FCM-Sønderjyske

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Brugeravatar
AlwaysFCM
Geografisk sted: Herning

FCM-Sønderjyske

Indlæg af AlwaysFCM »

Spilles på MCH arena kl. 19:00

En spændende spændende kamp, hvor man må håbe for alt i verden, at FCM sejre. Så kunne det i den grad også være fedt hvis brøndby taber til FCK, så FCM tilkæmper sig 3. pladsen. Hvis brøndby står lige med FCK, skal FCM vinde med 3 mål, for at få 3. pladsen :)

Nogen der har skadesupdate til kampen - siv, albrechtsen, ipsa..

Fabricius højst sandsynligt ude:

http://www.bold.dk/nyt/SoenderjyskE-top ... -med-skade

Sønderjyske har stærkt brug for point, for Randers skal pt. blot stå lige med AC Horsens for at sønderjyske så ryger under stregen. Men min mavefornemmelse siger virkelig FCM vinder, de viste nogle gode takter mod EFB, og Sønderjyske er jo meget svækket uden fabricius som de kan skyde bolden op til - Som også scorede to gange mod FCM i haderslev sidst... FCM indtager 3. pladsen efter denne runde og vinder 2-0 over Sønderjyske ;)
FC Midtjylland

Brugeravatar
AlwaysFCM

Re: FCM-Sønderjyske

Indlæg af AlwaysFCM »

http://www.tipsbladet.dk/nyhed/superlig ... enderjyske

Lidt statistik, som fortæller izunna har karantæne. Mon ikke albæk overtager hans plads :)

Men ærgeligt med izunna, for den mand gør det suverænt som defensiv midt.
FC Midtjylland

Brugeravatar
Mini Bager

Indlæg af Mini Bager »

AlwaysFCM skrev:http://www.tipsbladet.dk/nyhed/superlig ... enderjyske

Lidt statistik, som fortæller izunna har karantæne. Mon ikke albæk overtager hans plads :)

Men ærgeligt med izunna, for den mand gør det suverænt som defensiv midt.
Selvfølgelig er det træls at Izunna har karantæne, men er det ikke også den første i denne sæson? Defensiv midt render ind i den slags en gang i mellem.

Plusset må da være, at Izunna helt sikkert er med mod Brøndby, og med 1½ uges kamppause i benene :D

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

FCK kan slå Brøndby med bind for øjnene! Det er helt klart op til os, om vi vil have 3. pladsen. Jeg tror pokaltriumfen i Esbjerg kan give os vinger, godt nok kostede det energi at spille så lang en kamp, men det mentale kan ikke overvurderes, det var lige den succesoplevelse vi havde brug for.

Så egentlig tror jeg på en overbevisende sejr over Sønderjyske.

pdole

Indlæg af pdole »

Nogen indikationer på morgen dagens startopstilling?
Jeg håber personligt(sikkert modsat en masse andre) at Riddersholm bringer Fagerberg i spil fra start i morgen. Kunne godt tænke mig at se om han ikke kunne få lidt tur i den med 2-3 kampe fra start i træk. Hvilsom har vel efterhånden vist at han endnu er langt fra at være klar til superligaen. Synes han minder utrolig meget om den Adebayor, man så i de to kampe i chl mod Barca. Stor, kluntet, flagrende arme, mange frispark og generelt hele tiden et skridt bagefter ;)
Jeg har 'desværre' en blind tro på en god fremtid for enkelte spillere, og så dem gerne få chancen fra start hver gang i en periode..Det gælder specielt Fagerberg, Danny O og Siv.
Så derfor er min ønske opstilling, ud fra det der er tilrådighed, følgende:

Lössl

Siv - Bak - Julle - Lauridsen

Danny - Thyge - Poulsen - Rilwan

Fagerberg - Igboun(nu med mål :D)

Men mon ikke det bliver noget der ligner:

Lössl
Siv - Bak - Julle - Lauridsen
Rilwan - Poulsen - Albæk - Igboun
Thyge - Fagerberg

jonas386

Indlæg af jonas386 »

Nu må i sgu gerne vinde over SønderjyskE :D - Det vil hvertfald gøre min dag betydeligt bedre... Og hvis Thygesen kan sætte en kasse eller 2 ind, vil det endda også lune på mit managerhold :)

Brugeravatar
StefanEast
Geografisk sted: Vanløse

Indlæg af StefanEast »

pdole, jeg er fuldstændig enig. Gad også godt se fagerberg med lidt vind i sejlene og mål i benene...

Det har jo været utrolig debatteret med vores få målscoringer i de sidste mange kampe. Jeg mener at det tildels har været slys manglende mål og salg og udlejning af over halvdelen af vores angribere. Sly er efter min mening, suverænt bedst på kanten og håber at se ham på den plads igen. Morten nielsen? Uhhh havde kæmpe forhåbninger til den knægt, men så ham i en reserve kamp mod fck :( Dårlig pladseringsevne ikke nok tryk på bolden når der blev skudt, men god fysik. Han virkede uskarp og ikke til superliga niveau hvor fagerberg til gengæld viste kampgejst og masser af vilje.. Jeg håber også at se ham inde mod sønderjyske :)

;)
FC Midtjylland og kun FC Midtjylland :)

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Velkommen på forumet Stefan, det er dejligt når nye debattører "springer ud" ;)

Jeg ved ikke rigtig med Fagerberg, synes ikke han lavede andet end at rende offside i Esbjerg, han får ikke ret meget ud af det han gør. Problemet er bare at Hvilsom heller ikke er helt klar, men omvendt har han jo ikke fået alle de chancer, som Fagerberg efterhånden har haft.

Jeg tror der skal rokeres, nogle spillere skal spares, det gælder om at lave et optimalt program for alle spillere, frem til pokalfinalen.

Brugeravatar
AlwaysFCM

Indlæg af AlwaysFCM »

http://www.bold.dk/nyt/Ipsa-og-Salami-tilbage-for-FCM

Ipsa, sivebæk og salami med i truppen.

Mon Salami allerede er klar til at komme med fra start, kunne jo tænkes at han overtager Izunnas defensive plads når izunna nu er ude. men albæk er nok mere i kamptræning til den plads :)

Jeg tror nu siv er med fra start på højre back'en selvom kasper hansen gør det rigtig godt også. :)
FC Midtjylland

100x

Indlæg af 100x »

jeg håber godt nok ikke Sivebæk er inde fra start da jeg mener han koster for meget defensivt.

hvis der ikke snart skert noget positivt i hans udvikling så kan jeg ikke se grunden til at forlænge med ham.

Omskoling ja men hvad har han efterhånden fået af tid 2 3 4 måneder det er ikke raketvidenskab hvis ikke snart han er med på noderne må han finde et andet orkester at spille i.

Lund7400

Indlæg af Lund7400 »

Vi burde kunne forvente et FCM-hold der komme blæsende fra start.
Reelt set har vi vel ingenting at tabe, og med Fabricius ude ligger der altså en sejr lige til højrebenet, og gid vi da så kunne hive den sikkert hjem denne gang, måske endda med 2,3 kasser i overskud!

Jeg håber på en pause til Thygesen, han bringer ganske enkelt for lidt kreativt, eller som minimum en degradering fra 10'er til midtbane. Sly og Hvilsom på top, Fagerberg pressede de sidste dråber af håb ud for mit vedkommende, ved sin konservative positive tilgang til offside-reglen.!

Vi vinder 3-0

Brugeravatar
StefanEast
Geografisk sted: Vanløse

Indlæg af StefanEast »

Lund7400, Jeg kan nemt forstå din pessimisme i.f.t. hr. Fagerberg, dog er alternativerne ikke så nemme at se inden transfervinduet åbner ;) Mener at han har noget at give til holdet via hans robuste positur og grunden til alle de offsides er nok manglen på spilletid, så hans dybdeløb er nok relativt upræcise.

Kan godt se din holdning til thyge, jeg tror bare han er ved at være træt, da han ikke har siddet ude i mange minutter i dette forår.

Men er enig 2-0 eller 3-0 skulle vi helst kunne få hjem mod et seriøst uskarp Sønderjyske hold :D
FC Midtjylland og kun FC Midtjylland :)

frederik174

Indlæg af frederik174 »

StefanEast skrev:Lund7400, Jeg kan nemt forstå din pessimisme i.f.t. hr. Fagerberg, dog er alternativerne ikke så nemme at se inden transfervinduet åbner ;) Mener at han har noget at give til holdet via hans robuste positur og grunden til alle de offsides er nok manglen på spilletid, så hans dybdeløb er nok relativt upræcise.

Kan godt se din holdning til thyge, jeg tror bare han er ved at være træt, da han ikke har siddet ude i mange minutter i dette forår.

Men er enig 2-0 eller 3-0 skulle vi helst kunne få hjem mod et seriøst uskarp Sønderjyske hold :D
er jo lidt ueing med jer pga sønderjyske hold er jo lige kommet under strengen of Fagerberg og thyge og Bak ovs. Bliver i starten holdopstilling men en 2-0 sejr til midtjylland vil være en go' ting nu hvor Bundby if og FCK og Odense og Slikeborg endte 0-0 og 1-1 så har FCM en chance til kampen i morgen får have en tæt kamp mellem FCM- BIF på søndag det er en gysser kamp æreligt talt en kamp imod KBH om torsdagen jamen det kan være lige meget for FCK men for os FCM'er burde vi tage en sejr så vi kan nå kom op til OB og Brønby if Altid Midtjylland vi har klubben i hjertet ;) ;)

Sylvester

Indlæg af Sylvester »

SønderjyskE har MEGET svært ved at score mål, har blot lavet 4 kasser i hele foråret (Pudsigt nok 2 mod os ;) ) og kun lavet ét sølle mål i de sidste 6 runder og mangler desuden deres topscorer.

Hvis vi kan score så vinder vi, det tror jeg helt sikkert og statistikken siger én kasse må være nok :)

Mener helt sikkert vi skal prøve med Hvilsom og Sylvester igen på toppen og det ligemeget om Hvilo var dårlig mod EfB. Modsat Fagerberg, så er han en comming man og vi kan lige så godt bruge nogle kampe på at spille ham ind og give ham noget rutine, som vi kan give en lige så ringe spiller som er på vej væk chancen. Det sidste vil være torskedumt i min optik, for Fagerberg var da mindst lige så p..hamrende ringe og lykkedes med nul og niks. Fagerberg har ikke niveauet og får det heller ikke, farvel.

Det samme farvel må gælde Borring, for han ligner i den grad en som har stemplet ud i klubben. Helt ugidelig og uden tro og mod i noget som helst og ligesom Fager, er der ingenting overhovedet som fungerer for ham. Han skal til en ny klub for at komme igang igen..

Brugeravatar
DenStolteJyde

Indlæg af DenStolteJyde »

Nu hvor både BIF og OB har smidt point i denne weekend så SKAL vi altså have 3 point i aften. det er en forholdsvis fornuftig chance for at spille sig tilbage i sølvkampen..

Besvar