
3. pladsen giver adgang til 2. kval-runde i Europa-league og er 4. 'højest rangerende'
4. pladsen giver adgang til 1. kval-runde i Europa-league og er 5. 'højest rangerende'

Så hvis vi vinder pokalen har vi sikret os den 3. bedste europa-plads. Hvis vi får en plads der er bedre end det gennem turneringen (dvs. bliver 1 eller 2) så går pokal-pladsen til den tabende pokalfinalist, da det er pokal-pladsen, der er 'i overskud'.

Hvis vi i turneringen får en europa-plads, der er dårligere end pokalpladsen, så bruger vi pokal-pladsen og turneringspladsen går videre til 5. pladsen. Dvs hvis vi bliver 3 eller 4 i ligaen, så får nr 5 pladsen.

Håber det var til at forstå ;-)

Brugeravatar
AlwaysFCM
Geografisk sted: Herning

Indlæg af AlwaysFCM »

Kent skrev: Det kommer an på, hvilen plads FCM får i ligaen.

1. og 2. pladsen i ligaen giver billeter til Chl-kval og er de 2 'højest rangerende' europa-pladser.
Pokalen giver adgang til 3. (?) kval-runde i Europa-league og er 3. 'højest rangerende'
3. pladsen giver adgang til 2. kval-runde i Europa-league og er 4. 'højest rangerende'
4. pladsen giver adgang til 1. kval-runde i Europa-league og er 5. 'højest rangerende'

Så hvis vi vinder pokalen har vi sikret os den 3. bedste europa-plads. Hvis vi får en plads der er bedre end det gennem turneringen (dvs. bliver 1 eller 2) så går pokal-pladsen til den tabende pokalfinalist, da det er pokal-pladsen, der er 'i overskud'.

Hvis vi i turneringen får en europa-plads, der er dårligere end pokalpladsen, så bruger vi pokal-pladsen og turneringspladsen går videre til 5. pladsen. Dvs hvis vi bliver 3 eller 4 i ligaen, så får nr 5 pladsen.

Håber det var til at forstå ;-)
Kanon Kent! Ærgeligt jeg ikke lige havde set dit svar inden jeg brugte en hel Engelsk-lektion på at sidde og kigge efter det på nettet :D

men tak for hjælpen, det var til at forstå :)
FC Midtjylland

Brugeravatar
Acebone
Geografisk sted: Viborg

Indlæg af Acebone »

Super, Kent. Det var bedre udformet end mit svar, men jeg huskede da rigtigt om ikke andet. :)

pedersen7500
Site Admin
Geografisk sted: Holstebro

Indlæg af pedersen7500 »

Så fik man sgu fri om mandagen og skal først møde sent om tirsdagen.. Kan det blive bedre?? Nej det tror jeg sgu ikke...

Er klar til at gå amok! Sidste gang var en oplevelse jeg aldrig glemmer...

Folkefest er der igen lagt op til.
!

Simon

Indlæg af Simon »

Kent skrev: Pokalen giver adgang til 3. (?) kval-runde i Europa-league og er 3. 'højest rangerende'
Ikke helt korrekt.
Der er 4 kval. runder til EL.
Vinderen af pokalen træder ind i 4. kval runde. Dermed har vinderen kun en runde inden gruppespillet.
Nr. 3 i ligaen træder ind i 3. kval runde. Altså 2 runder inden gruppespillet.
Nr. 4 i ligaen træder ind i 2. kval runde. Altså 3 runder inden gruppespillet.

http://www.xs4all.nl/~kassiesa/bert/uef ... s2011.html

974

Indlæg af 974 »

Simon skrev:
Kent skrev: Pokalen giver adgang til 3. (?) kval-runde i Europa-league og er 3. 'højest rangerende'
Ikke helt korrekt.
Der er 4 kval. runder til EL.
Vinderen af pokalen træder ind i 4. kval runde. Dermed har vinderen kun en runde inden gruppespillet.
Nr. 3 i ligaen træder ind i 3. kval runde. Altså 2 runder inden gruppespillet.
Nr. 4 i ligaen træder ind i 2. kval runde. Altså 3 runder inden gruppespillet.

http://www.xs4all.nl/~kassiesa/bert/uef ... s2011.html
Her fra DBU samt info om billetsalg til finalen

"Direkte vej til Europa

Finalen mellem FC Nordsjælland og FC Midtjylland skal afgøres på kampdagen. Vinderen kvalificerer sig til deltagelse i den tredje og sidste kvalifikationsrunde til UEFA Europa League.

Hvis FC Midtjylland vinder pokalfinalen, og samtidig slutter på andenpladsen i Superligaen, skal holdet i stedet spille med i kvalifikationsturneringen til Champions League. I så fald går pladsen i kvalifikationsturneringen til Europa League videre til FC Nordsjælland"

http://www.dbu.dk/Nyheder/2011/Maj/Poka ... tsalg.aspx

Xort
Geografisk sted: Herning

Indlæg af Xort »

974 skrev:
Hvis FC Midtjylland vinder pokalfinalen, og samtidig slutter på andenpladsen i Superligaen, skal holdet i stedet spille med i kvalifikationsturneringen til Champions League. I så fald går pladsen i kvalifikationsturneringen til Europa League videre til FC Nordsjælland"

http://www.dbu.dk/Nyheder/2011/Maj/Poka ... tsalg.aspx

ja, så er det jo spændende hvordan FCN agere i den sidste kamp.. Hvis vi nu skal bruge en sejr i den sidste runde for at få sølv, og FCN har sikre sig overlevelse er det vel ikke utænkeligt at de ligger sig ned og lader FCM spille sig i ChL?

Brugeravatar
bobthebuilder_dk

Indlæg af bobthebuilder_dk »

Det er vist "desværre" et meget utænkelig scenarie ;)

Jeg er ret overbevist om at nedrykningskampen først bliver helt afgjort i sidste spillerunde! ( Alle tager point fra hinanden i øjeblikket og har gjort det længe )

Mht. vores chancer for Chl.. så ligger de vist ca. 50/50 ? ihvertfald med en sejr over brøndby! Den skal vi bare vinde! Så er vi godt med! Men som sagt alle tager point fra hinanden ! Det samme gælder for OB & Brøndby som har været ligeså svingende som os! :oops:

Men lad os bare beholde optimismen! pokalfinaleplads og 50/50 chance for Chl plads! :D
𝕍𝔦𝔠𝔱𝔬𝔯𝔦𝔞 ℭ𝔬𝔫𝔠𝔬𝔯𝔡𝔦𝔞 ℭ𝔯𝔢𝔰𝔠𝔦𝔱

Noe

Indlæg af Noe »

bobthebuilder_dk skrev:Mht. vores chancer for Chl.. så ligger de vist ca. 50/50 ?
Du glemte en smiley. Værsgo: ;)

Brugeravatar
bobthebuilder_dk

Indlæg af bobthebuilder_dk »

Noe skrev:
bobthebuilder_dk skrev:Mht. vores chancer for Chl.. så ligger de vist ca. 50/50 ?
ahhh come on !

Måske set igennem lidt halv Sort/røde briller? Men lige umiddelbart er det mit bud! ;)
𝕍𝔦𝔠𝔱𝔬𝔯𝔦𝔞 ℭ𝔬𝔫𝔠𝔬𝔯𝔡𝔦𝔞 ℭ𝔯𝔢𝔰𝔠𝔦𝔱

Brugeravatar
DenStolteJyde

Indlæg af DenStolteJyde »

Xort skrev: ja, så er det jo spændende hvordan FCN agere i den sidste kamp.. Hvis vi nu skal bruge en sejr i den sidste runde for at få sølv, og FCN har sikre sig overlevelse er det vel ikke utænkeligt at de ligger sig ned og lader FCM spille sig i ChL?
Det ville da være noget usportsligt.. egentlig noget rod at man kan have fordel af at lade sig tabe.

Noe

Indlæg af Noe »

bobthebuilder_dk skrev:
Noe skrev:
ahhh come on !

Måske set igennem lidt halv Sort/røde briller? Men lige umiddelbart er det mit bud! ;)
Vi har fire kampe tilbage. Der ligger to modstandere foran os. OB er 4 point foran. Vi har kun BIF tilbage af de direkte modstandere, og derudover skal vi møde FCK på udebane. Læg dertil, at vi er nødt til at have fokus på pokalfinalen (og dermed sikkert smider FCK-kampen). Skal man sætte procenter på en CHl-kvalplads, er 10% et meget bedre bud.

Besvar