POKALFINALEN 2011 - Optakt

Om FC Midtjylland og Black Wolves
974

POKALFINALEN 2011 - Optakt

Indlæg af 974 »

Synes vi må have en finaletråd :-)

Til at starte med skal vi jo glæde os over at vi skal med igen !

Praktisk er det fedt at FCM allerede havde klargjort turen derover, så folk er på lige fra starten

TIFO:
Vi skal huske at være opmærksom på at der er DM finale om LØRDAGEN så der bliver måske svært at gøre klar om lørdagen evt. men det er nok noget der skal undersøges

BILLETTER:
Synes BW mv skal gøre mere for at stemningsområdet bliver endnu tydeligere mærket, så der virkelig kommer power på

DET BLIVER SÅ STORT ENDELIG AT VINDE DEN POKAL :-)

Brugeravatar
Kent

Re: POKALFINALEN 2011 - Optakt

Indlæg af Kent »

Ift optakten er det også interesant, hvor udhvilede spillerne vil være til kampen i et tæt kampprogram.

Hvis sammenligner klubbernes kampprogram frem til pokalfinalen, så hedder det:

8.5. EfB - FCN
15.5. FCN -SIF
18.5. FCN - Randers

9.5. FCM - SE
15.5. FCM - BIF
19.5 FCK - FCM

22.5. POKALFINALE

Bemærk altså at FCN får en hviledag mere end os inden kampen. Dog kan man vel godt sige, at hvis alt flasker sig, og vi skaffer 4-6 point i de to hjemmekampe mod SE og BIF, så har vi råd til at 'ofre' FCK-kampen (hvor vi alligevel ikke er favoritter) og spare spillere frem mod finalen. Med 4-6 point vil vi være relativ sikre på at beholde 4. pladsen, og hvis valget står mellem bronze og pokaltitel, så er det helt klart pokaltitlen, der er vigtig. Så mit råd vil være, at ofre FCK-kampen.

Sandsynligvis kan FCN ikke tillade sig den luksus at spare spillere, da den står på afgørende bundslag mod Randers i runden inden pokalfinalen. Det kan måske give os en lille fordel. Men det afhænger af, at FCN ikke skal vinde de to næste kampe - og selv om de gør det, så handler det stadig om de andre resultater, hvis de skal være i så gunstig posistion, at de kan tillade sig at spare spillere.

En anden vigtig ting er, hvilke spillere vi har klar? Ipsa skulle gerne være klar igen, mens det nok kniber mere med Albrechtsen. Det ville være rart, at få stabiliseret vores forsvar.... time will tell....

Brugeravatar
LuffenDK

Indlæg af LuffenDK »

Så skal den pokal bare sikres !

Håber på denne start 11 i parken og en mand folke indsats

J. Lössl
? - Bak - ? - ?
Hassan - JP - Izunna - Sylvester
Thyge
Fagerberg
In Bak we trust

Lund7400

Indlæg af Lund7400 »

Gid der var mulighed for, at samtlige virksomheder, om ikke andet de private, kunne gøre mandag til en helligdag, således at vi kunne hive alle med til Parken!

At fastlægge kampen kl 18 er hjernedødt, og en kæmpe fordel til FCN, og jeg frygter virkelig for, at vi ikke kan trække mere end 5-6000 med. ÆV!

Brugeravatar
Mini Bager

Indlæg af Mini Bager »

Ja, så må fodbolden jo vige for et ligegyldigt maratonløb (deltagerne har sikkert ikke råd til en bil, siden de absolut vil spilde tiden på løb ;) ) og for en endnu mere ligegyldig håndboldkamp dagen før.

Håber også at erhvervslivet i Midtjylland er på laveste blus om mandagen, grundet 10-15000 mennesker i Parken.

974

Indlæg af 974 »

Jeg tror desværre ikke vi bliver ret mange på sådan en søndag :(

Der vil altid være mange af de "ekstra" der ikke kan komme med pga arbejdet, lige som mange skolebørn/familier nok også må fravælge

Stemningen skal dog nok blive helt i top - har man først valgt at tage turen over til Parken, så skal de fleste nok give den gas

7-8000 vil være rigtigt flot - alt derover betragter jeg som bonus

Jeg er dog sikker på at FCM nok skal gøre alt hvad de kan for at sælge turen :-)

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Ja, jeg tror desværre også det dumme tidspunkt, vil blive en svær forhindring. Ikke nok med at det er en almindelig søndag, men kl 18 er da totalt ubegribeligt. De skal snart have åbnet op for at spille pokalfinalerne på andre stadions... Der er heller ikke en kinamands chance for at Parken bliver fyldt.

Jens-Erik
Geografisk sted: Odense

Indlæg af Jens-Erik »

Det kan de allerede. Der er bare bred enighed om, at det er bedst og sjovest at det bliver i Parken, med mindre det er helt umuligt...

Men jeg fatter ikke, at de ligger så mange ting lige oven i hinanden :evil: De har jo vist i lang tid, at marathonen skulle løbes den dag, så allerede dér kunne de finde en ordentlig dato, el. de kunne ha' ruten :arrow: om, så de IKKE kunne komme omkring Parken i år. Det er altså tilladt at ud af boksen :idea: ... Det kunne evt. være St. Bededag :idea: ? Så kunne de andre runder i Ligaen blive spillet andre dage... Det mest latterlige er dog, at håndboldfinalen bliver lagt dagen inden - skide tak for en elendig bane at spille på :evil: . Den bliver da ødelagt af at der skal ligges specialgulv mv. på. = find dog en anden dato el. sig til ham katastrofe-Jesper, at det må blive en anden gang. Eller er han bange for, det hele går i vasken, så der ikke bliver en anden gang :P ???

Med den første linie in mente, kunne man sagtens argumentere for, at Pokalfinalen i år kunne være i Århus el. Odense. Måske lige bortset fra, at vi ville kunne fylde Odense ALENE :P ...
"Oh no, we never let go, through the calm and through the storm - oh no, we never let go, in every high and every low - oh no, we never let go, 'cause we love FC Midtjylland"

Casper

Indlæg af Casper »

Jeg synes, det er lidt sjovt, at det første folk herinde gør, efter vi på mirakuløs vis er kommet i pokalfinalen, er at brokke sig over kampdagen og tidspunktet. Ja, det kan da godt være kampen er en søndag kl. 18, men så er det satme heller ikke værre. Vi snakker én af de hidtil vigtigste kampe i klubbens historie.

I mine øjne er det fint, at alle de "ekstra" folk ikke kommer med - kvalitet frem for kvantitet. Hellere 7.000 i Parken, der virkelig føler noget for FCM og giver den gas, i stedet for 15.000, hvoraf halvdelen er diverse firmaer og skoler, der bare sender busser afsted for hyggens skyld.

974

Indlæg af 974 »

Casper skrev:Jeg synes, det er lidt sjovt, at det første folk herinde gør, efter vi på mirakuløs vis er kommet i pokalfinalen, er at brokke sig over kampdagen og tidspunktet. Ja, det kan da godt være kampen er en søndag kl. 18, men så er det satme heller ikke værre. Vi snakker én af de hidtil vigtigste kampe i klubbens historie.

I mine øjne er det fint, at alle de "ekstra" folk ikke kommer med - kvalitet frem for kvantitet. Hellere 7.000 i Parken, der virkelig føler noget for FCM og giver den gas, i stedet for 15.000, hvoraf halvdelen er diverse firmaer og skoler, der bare sender busser afsted for hyggens skyld.
Det er desværre lidt af noget vås Casper

Med 4 pokalfinaler, samt flere kampe der har været med til at give os sølv, så har vi efterhånden været til en del "vigtigste" kampe, og denne her heldigvis "blot" en af de mange kampe

Det er fair nok at du sikkert synes at du er guds gave til stemningen, men står man som spiller og kigger op på, lad os bare sige 12000 tilskuere, så giver det altså mere gåsehud for spillerne end at se på det halve

Som jeg skriver ovenfor gælder det dog bare om at give den ekstra meget gas, og jeg skriver også at netop dem der kommer nok er de bedste til det

Brugeravatar
Acebone
Geografisk sted: Viborg

Indlæg af Acebone »

Vi skal nok få noget stort op at stå alligevel, men tidspunktet vil give problemer for nogle pga. arbejde. Sådan er det. Der findes trods alt mennesker, der ikke har mulighed for at prioritere FCM over jobbet, og det gør dem ikke til dårligere fans i mine øjne. FCM har endda selv set problematikken og forsøgt at rykke tidspunktet, men det kunne ikke lade sig gøre.

At folk brokker sig over tidspunktet, er vel netop også et bevis på, at det betyder noget for dem. Fra nu af må vi bare gøre en ekstra indsats for at få så mange som muligt med på trods af vilkårene.

Vi ses i Parken!

ArneR

Indlæg af ArneR »

Casper skrev:Jeg synes, det er lidt sjovt, at det første folk herinde gør, efter vi på mirakuløs vis er kommet i pokalfinalen, er at brokke sig over kampdagen og tidspunktet. Ja, det kan da godt være kampen er en søndag kl. 18, men så er det satme heller ikke værre. Vi snakker én af de hidtil vigtigste kampe i klubbens historie.

Ja, undskyld Casper, men HVAD FANDEN GØR DIG TIL EN MERE ÆGTE FAN END DEM?
Det er lige så tåbelig en udtaelse som dem der står på Nordea, og tror at de er mere fan end dem der sidder på Faxe, bare fordi dem på Faxe ikke råber lige så højt.

Men vi elsker klubben lige så højt som alle andre fans. Bare så du ved det.

974

Indlæg af 974 »

Det skulle iøvrigt via mine Nordsjællandske kontakter blive en tro kopi af vilkårene fra sidste års finale..
Forstået på den måde at tilskuerne står på de samme tribuner, og FCN har fået hjemmebanestatus, og derfor spiller i deres røde trøjer

Og så tjekkede jeg lige deres hjemmeside, hvor det samme står :-)

http://www.fcn.dk/nyheder/06-05-2011-bi ... alfinalen/

Alex/UBM

Indlæg af Alex/UBM »

974 skrev: Det er fair nok at du sikkert synes at du er guds gave til stemningen, men står man som spiller og kigger op på, lad os bare sige 12000 tilskuere, så giver det altså mere gåsehud for spillerne end at se på det halve
Guds gave til stemningen? Hvad/hvor udleder du det fra?
Og nej, jeg tror ikke spillerne får mere gåsehud af at se 12.000 stille, siddende, øldrikkende familier sidde og glo, måske klappe lidt i hænderne og svinge med pølsen end hvis de kigger op på 5.000 ellevilde, passionerede, stemningsskabende fans....... Kvalitet fremfor kvalitet.
ArneR skrev: Ja, undskyld Casper, men HVAD FANDEN GØR DIG TIL EN MERE ÆGTE FAN END DEM?
Det er lige så tåbelig en udtaelse som dem der står på Nordea, og tror at de er mere fan end dem der sidder på Faxe, bare fordi dem på Faxe ikke råber lige så højt.

Men vi elsker klubben lige så højt som alle andre fans. Bare så du ved det.
1. Hvor siger Casper han er bedre fan end dem, som brokker sig over tidspunktet?
2.
"Det er lige så tåbelig en udtaelse som dem der står på Nordea, og tror at de er mere fan end dem der sidder på Faxe, bare fordi dem på Faxe ikke råber lige så højt."
Tåbelige udtalelse?? Det er da sandt.
De fans som befinder på Nordea og bidrager til stemning og opbakningen til holdet er mere fans end dem som sidder på Faxe Kondi. Det er fakta. Hvis man elsker klubben, hvorfor vælger man så, at sidde på sin flade og glo passivt på sit hold spille fremfor at støtte og bakke op om sit hold via vokal eller visuel præstation? Hvis I elsker klubben lige så meget, hvorfor så ikke støtte og bakke op om klubben?
Faxe kondi er en tribune for plastikfans, familier og folk der tager til fodbold for hyggens skyld og ikke for at bakke op...

edit.: Udtalelsen er kun tåbelig i det omfang, at mange af de "fans" der står på Nordea ikke synger eller bakker op om holdet og dermed viser passion for holdet... ligesom dem der sidder på Faxe ;)

Eponaj

Indlæg af Eponaj »

De fans som befinder på Nordea og bidrager til stemning og opbakningen til holdet er mere fans end dem som sidder på Faxe Kondi. Det er fakta.
Det er alligevel en af de mest hovedløse kommentarer jeg længe har set! :) Hvis det er en generel opfattelse blandt fans på Nordea så vil jeg da opfordre til lidt "selvransagelse". Kunne det tænkes at de folk der har sæsonkort på Faxe Kondi (nogle har sågar haft fast plads siden den dag stadion åbnede) rent faktisk er lige så store fans, og har interesse i at bidrage til stemningen fra den plads de nu sidder på?

Husk på, at ligesom Nordea kan sende positiv energi til spillerne når stemningen er høj, så sender man tilsvarende "negative" signaler når der ved en 0-1 stilling bliver skræmmende tavst.......... Man behøver ikke stå på Nordea for at have et hjerte der banker for FCM!!

Men jeg vil gerne opfordre til, at folk udtrykker deres oprigtige mening; føler folk på Nordea, at de er mere fans end tilskuere på Faxe eller andre tribuner? :)

Besvar